StoryEditor
E-commerce
16.12.2020 00:00

Prowadzisz sprzedaż w internecie? Jesteś gotowy na SCA?

Silne uwierzytelnianie klientów (SCA) to wymóg wynikający z dyrektywy PSD2, który będzie obowiązywać w Europie od 31 grudnia 2020 roku. Regulacja nakłada obowiązek podjęcia dodatkowych czynności, które w jeszcze większym stopniu pomogą zapobiegać oszustwom. Mogą one jednak utrudnić konsumentom dokonywanie zakupów w internecie. Dlatego, prowadząc e-sklep, trzeba dostosować go do nowych wymogów. Pozwoli to zapobiec spadkom sprzedaży.

31 grudnia tego roku w niemal całej Europie wchodzi w życie przepis wynikający z regulacji unijnej (z dyrektywy PS2D) dotyczący silnego uwierzytelniania klientów, czyli tzw. SCA (ang. Strong Customer Authentication). Wymóg ten ma na celu ograniczenie oszustw poprzez wprowadzenie dodatkowych warstw zabezpieczeń w płatnościach cyfrowych. Dla konsumentów oznacza to zmiany w sposobie weryfikacji tożsamości klientów podczas płatności.

Jeżeli do końca roku przedsiębiorcy nie zadbają o to, by system płatności w ich sklepach internetowych był dostosowany do wymagań SCA, to ich klienci mogą mieć problemy z dokonywaniem u nich zakupów.

Może to skutkować odrzuceniem transakcji, a tym samym spadkami w dochodach i odejściem zniechęconych klientów. W dobie panującej pandemii i rozwoju e-commerce jest to kluczowa kwestia, zwłaszcza dla firm z sektora MŚP, które zostały dotknięte negatywnymi skutkami zamrożenia gospodarki i walczą o przetrwanie na rynku – poinformowała Visa w komunikacie.

Aby pomóc przedsiębiorcom w przygotowaniu się na nadchodzące zmiany Visa przygotowała porady, dzięki którym płatności w e-sklepach będą mogły nadal przebiegać sprawnie:

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
03.12.2025 10:10
Awaria Shopify w Cyber Monday popsuła szyki tysiącom sklepów
Gigant e-commerce doświadczył ogromnej awarii.Shopify

W Cyber Monday – jednym z najważniejszych dni zakupów online w roku – platforma Shopify doświadczyła kilkugodzinnej awarii, która dotknęła kluczowe narzędzia zaplecza dla sprzedawców. Zakłócenia wystąpiły w okresie największego natężenia ruchu w e-commerce, co dodatkowo podkreśliło skalę problemu.

Według dostępnych danych problemy techniczne trwały od około godziny 9:00 do 14:30 czasu wschodniego (ET). W tym czasie tysiące sprzedawców straciło tymczasowo dostęp do panelu administracyjnego Shopify, co uniemożliwiło m.in. śledzenie stanów magazynowych, obsługę systemów POS oraz zarządzanie zamówieniami. Istotne jest to, że sklepy widoczne dla klientów działały nieprzerwanie.

Awaria zbiegła się z rekordowym ruchem zakupowym. Adobe prognozowało, że wydatki konsumentów w USA w Cyber Monday sięgną 14,2 mld dolarów, a sprzedaż internetowa ponownie wyprzedzi handel stacjonarny. Oznacza to, że każda minuta niedostępności narzędzi operacyjnych mogła wpływać na możliwości sprzedawców w obsłudze rosnącej liczby zamówień.

Zakłócenia szczególnie dotknęły branże mocno polegające na pracy w czasie rzeczywistym, takie jak kosmetyki, beauty i produkty personal care. Firmy te potrzebują stałego dostępu do danych o stanach magazynowych i realizacji zamówień, aby unikać opóźnień i pomyłek w zamówieniach.

Incydent ponownie uwidocznił ryzyko operacyjne związane z przerwami w działaniu platform e-commerce w tzw. peak season. Dla tysięcy sprzedawców była to kilkugodzinna awaria, ale w kontekście sprzedaży liczonej w miliardach dolarów każda przerwa w dostępie do systemów zaplecza może mieć wymierne konsekwencje finansowe i logistyczne.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
01.12.2025 13:33
Strajki pracowników Amazon w Niemczech w Black Friday: 3 tys. osób przerwało pracę
Pracownicy Amazona zastrajkowali.Algi Febri Sugita

Pracownicy magazynów Amazon w Niemczech przeprowadzili strajki w Black Friday, jednym z najintensywniejszych dni zakupowych roku. Protesty są częścią wieloletniej kampanii na rzecz zawarcia układu zbiorowego, którego od lat domaga się związek zawodowy Verdi. W tym roku skala akcji była znacząca, zarówno pod względem liczby uczestników, jak i liczby objętych nią lokalizacji.

Z danych Verdi wynika, że do strajków dołączyło około 3 tys. pracowników, obejmując dziewięć centrów logistycznych Amazon: w Bad Hersfeld, Dortmundzie, Frankenthal, Graben, Koblencji, Moenchengladbach, Rheinbergu, Werne i Winsen. Związek od dawna prowadzi działania mające skłonić firmę do rozpoczęcia formalnych negocjacji w sprawie płac i warunków pracy, jednak dotychczas bez przełomu.

Amazon, zatrudniający w Niemczech około 40 tys. pracowników logistycznych oraz dodatkowe 12 tys. sezonowych na okres świąteczny, zapewnił, że protesty nie wpłyną na terminowość dostaw. Firma powtórzyła także swoje stanowisko, że oferuje konkurencyjne wynagrodzenia na tle branży.

Strajki podjęte w kluczowym dla e-handlu dniu podkreślają narastające napięcia pomiędzy pracownikami a jednym z największych pracodawców w europejskim sektorze logistycznym. Verdi argumentuje, że intensyfikacja pracy w sezonie zakupowym wymaga dodatkowych zabezpieczeń, szczególnie w zakresie stabilnych i przewidywalnych zasad wynagradzania.

Z perspektywy rynku niemieckiego, będącego największym rynkiem Amazonu w Europie, spór ten może mieć długofalowe skutki. Związki zawodowe liczą, że presja wywierana podczas szczytów sprzedażowych skłoni firmę do rozmów, natomiast Amazon utrzymuje, że obecny model zatrudnienia jest efektywny i nie wymaga zmian. Konflikt o układy zbiorowe pozostaje więc nierozstrzygnięty, a tegoroczny Black Friday stał się kolejnym etapem tej trwającej od lat konfrontacji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. grudzień 2025 23:21