StoryEditor
E-commerce
11.06.2021 00:00

Polskie firmy na narodowym stoisku na WeCosmoprof

Do 18 czerwca potrwają targi Cosmoprof, które od ubiegłego roku odbywają się w trybie online. Na polskim wirtualnym stoisku stoisku prezentuje się 19 firm z sektora kosmetycznego. Stoisko zostało zorganizowane przy wsparciu PAIH.

Na polskim stoisku na WeCosmoprof International prezentują się takie firmy, jak: Arkana, Barwa, Bielenda, Anabelle Minerals, Błysk, Chantal, Delia Cosmetics, Eveline Cosmetics, Nacomi, Nou Poland, Pharmena, Polpak Packaging, Torf Corporation, Wibo i Yope.

–  Udział w Wecosmoprof International to ważny element promocji polskiego sektora kosmetycznego w nowej rzeczywistości online. Polskie firmy od lat uczestniczą w targach Cosmoprof na świecie, w tym są stałym uczestnikiem targów w Bolonii. Niestety od 2020 roku większość wydarzeń stacjonarnych została odwołana – mówi Magdalena Kliszczak z Centrum Eksportu PAIH.

Wydarzenie jest obecnie najistotniejszym na branżowej mapie międzynarodowych imprez i biorą w nim udział prawdziwi potentaci sektora, jak Korea Południowa.

Targi online WeCosmoprof International są kontynuacją długofalowej obecności polskich marek kosmetycznych na światowych targach. Jest to aktualnie kluczowe wydarzenie branżowe dla tego sektora i szansa na nawiązanie kontaktów biznesowych na świecie. PAIH aktywnie wspiera polskich przedsiębiorców od dawna, staramy się wykorzystywać szansy, jakie dają duże wydarzenia targowe, czy to w formule stacjonarnej, czy tej #online, czego najlepiej dowodzi obecność Polski na WeCosmoprof International – dodaje Maja Justyna z Centrum Eksportu #PAIH.

W evencie oprócz narodowego stoiska przygotowanego przez PAIH bierze udział silna reprezentacja firm polskich. Podczas targów swoje produkty i innowacyjne rozwiązania sektora beauty prezentuje ponad 500 wystawców z całego świata. 

Wirtualne pawilony narodowe stworzyło 13 krajów: Brazylia, Chiny, Korea, Francja, Grecja, Irlandia, Włochy, Litwa, Polska, Hiszpania, Szwajcaria, Wielka Brytania i Węgry. Prezentują swoje produkty biznesowym partnerom - dystrybutorom, detalistom, którzy chcą uzupełnić swoją ofertę o nowości.

Polski rynek kosmetyczny zajmuje obecnie 6. miejsce w UE. Tworzy go ponad 1000 producentów i dystrybutorów.

Łączna wartość eksportu polskich kosmetyków wynosi 3,9 mld euro, a głównymi kierunkami eksportu są: Niemcy, Rosja, Wielka Brytania, Czechy i Belgia. Jednak w ostatnich latach jakość produktów oraz elastyczność polskich marek zaowocowała ich coraz większą obecnością w Azji.

PAIH jest także patronem branżowym Forum Branży Kosmetycznej, które odbędzie się już 22 czerwca, także w trybie online. Zapraszamy na wykład Czy naturalne produkty są szansą na sukces eksportowy?, który poprowadzi Maja Justyna, Manager z Centrum Exportu PAIH.

Zarejestruj się tutaj na Forum Branży Kosmetycznej

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
10.11.2025 10:27
Francja kontroluje 200 tys. przesyłek Shein na lotnisku CDG. „Platforma nie będzie mogła powiedzieć, że otworzono złe paczki, bo otworzymy wszystkie”
Procedura wszczęta przez rząd trwała 48 godzin.Profil X Amélie de Montchalin

W czwartek władze francuskie objęły kompleksową kontrolą wszystkie przesyłki pochodzące z chińskiej platformy Shein, które dotarły na paryskie lotnisko Charles de Gaulle. Ministra ds. budżetu Amélie de Montchalin poinformowała na platformie X, że kontrolą objęto 200 tys. paczek. Jak podkreśliła, to „operacja na wielką skalę”, o „wyjątkowym zasięgu”, której celem jest sprawdzenie zgodności produktów z przepisami oraz weryfikacja deklaracji podatkowych i celnych.

Według Montchalin, pierwsze wyniki kontroli wykazały szereg nieprawidłowości. W przesyłkach natrafiono na nielegalne i niespełniające norm produkty, w tym niebezpieczne zabawki dla dzieci, kosmetyki niespełniające standardów, wadliwe urządzenia elektryczne oraz podróbki. Minister podkreśliła, że działania są prowadzone w ramach 48-godzinnej procedury zawieszenia działalności Shein, uruchomionej przez rząd dzień wcześniej. Jej celem jest sprawdzenie, czy chińska platforma działa zgodnie z francuskim prawem.

