StoryEditor
E-commerce
04.10.2021 00:00

Modern Commerce sfinalizowało przejęcie Moliera2.com

Modern Commerce, notowana na NewConnect grupa e-commerce związana z dobrami luksusowymi, zakończyła transakcję przejęcia właściciela marki Moliera2.com. Finalizacja transakcji była możliwa dzięki realizacji największej w historii NewConnect gotówkowej emisji akcji o wartości 80 mln zł.

Moliera2.com to internetowy sklep z markami luksusowymi oraz siedem ekskluzywnych butików. Firma notuje obecnie najlepsze wyniki w historii. Na koniec sierpnia narastająca sprzedaż wyniosła aż 66,8 mln zł, co oznacza wzrost o 30 proc. względem ubiegłego roku.

W tym samym okresie wynik EBITDA wyniósł 3,2 mln zł i był wyższy o 21 proc. niż rok wcześniej, a zysk netto wyniósł 1,9 mln zł i był aż o 90 proc. wyższy r/r.

Bardzo dobre wyniki osiągnięte przez Moliera2.com to efekt organicznych działań w dotychczasowym kształcie. Dołączenie Moliera2.com do naszej Grupy otwiera nowe możliwości. Wierzymy, że przełożą się one na jeszcze dynamiczniejszy wzrost. Naszą ambicją jest zbudowanie lidera e-commerce rynku dóbr luksusowych – skomentował Maciej Tygielski, członek zarządu Modern Commerce.

W ofercie publicznej o wartości 80 mln zł inwestorzy objęli 148,1 mln akcji. Inwestorzy indywidualni objęli 106,7 mln akcji, w tym Wirtualna Polska Holding 18,52 mln akcji. Pozostałe 41,4 mln akcji objęli inwestorzy instytucjonalni. Wirtualna Polska i Modern Commerce zamierzają współpracować na poziomie operacyjnym i marketingowym przede wszystkim przy rozwoju projektu Moliera2.com, co pozwoli zmaksymalizować potencjał e‑commercowy projektu.

Pozyskane środki zostały przeznaczone na przejęcie właściciela marki Moliera2.com, spółki IT Fashion Polska Group & Partners Sp. z o.o., i będą wydawane na realizację bieżących projektów inwestycyjnych prowadzonych przez Grupę Modern Commerce. Koordynatorem oferty byli Ipopema Securities oraz Dom Maklerski BOŚ, doradcą prawnym była kancelaria SSW Pragmatic Solutions, a doradcą komunikacyjnym agencja InnerValue. Autoryzowanym Doradcą odpowiedzialnym za wprowadzenie akcji do obrotu na rynku NewConnect był INC.

Modern Commerce to grupa sklepów e-commerce związana z dobrami premium. Jest  właścicielem sklepów internetowych ZłoteWyprzedaże.pl – jednego z największych w Polsce wyprzedażowych sklepów online z markami premium oraz Mamissima.pl – sklepu internetowego z akcesoriami i zabawkami dla dzieci. Do Grupy Modern Commerce należy również IT Fashion Polska Group & Partners Sp. z o.o., która jest właścicielem sklepu i marki Moliera2.com.  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
17.06.2024 12:21
Allegro wprowadza nowe narzędzie reklamowe dla sprzedających - Ads4Brands
Automat paczkowy AllegroAllegro
Allegro wprowadza nową funkcjonalność w ramach swojej platformy - Ads4Brands, oferując narzędzia reklamowe dotychczas dostępne dla agencji, a teraz również dla producentów i właścicieli marek. Nowa usługa umożliwia efektywne zarządzanie kampaniami reklamowymi bezpośrednio przez firmy, co ma na celu ułatwienie promocji produktów i optymalizację kosztów.

Allegro ogłosiło uruchomienie Ads4Brands, nowego narzędzia reklamowego dedykowanego producentom i właścicielom marek, które pozwala na bezpośrednią promocję produktów na platformie e-commerce. To rozwiązanie oferuje zintegrowane zarządzanie kampaniami i budżetami reklamowymi w jednym miejscu.

Ads4Brands zapewnia markom narzędzia do efektywnego zarządzania kampaniami promocyjnymi ofert, co zwiększa kontrolę nad widocznością produktów na Allegro. Możliwość centralnego zarządzania reklamami pozwala na lepszą optymalizację działań marketingowych i zwiększenie ich skuteczności.

