StoryEditor
E-commerce
23.02.2021 00:00

Primavera Parfum rusza ze sprzedażą na niemieckim Amazonie

Firma Primavera Parfum podpisała umowę z globalną platformą sprzedażową Amazon. Rozpocznie współpracę od niemieckiej odsłony serwisu.

Polska firma Primavera Parfum, świadcząca usługi w obszarze dystrybucji e-commerce, rozpoczęła współpracę z globalnym graczem Amazon, posiadającym w swojej ofercie największy na świecie sklep internetowy.

W pierwszej kolejności firma wchodzi na niemiecką odsłonę serwisu, gdzie będzie lokować produkty swoich klientów.

Rozpoczniemy od sprzedaży towarów u naszego zachodniego sąsiada – Niemiec, co podyktowane jest między innymi największy udziałem Amazona na tamtejszym rynku e-commerce. W skali miesiąca odnotowuje się tam przeszło 500 milionów wizyt, a to z kolei przekłada się na ogromny potencjał sprzedażowy, z którego chcemy skorzystać – wyjaśnia Michał Żółkowski, Head of Project Management w Primavera Parfum.

Spółka przy działaniach na platformie będzie współpracowała z ekspertami z firmy Nethansa, specjalizującej w tworzeniu rozwiązań, które pomagają wejść na globalny rynek reprezentowany przez Amazon.

Primavera Parfum zamierza sprzedawać także za pośrednictwem polskiej wersji Amazona. W dalszej kolejności planowane jest rozwijanie oferty o inne rynki europejskie, na których dostępna jest ta platforma sprzedażowa. 

Amazon na początku tego roku ogłosił rozpoczęcie prac nad uruchomieniem w Polsce swojego sklepu. Przedsiębiorcy już mogą rejestrować swoje konta w serwisie. Według zapowiedzi przedstawicieli firmy, platforma umożliwi dotarcie z ofertą do ponad 300 mln klientów.

Platforma Amazon to nowoczesne rozwiązanie pod względem technologii, pozwalające docierać do jeszcze większej liczby klientów. Jej wejście na polski rynek będzie dodatkowym motorem napędowym dla krajowego sektora e-commerce, z pożytkiem dla nas oraz naszych kontrahentów – dodaje Żółkowski.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
15.09.2025 12:30
Vinted to najtańszy serwis kurierski? Ekonomista: Spodziewajmy się podwyżki cen.
Jak najtaniej wysłać paczkę? ”Vintedem”.Canva/Vinted

W Holandii i Francji ujawniono przypadki nadużyć związanych z usługą taniej wysyłki na platformie Vinted. Jak ustaliły redakcje AD.nl, France Info i Le Parisien, część użytkowników wykorzystuje system do przesyłania paczek do siebie lub rodziny, omijając w ten sposób droższe usługi pocztowe i kurierskie. Mechanizm jest prosty – wystarczy wystawić przedmiot za symboliczną kwotę, a następnie znajomy „kupuje” go i opłaca transport. Dzięki temu można wysłać paczki zagraniczne za 5–6 euro, podczas gdy standardowe usługi kurierskie kosztują wielokrotnie więcej.

Vinted potwierdził, że ma świadomość problemu i podjął działania w celu ograniczenia nadużyć. Jak informuje spółka, konta łamiące regulamin zostały usunięte lub zablokowane. „Nawet jeśli skala zjawiska jest marginalna, tego typu praktyki podważają zaufanie pomiędzy użytkownikami i mogą wpływać na jakość całego doświadczenia na platformie” – przekazała firma w rozmowie z AD.nl. Praktyka jest również znana i powszechna w Polsce.

Na proceder zareagowały również firmy kurierskie współpracujące z Vinted, które nie kryły zaskoczenia. Dla operatorów oznacza to bowiem nieuczciwą konkurencję wobec własnych usług w tradycyjnym modelu B2C. Koszty wysyłek w ramach Vinted są bowiem negocjowane w ramach taniej umowy B2B, co znacząco obniża stawki dla użytkowników końcowych.

Ekspert ds. logistyki i transportu, prof. Roel Gevaers z Uniwersytetu w Antwerpii, ostrzegł w rozmowie z Retail Detail, że jeśli nadużycia będą się nasilać, firmy kurierskie mogą zdecydować się na podniesienie cen. Jego zdaniem w dłuższej perspektywie takie działania mogą wpłynąć nie tylko na koszty przesyłek w Vinted, ale też na cały rynek usług kurierskich w Europie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
11.09.2025 15:16
Sephora wprowadza ekspresową dostawę kosmetyków z Uber Eats
Sephora wprowadzając nową usługę chce mocniej zaangażować klientów i związać ich ze swoją marką.wiadomoscikosmetyczne.pl

Sephora, należąca do koncernu LVMH, uruchomiła w Stanach Zjednoczonych nową usługę dostawy kosmetyków na żądanie we współpracy z Uber Eats. To pierwsza prestiżowa sieć beauty dostępna w amerykańskiej wersji aplikacji do zamawiania jedzenia. Usługa obejmuje setki lokalizacji Sephory w Ameryce Północnej i pozwala klientom zamawiać produkty z kategorii makijażu, pielęgnacji skóry, zapachów, pielęgnacji włosów i wellness. Czas dostawy może wynosić zaledwie 25 minut.

Nowa opcja jest dostępna zarówno dla klientów w USA, jak i w Kanadzie. Dodatkowo uczestnicy programu lojalnościowego Beauty Insider mogą powiązać swoje konta z Uber Eats, aby zbierać punkty przy każdym zamówieniu. To oznacza, że nawet szybkie zakupy – od uzupełniania podstawowych produktów po prezenty kupowane w ostatniej chwili – mogą przynosić dodatkowe korzyści.

Sephora i Uber Eats podkreślają, że współpraca odpowiada na zmieniające się potrzeby konsumentów, którzy oczekują łatwego i natychmiastowego dostępu do ulubionych marek. Aby zachęcić do skorzystania z nowej usługi, Uber Eats oferuje 10 USD zniżki przy pierwszym zamówieniu o wartości co najmniej 50 dolarów. Promocja obowiązuje do 30 października 2025 r.

Sephora nie jest jedyną siecią beauty, która testuje współpracę z platformami dostaw jedzenia w celu rozszerzenia swojej obecności rynkowej. Partnerstwo z Uber Eats wpisuje się w rosnący trend integracji handlu detalicznego z szybkimi usługami dostaw, które mają nie tylko zwiększać wygodę zakupów, lecz także budować lojalność klientów w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
15. wrzesień 2025 15:18