StoryEditor
E-commerce
10.05.2020 00:00

Wildberries potroił sprzedaż produktów beauty. Zadziałał efekt szminki

Rosyjski marketplace obecny od stycznia tego roku również w Polsce pochwalił się wynikami za kwiecień. W czasie reżymu samoizolacji Rosjanie częściej kupowali towary pomagające dbać o urodę w warunkach domowych. 

Jak podała spółka, w kwietniu sprzedaż artykułów z segmentu beauty wrosły trzykrotnie w porównaniu do kwietnia 2019 roku. Największą popularnością klientów rosyjskiego e-sklepu cieszyły się produkty do pielęgnacji paznokci. Sprzedaż artykułów dla manicure i pedicure była wyższa o 14 razy w porównaniu do kwietnia ub.r., lamp do suszenia paznokci o osiem razy, wanienek do manicure o siedem razy, pilników do paznokci o sześć razy, cążek i innych akcesoriów o pięć razy, lakierów żelowych o 5,5 razy oraz zwykłych lakierów o 3,5 razy.

Wildberries tłumaczy, że z powodu zamknięcia salonów piękności w Rosji, wiele konsumentek woli wykonać zabiegi samodzielnie w domu. Dzięki temu sprzedaż wosku do depilacji w kwietniu wzrosła o dziesięć razy, a akcesoriów do depilacji prawie dziewięciokrotnie.

Mężczyźni też chętnie zaglądają do działu beauty

Panowie również częściej zaczęli kupować na Wildberries produkty do pielęgnacji twarzy i ciała. Powód ten sam – zamknięcie salonów fryzjerskich i barber shopów. W kwietniu sprzedaż maszynek do strzyżenia włosów była wyższa o jedenaście razy, brzytw elektrycznych i trymerów o cztery razy. Wzrosła też sprzedaż innych akcesoriów – m.in. brzytw do golenia (czterokrotny wzrost), suszarek (trzykrotny wzrost) oraz wody kolońskiej (dwukrotny wzrost).

Ponadto, popularnością cieszą się farby do włosów i balsamy koloryzujące – 3,5 wzrost rok do roku.

Siedzą i pachną

Mimo że, najwięcej czasu Rosjanie spędzają w domu albo na działkach poza miastem, Wildberries odnotowuje też wzrost sprzedaży perfum. W kwietniu sprzedaż wody toaletowej poprzez modny marketplace wzrosła dwukrotnie. Rosjanie na potęgę kupowali też kosmetyki kolorowe. Sprzedaż cieni do powiek i błyszczyków wzrosła trzykrotnie, podkładów do twarzy o 2,5 razy, zaś sprzedaż samoopalaczy była większa o sześć razy w porównaniu do kwietnia 2019 roku.

Wildberries prowadzi działalność też w Polsce. Przypomnijmy, że na nasz rynek spółka weszła na początku tego roku. Polska stała się pierwszym krajem unijnym, w którym firma rozpoczęła działalność. Oferuje on ponad 13,5 tys. marek odzieżowych, obuwniczych, akcesoriów i zabawek.

Rosyjska marka Wildberries, widzi potencjał w polskim handlu internetowym. Oprócz Rosji, działa również na Białorusi, w Kazachstanie, Kirgistanie i Armenii.

Właścicielka i dyrektor generalny Wildberries, Tatiana Bakalchuk, jest najbogatszą kobietą w Rosji według Forbesa. Jej sklep internetowy w 2019 roku zajął czwarte miejsce w rankingu najdroższych firm Runet. Wartość Wildberries szacowana jest na 1,2 mld dolarów.

