StoryEditor
E-commerce
10.05.2020 00:00

Wildberries potroił sprzedaż produktów beauty. Zadziałał efekt szminki

Rosyjski marketplace obecny od stycznia tego roku również w Polsce pochwalił się wynikami za kwiecień. W czasie reżymu samoizolacji Rosjanie częściej kupowali towary pomagające dbać o urodę w warunkach domowych. 

Jak podała spółka, w kwietniu sprzedaż artykułów z segmentu beauty wrosły trzykrotnie w porównaniu do kwietnia 2019 roku. Największą popularnością klientów rosyjskiego e-sklepu cieszyły się produkty do pielęgnacji paznokci. Sprzedaż artykułów dla manicure i pedicure była wyższa o 14 razy w porównaniu do kwietnia ub.r., lamp do suszenia paznokci o osiem razy, wanienek do manicure o siedem razy, pilników do paznokci o sześć razy, cążek i innych akcesoriów o pięć razy, lakierów żelowych o 5,5 razy oraz zwykłych lakierów o 3,5 razy.

Wildberries tłumaczy, że z powodu zamknięcia salonów piękności w Rosji, wiele konsumentek woli wykonać zabiegi samodzielnie w domu. Dzięki temu sprzedaż wosku do depilacji w kwietniu wzrosła o dziesięć razy, a akcesoriów do depilacji prawie dziewięciokrotnie.

Mężczyźni też chętnie zaglądają do działu beauty

Panowie również częściej zaczęli kupować na Wildberries produkty do pielęgnacji twarzy i ciała. Powód ten sam – zamknięcie salonów fryzjerskich i barber shopów. W kwietniu sprzedaż maszynek do strzyżenia włosów była wyższa o jedenaście razy, brzytw elektrycznych i trymerów o cztery razy. Wzrosła też sprzedaż innych akcesoriów – m.in. brzytw do golenia (czterokrotny wzrost), suszarek (trzykrotny wzrost) oraz wody kolońskiej (dwukrotny wzrost).

Ponadto, popularnością cieszą się farby do włosów i balsamy koloryzujące – 3,5 wzrost rok do roku.

Siedzą i pachną

Mimo że, najwięcej czasu Rosjanie spędzają w domu albo na działkach poza miastem, Wildberries odnotowuje też wzrost sprzedaży perfum. W kwietniu sprzedaż wody toaletowej poprzez modny marketplace wzrosła dwukrotnie. Rosjanie na potęgę kupowali też kosmetyki kolorowe. Sprzedaż cieni do powiek i błyszczyków wzrosła trzykrotnie, podkładów do twarzy o 2,5 razy, zaś sprzedaż samoopalaczy była większa o sześć razy w porównaniu do kwietnia 2019 roku.

Wildberries prowadzi działalność też w Polsce. Przypomnijmy, że na nasz rynek spółka weszła na początku tego roku. Polska stała się pierwszym krajem unijnym, w którym firma rozpoczęła działalność. Oferuje on ponad 13,5 tys. marek odzieżowych, obuwniczych, akcesoriów i zabawek.

Rosyjska marka Wildberries, widzi potencjał w polskim handlu internetowym. Oprócz Rosji, działa również na Białorusi, w Kazachstanie, Kirgistanie i Armenii.

Właścicielka i dyrektor generalny Wildberries, Tatiana Bakalchuk, jest najbogatszą kobietą w Rosji według Forbesa. Jej sklep internetowy w 2019 roku zajął czwarte miejsce w rankingu najdroższych firm Runet. Wartość Wildberries szacowana jest na 1,2 mld dolarów.

Wildberries zostało założone w 2003 roku przez Tatianę i Władysława Bakalchuka. Sklep oferuje odzież, obuwie, sprzęt AGD i RTV, biżuterię, kosmetyki, itp.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
29.04.2024 13:33
Sifted: Vinted osiąga pierwszy raz rentowność i odnotowuje 61 proc. wzrost przychodów
Vinted to jeden z najpopularniejszych serwisów sprzedaży towarów używanych.Canva/Vinted
Vinted, litewski startup, który stał się jednym z najbardziej znanych w Europie rynków artykułów używanych, po raz pierwszy osiągnął rentowność. W swoim raporcie rocznym firma podaje, że jej przychody w 2023 r. osiągnęły poziom 596,3 milionów euro, co oznacza wzrost o 61 proc. rok do roku. Odnotowała również zysk netto w wysokości 17,8 milionów euro w 2023 r., w porównaniu ze stratą netto w wysokości 20,4 milionów euro w 2022 r. Skorygowana EBITDA wyniosła 76,6 milionów euro.

Startup z siedzibą w Wilnie jest wspierany przez jedne z wiodących na świecie firm ventrure capital, w tym Accel, Lightspeed, EQT i Insight Partners. Według portalu Dealroom, Vinted zebrał łącznie 532 miliony dolarów, a według ostatecznych obliczeń jego wartość wyniosła 4,1 miliarda euro. Na koniec 2023 roku zabezpieczył także kredyt odnawialny w wysokości 50 mln euro od BNP Paribas i ING Bank na potencjalne przyszłe możliwości inwestycyjne lub ekspansję, w tym fuzje i przejęcia. Wiele osób spekuluje, że Vinted może być na dobrej drodze do debiutu giełdowego: w wywiadzie dla portalu Sifted rok temu Thomas Plantenga, dyrektor generalny firmy, powiedział, że skalowalność biznesu jest już gotowa do pierwszej emisji akcji, ale wystawienie spółki na giełdzie nie jest pierwszym priorytetem.

