StoryEditor
E-commerce
03.03.2021 00:00

Oferta kosmetyczna Amazona na razie mało konkurencyjna

W dniu debiutu polskiego serwisu Amazon jego oferta kosmetyczna wygląda mało konkurencyjnie w porównaniu z polskimi perfumeriami. Amazon oferuje co prawda dostęp do niezliczonej ilości produktów, ale już ceny kosmetyków mogą zachęcić klientów do zajrzenia do innych serwisów.

Na rejestrację w serwisie Amazon zdecydowało się już co najmniej kilku przedsiębiorców prowadzących w Polsce własne sklepy internetowe i znanych m.in. z Allegro. Swoją ofertę wystawiła spółka Trena, e-szminka.pl, jest też sprzedawca o swojsko brzmiącym nicku: Królewskie Kosmetyki.

Amazon w swoim komunikacie podaje, że „klienci z Polski mogą od dziś robić zakupy, ciesząc się niskimi cenami ponad 100 milionów produktów z ponad 30 kategorii oraz niezawodną, bezpłatną dostawą przy zamówieniach spełniających określone warunki.” Na razie te ceny w Amazon nie wyglądają na niższe.

Zauważyliśmy to nie tylko my w redakcji, ale przede wszystkim sami sprzedawcy.

– Looknąłem na to, co sam sprzedaję – ło, panie! Wszystko na Amazon droższe o 50-70 proc. – pewnie sprzedawcy muszą sobie pokryć koszty tej platformy – podaje jeden z nich w dyskusji na Facebooku.

Te spostrzeżenia nie muszą dotyczyć kosmetyków, ale faktycznie ceny w Amazonie nie są na razie najatrakcyjniejsze.

Wzięłam pod lupę ceny jednych z najczęściej opiniowanych kosmetyków kolorowych. Pominęłam marki bardzo tanie, dostępne niemal w każdej drogerii, ale nie ominęłam produktu popularnego, jakim jest podkład Revlon ColorStay. Jego cena w Allegro i sklepach internetowych zaczyna się już od około 20 zł, choć w drogeriach stacjonarnych bez promocji kosztuje nawet prawie 70 zł. Amazon oferuje ten produkt za 27 zł z dostawą za 2 dni. Nie jest źle, ale kolejnym porównywanym produktem był podkład Estee Lauder Double Wear. W tym przypadku różnica w cenie pomiędzy polskimi drogeriami a Amazonem wynosi już ponad 20 zł, bo sklepy internetowe oferują ten produkt już nawet w cenie od 125 zł, natomiast w Amazonie kosztuje on od około 145 zł.

Co ciekawe, w przypadku kosmetyków selektywnych Amazon wypada blado nawet przy polskich perfumeriach obecnych w centrach handlowych. Tak jest np. w przypadku ceni do powiek Urban Decay Naked 3, które z darmową dostawą kosztują w Amazonie ponad 260 zł. Za ten sam produkt w allegro zapłacimy niecałe 100 zł mniej, a w Sephorze 225 zł.

W serwisie Amazon jest już sporo polskich kosmetyków. W portalu marketplace znajdziemy marki Soraya, Eveline, Lirene, Pharmaceris, Dermika czy Perfecta. Często są one sprzedawane przez brytyjskich, niemieckich lub włoskich przedsiębiorców, którzy wystawiali te produkty w swoich rodzimych serwisach Amazona, a ich oferta została skopiowana do polskiej edycji.

Magda Głowacka
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
06.11.2025 15:15
Allegro i L‘Oréal Polska otwierają sklepy marek w modelu DTC
Wybrane marki z portfolio L‘Oréal Polska rozbudują swoje oficjalne sklepy na AllegroAllegro mat.pras.

Allegro i L‘Oréal Polska rozszerzają współpracę, wprowadzając oficjalne sklepy marek w modelu Direct-to-Consumer (DTC). Decyzja ta stanowi kolejny krok w realizacji strategii, mającej na celu budowanie bezpośrednich relacji z konsumentami i oferowanie spersonalizowanych doświadczeń zakupowych.

W ramach tej nowej inicjatywy, wybrane marki z portfolio L‘Oréal Polska rozbudują swoje oficjalne sklepy na platformie Allegro. Umożliwi to pełniejszą kontrolę nad doświadczeniem klienta – od prezentacji produktu po obsługę posprzedażową, a także pozwoli na bezpośrednie pozyskiwanie cennych danych rynkowych.