Wildberries zostało założone w 2003 roku przez Tatianę i Władysława Bakalchuka. Sklep oferuje odzież, obuwie, sprzęt AGD i RTV, biżuterię, kosmetyki, itp.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
08.07.2025 14:34
Boots i Deliveroo ruszają z ekspresową dostawą letnich kosmetycznych niezbędników
Kurierzy Deliveroo dowiozą między innymi krem z filtrem.Boots

Wspólna inicjatywa to odpowiedź na badania, według których co drugi Brytyjczyk zapomina zabrać letnie akcesoria na jednodniowe wypady. Aby ułatwić przygotowania, Boots we współpracy z ekspertką Chelseą Dickenson stworzył trzy gotowe zestawy: „Festival”, „Beach” i „Adventure”. Każdy kosztuje 20 funtów, zawiera 5–7 produktów i umożliwia oszczędność ponad 10 funtów w porównaniu z ceną pojedynczych artykułów.

Pierwszy tego lata projekt Boots i Deliveroo obejmie ponad 75 brytyjskich plaż, szlaków turystycznych i festiwali, gdzie zakupy dotrą nawet w 20 minut. Klienci mogą wybierać spośród ponad 750 artykułów – od kremów z filtrem, przez środki przeciw ukąszeniom, po leki przeciwbólowe. Firma zastrzega jednak, że rowerzyści Deliveroo dostarczą paczki tylko do najbliższej przejezdnej drogi; nie wjadą bezpośrednio na piasek, górskie ścieżki ani na teren festiwalu.

Dodatkowo na stronie Boots pojawiły się trzy listy kontrolne (packing listers), które przypominają o najczęściej pomijanych pozycjach podczas pakowania. Ma to ograniczyć liczbę awaryjnych zakupów i ułatwić planowanie zarówno krótkich wypadów, jak i dłuższych podróży wakacyjnych.

Partnerstwo wpisuje się w szerszą strategię Deliveroo poprawiania doświadczeń klientów. W czerwcu platforma rozpoczęła w Dublinie testy dronowych dostaw we współpracy z operatorem Manna – pierwszy lot odbył się w dzielnicy Blanchardstown. choć test prowadzony jest w Irlandii, wnioski z niego mogą przyspieszyć wprowadzanie innowacyjnych form logistyki również na brytyjskim rynku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
04.07.2025 10:25
Alibaba przeznaczy 50 mld juanów na kupony chcąc utrzymać pozycję lidera e-commerce
Chiński gigant nakłada presję na globalną konkurencję.Shutterstock

Chiński gigant technologiczny Alibaba ogłosił, że w ciągu najbliższego roku rozdysponuje kupony i vouchery o łącznej wartości 50 miliardów juanów, czyli około 6,98 miliarda dolarów amerykańskich. Program zachęt ma na celu pobudzenie aktywności konsumenckiej i handlowej na platformach e-commerce i dostawczych grupy, takich jak Tmall i Taobao.

Decyzja zapadła w odpowiedzi na rosnącą konkurencję na rynku krajowym – szczególnie w sektorach dostaw jedzenia i handlu internetowego. W ostatnim czasie JD.com znacznie poszerzyło swoją obecność, a mniejsze platformy również coraz śmielej sięgają po klientów. Działania Alibaby mają zatrzymać użytkowników i sprzedawców w obrębie własnych ekosystemów sprzedażowych.

Dla branży kosmetycznej i produktów do pielęgnacji ciała program ten oznacza większą presję cenową. Liczne marki działające na Tmallu i Taobao będą musiały konkurować nie tylko jakością, lecz także agresywnymi promocjami, by przyciągnąć klientów w okresach zwiększonego ruchu wynikającego z kampanii zniżkowych. Zwiększy się też znaczenie strategii marketingowych dopasowanych do kampanii kuponowych.

Równolegle Alibaba rozwija swoją infrastrukturę chmurową w Azji Południowo-Wschodniej. W tym tygodniu otwarto trzeci ośrodek danych w Malezji, a w październiku ruszy kolejny na Filipinach. W Singapurze firma uruchomiła centrum rozwoju sztucznej inteligencji, które ma wspierać biznesy w wykorzystywaniu aplikacji chmurowych i narzędzi uczenia maszynowego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. lipiec 2025 11:57