StoryEditor
E-commerce
12.05.2020 00:00

Społem otwiera nowy, ogólnopolski e-sklep. Obok spożywki, AGD i chemia gospodarcza

Zarząd KZRSS Społem poinformował dziś, że prace dotyczące utworzenia internetowego sklepu Społem właśnie dobiegły końca. Choć niektóre spośród 240 spółdzielni spożywców zrzeszonych w KZRSS Społem posiadają już własne lokalne sklepy internetowe, władze Społem chcą docelowo przenieść cały e-commerce na jedną, wspólną platformę. Co znajdziemy w nowym e-sklepie?

O swoich planach sieć Społem poinformowała w listopadzie ub. roku, gdy zapowiadała utworzenie jednego ogólnopolskiego e-sklepu. Jak dziś poinformowała – te plany właśnie zostały zrealizowane.

„Sklep zaprojektowany i wykonany został na potrzeby wszystkich spółdzielni zrzeszonych w KZRSS Społem. Jest również odpowiedzią na obecne wyzwania rynku oraz rozwoju spółdzielni w następnych latach. Nasze rozwiązanie będzie realizować dwa cele: wzrost sprzedaży Spółdzielni oraz odświeżenie i wspólną promocję marki Społem. W ciągu 3 lat chcielibyśmy osiągnąć 5 proc. udziału w sprzedaży asortymenty spożywczego” – poinformował w imieniu zarządu prezes Paweł Kochański.

W e-sklepie Społem, którego wersja testowa jest ukończona, klienci po wpisaniu swojego kodu pocztowego będą zapoznawać się z ofertą produktów dedykowaną ich regionowi. Poprzez sklep internetowy klienci będą mieli możliwość zakupu większości asortymentu Spółdzielni: od produktów spożywczych, galanterii, poprzez chemię gospodarczą kończąc na sprzęcie AGD.

Wraz z rozwojem potrzeb Spółdzielni oraz klientów będziemy wprowadzać kolejne funkcjonalności sklepu. Ponadto planujemy uruchomić moduł cateringowy online w odpowiedzi na zapotrzebowanie części Spółdzielni posiadających gastronomię. Duży obszar działalności sklepu poświęcony jest na produkty sprzedawane pod marką własną Społem” – poinformował zarząd.

Uruchomienie sklepu internetowego to element strategii Społem, która zakłada mocniejsze otwarcie się na młodszego konsumenta. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
08.07.2025 14:34
Boots i Deliveroo ruszają z ekspresową dostawą letnich kosmetycznych niezbędników
Kurierzy Deliveroo dowiozą między innymi krem z filtrem.Boots

Wspólna inicjatywa to odpowiedź na badania, według których co drugi Brytyjczyk zapomina zabrać letnie akcesoria na jednodniowe wypady. Aby ułatwić przygotowania, Boots we współpracy z ekspertką Chelseą Dickenson stworzył trzy gotowe zestawy: „Festival”, „Beach” i „Adventure”. Każdy kosztuje 20 funtów, zawiera 5–7 produktów i umożliwia oszczędność ponad 10 funtów w porównaniu z ceną pojedynczych artykułów.

Pierwszy tego lata projekt Boots i Deliveroo obejmie ponad 75 brytyjskich plaż, szlaków turystycznych i festiwali, gdzie zakupy dotrą nawet w 20 minut. Klienci mogą wybierać spośród ponad 750 artykułów – od kremów z filtrem, przez środki przeciw ukąszeniom, po leki przeciwbólowe. Firma zastrzega jednak, że rowerzyści Deliveroo dostarczą paczki tylko do najbliższej przejezdnej drogi; nie wjadą bezpośrednio na piasek, górskie ścieżki ani na teren festiwalu.

Dodatkowo na stronie Boots pojawiły się trzy listy kontrolne (packing listers), które przypominają o najczęściej pomijanych pozycjach podczas pakowania. Ma to ograniczyć liczbę awaryjnych zakupów i ułatwić planowanie zarówno krótkich wypadów, jak i dłuższych podróży wakacyjnych.

Partnerstwo wpisuje się w szerszą strategię Deliveroo poprawiania doświadczeń klientów. W czerwcu platforma rozpoczęła w Dublinie testy dronowych dostaw we współpracy z operatorem Manna – pierwszy lot odbył się w dzielnicy Blanchardstown. choć test prowadzony jest w Irlandii, wnioski z niego mogą przyspieszyć wprowadzanie innowacyjnych form logistyki również na brytyjskim rynku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
04.07.2025 10:25
Alibaba przeznaczy 50 mld juanów na kupony chcąc utrzymać pozycję lidera e-commerce
Chiński gigant nakłada presję na globalną konkurencję.Shutterstock

Chiński gigant technologiczny Alibaba ogłosił, że w ciągu najbliższego roku rozdysponuje kupony i vouchery o łącznej wartości 50 miliardów juanów, czyli około 6,98 miliarda dolarów amerykańskich. Program zachęt ma na celu pobudzenie aktywności konsumenckiej i handlowej na platformach e-commerce i dostawczych grupy, takich jak Tmall i Taobao.

Decyzja zapadła w odpowiedzi na rosnącą konkurencję na rynku krajowym – szczególnie w sektorach dostaw jedzenia i handlu internetowego. W ostatnim czasie JD.com znacznie poszerzyło swoją obecność, a mniejsze platformy również coraz śmielej sięgają po klientów. Działania Alibaby mają zatrzymać użytkowników i sprzedawców w obrębie własnych ekosystemów sprzedażowych.

Dla branży kosmetycznej i produktów do pielęgnacji ciała program ten oznacza większą presję cenową. Liczne marki działające na Tmallu i Taobao będą musiały konkurować nie tylko jakością, lecz także agresywnymi promocjami, by przyciągnąć klientów w okresach zwiększonego ruchu wynikającego z kampanii zniżkowych. Zwiększy się też znaczenie strategii marketingowych dopasowanych do kampanii kuponowych.

Równolegle Alibaba rozwija swoją infrastrukturę chmurową w Azji Południowo-Wschodniej. W tym tygodniu otwarto trzeci ośrodek danych w Malezji, a w październiku ruszy kolejny na Filipinach. W Singapurze firma uruchomiła centrum rozwoju sztucznej inteligencji, które ma wspierać biznesy w wykorzystywaniu aplikacji chmurowych i narzędzi uczenia maszynowego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. lipiec 2025 03:01