StoryEditor
E-commerce
29.06.2023 00:00

Ruszyła platforma wszystko.pl. Ponad 100 tys. produktów w sekcji Uroda

W dniu startu na wszystko.pl promowane są kosmetyki do i po opalaniu / fot. wszystko.pl
Dziś, zgodnie z zapowiedziami, wystartowała platforma zakupowa wszystko.pl. W założeniach jej twórców, jedną z najbardziej dynamicznych i strategicznych kategorii mają być na niej oferty beauty, wśród których kupujący odnajdą zarówno popularne marki masowe, jak i niszowe oraz utrzymane w trendach, np. naturalne, ekologiczne, certyfikowane.

Marketplace wszystko.pl jest częścią Grupy Comarch, największej firmy technologicznej w Polsce. Tworząc platformę sprzedażową rzuciła ona rękawicę takim serwisom, jak Allegro czy Amazon. Oferowane tu produkty wciąż dostępne mają być w atrakcyjnych cenach. Jednak w przeciwieństwie do innych marketplace‘ów oferowane będą nie przez osoby prywatne, a wyłącznie przez podmioty gospodarcze zarejestrowane w Polsce.

Mariola Brzyk-Libura, business unit director wszystko.pl w rozmowie z wiadomościami kosmetycznymi jeszcze przed startem platformy zapewniała, że jedną z najbardziej dynamicznych i strategicznych kategorii będzie uroda. To w niej kupujący mają znaleźć najwięcej produktów – od perfum, kosmetyków do pielęgnacji, higieny, makijażu, po chemię gospodarczą i środki czystości.

29 czerwca, w dniu startu marketplace’u znajduje się niemal 50 tys. ofert z kategorii pielęgnacja,  blisko 25 tys. związanych z tematem manicure i pedicure,  pond 17 tys. ofert dotyczących profesjonalnego wyposażenia salonów oraz ponad 13 tys.  ofert z perfumami i wodami toaletowymi, a także niemal 11,5 tys. z kosmetykami i akcesoriami do makijażu.

Sprzedawców platforma zachęcała brakiem prowizji od sprzedaży. Wśród nich są już takie marki jak Bielenda, Soraya, Revlon czy Braun, a także retailerzy: Dr Max, Apteka Melissa, Perfumeria MM oraz TOTO Hair Company.

W dniu startu na wszystko.pl promowane są kosmetyki do i po opalaniu. Kategoria podzielona jest na opalnie w solarium, opalanie na słońcu, samoopalacze i kosmetyki po opalaniu. Poprzez filtrowanie można wybrać takie marki jak Dolce & Gabbana, Lancaster, Avon, Bielenda, Donegal, Eveline Cosmetics, Farmona, Lirene, Nivea, Perfecta, Silcare, Sylveco i Ziaja. Jednak najwięcej jest ofert zgrupowanych jako Inne, gdzie kupujący znajdą m.in. domowe solarium do opalania twarzy i dekoltu ale i szeroką ofertę marki Australian Gold, Kolastyna, Dax Sun, Veoli Botanica czy Equilibra.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
05.11.2025 13:00
Marks&Spencer wkracza z kosmetykami do TikTok Shop
Platforma zakupowa pomoże zwiększyć rozpoznawalność naszej rosnącej oferty kosmetycznej - przekonuje Marks&SpencerM&S mat.pras.

Marks&Spencer, brytyjski gigant handlu detalicznego, mocno przeobraża się w ostatnim czasie, dążąc do optymalnego wykorzystania możliwości, płynących ze zmieniającego się krajobrazu handlu detalicznego. Z tego też powodu firma poinformowała o rozpoczęciu współpracy z TikTok Shop, zaczynając od gamy produktów kosmetycznych.

Jak przyznaje M&S, celem sieci jest dostarczenie klientom ich ulubionych produktów poprzez najszybciej rozwijającą się platformę zakupową w Wielkiej Brytanii, gdzie “co sekundę sprzedaje się jeden produkt kosmetyczny”.

