Na koniec 2018 r. działało w Polsce niemal 31 tysięcy sklepów internetowych. Obroty w tym segmencie handlu rosną dwucyfrowo, a w minionym roku przekroczyły aż 50 mld zł. Dane dotyczą oczywiście szeroko rozumianego e-commerce, nie tylko sprzedaży żywności przez internet, która stanowi zaledwie ok. 3 proc. tego rynku.
Jak tłumaczy w rozmowie z "Rzeczpospolitą" Tomasz Starzyk, rzecznik Bisnode Polska, na zauważalny wzrost liczby sklepów internetowych w Polsce miało wpływ wiele czynników. Jednak kluczowym z nich było wprowadzenie przez parlament zakazu handlu w niedziele (z którego e-commerce jest wyłączony), co skłoniło przedsiębiorców do przenoszenia działalności do kanału online.
W "Rzeczpospolitej" czytamy, że wartość rynku e-commerce w Polsce do 2022 r. powinna wzrosnąć o 6 mld dolarów. Analitycy spodziewają się, że również liczba sklepów internetowych będzie dalej rosła. Już teraz jest ich niemal o 50 proc. więcej, niż w 2013 roku.
Czytaj więcej w "Rzeczpospolitej".

