StoryEditor
E-commerce
12.07.2021 00:00

Primavera Parfum z nową manager rozwinie działalność na rynku chińskim

Do zespołu specjalistów w Primavera Parfum dołączyła Paulina Baumert. Zajęła stanowisko chinese market director i będzie odpowiadać za rozwój projektu wprowadzania i sprzedaży polskich marek w formule cross-border w Chinach.

Paulina Baumert będzie piastować w Primavera Parfum stanowisko Chinese Market Director, a zakres jej obowiązków obejmować będzie między innymi: kontakt i utrzymywanie relacji z aktualnymi, chińskimi odbiorcami, koordynowanie zespołu stacjonującego w Państwie Środka oraz rozwijanie całego projektu w zakresie sprzedaży oraz marketingu. Największe wyzwania, jakie stoją przed nową manager, to poszerzenie portfolio marek obecnych na tym rynku oraz otwieranie nowych platform sprzedażowych i pozyskiwania klientów w Chinach.

Chiny to największy rynek e-commerce na świecie, którego wartość szacowana jest na 2 biliony dolarów, co stanowi obecnie ponad połowę obrotów globalnego handlu internetowego. Za sukcesem tego rynku stoją 854 miliony użytkowników internetu, z którego niemal wszyscy korzystają z telefonu komórkowego.

– To daje praktycznie nieograniczone możliwości e-sprzedaży pojawiającym się tam markom. Jestem przekonana, że dzięki mojej wiedzy i doświadczeniu we współpracy ze wschodnimi kontrahentami, kolejne polskie firmy będą pojawiać się na chińskich platformach cross-border – mówi Paulina Baumert, chinese market director w Primavera Parfum.

Nowa manager ma wieloletnie doświadczenie w obsłudze azjatyckich partnerów. Wcześniej pracowała jako asystentka zarządu w polskim oddziale chińskiego potentata w produkcji oświetlenia LED – Hongbo Clean Energy Europe oraz jako ekspertka ds. rynków azjatyckich w PLL LOT. W przeszłości uczestniczyła w Alibaba Global Dreamers Program oraz współpracowała z zagranicznymi i chińskimi spółkami w Pekinie.

Absolwentka Beijing Language and Culture University (stypendystka) oraz studiów podyplomowych “Biznes chiński – jak działać skutecznie w czasach Jedwabnego Szlaku” w Akademii Leona Koźmińskiego. Obecnie współpracuje z Instytutem Sobieskiego jako ekspertka ds. lotnictwa oraz przemian gospodarczych i  społecznych w Chinach.

Primavera Parfum wspiera  producentów z różnych sektorów i branż przy wchodzeniu na chiński rynek. Zakres wschodniej działalności krajowego dystrybutora e-commerce obejmuje kilka krajów, ale kluczowym rynkiem – z uwagi na liczbę odbiorców i tempo jego rozwoju, pozostają Chiny. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
08.07.2025 14:34
Boots i Deliveroo ruszają z ekspresową dostawą letnich kosmetycznych niezbędników
Kurierzy Deliveroo dowiozą między innymi krem z filtrem.Boots

Wspólna inicjatywa to odpowiedź na badania, według których co drugi Brytyjczyk zapomina zabrać letnie akcesoria na jednodniowe wypady. Aby ułatwić przygotowania, Boots we współpracy z ekspertką Chelseą Dickenson stworzył trzy gotowe zestawy: „Festival”, „Beach” i „Adventure”. Każdy kosztuje 20 funtów, zawiera 5–7 produktów i umożliwia oszczędność ponad 10 funtów w porównaniu z ceną pojedynczych artykułów.

Pierwszy tego lata projekt Boots i Deliveroo obejmie ponad 75 brytyjskich plaż, szlaków turystycznych i festiwali, gdzie zakupy dotrą nawet w 20 minut. Klienci mogą wybierać spośród ponad 750 artykułów – od kremów z filtrem, przez środki przeciw ukąszeniom, po leki przeciwbólowe. Firma zastrzega jednak, że rowerzyści Deliveroo dostarczą paczki tylko do najbliższej przejezdnej drogi; nie wjadą bezpośrednio na piasek, górskie ścieżki ani na teren festiwalu.

Dodatkowo na stronie Boots pojawiły się trzy listy kontrolne (packing listers), które przypominają o najczęściej pomijanych pozycjach podczas pakowania. Ma to ograniczyć liczbę awaryjnych zakupów i ułatwić planowanie zarówno krótkich wypadów, jak i dłuższych podróży wakacyjnych.

Partnerstwo wpisuje się w szerszą strategię Deliveroo poprawiania doświadczeń klientów. W czerwcu platforma rozpoczęła w Dublinie testy dronowych dostaw we współpracy z operatorem Manna – pierwszy lot odbył się w dzielnicy Blanchardstown. choć test prowadzony jest w Irlandii, wnioski z niego mogą przyspieszyć wprowadzanie innowacyjnych form logistyki również na brytyjskim rynku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
04.07.2025 10:25
Alibaba przeznaczy 50 mld juanów na kupony chcąc utrzymać pozycję lidera e-commerce
Chiński gigant nakłada presję na globalną konkurencję.Shutterstock

Chiński gigant technologiczny Alibaba ogłosił, że w ciągu najbliższego roku rozdysponuje kupony i vouchery o łącznej wartości 50 miliardów juanów, czyli około 6,98 miliarda dolarów amerykańskich. Program zachęt ma na celu pobudzenie aktywności konsumenckiej i handlowej na platformach e-commerce i dostawczych grupy, takich jak Tmall i Taobao.

Decyzja zapadła w odpowiedzi na rosnącą konkurencję na rynku krajowym – szczególnie w sektorach dostaw jedzenia i handlu internetowego. W ostatnim czasie JD.com znacznie poszerzyło swoją obecność, a mniejsze platformy również coraz śmielej sięgają po klientów. Działania Alibaby mają zatrzymać użytkowników i sprzedawców w obrębie własnych ekosystemów sprzedażowych.

Dla branży kosmetycznej i produktów do pielęgnacji ciała program ten oznacza większą presję cenową. Liczne marki działające na Tmallu i Taobao będą musiały konkurować nie tylko jakością, lecz także agresywnymi promocjami, by przyciągnąć klientów w okresach zwiększonego ruchu wynikającego z kampanii zniżkowych. Zwiększy się też znaczenie strategii marketingowych dopasowanych do kampanii kuponowych.

Równolegle Alibaba rozwija swoją infrastrukturę chmurową w Azji Południowo-Wschodniej. W tym tygodniu otwarto trzeci ośrodek danych w Malezji, a w październiku ruszy kolejny na Filipinach. W Singapurze firma uruchomiła centrum rozwoju sztucznej inteligencji, które ma wspierać biznesy w wykorzystywaniu aplikacji chmurowych i narzędzi uczenia maszynowego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
13. lipiec 2025 09:50