Oficjalny TikTok Shop, uruchomiony początkowo jako program pilotażowy, będzie oferował wyselekcjonowany wybór produktów kosmetycznych – w tym kosmetyki do pielęgnacji skóry oraz zapachy do domu. 

Łącząc jakość i wartość M&S z energią i wpływem TikToka, platforma zakupowa pomoże zwiększyć rozpoznawalność naszej rosnącej oferty kosmetycznej, ponieważ jako detalista dążymy do stania się miejscem, w którym można znaleźć starannie wyselekcjonowane kosmetyki i zwiększyć udział w rynku w tej kategorii  – wyjaśniają przedstawiciele brytyjskiej firmy.

M&S potwierdził też, że wiele z produktów zyskało popularność na TikToku, w tym tegoroczna kolekcja ozdób świątecznych. Niektóre z produktów sieci stało się viralami.  

image

Jakub Soska, TikTok: #beautytok to siła napędowa naszej platformy [FBK 2025]

Firma poinformowała, że ​​wykorzysta program pilotażowy, aby zbadać różne sposoby na poszerzenie zainteresowania siecią oraz dotarcie do młodszych odbiorców, którzy coraz częściej odkrywają marki za pośrednictwem twórców internetowych i ich krótkich filmów.

Sieć planuje też współpracę z twórcami TikToka i dzielenie się np. treściami zza kulis, ożywiając historie produktów poprzez dodatkowe informacje, recenzje i inspiracje. W tiktokowym sklepie M&S dostępne będą również ekskluzywne zestawy i dodatkowe promocje, planowane są także sesje zakupowe na żywo, pokazy urody i sesje stylizacyjne.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
04.11.2025 11:14
Japonia likwiduje ulgę podatkową dla małych importów – kolejny cios dla Shein i Temu
(fot. PJ McDonnell/Shutterstock)PJ McDonnell/Shutterstock

Japonia zapowiedziała zniesienie obowiązującej od ponad czterech dekad ulgi podatkowej na drobne przesyłki importowane na użytek własny. Zmiana, która ma wejść w życie w ramach reform podatkowych w roku fiskalnym 2026, uderzy przede wszystkim w zagraniczne platformy e-commerce, takie jak Shein i Temu, korzystające dotąd z preferencyjnych zasad importu.

Obecnie indywidualne przesyłki z zagranicy są w Japonii opodatkowane jedynie od 60 proc. swojej wartości, co pozwalało na oferowanie produktów po znacznie niższych cenach niż te dostępne w krajowych sklepach. System ten, wprowadzony w 1980 roku, miał pierwotnie wspierać drobny handel i turystów, jednak w ostatnich latach stał się masowo wykorzystywany przez globalne platformy sprzedażowe.

Według danych japońskich służb celnych, wolumen małych importów wzrósł w ciągu ostatnich pięciu lat czterokrotnie – z około 50 mln do 200 mln przesyłek rocznie. Wraz z tym wzrostem zwiększyły się także obawy władz o utratę wpływów budżetowych i rosnącą nierówność konkurencyjną wobec lokalnych detalistów. Rząd planuje również przeanalizować osobne zwolnienie podatkowe dla towarów o wartości poniżej 10 tys. jenów (ok. 65 dolarów).

Reforma ma na celu przede wszystkim ograniczenie nadużyć związanych z deklarowaniem zaniżonej wartości przesyłek i przywrócenie równych warunków konkurencji między sprzedawcami internetowymi spoza Japonii a krajowymi firmami detalicznymi. Ministerstwo Finansów podkreśla, że nowy system ma objąć pełną wartość zamówień podatkiem, a kontrola celna zostanie zautomatyzowana.

Decyzja Japonii wpisuje się w globalny trend zaostrzania zasad dotyczących międzynarodowego handlu elektronicznego. Podobne regulacje wprowadzono już w Unii Europejskiej i Australii, gdzie likwidacja progów zwolnień podatkowych miała na celu ograniczenie przewagi cenowej platform z Chin. Reformy te stanowią wyzwanie dla modeli biznesowych Shein i Temu, których konkurencyjność opiera się w dużej mierze na niskich kosztach dostaw i podatkowych lukach w krajach docelowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. listopad 2025 19:03