StoryEditor
E-commerce
20.07.2022 00:00

Primavera Parfum inwestuje w magazyn i zapowiada obroty 700 mln zł rocznie

Primavera Parfum zwiększa skalę biznesu i moce logistyczne. Firma wynajęła ponad 5 tys. powierzchni magazynowej, by poszerzyć zakres dotychczasowych usług. Większe moce logistyczne pozwolą generować spółce obroty na poziomie 700 mln rocznie.

Firma Primavera Parfum przeniosła swój magazyn logistyczny do centrum logistycznego Panattoni Park Warsaw North II znajdującego się przy drodze ekspresowej S8. Ma do dyspozycji 5,3 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni magazynowej klasy A, certyfikowanej w systemie BREEAM.

– Obsługujemy wszystkie kanały wysyłek paczek detalicznych, udostępniając ponad 30 tysięcy referencji naszym partnerom. Stajemy się największym w kraju i jedynym tak kompleksowym hubem e-commerce, a pozyskanie nowej powierzchni magazynowej pozwoli nam zwiększyć skalę działalności oraz poszerzyć portfolio dotychczasowych usług – zapowiada Jędrzej Karasek, dyrektor ds. rozwoju w Primavera Parfum.

Dropshipping w branży kosmetycznej

Primavera Parfum działa w branży kosmetycznej oraz około-kosmetycznej. Oferuje klientom szerokie spektrum kanałów sprzedaży (m.in. strefy marek, współpraca z marketplacami, dedykowane e-sklepy czy własne sklepy internetowe. Działalność firmy jest oparta głównie na dropshippingu, polegającym na przeniesieniu całego procesu wysyłki towaru na dostawcę. W ubiegłym roku spółka wysłała w tym modelu  860 tys. paczek. Nowe zaplecze logistyczne było niezbędne, by firma mogła utrzymać dotychczasowe wzrosty oraz podnieść jakość obsługi.   

Wzrost obrotów Primavera Parfum

Obecnie wydajność procesów logistycznych Grupy Primavera Parfum pozwala na wysyłkę do 25 tys. paczek dziennie. Nowy magazyn umożliwia składowanie 60 tys. referencji, co przekłada się na około 6 mln produktów. Według szacunków zarządu, większe moce logistyczne pozwolą generować Primaverze obroty na poziomie co najmniej 700 mln rocznie.  

Primavera od lat inwestuje w zaplecze technologiczne i IT. Blisko 5 mln zł wydała na oprogramowanie, które ułatwia szybką integrację z każdą platformą oraz umożliwia sprawne adaptowanie się do nowych sytuacji na zmieniającym się rynku technologii. Współpracowała w tym zakresie z firmami SoftwareMill oraz Scalac.   

Czytaj także: Primavera Parfum z dwucyfrowym wzrostem przychodów ze sprzedaży

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
08.07.2025 14:34
Boots i Deliveroo ruszają z ekspresową dostawą letnich kosmetycznych niezbędników
Kurierzy Deliveroo dowiozą między innymi krem z filtrem.Boots

Wspólna inicjatywa to odpowiedź na badania, według których co drugi Brytyjczyk zapomina zabrać letnie akcesoria na jednodniowe wypady. Aby ułatwić przygotowania, Boots we współpracy z ekspertką Chelseą Dickenson stworzył trzy gotowe zestawy: „Festival”, „Beach” i „Adventure”. Każdy kosztuje 20 funtów, zawiera 5–7 produktów i umożliwia oszczędność ponad 10 funtów w porównaniu z ceną pojedynczych artykułów.

Pierwszy tego lata projekt Boots i Deliveroo obejmie ponad 75 brytyjskich plaż, szlaków turystycznych i festiwali, gdzie zakupy dotrą nawet w 20 minut. Klienci mogą wybierać spośród ponad 750 artykułów – od kremów z filtrem, przez środki przeciw ukąszeniom, po leki przeciwbólowe. Firma zastrzega jednak, że rowerzyści Deliveroo dostarczą paczki tylko do najbliższej przejezdnej drogi; nie wjadą bezpośrednio na piasek, górskie ścieżki ani na teren festiwalu.

Dodatkowo na stronie Boots pojawiły się trzy listy kontrolne (packing listers), które przypominają o najczęściej pomijanych pozycjach podczas pakowania. Ma to ograniczyć liczbę awaryjnych zakupów i ułatwić planowanie zarówno krótkich wypadów, jak i dłuższych podróży wakacyjnych.

Partnerstwo wpisuje się w szerszą strategię Deliveroo poprawiania doświadczeń klientów. W czerwcu platforma rozpoczęła w Dublinie testy dronowych dostaw we współpracy z operatorem Manna – pierwszy lot odbył się w dzielnicy Blanchardstown. choć test prowadzony jest w Irlandii, wnioski z niego mogą przyspieszyć wprowadzanie innowacyjnych form logistyki również na brytyjskim rynku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
04.07.2025 10:25
Alibaba przeznaczy 50 mld juanów na kupony chcąc utrzymać pozycję lidera e-commerce
Chiński gigant nakłada presję na globalną konkurencję.Shutterstock

Chiński gigant technologiczny Alibaba ogłosił, że w ciągu najbliższego roku rozdysponuje kupony i vouchery o łącznej wartości 50 miliardów juanów, czyli około 6,98 miliarda dolarów amerykańskich. Program zachęt ma na celu pobudzenie aktywności konsumenckiej i handlowej na platformach e-commerce i dostawczych grupy, takich jak Tmall i Taobao.

Decyzja zapadła w odpowiedzi na rosnącą konkurencję na rynku krajowym – szczególnie w sektorach dostaw jedzenia i handlu internetowego. W ostatnim czasie JD.com znacznie poszerzyło swoją obecność, a mniejsze platformy również coraz śmielej sięgają po klientów. Działania Alibaby mają zatrzymać użytkowników i sprzedawców w obrębie własnych ekosystemów sprzedażowych.

Dla branży kosmetycznej i produktów do pielęgnacji ciała program ten oznacza większą presję cenową. Liczne marki działające na Tmallu i Taobao będą musiały konkurować nie tylko jakością, lecz także agresywnymi promocjami, by przyciągnąć klientów w okresach zwiększonego ruchu wynikającego z kampanii zniżkowych. Zwiększy się też znaczenie strategii marketingowych dopasowanych do kampanii kuponowych.

Równolegle Alibaba rozwija swoją infrastrukturę chmurową w Azji Południowo-Wschodniej. W tym tygodniu otwarto trzeci ośrodek danych w Malezji, a w październiku ruszy kolejny na Filipinach. W Singapurze firma uruchomiła centrum rozwoju sztucznej inteligencji, które ma wspierać biznesy w wykorzystywaniu aplikacji chmurowych i narzędzi uczenia maszynowego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
12. lipiec 2025 09:10