Platforma Allegro jest kluczowym filarem polskiego e-commerce i naturalnym miejscem, w którym chcemy prowadzić naszą strategię DTC. Otwarcie dedykowanych e-sklepów na Allegro to inwestycja w bezpośrednią relację z naszymi polskimi konsumentami. Dzięki modelowi DTC możemy zapewnić autentyczność, najszerszą oraz ekskluzywną ofertę dla naszych shopperów. To kolejny dowód na to, jak L’Oréal chcemy wraz z partnerami dokonywać transformacji doświadczeń zakupowych – komentuje Adam Nitecki, General Manager E-commerce L‘Oréal Polska i Kraje Bałtyckie.

image

Dagmara Gołek, Allegro: Co trzeci zakup kosmetyków na Allegro jest spontaniczny [FBK 2025]

Jak potwierdza nasze najnowsze badanie – Customer Journey 2025, kupujący najczęściej rozpoczynają ścieżkę zakupową na platformach handlowych – wskazuje je blisko co drugi badany, w tym 36 proc. wybiera Allegro. Obecność w tym kanale zakupowym jest więc kluczowa w strategiach rozwoju sprzedaży online. Obecność oficjalnych sklepów marek L‘Oréal na Allegro w modelu DTC skutecznie łączy dwa światy: bezpośredniej, jakościowej komunikacji marki z kupującym z zasięgiem i narzędziami marketplace’ów. To znakomity przykład współpracy kluczowych graczy rynkowych, dzięki którym polski konsument zyskuje najwyższą jakość oferty i najlepsze doświadczenia zakupowe – wyjaśnia Adam Adamiak, Director, Group Category Management Health & Beauty, Supermarket.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
06.11.2025 10:40
Zalando podsumowało III kwartał: wzrosły zyski i ilość klientów
T. Schneider/Shutterstock

Opublikowane dziś wyniki Zalando za trzeci kwartał 2025 r. pokazują silny wzrost platformy, mającej obecnie ponad 61 mln klientów. W trzecim kwartale Zalando osiągnęło silny wzrost i podwyższyło rentowność, do czego przyczyniło się połączenie sił z platformą About You, jak również skuteczna realizacja strategii mających na celu zwiększenie zysków w obszarach B2C i B2B.

Strategiczne połączenie z pochodzącą z Hamburga firmą About You zostało sfinalizowane w lipcu. Dzięki temu Zalando jest w stanie obsłużyć większą liczbę klientów, mając przy nowe możliwości współpracy dla partnerów w całej Europie.

W trzecim kwartale Zalando utrzymało trend wzrostu rentowności zwiększając GMV o 21,6 proc. do 4,2 mld euro, a przychody o 26,5 proc. do 3 mld euro. Wyniki te były w dużej mierze efektem włączenia About You i bardzo dobrych wyników Zalando i About You.

image

Raport Zalando: Kluczowe trendy w dziedzinie urody, inspirujące w 2025 roku. Które kosmetyki są na topie?

W segmencie B2B Zalando odnotowało znaczące sukcesy we współpracy z dużymi partnerami handlowymi, włączając w to rozszerzenie współpracy z brytyjskim Marks & Spencer. Prognoza na cały rok 2025 potwierdzona została w oparciu o dobre wyniki, osiągnięte od początku roku. 

Dobre wyniki trzeciego kwartału pokazują, że połączenie sił z About You przyspieszyło realizację naszej strategii budowy ekosystemu, otwierając nowe możliwości rozwoju w całej Europie. To ważny krok w budowaniu jeszcze bardziej spójnego i inspirującego doświadczenia zarówno dla naszych klientów jak i partnerów. Widzimy dynamicznie rosnącą liczbę klientów, także w Polsce, którzy coraz częściej odkrywają naszą szeroką ofertę i wybierają spośród wielu propozycji – od mody, przez sport, po beauty. To właśnie ta różnorodność i lojalność klientów napędzają nasz wzrost i wzmacniają pozycję Zalando jako jednej z wiodących destynacji dla mody i lifestyle w Europie – komentuje Daniel Rogiński, General Manager CEE Zalando. – Stawiamy klientów w centrum wszystkich decyzji, budując doświadczenie, które inspiruje i pomaga im wyrażać siebie. W Polsce przykładem takiego podejścia jest nasza współpraca z programem Top Model Polska, którego jesteśmy wyłącznym partnerem modowym. Dzięki temu stylizacje z programu są dostępne dla każdego – wprost na naszej platformie – dodaje Daniel Rogiński.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
06. listopad 2025 18:32