Widzimy, że coraz więcej producentów widzi potencjał wspierania sprzedaży marki bezpośrednio w kanałach marketplace. Nasza usługa wychodzi naprzeciw oczekiwaniom naszych partnerów. Zapewniamy im nie tylko dostęp do narzędzia, ale przede wszystkim wsparcie naszych ekspertów oraz wartościowe dane analityczne. Kilkaset dostępnych w ramach Allegro profili behawioralnych i demograficznych pozwala naszym partnerom efektywnie zarządzać kampaniami i optymalizacją budżetów.

powiedział w materiale prasowym Marcin Bruś, Group Advertising Director w Allegro.

Nowe funkcje platformy Ads4Brands umożliwiają również wsparcie dla autoryzowanych sprzedawców, oferując im pełen wgląd w statystyki kampanii oraz dostęp do zaawansowanych analiz. To sprawia, że narzędzie to jest cenne dla marek, które pragną zwiększyć swoją widoczność i sprzedaż na Allegro. Kilkaset marek już regularnie wykorzystuje narzędzia reklamowe Allegro. Narzędzie Ads4Brands zostało przetestowane przez pierwszych partnerów, którzy potwierdzili, że nowe rozwiązanie przynosi oczekiwane korzyści.

Czytaj także: Allegro kontynuuje międzynarodowy rozwój i przyspiesza tempo wzrostu rentowności

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
17.06.2024 08:41
Paweł Matecki i Marcin Jaskólski w zespole Notino
Marcin Jaskólski, Division Director (z lewej), Paweł Matecki, Assortment Director, Notinofot. z LinkedIn
Polscy menedżerowie dołączyli do zespołu Notino. Paweł Matecki objął stanowisko dyrektora asortymentu, Marcin Jaskólski – dyrektora oddziału.

Zespół Notino powiększył się o dwóch doświadczonych menedżerów. To Paweł Matecki Assortment Director oraz Marcin Jaskólski – Division Director.

Paweł Matecki wcześniej związany był m.in. z koncernami Reckitt Benckiser, gdzie ostatnio pracował na stanowisku dyrektora trade marketingo oraz z L’Oreal, gdzie w pionie Consumer Product Division zajmował stanowisko sales channel manager food i odpowiadał za 18 klientów detalicznych.

Marcin Jaskólski wcześniej przez ponad 5 lat był związany z L’Oreal, gdzie zajmował stanowisko: Head of eCommerce & Omnichannel Sales - Poland & Baltics HUB. Active Cosmetics Division. Jest także współwłaścicielem i dyrektorem rozwoju binzesu w start-upie Beztroska oferującym  ręcznie robione  na zamówienie produkty dla dzieci.

Obaj dołączyli do Notino w maju br. do zespołu Bartosza Klisia (Chief Commercial Officer), któremu podziękowali za zaufanie na swoich zawodowych profilach w mediach społecznościowych.

– Jestem pod wrażeniem, jak konsekwentnie realizowana jest strategia (Notino) na kolejne 5 lat i jak bardzo proces ten opiera się na danych. Uświadomiło mi to, że dołączyłam do firmy tuż przed momentem wprowadzenia zupełnie nowego standardu Consumer Experience w branży Beauty i nie mogłabym być bardziej szczęśliwy, że ​​mogę być tego częścią – napisał Marcin Jaskólski.

– Dziękuję Bartoszowi Klisiowi za zaufanie i wiarę we mnie – jako dyrektor ds. asortymentu dołożę wszelkich starań, aby jeszcze przyspieszyć szybki rozwój, jaki osiągacie na 27 rynkach. Nie mogę się doczekać współpracy z wieloma nowymi kolegami i wniesienia mojego małego wkładu w sukcesy największego internetowego sklepu internetowego specjalizującego się w kosmetykach w Europie – napisał Paweł Matecki witając się z zespołem.

Notino jest jednym z największych sklepów internetowych z asortymentem kosmetycznym i perfumeryjnym. Firma powstała w Czechach w 2004 roku. Obecnie działa na 27 europejskich rynkach, oferując swoje usługi w internecie (ponad 24 mln klientów w całej Europie) oraz w sklepach stacjonarnych. Jest autoryzowanym partnerem największych światowych marek kosmetycznych, takich jak Dior, Lancôme, Gucci, Yves Saint Laurent, Jean Paul Gaultier, Chloé czy Estée Lauder. Portfolio Notino to ponad 100 tys. produktów od ponad 2,5 tys. marek. W 2023 r. klienci kupili w Notino 55 mln produktów. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. czerwiec 2024 13:56