StoryEditor
E-commerce
29.06.2023 00:00

Ruszyła platforma wszystko.pl. Ponad 100 tys. produktów w sekcji Uroda

W dniu startu na wszystko.pl promowane są kosmetyki do i po opalaniu / fot. wszystko.pl
Dziś, zgodnie z zapowiedziami, wystartowała platforma zakupowa wszystko.pl. W założeniach jej twórców, jedną z najbardziej dynamicznych i strategicznych kategorii mają być na niej oferty beauty, wśród których kupujący odnajdą zarówno popularne marki masowe, jak i niszowe oraz utrzymane w trendach, np. naturalne, ekologiczne, certyfikowane.

Marketplace wszystko.pl jest częścią Grupy Comarch, największej firmy technologicznej w Polsce. Tworząc platformę sprzedażową rzuciła ona rękawicę takim serwisom, jak Allegro czy Amazon. Oferowane tu produkty wciąż dostępne mają być w atrakcyjnych cenach. Jednak w przeciwieństwie do innych marketplace‘ów oferowane będą nie przez osoby prywatne, a wyłącznie przez podmioty gospodarcze zarejestrowane w Polsce.

Mariola Brzyk-Libura, business unit director wszystko.pl w rozmowie z wiadomościami kosmetycznymi jeszcze przed startem platformy zapewniała, że jedną z najbardziej dynamicznych i strategicznych kategorii będzie uroda. To w niej kupujący mają znaleźć najwięcej produktów – od perfum, kosmetyków do pielęgnacji, higieny, makijażu, po chemię gospodarczą i środki czystości.

29 czerwca, w dniu startu marketplace’u znajduje się niemal 50 tys. ofert z kategorii pielęgnacja,  blisko 25 tys. związanych z tematem manicure i pedicure,  pond 17 tys. ofert dotyczących profesjonalnego wyposażenia salonów oraz ponad 13 tys.  ofert z perfumami i wodami toaletowymi, a także niemal 11,5 tys. z kosmetykami i akcesoriami do makijażu.

Sprzedawców platforma zachęcała brakiem prowizji od sprzedaży. Wśród nich są już takie marki jak Bielenda, Soraya, Revlon czy Braun, a także retailerzy: Dr Max, Apteka Melissa, Perfumeria MM oraz TOTO Hair Company.

W dniu startu na wszystko.pl promowane są kosmetyki do i po opalaniu. Kategoria podzielona jest na opalnie w solarium, opalanie na słońcu, samoopalacze i kosmetyki po opalaniu. Poprzez filtrowanie można wybrać takie marki jak Dolce & Gabbana, Lancaster, Avon, Bielenda, Donegal, Eveline Cosmetics, Farmona, Lirene, Nivea, Perfecta, Silcare, Sylveco i Ziaja. Jednak najwięcej jest ofert zgrupowanych jako Inne, gdzie kupujący znajdą m.in. domowe solarium do opalania twarzy i dekoltu ale i szeroką ofertę marki Australian Gold, Kolastyna, Dax Sun, Veoli Botanica czy Equilibra.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
03.12.2025 10:10
Awaria Shopify w Cyber Monday popsuła szyki tysiącom sklepów
Gigant e-commerce doświadczył ogromnej awarii.Shopify

W Cyber Monday – jednym z najważniejszych dni zakupów online w roku – platforma Shopify doświadczyła kilkugodzinnej awarii, która dotknęła kluczowe narzędzia zaplecza dla sprzedawców. Zakłócenia wystąpiły w okresie największego natężenia ruchu w e-commerce, co dodatkowo podkreśliło skalę problemu.

Według dostępnych danych problemy techniczne trwały od około godziny 9:00 do 14:30 czasu wschodniego (ET). W tym czasie tysiące sprzedawców straciło tymczasowo dostęp do panelu administracyjnego Shopify, co uniemożliwiło m.in. śledzenie stanów magazynowych, obsługę systemów POS oraz zarządzanie zamówieniami. Istotne jest to, że sklepy widoczne dla klientów działały nieprzerwanie.

Awaria zbiegła się z rekordowym ruchem zakupowym. Adobe prognozowało, że wydatki konsumentów w USA w Cyber Monday sięgną 14,2 mld dolarów, a sprzedaż internetowa ponownie wyprzedzi handel stacjonarny. Oznacza to, że każda minuta niedostępności narzędzi operacyjnych mogła wpływać na możliwości sprzedawców w obsłudze rosnącej liczby zamówień.

Zakłócenia szczególnie dotknęły branże mocno polegające na pracy w czasie rzeczywistym, takie jak kosmetyki, beauty i produkty personal care. Firmy te potrzebują stałego dostępu do danych o stanach magazynowych i realizacji zamówień, aby unikać opóźnień i pomyłek w zamówieniach.

Incydent ponownie uwidocznił ryzyko operacyjne związane z przerwami w działaniu platform e-commerce w tzw. peak season. Dla tysięcy sprzedawców była to kilkugodzinna awaria, ale w kontekście sprzedaży liczonej w miliardach dolarów każda przerwa w dostępie do systemów zaplecza może mieć wymierne konsekwencje finansowe i logistyczne.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
01.12.2025 13:33
Strajki pracowników Amazon w Niemczech w Black Friday: 3 tys. osób przerwało pracę
Pracownicy Amazona zastrajkowali.Algi Febri Sugita

Pracownicy magazynów Amazon w Niemczech przeprowadzili strajki w Black Friday, jednym z najintensywniejszych dni zakupowych roku. Protesty są częścią wieloletniej kampanii na rzecz zawarcia układu zbiorowego, którego od lat domaga się związek zawodowy Verdi. W tym roku skala akcji była znacząca, zarówno pod względem liczby uczestników, jak i liczby objętych nią lokalizacji.

Z danych Verdi wynika, że do strajków dołączyło około 3 tys. pracowników, obejmując dziewięć centrów logistycznych Amazon: w Bad Hersfeld, Dortmundzie, Frankenthal, Graben, Koblencji, Moenchengladbach, Rheinbergu, Werne i Winsen. Związek od dawna prowadzi działania mające skłonić firmę do rozpoczęcia formalnych negocjacji w sprawie płac i warunków pracy, jednak dotychczas bez przełomu.

Amazon, zatrudniający w Niemczech około 40 tys. pracowników logistycznych oraz dodatkowe 12 tys. sezonowych na okres świąteczny, zapewnił, że protesty nie wpłyną na terminowość dostaw. Firma powtórzyła także swoje stanowisko, że oferuje konkurencyjne wynagrodzenia na tle branży.

Strajki podjęte w kluczowym dla e-handlu dniu podkreślają narastające napięcia pomiędzy pracownikami a jednym z największych pracodawców w europejskim sektorze logistycznym. Verdi argumentuje, że intensyfikacja pracy w sezonie zakupowym wymaga dodatkowych zabezpieczeń, szczególnie w zakresie stabilnych i przewidywalnych zasad wynagradzania.

Z perspektywy rynku niemieckiego, będącego największym rynkiem Amazonu w Europie, spór ten może mieć długofalowe skutki. Związki zawodowe liczą, że presja wywierana podczas szczytów sprzedażowych skłoni firmę do rozmów, natomiast Amazon utrzymuje, że obecny model zatrudnienia jest efektywny i nie wymaga zmian. Konflikt o układy zbiorowe pozostaje więc nierozstrzygnięty, a tegoroczny Black Friday stał się kolejnym etapem tej trwającej od lat konfrontacji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. grudzień 2025 03:55