StoryEditor
E-commerce
26.03.2020 00:00

Sephora ruszyła z nową platformą e-commerce

Perfumerii internetowa sephora.pl uruchomiła nową platformę e-commerce. W tym samym czasie wystartowała także nowa aplikacja mobilna na systemy iOS i Android. Obecnie klienci perfumerii Sephora mogą się zaopatrywać tylko przez jej sklep internetowy.

Perfumeria internetowa Sephora, która wystartowała ponad 6 lat temu, notuje od 3 lat największe obroty w całej sieci firmy i rokrocznie dwucyfrowe wzrosty. Obecnie klienci perfumerii Sephora mogą się zaopatrywać tylko przez jej sklep internetowy, sklepy stacjonarne pozostają zamknięte ze względu na pandemię koronawirusa.

18 marca wystartowała nowa platformę e-commerce. Zyskała ona nową szatę graficzną, zaprojektowaną w oparciu o aktualne trendy e-commerce, ma ona także zapewnić wzrost poziomu szeroko rozumianego customer experience.

Postawiliśmy na przyjazną stronom mobilnym prezentację produktów  i uproszczony koszyk. Strona ma również czytelniejszą w porównaniu z poprzednią jej odsłoną, nawigację po kategoriach i tematach. Przykładamy jeszcze większą wagę do treści – na nowej stronie sukcesywnie będą się pojawiać porady, różnego rodzaju inspiracje ze świata beauty, quizy i przewodniki po naszym asortymencie.  Nowa technologia daje nam elastyczność we wdrażaniu nowatorskich rozwiązań – dzięki temu jeszcze w tym roku wdrożymy kolejne rozwiązana związane z customer experience – mówi Małgorzata Kwiecień, senior digital manager Sephora Polska.

Nowa sephora.pl wprowadza też systematycznie udogodnienia dla członków klubu lojalnościowego Sephora, do którego należy blisko 3 miliony osób. Konto klienta ma nowocześniejszy i czytelniejszy wygląd. Każdy klubowicz będzie mógł też już wkrótce, zarówno na stronie sklepu, jak i w aplikacji mobilnej, sprawdzić aktualne oferty i promocje przygotowane dla niego przez zespół Sephora.  

Wraz ze zmianami na platformie sephora.pl, wystartowała także nowa aplikacja mobilna dostępna na systemy iOS i Android. Również ona zyskała zupełnie nowy wygląd i funkcjonalności. Strona główna to karty przedstawiające główne wątki komunikacyjne – najważniejsze nowości, oferty promocyjne, polecane treści. W sekcji artykułów, prezentowane będą treści poradnikowe i przybliżające asortyment perfumerii.  


Wdrożenie nowej platformy, nad którym pracowaliśmy od wielu miesięcy, zbiegło się w czasie z okresem, w którym perfumeria internetowa Sephora stała się jedynym miejscem zakupów dla naszych klientów. Cieszę się, że w tak trudnym dla nas wszystkich czasie, możemy zaoferować klientom większy komfort zakupów i jednocześnie miejsce, w którym znajdą wiele porad, ciekawostek i artykułów edukacyjnych przygotowanych przez ekspertów – mówi Katarzyna Bielecka, dyrektor generalna Sephora Polska.

Perfumeria internetowa sephora.pl oferuje bezpłatną dostawę kurierem DPD, Pocztą Polską lub za pomocą paczkomatów, dla wszystkich zamówień już od 49 zł.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
04.07.2025 10:25
Alibaba przeznaczy 50 mld juanów na kupony chcąc utrzymać pozycję lidera e-commerce
Chiński gigant nakłada presję na globalną konkurencję.Shutterstock

Chiński gigant technologiczny Alibaba ogłosił, że w ciągu najbliższego roku rozdysponuje kupony i vouchery o łącznej wartości 50 miliardów juanów, czyli około 6,98 miliarda dolarów amerykańskich. Program zachęt ma na celu pobudzenie aktywności konsumenckiej i handlowej na platformach e-commerce i dostawczych grupy, takich jak Tmall i Taobao.

Decyzja zapadła w odpowiedzi na rosnącą konkurencję na rynku krajowym – szczególnie w sektorach dostaw jedzenia i handlu internetowego. W ostatnim czasie JD.com znacznie poszerzyło swoją obecność, a mniejsze platformy również coraz śmielej sięgają po klientów. Działania Alibaby mają zatrzymać użytkowników i sprzedawców w obrębie własnych ekosystemów sprzedażowych.

