Rossmann rozpoczął sprzedaż asortymentu w liczbie 5000 produktów za pomocą Prime Now w sierpniu 2017 roku i oferował usługi w ramach tego serwisu w Berlinie i Monachium.
Tym samym Rossmann dołączył do innych niemieckich sprzedawców, którzy przerwali partnerstwo z Amazonem. Sieć drogerii dm zakończyła współpracę z nim w 2013 r., organiczna sieć spożywcza Basic podążyła jej śladami w lipcu 2018 roku, z kolei regionalny sklep spożywczy Feneberg ma wkrótce rozstać się z Amazonem. Ponadto liczni lokali detaliści zrzeszeni w "Lieblingsläden-Programm" (ang. „favourite stores programme“ - "Programie ulubionych sklepów") zakończyli wspólne działania z gigantem e-commerce.
Komentarze od sprzedawców, którzy przestali współpracować z Amazon Fresh, wskazują m.in. na ograniczoną przejrzystość, sprzedaż poniżej oczekiwań i niski zwrot z inwestycji.

