StoryEditor
E-commerce
19.09.2022 00:00

Shein otworzy centrum dystrybucji na Europę Środkowo-Wschodnią we Wrocławiu

Shein, chińska firma e-commerce handlująca m.in. kosmetykami, do końca roku otworzy w Polsce centrum dystrybucji na Europę Środkowo-Wschodnią. Już wynajęła 40 tys. mkw. powierzchni w GLP Wrocław V Logistics Centre.

Shein to założona w 2012 roku chińska firma e-commerce, sprzedającą głownie ubrania i akcesoria, ale i kosmetyki pod marka własną Sheglam. Zatrudnia blisko 10 tys. pracowników w ponad 150 krajach.

– Jesteśmy zaangażowani w budowę nowego centrum dystrybucyjnego, w którym do połowy 2023 roku chcemy zatrudnić ponad tysiąc osób. Zgodnie z misją Shein – uczynić piękno mody dostępnym dla wszystkich – zamierzamy poszerzać naszą obecność na różnych rynkach na świecie, aby zapewnić jeszcze lepsze usługi konsumentom i przyczyniać się do rozwoju lokalnych gospodarek – deklarują przedstawiciele firmy.

Centrum dystrybucyjne Shein zostanie otwarte w GLP Wrocław V Logistics Centre, które znajduje się na skrzyżowaniu tras ułatwiających dostarczanie produktów do klientów w Polsce, Niemczech i Czechach. Pobliski węzeł drogi S8 zapewnia łatwy dojazd do autostrad A4 i A8, a także do dróg ekspresowych S3 i S5.

– Nasz budynek we Wrocławiu będzie wspierał działalność firmy oraz jej rozwój i sieć dystrybucji w regionie. To ważna transakcja dla rynku e-commerce w Polsce, a zarazem kolejny etap udanej, długofalowej współpracy GLP z firmą, która korzysta już z naszej przestrzeni logistycznej m.in. w Stanach Zjednoczonych, Chinach i Brazylii – komentuje Michał Szczepaniak, business development Manager GLP odpowiedzialny za projekt.

Shein będzie wynajmowała magazyn o powierzchni 40 tys. mkw. Wyposażony będzie w rozwiązania sprzyjające oszczędzaniu energii. Oświetleniem wewnątrz 12-metrowych budynków będzie można sterować za pomocą systemu DALI, a zapotrzebowanie na światło sztuczne będzie mniejsze dzięki dodatkowym świetlikom dachowym. Drogi dojazdowe i parkingi na terenie inwestycji zostaną doświetlone lampami LED. Przewidziano też możliwość montażu paneli fotowoltaicznych, odpowiednio przygotowując dachy budynków.

Ważną cechą wrocławskiego projektu GLP jest różnorodne biologicznie, zielone otoczenie. Obok budynków pojawią się wiaty dla rowerów, a na parkingach ładowarki elektrycznych samochodów i e-rowerów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
06.11.2025 15:15
Allegro i L‘Oréal Polska otwierają sklepy marek w modelu DTC
Wybrane marki z portfolio L‘Oréal Polska rozbudują swoje oficjalne sklepy na AllegroAllegro mat.pras.

Allegro i L‘Oréal Polska rozszerzają współpracę, wprowadzając oficjalne sklepy marek w modelu Direct-to-Consumer (DTC). Decyzja ta stanowi kolejny krok w realizacji strategii, mającej na celu budowanie bezpośrednich relacji z konsumentami i oferowanie spersonalizowanych doświadczeń zakupowych.

W ramach tej nowej inicjatywy, wybrane marki z portfolio L‘Oréal Polska rozbudują swoje oficjalne sklepy na platformie Allegro. Umożliwi to pełniejszą kontrolę nad doświadczeniem klienta – od prezentacji produktu po obsługę posprzedażową, a także pozwoli na bezpośrednie pozyskiwanie cennych danych rynkowych.