Charles de Gaulle, jako największe lotnisko cargo we Francji i drugie co do wielkości w Europie, pełni kluczową rolę w kontroli importu e-commerce. Przez jego infrastrukturę przepływa rocznie średnio 2 mln ton przesyłek. Montchalin wskazała, że lotnisko stanowi „pierwszą granicę francuską”, a przez jego terminale przechodzi aż 95 proc. paczek wysyłanych z Chin, które następnie dystrybuowane są na całe terytorium Francji.

W ramach operacji wszystkie paczki Shein są otwierane i kontrolowane fizycznie. „Platforma nie będzie mogła powiedzieć, że otworzono złe paczki, bo otworzymy wszystkie” – powiedziała Montchalin, cytowana przez „Le Parisien”. Rząd podkreśla, że działania te mają przywrócić równowagę konkurencyjną na rynku oraz chronić francuskich konsumentów przed niebezpiecznymi produktami i nieuczciwymi praktykami.

Kontrola na lotnisku CDG jest częścią szerszych działań wymierzonych w Shein. W środę rząd Francji ogłosił rozpoczęcie procedury zawieszenia działalności platformy do czasu przedstawienia dowodów zgodności z przepisami. Decyzja ta jest powiązana z niedawnym skandalem dotyczącym sprzedaży lalek erotycznych o wyglądzie dzieci. Tego samego dnia parlamentarzysta złożył wniosek do prokuratury w sprawie sprzedaży przez Shein bez ograniczeń produktów kwalifikowanych we Francji jako niebezpieczna broń, takich jak maczety czy toporki. Równolegle rząd zwrócił się do wymiaru sprawiedliwości o zablokowanie portalu, uzasadniając to systemowym charakterem naruszeń. Wszystko to zbiegło się w czasie z otwarciem pierwszego stacjonarnego sklepu Shein w Paryżu, w domu handlowym BHV.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
06.11.2025 15:15
Allegro i L‘Oréal Polska otwierają sklepy marek w modelu DTC
Wybrane marki z portfolio L‘Oréal Polska rozbudują swoje oficjalne sklepy na AllegroAllegro mat.pras.

Allegro i L‘Oréal Polska rozszerzają współpracę, wprowadzając oficjalne sklepy marek w modelu Direct-to-Consumer (DTC). Decyzja ta stanowi kolejny krok w realizacji strategii, mającej na celu budowanie bezpośrednich relacji z konsumentami i oferowanie spersonalizowanych doświadczeń zakupowych.

W ramach tej nowej inicjatywy, wybrane marki z portfolio L‘Oréal Polska rozbudują swoje oficjalne sklepy na platformie Allegro. Umożliwi to pełniejszą kontrolę nad doświadczeniem klienta – od prezentacji produktu po obsługę posprzedażową, a także pozwoli na bezpośrednie pozyskiwanie cennych danych rynkowych.

Platforma Allegro jest kluczowym filarem polskiego e-commerce i naturalnym miejscem, w którym chcemy prowadzić naszą strategię DTC. Otwarcie dedykowanych e-sklepów na Allegro to inwestycja w bezpośrednią relację z naszymi polskimi konsumentami. Dzięki modelowi DTC możemy zapewnić autentyczność, najszerszą oraz ekskluzywną ofertę dla naszych shopperów. To kolejny dowód na to, jak L’Oréal chcemy wraz z partnerami dokonywać transformacji doświadczeń zakupowych – komentuje Adam Nitecki, General Manager E-commerce L‘Oréal Polska i Kraje Bałtyckie.

image

Dagmara Gołek, Allegro: Co trzeci zakup kosmetyków na Allegro jest spontaniczny [FBK 2025]

Jak potwierdza nasze najnowsze badanie – Customer Journey 2025, kupujący najczęściej rozpoczynają ścieżkę zakupową na platformach handlowych – wskazuje je blisko co drugi badany, w tym 36 proc. wybiera Allegro. Obecność w tym kanale zakupowym jest więc kluczowa w strategiach rozwoju sprzedaży online. Obecność oficjalnych sklepów marek L‘Oréal na Allegro w modelu DTC skutecznie łączy dwa światy: bezpośredniej, jakościowej komunikacji marki z kupującym z zasięgiem i narzędziami marketplace’ów. To znakomity przykład współpracy kluczowych graczy rynkowych, dzięki którym polski konsument zyskuje najwyższą jakość oferty i najlepsze doświadczenia zakupowe – wyjaśnia Adam Adamiak, Director, Group Category Management Health & Beauty, Supermarket.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. listopad 2025 20:29