StoryEditor
E-commerce
23.05.2025 11:37

MediaMarkt uruchamia platformę marketplace w Polsce – nowy etap rozwoju omnichannel

MediaMarkt ma w portfolio szeroką ofertę elektroniki beauty&wellness. / Shutterstock

MediaMarkt, jeden z największych graczy rynku elektroniki użytkowej w Europie, uruchomił w Polsce nowoczesną platformę typu marketplace. To kolejny krok po wdrożeniach w Niemczech, Austrii, Włoszech, Hiszpanii, Holandii i Belgii. Wprowadzenie tej funkcjonalności ma na celu rozszerzenie oferty produktowej, poprawę doświadczenia zakupowego klientów oraz pełną integrację kanałów online i offline.

Dzięki nowemu rozwiązaniu, polscy klienci zyskują dostęp do szerszego asortymentu, obejmującego nie tylko elektronikę, ale także popularne w Europie Zachodniej kategorie, takie jak DIY, fitness czy produkty dla zwierząt. Dużym atutem są także produkty odnowione (refurbished), oferowane w konkurencyjnych cenach i zweryfikowane pod kątem jakości. Klienci będą mogli odbierać zamówienia w sklepach stacjonarnych, a w przyszłości także zwracać produkty, zgłaszać reklamacje, korzystać z usług naprawczych i wykupować dodatkowe ubezpieczenia. Sieć już oferuje szeroką gamę elektroniki urodowej i wellness, w tym np. suszarki, lokówki, maszynki elektryczne i smart wagi.

Platforma to również nowe możliwości dla sprzedawców – zarówno dużych, jak i mniejszych firm. MediaMarkt oferuje uproszczony model współpracy z jedną tabelą prowizyjną oraz stałą opłatą miesięczną. Co istotne, partnerzy mają możliwość skalowania swojej działalności na inne rynki europejskie w ramach grupy MediaMarktSaturn. Dyrektor Marketplace Paweł Ptasznik podkreśla, że międzynarodowy zasięg firmy to kluczowa przewaga konkurencyjna i magnes dla nowych partnerów.

Wraz z uruchomieniem marketplace MediaMarkt rozbudowuje również ofertę usług. Klienci mogą liczyć na dodatkowe opcje takie jak wynajem sprzętu, instalacje, czy ubezpieczenia. Sklepy stacjonarne przekształcane są w centra usługowe, co wpisuje się w szerszą strategię omnichannel. Firma zapowiada dalsze innowacje oraz dynamiczne dostosowywanie platformy do potrzeb rynku i konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
16.10.2025 11:37
Dagmara Gołek, Allegro: Co trzeci zakup kosmetyków na Allegro jest spontaniczny [FBK 2025]
Dagmara Gołek, group category manager beauty w Allegrowiadomoscihandlowe.pl

- Aż 45 proc. wszystkich respondentów zaczyna poszukania produktów od platform handlowych. Zapytaliśmy, których konkretnie i trzy czwarte osób odpowiedziało, że właśnie Allegro. Osoby, które wskazały Allegro, stanowią 36 proc. wszystkich badanych. Na drugim miejscu wskazano wyszukiwarkę Google‘a - mówiła podczas Forum Branży Kosmetycznej 2025 Dagmara Gołek, group category manager beauty w Allegro.

A gdzie klient konwertuje? - 76 proc. osób, które zaczęły wyszukiwania od Allegro, tam właśnie finalizuje swoje transakcje. Co ciekawe, konsument rozpoczynający od searchu Google‘a aż w ponad 40 proc. przypadków również skonwertuje na Allegro, ponieważ tam się wysoko pozycjonujemy - powiedziała Dagmara Gołek.

Przedstawicielka największego gracza na rynku e-commerce w Polsce podkreśliła, że Allegro "to nie tylko marketplace, ale również największa wyszukiwarka produktowa w kraju". - Myślę, że w związku z tym warto, aby w pełni skonsumować ten popyt, zabezpieczyć stocki dla naszej platformy, zanim rozpocznie się komunikacja państwa nowości - podpowiedziała.