Dla branży kosmetycznej i produktów do pielęgnacji ciała program ten oznacza większą presję cenową. Liczne marki działające na Tmallu i Taobao będą musiały konkurować nie tylko jakością, lecz także agresywnymi promocjami, by przyciągnąć klientów w okresach zwiększonego ruchu wynikającego z kampanii zniżkowych. Zwiększy się też znaczenie strategii marketingowych dopasowanych do kampanii kuponowych.

Równolegle Alibaba rozwija swoją infrastrukturę chmurową w Azji Południowo-Wschodniej. W tym tygodniu otwarto trzeci ośrodek danych w Malezji, a w październiku ruszy kolejny na Filipinach. W Singapurze firma uruchomiła centrum rozwoju sztucznej inteligencji, które ma wspierać biznesy w wykorzystywaniu aplikacji chmurowych i narzędzi uczenia maszynowego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
30.06.2025 14:30
Logistyczna precyzja na miarę XXI wieku – jak Notino dostarcza kosmetyki w rekordowym tempie
Nowy magazyn został zaprojektowany tak, by zoptymalizować proces pakowania przesyłek.Agata Grysiak

Rynek e-commerce przyspiesza z każdym rokiem, a klienci coraz częściej uznają dostawę w 48–72 h za standard. Notino – największy internetowy sprzedawca kosmetyków i produktów zdrowotnych w Europie – odpowiedziało na ten trend, projektując system, który potrafi zamknąć cały łańcuch od kliknięcia „Kup teraz” do doręczenia paczki nawet w mniej niż trzy dni.

image
Robot pomagający pracownikom i pracownicom pakować zamówienia.
Agata Grysiak
Zaraz po zatwierdzeniu transakcji zamówienie trafia do inteligentnego systemu sterującego ruchem w sieci magazynów. Algorytmy w czasie rzeczywistym analizują kolejność kompletacji, obłożenie linii pakujących oraz dostępność kurierów, co skraca „czas przestoju” do minut zamiast godzin. Dzięki temu już na początku drogi każda paczka uzyskuje priorytetowe okno transportowe, kluczowe dla dostawy w mniej niż 72 godziny.

Fundamentem sukcesu jest ultranowoczesne centrum dystrybucji uruchomione w Polsce w 2024 r. Hala o powierzchni 25 000 mkw mieści aż 9 km regałów, na których w szczycie może równocześnie znajdować się ponad 300 000 produktów. Już w pierwszych 12 miesiącach obiekt obsłużył 6,5 milionów zamówień, czyli średnio ponad 17 800 paczek dziennie.

Jak powiedział Wiadomościom Kosmetycznym Marcin Niestatek, Head of Warehouse w magazynie w Głuchowie pod Łodzią, 

największym wyzwaniem przy projektowaniu procesu, od inboundu do outboundu, było to, że wszystko szło zgodnie z flow. Wykorzystanie do maksimum przestrzeni również było sporą próbą kompetencji, bo jak wiadomo - miejsce kosztuje. Nasi koledzy z business development mają swój know-how, dzielą się tym z nami, obserwują, co się dzieje w innych magazynach i implementują najlepsze praktyki u nas.

Centrum w Polsce przetwarza 60 proc. całego wolumenu magazynowego firmy i obsługuje rynki o łącznym udziale 15 proc. w przychodach Notino w roku finansowym 2023/2024. Z jednego miejsca wychodzą przesyłki nie tylko na terenie kraju, lecz także do Niemiec, Skandynawii, państw bałtyckich oraz Ukrainy – razem kilkanaście tysięcy kilometrów tras dziennie.

image
Dwunastometrowe regały w magazynie w Głuchowie.
Agata Grysiak

Na linii pakującej działają moduły automatycznego kompletowania, pakowania i etykietowania, zdolne obsłużyć do 1 200 paczek na godzinę. Jeżeli klient wybrał personalizację, produkt przechodzi przez stanowisko grawerowania laserowego bez wydłużania cyklu. System Cubiscan mierzy każdą paczkę co do milimetra, ograniczając ilość „powietrza” w opakowaniach nawet o 30 proc. Dodatkowa kontrola rentgenowska podnosi bezpieczeństwo, a algorytmy wyboru przewoźnika analizują punkt docelowy, masę i wymiary, aby dobrać najszybszą z ponad 50 możliwych tras kurierskich. Dzięki temu Notino zamyka logistyczną pętlę z precyzją godną szwajcarskiego zegarka, a liczby potwierdzają, że szybkość i skala mogą iść w parze.

Zobacz też: Notino w europejskiej czołówce platform e-commerce

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. lipiec 2025 19:56