StoryEditor
E-commerce
12.08.2021 00:00

Zakupy online mają wpływ na kurczenie się powierzchni sklepów stacjonarnych

Już za kilka lat 40 proc. handlu będzie odbywało się w internecie. Obecnie jest to 30 proc. Takie zmiany w sposobie dokonywania zakupów mają też wpływ same sklepy. Powierzchnia punktów stacjonarnych kurczy się na rzecz powierzchni magazynowej, która pozwala lepiej obsługiwać klientów kupujących przez internet, dla których liczy się przed wszystkim szybka i najlepiej bezpłatna dostawa.

Przedsiębiorcom bardzo zależy na powrocie klientów do sklepów stacjonarnych. Wczoraj pisaliśmy o współpracy sieci Sephora i Kohl’s – wszyscy jednoczą siły by nakłonić nas do powrotu. Jednak biznes to biznes i trzeba być również pragmatycznym. Pandemia, która przyśpieszyła rozwój e-commerce okazał się ratunkiem dla wielu firm. Według analityków Edge by Ascential rozwój tego kanału może być tak ogromny, że sklepy na całym świecie zredukują swoją powierzchnię sprzedaży, aż o jedną trzecią żeby przeznaczyć ją na magazyny. Wszystko po to, aby sprawniej realizować zamówienia online. 

Zdecydowana większość centrów handlowych i sklepów stacjonarnych jest usytuowana wokół gęsto zaludnionych skupisk ludzkich. Jednak centra miast powoli zaczynają się wyludniać. Nie mówię wyłącznie o Polsce, ale o całym świecie. Szczególnie w dobie pracy zdalnej ludzie przestają stawiać zalety życia w sercach miast na pierwszym miejscu, a chętniej spoglądają w stronę przedmieść. Tam pierwsze skrzypce gra e-commerce m.in. dlatego, że trudniej tam o specjalistyczne sklepy, a wyjazd na zakupy jest już sporym logistycznym wyzwaniem – wyjaśnia Marcin Michalski, ekspert strategii digital marketingowych i reklamy online

Ten trend znajduje swoje odzwierciedlenie w liczbach. Według badań Edge by Ascential firmy, która dostarcza analizy największym markom na świecie, w 2021 roku 30 proc. handlu detalicznego odbywało się w internecie, a szacunki wskazują, że do 2023 roku będzie to blisko 35 proc., by do 2025 roku wzrosnąć aż do 40 proc. 
Według specjalistów tempo zmian jest zawrotne i w kilka miesięcy osiągnięto postęp, na który normalnie rynek handlu w sieci musiałby pracować przez dwa lata. Zmiana nie jest jednak tania i tak płynna jakby mogło się wydawać. 

Marcin Michalski wyjaśnia, że największym wyzwaniem jest teraz logistyka tzw. ostatniej mili, czyli szybkość dostawy do konsumenta końcowego. W związku z przyspieszonym wyścigiem w handlu elektronicznym to najważniejszy czynnik, który może zachęcić klientów do zakupu. Ci oczekują bowiem darmowej albo bardzo taniej dostawy najlepiej tego samego dnia. To nie jest jednak bezkosztowe i bezproblemowe dla przedsiębiorcy.
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
10.10.2024 14:18
Primavera Parfum chce skorzystać na wzrostowym trendzie sprzedaży suplementów diety. Jest już head of new business kategorii
Joanna Ossowska-Nowicka, head of new business w Primavera Parfum Group będzie odpowiadać za rozwój segmentu suplementów dietyfot. Primavera Parfum

Primavera Parfum Group będzie rozwijać dział suplementów diety. Za ten obszar działalności Grupy odpowiada Joanna Ossowska-Nowicka, pełniąca od niedawna stanowisko head of new business w firmie.

Na wzrostach kategorii suplementów diety zamierza korzystać Primavera Parfum Group – firma kojarzona z rynkiem beauty, w tym szczególnie produktów prestiżowych i specjalizująca się w e-commerce.

Primavera uważa kategorię suplementów diety za bardzo perspektywiczną w kontekście e-sprzedaży. Za rozwój tego segmentu w Grupie odpowiadać będzie Joanna Ossowska-Nowicka, która dołączyła do zespołu w roli head of new business.

Nowy szef zespołu nadzorować będzie rozwój i re-launch kategorii suplementów diety według ustalonej strategii, która zakłada wprowadzanie nowego asortymentu stopniowo – w taki sposób, aby zabezpieczyć potrzeby klientów Grupy. Oferta będzie systematycznie rozszerzana o nowe marki i preparaty o udowodnionym działaniu, uznanej renomie oraz marce. Od kilku tygodni w ofercie Grupy znajdują się wybrane produkty brytyjskiej marki Vitabiotics, oferującej witaminy, minerały i suplementy diety.

W gąszczu dostępnych marek trzeba umiejętnie wybrać te, które nie tylko są popularne w segmencie e-commerce, ale również mają wysoką jakość. Jest to dla nas warunek konieczny w budowaniu asortymentu. Swoją inspiracje będziemy czerpać zarówno z Polski, jak i z innych części świata, między innymi rynków: amerykańskiego, brytyjskiego czy chociażby niemieckiego – informuje Joanna Ossowska-Nowicka, head of new business w Primavera Parfum Group.

