StoryEditor
E-commerce
18.12.2018 00:00

Rossmann kończy współpracę z Amazon Prime Now

Druga największa drogeria w Niemczech, sieć Rossmann, planuje zakończyć współpracę z aplikacją Prime Now Amazona, której termin upływa w połowie 2019 roku.

Rossmann rozpoczął sprzedaż asortymentu w liczbie 5000 produktów za pomocą Prime Now w sierpniu 2017 roku i oferował usługi w ramach tego serwisu w Berlinie i Monachium.

Tym samym Rossmann dołączył do innych niemieckich sprzedawców, którzy przerwali partnerstwo z Amazonem. Sieć drogerii dm zakończyła współpracę z nim w 2013 r., organiczna sieć spożywcza Basic podążyła jej śladami w lipcu 2018 roku, z kolei regionalny sklep spożywczy Feneberg ma wkrótce rozstać się z Amazonem. Ponadto liczni lokali detaliści zrzeszeni w "Lieblingsläden-Programm" (ang. „favourite stores programme“ - "Programie ulubionych sklepów") zakończyli wspólne działania z gigantem e-commerce.

Komentarze od sprzedawców, którzy przestali współpracować z Amazon Fresh, wskazują m.in. na ograniczoną przejrzystość, sprzedaż poniżej oczekiwań i niski zwrot z inwestycji.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
05.08.2025 14:37
Dino Polska planuje zagraniczną ekspansję eZebra
eZebra.pl

Dino Polska, która w 2024 roku przejęła internetową drogerię eZebra, przygotowuje się do wejścia na rynki zagraniczne. eZebra specjalizuje się w sprzedaży internetowej artykułów kosmetycznych i perfumeryjnych, oferując obecnie około 40 tys. pozycji asortymentowych oraz około 1 tys. marek od kilkuset dostawców.

W 2022 roku spółka wypracowała zysk na poziomie blisko 5,8 mln zł. Nowa strategia zakłada rozwój działalności w innych krajach europejskich, co ma wzmocnić pozycję marki na rynku e-commerce. W związku z planami ekspansji eZebra prowadzi rekrutację na stanowisko menedżera działu rynków zagranicznych e-commerce. Do obowiązków zatrudnionej osoby należeć będzie m.in. rozwój sprzedaży na rynkach europejskich, analiza trendów i wdrażanie strategii ekspansji, optymalizacja sprzedaży online, a także tworzenie kampanii marketingowych oraz zarządzanie asortymentem i polityką cenową.

Przy okazji transakcji przejęcia Jarosław Tatara, założyciel i członek zarządu eZebra.pl, podkreślał atuty platformy – od jasno określonej strategii marketingowej i programów lojalnościowych, po zautomatyzowane narzędzia utrzymania klientów. Firma posiada kilkunastoletnie doświadczenie w branży i szeroką ofertę obejmującą produkty do pielęgnacji ciała i twarzy, makijażu, zapachy, akcesoria kosmetyczne oraz artykuły do stylizacji paznokci.

Dino Polska dynamicznie rozwija także swoją sieć stacjonarną. W pierwszej połowie 2025 roku spółka otworzyła 147 nowych sklepów, zwiększając ich liczbę do 2835 placówek na koniec czerwca. To wzrost o 331 lokalizacji w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku, co pokazuje skalę inwestycji i ambicje dalszego umacniania pozycji na polskim rynku handlowym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
04.08.2025 15:07
dm Drogerie Markt wkracza na rynek e-aptek: na kiedy planowany jest start platformy?
Drogerie DM planują sprzedaż online produktów OTC bez recepty, które klienci do tej pory mogli kupować tylko w apteceMarzena Szulc

Niemiecka sieć drogerii dm Drogerie Markt zapowiedziała uruchomienie własnej apteki internetowej, która ma oferować produkty OTC (dostępne bez recepty). Start platformy planowany jest na drugą połowę 2025 roku, a sprzedaż będzie prowadzona początkowo na rynku niemieckim. To kolejny etap w rozwoju firmy, która dotychczas koncentrowała się na sprzedaży kosmetyków, środków czystości i produktów zdrowotnych w kanałach stacjonarnych i online.

Prezes zarządu dm Drogerie Markt, Christoph Werner, poinformował o planach w rozmowie z „Frankfurter Allgemeine Zeitung”. Jak podkreślił, e-apteka ma ułatwić klientom dostęp do produktów zdrowotnych bez konieczności odwiedzania tradycyjnej apteki.

Pracujemy nad tym, aby uruchomić aptekę internetową w drugiej połowie 2025 roku. Będziemy oferować online produkty OTC bez recepty, które klienci do tej pory mogli kupować tylko w aptece – zapowiedział Werner.

Firma zaznacza, że nie zamierza konkurować z tradycyjnymi aptekami, lecz chce „wnieść wkład w przystępną cenowo opiekę zdrowotną w Niemczech”. Zdaniem Wernera, przyszłość tego sektora wymaga innowacyjnych rozwiązań, a kanały cyfrowe mogą odegrać w tym procesie kluczową rolę. Rosnące zapotrzebowanie na samodzielne zakupy leków bez recepty oraz wygoda zakupów online sprawiają, że segment e-aptek zyskuje na znaczeniu.

W ramach przygotowań do uruchomienia nowej platformy dm Drogerie Markt utworzyło już specjalną spółkę w Czechach, która będzie obsługiwać rynek niemiecki. Nowy podmiot zajmuje się także nawiązywaniem współpracy z producentami i dostawcami produktów OTC. To strategiczne posunięcie, mające zapewnić sprawną logistykę i konkurencyjne ceny w momencie startu platformy.

Więcej na ten temat: Drogerie DM chcą sprzedawać OTC online, ale najpierw... w Czechach

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
07. sierpień 2025 01:17