StoryEditor
E-commerce
28.08.2018 00:00

Start-up oferujący wirualne lustra testuje je w polskich e-drogeriach

Virtooal.com – słowacki start-up, który zajmuje się rozwojem rzeczywistości rozszerzonej w e-commerce ma nowego inwestora, czeską firmę CS Development. Jej pieniądze i doświadczenie w tworzeniu oprogramowania dla dużych projektow IT pozwalają myśleć o globalnej ekspansji. Pierwszą fazą są testy w polskich e-sklepach z branży fashion i kosmetycznej.

Wirtualne lustro i wirtualna przymierzalnia oferowane przez Virtooal.com to produkty dopasowane do potrzeb e-sklepów oferujących odzież, okulary, biżuterię czy kosmetyki. Obecnie ich pełnych wersji używa przeszło 50 sklepów. Okrojone wersje darmowe zostały udostępnione blisko tysiącom sklepów. Celem firmy na koniec 2018 roku jest uzyskanie 100 klientów subskrybujących dostęp do wirtualnego lustra. W kolejnym roku firma planuje obsługiwać kilkuset klientów.

Plany mogą jednak ulec poszerzeniu, w zależności od wyników testowania Virtooal.com jako platformy reklamowej dla polskich stron content web sites, które już trwa i których wyniki poznamy jeszcze w tym roku. Mają one dać firmie wiedze o specyfice polskiego e-handlu, oczekiwaniach klientów docelowych i potrzebach sklepów internetowych. – Okazuje się, że branży e-commerce nie można traktować globalnie. Jest to dziedzina, którą kształtują lokalne aspekty. Dlatego tak ważne jest, że testowanie platformy reklamowej odbędzie się właśnie na rynku polskim – mówi Vit Endler, współwłaściciel Virtooal.com.

W pierwszej fazie testów firma będzie koncentrować się na rynkach Europy Środkowej, w której Polska stanowi jeden z rynków z największym potencjałem. Następnie na cel zostaną obrane rynki amerykańskie (zarówno północne jak i południowe), choć największy potencjał dla Virtooal.com upatrywany jest na rynkach Azjatyckich.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
22.10.2025 15:48
Lagardère i Aelia.pl: pięć lat duty free w internecie
Marzena Szulc

Pięć lat temu Lagardere Travel Retail zdecydowało o przeniesieniu sklepów duty free Aelia z lotnisk – do online. Dzięki temu miały stać się dostępne dla szerszego grona klientów. Teraz firma podsumowała efekty tego posunięcia i jego biznesowej opłacalności.

Internetowa odsłona sklepu, czyli Aelia.pl, została uruchomiona w 2020 roku. Od samego początku właściciel platformy, czyli Lagardère Travel Retail, skoncentrował się na  mocnym poszerzaniu asortymentu.

W ciągu tych pięciu lat Aelia.pl wprowadziła do sprzedaży w kanale online tysiące produktów, współpracując z 230 czołowymi markami. Wśród nich znaleźli się tacy giganci kosmetyczni, jak Tom Ford, Clarins, Prada, Hermes, La Mer. Ofertę rozszerzano o kategorie travel oraz lifestyle, w tym produkty premium.

Rola e-commerce nadal rośnie – potwierdza Paweł Opałko, szef działu Digital w Lagardère Travel Retail Polska. – Konsekwentnie wprowadzamy w naszym sklepie nowości: od personalizowanych rekomendacji produktowych opartych na sztucznej inteligencji, po rozwiązania łączące doświadczenie lotniskowe z innowacjami cyfrowymi. Naszym celem pozostaje niezmiennie utrzymywanie bliskiego kontaktu z klientem. Nie tylko podczas podróży, ale wszędzie i o każdej porze – dodaje Opałko.

Lagardère Travel Retail podkreśla, że kluczowym aspektem w przypadku sklepu Aelia.pl jest dbałość o wysoką jakość obsługi: intuicyjność zakupów, szybka i bezpieczna dostawa towaru do klientów.

Lagardère Travel Retail pozostaje liderem kanału travel duty w Polsce, a marką numer jeden, stworzoną do potrzeb portów lotniczych jest Aelia Duty Free. W Polsce firma zarządza siecią blisko tysiąca punktów sprzedaży, działających pod 40 markami – poza Aelią są to sieci 1Minute Smacznego!, Inmedio, Relay.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
20.10.2025 14:34
Zalando powołuje nowego wiceprezesa, Thomasa Schwulera
Siedziba Zalando w Berlinie w Niemczech.Shutterstock

Zalando, niemiecki gigant e-commerce z siedzibą w Berlinie, ogłosił powołanie Thomasa Schwulera na stanowisko wiceprezesa ds. beauty. Menedżer z niemal 20-letnim doświadczeniem w L’Oréal ma przyspieszyć rozwój tej strategicznej dla firmy kategorii, która w ostatnich latach odnotowuje dynamiczne wzrosty sprzedaży.

W 2024 roku segment beauty Zalando zanotował dwucyfrowy wzrost przychodów, a spółka zapowiada dalsze umacnianie pozycji w tej części rynku. Asortyment obejmujący pielęgnację, makijaż i zapachy został właśnie udostępniony także klientom w Hiszpanii i Portugalii, co zwiększy zasięg platformy do 26 rynków europejskich. Zalando podkreśla, że kategoria beauty ma kluczowe znaczenie dla całego ekosystemu – aż 70 proc. klientów kupujących kosmetyki dodaje do koszyka również produkty modowe.

Nowy dyrektor zamierza przekształcić Zalando w „najbardziej inspirujące miejsce dla miłośników urody w Europie”. Jak podkreśla Schwulera, „Zalando ma unikalną pozycję na rynku beauty – nasza sieć logistyczna oferuje niezrównaną wygodę dla 52 milionów klientów w 26 krajach”. W centrum jego strategii znajdą się bliższe relacje z markami partnerskimi, selekcja ofert, personalizacja oparta na technologii oraz rozwój nowych formatów treści.

Schwulera objął funkcję we wrześniu 2025 roku i raportuje bezpośrednio do zarządu Zalando. Przez 18 lat związany był z francuskim koncernem L’Oréal, gdzie pełnił różne funkcje w Niemczech, Francji i Szwajcarii. Jego doświadczenie obejmuje zarówno rozwój marek masowych, jak i segmentu premium, co ma pomóc Zalando w dalszym skalowaniu kategorii kosmetycznej.

Powołanie Thomasa Schwulera to kolejny sygnał, że Zalando konsekwentnie poszerza swój model biznesowy poza modę, dążąc do umocnienia pozycji w szybko rosnącym sektorze beauty. W 2025 roku platforma planuje zwiększać inwestycje w technologię personalizacji, tworzenie treści zakupowych i integrację marek partnerskich, by umocnić się jako jeden z czołowych europejskich graczy w handlu kosmetykami online.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. październik 2025 18:13