Dlaczego klienci kupują kosmetyki online?

- W innym badaniu zapytaliśmy, dlaczego klient zdecydował się na zakupy online. Nikogo nie zdziwi, że atrakcyjna cena czy jej obniżka są kluczowe w tej decyzji, natomiast chciałabym zwrócić państwa uwagę na aspekt, który jeszcze kilka lat temu był uważany za największy bloker sprzedaży w internecie, działający na korzyść offline‘u, a dziś jest jedną z top trzech przewag e-commerce‘u. Jest to szybkość dostaw - powiedziała Dagmara Gołek.

Z badań wynika, że aż dwie trzecie zakupów kosmetycznych na Allegro jest planowanych, a największa pragmatyczna motywacja to stock-up i uzupełnienie zapasów, co oznacza, że ponad jedna trzecia transakcji to zakupy spontaniczne. - Jest to oczywiście największy potencjał do wykorzystania dla marketerów - zauważyła przedstawicielka Allegro.

Mężczyźni bardziej przywiązani do marek kosmetycznych

- Co ciekawe, mężczyźni okazali się najbardziej lojalni wobec marek, które okazały się dla nich skuteczne. Mniejszą lojalnością charakteryzują się konsumentki; są one bardziej otwarte na eksperymenty produktowe, na testowanie nowych marek. To ciekawy wniosek w kontekście planowania marketingu spersonalizowanego w obszarze kosmetyków - dodała Dagmara Gołek.

Przedstawicielka Allegro powiedziała też, że pragmatyczną misję zakupową kosmetyków na Allegro realizuje się przede wszystkim poprzez sprzedaż produktów o większych pojemnościach, refilli i zestawów. Najpopularniejsze kategorie dla takiej misji to mydła, żele pod prysznic, szampony i odżywki.

- Z kolei misja emocjonalna jest adresowana przez marki poprzez materiały inspiracyjne, takie jak "rich content" w opisie oferty - dodała Gołek.

Forum Branży Kosmetycznej to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą. FBK pod skrzydłami Wiadomości Kosmetycznych organizowane jest przez Wydawnictwo Gospodarcze, wydawcę biznesowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomoscihandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”.

image
Forum Branży Kosmetycznej
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
14.10.2025 11:10
Zalando rozszerza ofertę beauty na Hiszpanię
(fot. T. Schneider/Shutterstock)T. Schneider/Shutterstock

Zalando uruchomiło dział beauty w Hiszpanii, dodając do lokalnej oferty produkty do pielęgnacji skóry, makijażu, włosów oraz perfumy. Hiszpania jest 14. rynkiem, na którym platforma wprowadziła kategorię kosmetyków, po wcześniejszym debiucie w Portugalii. W ramach ekspansji Zalando współpracuje z lokalnymi markami, w tym z 3ina, by lepiej dopasować asortyment do preferencji hiszpańskich konsumentów.

Segment beauty staje się jednym z kluczowych motorów wzrostu niemieckiej platformy. Według danych firmy aż 70 proc. osób kupujących kosmetyki na Zalando dokonuje również zakupów odzieży, co potwierdza potencjał synergii między modą a urodą. Rozszerzenie oferty o produkty beauty ma na celu zwiększenie częstotliwości zakupów i średniej wartości koszyka.

Debiut w Hiszpanii wpisuje się w strategię rozwoju Zalando w regionie Europy Południowej, obejmującym także Portugalię, Włochy i Grecję. Firma dąży do wzmocnienia swojej pozycji na tych rynkach poprzez integrację segmentów modowego i kosmetycznego oraz pogłębienie relacji z lokalnymi dostawcami.

Zalando Beauty rozwija się dynamicznie od momentu uruchomienia w Niemczech w 2018 roku. Obecnie oferta obejmuje tysiące produktów setek marek – zarówno globalnych, jak i regionalnych – a rozwój kategorii w Hiszpanii jest kolejnym krokiem w kierunku budowy kompleksowej platformy lifestyle’owej w Europie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. październik 2025 13:07