StoryEditor
E-commerce
19.09.2022 00:00

Shein otworzy centrum dystrybucji na Europę Środkowo-Wschodnią we Wrocławiu

Shein, chińska firma e-commerce handlująca m.in. kosmetykami, do końca roku otworzy w Polsce centrum dystrybucji na Europę Środkowo-Wschodnią. Już wynajęła 40 tys. mkw. powierzchni w GLP Wrocław V Logistics Centre.

Shein to założona w 2012 roku chińska firma e-commerce, sprzedającą głownie ubrania i akcesoria, ale i kosmetyki pod marka własną Sheglam. Zatrudnia blisko 10 tys. pracowników w ponad 150 krajach.

– Jesteśmy zaangażowani w budowę nowego centrum dystrybucyjnego, w którym do połowy 2023 roku chcemy zatrudnić ponad tysiąc osób. Zgodnie z misją Shein – uczynić piękno mody dostępnym dla wszystkich – zamierzamy poszerzać naszą obecność na różnych rynkach na świecie, aby zapewnić jeszcze lepsze usługi konsumentom i przyczyniać się do rozwoju lokalnych gospodarek – deklarują przedstawiciele firmy.

Centrum dystrybucyjne Shein zostanie otwarte w GLP Wrocław V Logistics Centre, które znajduje się na skrzyżowaniu tras ułatwiających dostarczanie produktów do klientów w Polsce, Niemczech i Czechach. Pobliski węzeł drogi S8 zapewnia łatwy dojazd do autostrad A4 i A8, a także do dróg ekspresowych S3 i S5.

– Nasz budynek we Wrocławiu będzie wspierał działalność firmy oraz jej rozwój i sieć dystrybucji w regionie. To ważna transakcja dla rynku e-commerce w Polsce, a zarazem kolejny etap udanej, długofalowej współpracy GLP z firmą, która korzysta już z naszej przestrzeni logistycznej m.in. w Stanach Zjednoczonych, Chinach i Brazylii – komentuje Michał Szczepaniak, business development Manager GLP odpowiedzialny za projekt.

Shein będzie wynajmowała magazyn o powierzchni 40 tys. mkw. Wyposażony będzie w rozwiązania sprzyjające oszczędzaniu energii. Oświetleniem wewnątrz 12-metrowych budynków będzie można sterować za pomocą systemu DALI, a zapotrzebowanie na światło sztuczne będzie mniejsze dzięki dodatkowym świetlikom dachowym. Drogi dojazdowe i parkingi na terenie inwestycji zostaną doświetlone lampami LED. Przewidziano też możliwość montażu paneli fotowoltaicznych, odpowiednio przygotowując dachy budynków.

Ważną cechą wrocławskiego projektu GLP jest różnorodne biologicznie, zielone otoczenie. Obok budynków pojawią się wiaty dla rowerów, a na parkingach ładowarki elektrycznych samochodów i e-rowerów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
03.12.2025 10:10
Awaria Shopify w Cyber Monday popsuła szyki tysiącom sklepów
Gigant e-commerce doświadczył ogromnej awarii.Shopify

W Cyber Monday – jednym z najważniejszych dni zakupów online w roku – platforma Shopify doświadczyła kilkugodzinnej awarii, która dotknęła kluczowe narzędzia zaplecza dla sprzedawców. Zakłócenia wystąpiły w okresie największego natężenia ruchu w e-commerce, co dodatkowo podkreśliło skalę problemu.

Według dostępnych danych problemy techniczne trwały od około godziny 9:00 do 14:30 czasu wschodniego (ET). W tym czasie tysiące sprzedawców straciło tymczasowo dostęp do panelu administracyjnego Shopify, co uniemożliwiło m.in. śledzenie stanów magazynowych, obsługę systemów POS oraz zarządzanie zamówieniami. Istotne jest to, że sklepy widoczne dla klientów działały nieprzerwanie.

Awaria zbiegła się z rekordowym ruchem zakupowym. Adobe prognozowało, że wydatki konsumentów w USA w Cyber Monday sięgną 14,2 mld dolarów, a sprzedaż internetowa ponownie wyprzedzi handel stacjonarny. Oznacza to, że każda minuta niedostępności narzędzi operacyjnych mogła wpływać na możliwości sprzedawców w obsłudze rosnącej liczby zamówień.

Zakłócenia szczególnie dotknęły branże mocno polegające na pracy w czasie rzeczywistym, takie jak kosmetyki, beauty i produkty personal care. Firmy te potrzebują stałego dostępu do danych o stanach magazynowych i realizacji zamówień, aby unikać opóźnień i pomyłek w zamówieniach.

Incydent ponownie uwidocznił ryzyko operacyjne związane z przerwami w działaniu platform e-commerce w tzw. peak season. Dla tysięcy sprzedawców była to kilkugodzinna awaria, ale w kontekście sprzedaży liczonej w miliardach dolarów każda przerwa w dostępie do systemów zaplecza może mieć wymierne konsekwencje finansowe i logistyczne.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
01.12.2025 13:33
Strajki pracowników Amazon w Niemczech w Black Friday: 3 tys. osób przerwało pracę
Pracownicy Amazona zastrajkowali.Algi Febri Sugita

Pracownicy magazynów Amazon w Niemczech przeprowadzili strajki w Black Friday, jednym z najintensywniejszych dni zakupowych roku. Protesty są częścią wieloletniej kampanii na rzecz zawarcia układu zbiorowego, którego od lat domaga się związek zawodowy Verdi. W tym roku skala akcji była znacząca, zarówno pod względem liczby uczestników, jak i liczby objętych nią lokalizacji.

Z danych Verdi wynika, że do strajków dołączyło około 3 tys. pracowników, obejmując dziewięć centrów logistycznych Amazon: w Bad Hersfeld, Dortmundzie, Frankenthal, Graben, Koblencji, Moenchengladbach, Rheinbergu, Werne i Winsen. Związek od dawna prowadzi działania mające skłonić firmę do rozpoczęcia formalnych negocjacji w sprawie płac i warunków pracy, jednak dotychczas bez przełomu.

Amazon, zatrudniający w Niemczech około 40 tys. pracowników logistycznych oraz dodatkowe 12 tys. sezonowych na okres świąteczny, zapewnił, że protesty nie wpłyną na terminowość dostaw. Firma powtórzyła także swoje stanowisko, że oferuje konkurencyjne wynagrodzenia na tle branży.

Strajki podjęte w kluczowym dla e-handlu dniu podkreślają narastające napięcia pomiędzy pracownikami a jednym z największych pracodawców w europejskim sektorze logistycznym. Verdi argumentuje, że intensyfikacja pracy w sezonie zakupowym wymaga dodatkowych zabezpieczeń, szczególnie w zakresie stabilnych i przewidywalnych zasad wynagradzania.

Z perspektywy rynku niemieckiego, będącego największym rynkiem Amazonu w Europie, spór ten może mieć długofalowe skutki. Związki zawodowe liczą, że presja wywierana podczas szczytów sprzedażowych skłoni firmę do rozmów, natomiast Amazon utrzymuje, że obecny model zatrudnienia jest efektywny i nie wymaga zmian. Konflikt o układy zbiorowe pozostaje więc nierozstrzygnięty, a tegoroczny Black Friday stał się kolejnym etapem tej trwającej od lat konfrontacji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. grudzień 2025 09:05