StoryEditor
E-commerce
19.11.2018 00:00

Rośnie sprzedaż online w sektorze beauty 

Według najnowszych badań wzrasta znaczenie sprzedaży produktów beauty online. Tylko w UK ma wzrosnąć do 2022 roku do sumy 3,1mld funtów. Czego oczekują konsumenci kupując kosmetyki w sieci?

Dostawca płatności online Klarna przeprowadził badania na temat tego, co jest ważne w zakupach produktów must have dla klientów z Wielkiej Brytanii. Badanie konsumenckie wykazało, że następujące wskaźniki są kluczowe, aby przyciągnąć i zatrzymać klientów sektora beauty:

  • uproszczenie procesu zakupów online,
  • zapewnienie elastycznych form płatności,
  • umożliwienie natychmiastowego dostępu do najnowszych produktów,
  • ułatwienie możliwości zwrotów.

Rynek online produktów beauty cały czas rośnie, ale aby z tego korzystać, należy wiedzieć jak wprowadzać innowacje i ulepszenia – uważa Laurel Wolfe, VP marketing, Klarna na łamach cosmeticsbusiness.com. – Należy się skupić na płatnościach, bo kupujący wymagają zarówno elastyczności jak i kontroli.

Prawie 80 proc. konsumentów stwierdziło, że chętniej kupowaliby kosmetyki online, gdyby mogli zapłacić przy dostawie. Ponad połowa uważa, że zakupy w sieci są kluczowe jeśli chodzi o dostęp do nowych produktów a 76 proc. chciałoby kupić wszystkie swoje ulubione marki na jednej stronie internetowej. Ponad 60 proc. woli kupować przez internet, bo czują się pod presją ekspedientek w perfumeriach i drogeriach stacjonarnych.

To o tyle istotne, że według prognoz roczne wydatki na osobę na produkty kosmetyczne w UK wzrośnie w ciągu najbliższych 5 lat  z 73 do 487 funtów.
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
15.02.2024 17:02
Super-Pharm świętuje milionowe zamówienie przez aplikację
fot. Linkedin Super-Pharm
Sieć Super-Pharm poinformowała, że przez jej aplikację zakupową zostało złożonych już milion zamówień. Taki wynik został osiągnięty po niespełna dwóch latach od uruchomienia aplikacji.

Aplikacja Super-Pharm w najnowszej wersji zadebiutowała 22 marca 2022 r. łącząc e-commerce z lojalnościowym programem Klub Super-Pharm (wówczas jeszcze nazywał się Klub LifeStyle) i płatnościami mobilnymi.

Powstała z myślą o klientkach i klientach sieci, którzy robią zakupy w wielu kanałach. Dzięki niej użytkownicy zyskali możliwość przeglądania na smartfonach oferty drogerii, sprawdzania opinii, dodawania  produktów do ulubionych i kupowania płacąc blikiem, kartą lub szybkim przelewem.

W niespełna rok aplikacja zyskała ponad pół miliona użytkowników. Natomiast 9 lutego br. w aplikacji zostało złożone milionowe zamówienie. Od momentu jej uruchomienia wirtualna karta została wyświetlona 2,2 mln razy, a kupony klubu były aktywowane 1,9 mln razy.

Za projekt aplikacji odpowiada Future Mind, firma technologiczno-doradcza oraz Exorigo-Upos, dostawca rozwiązań e-commerce. 

Czytaj więcej: Agnieszka Rokiel, Maciej Maćkowiak: W aplikacji Super-Pharm połączyliśmy sprzedaż z lojalnością

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
15.02.2024 12:56
Comarch rezygnuje z prowadzenia marketplace wszystko.pl
Marketplace wszystko.pl miał być konkurencją dla allegro. Rok po uruchomieniu platformy spółka Comarch poinformowała, że rezygnuje z projektu w dotychczasowej postaciwiadomoscikosmetyczne.pl
Zaledwie 8 miesięcy po uruchomieniu marketplace wszystko.pl Comarch wycofuje się z tego projektu. Spółka poinformowała, że wykorzysta stworzoną technologię w innych rozwiązaniach grupy.

W wyniku prowadzonego przeglądu projektów R&D zarząd Comarch S.A. podjął decyzję o zaprzestaniu prowadzenia projektu wszystko.pl w dotychczasowej postaci – poinformowała spółka.

Od dnia 15.02.2024 możliwość wystawiania ofert oraz sprzedaży za pośrednictwem platformy nie będzie już możliwa. Do 30.04. 2024 możliwa pozostanie wyłącznie obsługa dotychczasowych zamówień z poziomu panelu sprzedawcy. Po tym czasie możliwość zalogowania na konto, w tym do panelu sprzedawcy zostanie zablokowana. Rozłączone zostaną wszelkie dostępne na platformie integracje, w tym z Przelewy24, Inpost, Baselinker).

image

Informacja skierowana do użytkowników platformy zakupowej wszystko.pl

fot. wszystko.pl

Stworzona w ramach projektu technologia ma zostać wykorzystana w innych rozwiązaniach ERP Grupy Comarch. Grupa Comarch zamierza skoncentrować się na realizacji bieżących, wysokomarżowych kontraktów oraz na znacznych inwestycjach w obszarach: AI (sztuczna inteligencja), APS (system umożliwiający zaawansowane planowanie produkcji), POS (kompleksowy system obsługi punktów sprzedaży), KSeF (Krajowy System e-Faktur) zwiększających przewagę konkurencyjną rozwiązań Comarch ERP, szczególnie dla e-commerce – czytamy w komunikacie.

Marketplace wszystko.pl został oficjalnie uruchomiony 29 czerwca 2023 r. po po dwóch latach prac i półrocznym okresie testowania. W dniu startu było na niej aktywnych kilka milionów ofert i zarejestrowało się ponad 15 tys. sklepów internetowych. 

Czytaj więcej: Ruszyła platforma wszystko.pl. Ponad 100 tys. produktów w sekcji Uroda

Tworząc platformę sprzedażową grupa Comarch - jedna z największych firm technologicznych -  twierdziła, że rzuca rękawicę takim serwisom, jak Allegro czy Amazon. Na platformie mogli sprzedawać wyłącznie przedsiębiorcy, podmioty gospodarcze zarejestrowane w Polsce. Przewagą i zachętą dla sprzedawców miał być brak prowizji od sprzedaży. 

W lipcu ubiegłego roku firma zapowiedziała uruchomienie aplikacji wszystko.pl i kolejnych funkcjonalności platformy. 

Czytaj więcej: Wszystko.pl zapowiada uruchomienie aplikacji mobilnej

Rynek e-commerce staje się coraz bardziej konkurencyjny. Przypadek wszystko.pl pokazuje, że nawet potężne spółki, dysponujące zapleczem technologicznym i finansowym, nie mają łatwego startu w e-biznesie na obecnym etapie ukształtowania rynku. 

Czytaj także: 

Jędrzej Karasek, Primavera Parfum: Koszty działalności zabiją e-commerce w kategorii health & beauty

Remigiusz Chrzanowski, DrEcom: To jest czas walki o pozycję lidera e-commerce w kategorii Zdrowie i Uroda

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2024 08:43