Vinted jest obecny na kilkudziesięciu rynkach w Europie i Ameryce Północnej. W zeszłym roku rozszerzyła swoją działalność na Danię, Finlandię i Rumunię. Po przejęciu w 2022 r. projektantki specjalizującej się w używaniu odzieży Rebelle, wkroczyła także na rynek mody luksusowej i opracowała usługę sprawdzającą, czy luksusowe produkty są oryginalne. Vinted rozwija także swoją usługę wysyłkową Vinted Go. W tym roku będzie nadal intensywnie inwestować w tę usługę, szczególnie we Francji, Belgii i Holandii – napisano w oświadczeniu. W 2023 r. średnia miesięczna liczba pracowników wzrosła o jedną trzecią do 1743, przy czym większość była zatrudniona na Litwie. Dziś firma zatrudnia ponad 2000 osób.

Vinted, platforma internetowa pierwotnie przeznaczona dla osób prywatnych, niezamierzanie stała się popularnym kanałem sprzedaży dla konsultantek z firm marketingu wielopoziomowego (MLM). Te przedstawicielki wykorzystują Vinted do dystrybucji kosmetyków, co jest szczególnie widoczne w przypadku produktów z premii czy prowizji otrzymanych w ramach ich działalności. Ponadto, pracownicy drogerii i perfumerii również korzystają z Vinted do sprzedaży markowych kosmetyków, które zdobyli jako benefity pracownicze. Dzięki temu, kupujący na Vinted mogą znaleźć produkty wysokiej jakości po niższych cenach, co czyni platformę atrakcyjną zarówno dla sprzedających, jak i kupujących, mimo że pierwotnie nie była ona przeznaczona do prowadzenia działalności gospodarczej. Na platformie znajdują się obecnie dziesiątki tysięcy ofert z kategorii urodowej.

Czytaj także: Vinted: re-commerce rośnie — ponad 45 proc. Polaków od ponad 4 lat kupuje z drugiej ręki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
24.04.2024 13:00
Na stronie internetowej Dino pojawił się odnośnik do eZebry. Sieć marketów promuje e-drogerię także w swoich gazetkach
Dino przekierowuje do drogerii eZebra ze swojej strony internetowej. Odnośnik pojawił się w menu głównym na stronie internetowej marketdino.plDino
Na stronie Dino na górnej belce pojawił się odnośnik do sklepu eZebra, niezależnej drogerii internetowej. Na początku kwietnia Dino przejęło sporą część udziałów eZebra, stając się kontrolującym udziałowcem. Link kieruje bezpośrednio do internetowej drogerii eZebra, umożliwiając szybki i łatwy dostęp do szerokiego asortymentu kosmetyków, co ma na celu zwiększenie ruchu na stronie eZebra i promowanie jej oferty wśród klientów Dino.

Na stronie głównej Dino Polska pojawił się odnośnik do sklepu eZebra, co jest znaczącym krokiem w integracji obu firm po niedawnym przejęciu eZebra przez Dino. Ten nowy element na stronie jest nie tylko wygodnym udogodnieniem dla klientów poszukujących produktów kosmetycznych online, ale także sygnalizuje zacieśnienie współpracy pomiędzy tymi podmiotami.

image
Dino ze swojej gazetki reklamowej przekierowuje klientów do drogerii eZebra, w której kupiło udziały, Jest to jednak skromny komunikat na ostatniej stronie publikacji
Dino
Sieć marketów zaprasza także klientów do drogerii eZebra wspominając o niej w swojej najnowszej gazetce handlowej. Komunikat jest jednak bardzo skromny, został umieszczony tylko na ostatniej stronie gazetki.

Dino Polska ogłosiło, że 3 kwietnia tego roku sfinalizowało zakup udziałów w internetowej drogerii eZebra, na mocy warunkowej umowy wstępnej zawartej między firmami 17 października 2023 r. W wyniku tej transakcji, Dino Polska nabyło 72,22 proc. udziałów eZebra, a po zwiększeniu kapitału zakładowego firmy, jego udział wzrośnie do 75 proc.

Dino Polska przejmie również kontrolę nad spółkami zależnymi eZebra, w tym 3BOOM sp. z o.o. z Lublina oraz JTG Polska, która dysponuje własnym magazynem i zajmuje się usługami magazynowymi oraz wysyłkowymi. Założyciele eZebra pozostaną na kluczowych stanowiskach kierowniczych i będą nadzorować wdrażanie obecnej strategii rozwoju.

Całkowity koszt zakupionych udziałów wyniósł 63 miliony złotych, przy czym ta kwota może zostać dostosowana w zależności od rzeczywistych danych finansowych ustalonych na dzień finalizacji transakcji. Z tej sumy, 11,5 miliona złotych zostało przekazane do eZebra jako kapitał na pokrycie nowo wyemitowanych udziałów w kapitale zakładowym, wspierając tym samym rozwój firmy. Pozostała kwota, czyli 51,5 miliona złotych, była płatnością za nabycie już istniejących udziałów.

eZebra.pl to największy niezależny polski sklep internetowy specjalizujący się w produktach kosmetycznych, oferujący szeroki asortyment z zakresu pielęgnacji, makijażu, perfum, akcesoriów kosmetycznych oraz produktów do paznokci. Firma współpracuje z około 300 dostawcami i oferuje towary od ponad 1000 marek, co sumuje się do około 40 tysięcy różnych produktów.

Czytaj także: Dino Polska oficjalnie przejęło internetową drogerię eZebra

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. maj 2024 21:44