Platforma Allegro jest kluczowym filarem polskiego e-commerce i naturalnym miejscem, w którym chcemy prowadzić naszą strategię DTC. Otwarcie dedykowanych e-sklepów na Allegro to inwestycja w bezpośrednią relację z naszymi polskimi konsumentami. Dzięki modelowi DTC możemy zapewnić autentyczność, najszerszą oraz ekskluzywną ofertę dla naszych shopperów. To kolejny dowód na to, jak L’Oréal chcemy wraz z partnerami dokonywać transformacji doświadczeń zakupowych – komentuje Adam Nitecki, General Manager E-commerce L‘Oréal Polska i Kraje Bałtyckie.

image

Dagmara Gołek, Allegro: Co trzeci zakup kosmetyków na Allegro jest spontaniczny [FBK 2025]

Jak potwierdza nasze najnowsze badanie – Customer Journey 2025, kupujący najczęściej rozpoczynają ścieżkę zakupową na platformach handlowych – wskazuje je blisko co drugi badany, w tym 36 proc. wybiera Allegro. Obecność w tym kanale zakupowym jest więc kluczowa w strategiach rozwoju sprzedaży online. Obecność oficjalnych sklepów marek L‘Oréal na Allegro w modelu DTC skutecznie łączy dwa światy: bezpośredniej, jakościowej komunikacji marki z kupującym z zasięgiem i narzędziami marketplace’ów. To znakomity przykład współpracy kluczowych graczy rynkowych, dzięki którym polski konsument zyskuje najwyższą jakość oferty i najlepsze doświadczenia zakupowe – wyjaśnia Adam Adamiak, Director, Group Category Management Health & Beauty, Supermarket.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
06.11.2025 10:40
Zalando podsumowało III kwartał: wzrosły zyski i ilość klientów
T. Schneider/Shutterstock

Opublikowane dziś wyniki Zalando za trzeci kwartał 2025 r. pokazują silny wzrost platformy, mającej obecnie ponad 61 mln klientów. W trzecim kwartale Zalando osiągnęło silny wzrost i podwyższyło rentowność, do czego przyczyniło się połączenie sił z platformą About You, jak również skuteczna realizacja strategii mających na celu zwiększenie zysków w obszarach B2C i B2B.

Strategiczne połączenie z pochodzącą z Hamburga firmą About You zostało sfinalizowane w lipcu. Dzięki temu Zalando jest w stanie obsłużyć większą liczbę klientów, mając przy nowe możliwości współpracy dla partnerów w całej Europie.

W trzecim kwartale Zalando utrzymało trend wzrostu rentowności zwiększając GMV o 21,6 proc. do 4,2 mld euro, a przychody o 26,5 proc. do 3 mld euro. Wyniki te były w dużej mierze efektem włączenia About You i bardzo dobrych wyników Zalando i About You.

image

Raport Zalando: Kluczowe trendy w dziedzinie urody, inspirujące w 2025 roku. Które kosmetyki są na topie?

W segmencie B2B Zalando odnotowało znaczące sukcesy we współpracy z dużymi partnerami handlowymi, włączając w to rozszerzenie współpracy z brytyjskim Marks & Spencer. Prognoza na cały rok 2025 potwierdzona została w oparciu o dobre wyniki, osiągnięte od początku roku. 

Dobre wyniki trzeciego kwartału pokazują, że połączenie sił z About You przyspieszyło realizację naszej strategii budowy ekosystemu, otwierając nowe możliwości rozwoju w całej Europie. To ważny krok w budowaniu jeszcze bardziej spójnego i inspirującego doświadczenia zarówno dla naszych klientów jak i partnerów. Widzimy dynamicznie rosnącą liczbę klientów, także w Polsce, którzy coraz częściej odkrywają naszą szeroką ofertę i wybierają spośród wielu propozycji – od mody, przez sport, po beauty. To właśnie ta różnorodność i lojalność klientów napędzają nasz wzrost i wzmacniają pozycję Zalando jako jednej z wiodących destynacji dla mody i lifestyle w Europie – komentuje Daniel Rogiński, General Manager CEE Zalando. – Stawiamy klientów w centrum wszystkich decyzji, budując doświadczenie, które inspiruje i pomaga im wyrażać siebie. W Polsce przykładem takiego podejścia jest nasza współpraca z programem Top Model Polska, którego jesteśmy wyłącznym partnerem modowym. Dzięki temu stylizacje z programu są dostępne dla każdego – wprost na naszej platformie – dodaje Daniel Rogiński.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
07. listopad 2025 19:30