
Ponad 40 proc. Polaków kupujących w sieci przyznaje, że co najmniej raz w ciągu sześciu miesięcy dokonało transakcji za granicą. Dotąd takie zakupy związane były z wieloma zagrożeniami i obawami, ale teraz konsumenci chętnie robią zakupy nawet w odległych krajach, z Chinami na czele – informuje dziennik „Rzeczpospolita.”
Jak wynika z danych serwisu Bonusway, już ponad 30 proc. jego polskich użytkowników choć raz dokonało zakupu w Chinach. Wśród produktów zamawianych w chińskich sklepach są m.in. kosmetyki.
Zachowania polskich konsumentów wpisują się w szerszy trend. „W Czechach, Turcji, Estonii, na Litwie i Łotwie zakupy w Chinach robi ponad połowa naszych użytkowników. W Danii i Szwecji wykazują oni nikłe zainteresowanie zakupami chińskich produktów, jednak w Finlandii tendencja jest przeciwna” – informuje Martyna Paananen, country manager Bonusway Poland.