Zakres obowiązków nowej szefowej zespołu będzie obejmować m.in.: prowadzenie rocznych negocjacji, ustalanie bonusów i budżetów, które wpłyną pozytywnie  zarówno na ceny sprzedaży dla klientów, jak i wysokość marż.  

Joanna Ossowska-Nowicka ma ponad 15-letnie doświadczenie w obszarze sprzedaży oraz zakupów w branży farmaceutycznej oraz suplementów diety. Doświadczenie zawodowe zbierała po stronie sieci aptecznych, zajmując stanowiska dyrektora komercyjnego w Gemini, head of pharmacy department w Super-Pharm oraz dyrektora kategorii OTC w DOZ. W firmach Stada i Biofarm zajmowała stanowiska dyrektora sprzedaży i dystrybucji.

Według szacunków PMR Market Experts, zawartych w raporcie „Rynek suplementów diety w Polsce 2023. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2023-2028”, w 2022 r. wartość rynku suplementów diety osiągnęła poziom 6,9 mld zł, rosnąc nominalnie r/r o 12 proc. („Rynek suplementów diety w Polsce 2023. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2023-2028”). W horyzoncie najbliższych pięciu lat trend wzrostowy ma się utrzymać, co wiąże się ze wzrostem infekcji sezonowych, które są m.in. konsekwencją pandemii oraz lockdownu, jak również większej dbałości o zdrowie.

Czytaj także: Technavio: rynek napojów nutrikosmetycznych wzrośnie o 41 proc. dzięki Europie

Primavera Parfum jest jednym z największych dystrybutorów i sprzedawców e-commerce produktów z kategorii kosmetycznych w Polsce. Działając na wielu płaszczyznach, jako dystrybutor, importer, detalista i dostawca rozwiązań dropshipping, określa swoją działalność jako hub-e-commerce.

Do zasobów Grupy należą m.in. internetowe sklepy Tagomago.pl i Perfumeria.pl. W ostatnim czasie Primavera Parfum  koncentruje się na rozwoju tzw. rynku nowoczesnego, który obejmuje między innymi segment klientów sieciowych. 

Czytaj także: Marek Rozbiewski w zespole Primavera Parfum Group

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
09.10.2024 14:37
Coolshop wchodzi na polski rynek – nowy gracz w e-commerce
Skandynawski e-commerce rzuca rękawicę obecnym na polskim rynku graczom.Coolshop

Skandynawski gigant e-commerce, Coolshop, ogłosił oficjalne wejście na polski rynek. Firma, która zdobyła uznanie w krajach północy Europy, stawia na jakość obsługi klienta oraz atrakcyjną ofertę produktów. Jakie możliwości przynosi polskim konsumentom?

Coolshop to jeden z największych sklepów internetowych w Skandynawii, który dotychczas przyciągnął ponad 2 miliony stałych klientów na całym świecie. Firma zyskała reputację dzięki bogatej ofercie, konkurencyjnym cenom oraz nieustannej dbałości o jakość doświadczenia zakupowego. Jak mówi Andrzej Rzym, szef polskiego oddziału Coolshop, firma regularnie organizuje akcje tematyczne, takie jak Beauty Days, Dni LEGO, Black Friday czy Back to School, oferując klientom wyjątkowe produkty w atrakcyjnych cenach.

Polscy konsumenci mogą spodziewać się szerokiej gamy produktów w ofercie Coolshop. Na platformie dostępnych będzie aż 45 tysięcy produktów z 20 różnych kategorii, takich jak elektronika, gry i konsole, kosmetyki i perfumy, zabawki, artykuły sportowe, wyposażenie wnętrz, czy nietuzinkowe gadżety. Co więcej, w ofercie znajdą się także produkty skandynawskich marek.

Polski konsument staje się coraz bardziej wymagający, coraz większą wagę przywiązuje do kwestii takich jak wiarygodność sklepu, bogactwo jego asortymentu i przejrzystość oferty. Budowanie obecności i rozpoznawalności na rynku e-commerce to zadanie długofalowe, rozciągnięte na kilka lat. Przez ten czas będziemy nieustannie inwestować w rozwój naszej oferty. Zachęcamy konsumentów do bezpośrednich zakupów na stronie coolshop.pl, a także zapraszamy do współpracy klientów biznesowych zainteresowanych ofertami hurtowymi oraz marki własne, które szukają kolejnych kanałów dotarcia do swoich
odbiorców.

mówi Andrzej Rzym, szef polskiego oddziału Coolshop.

Coolshop, założony w 2022 roku w Danii, osiągnął w ciągu ostatnich pięciu lat znaczący wzrost przychodów. Firma niemal trzykrotnie zwiększyła swoje przychody, osiągając niemal 1 miliard złotych w 2023 roku. Równie imponujący jest wzrost kapitału własnego, który w ostatnim roku rozliczeniowym wyniósł 106 milionów złotych, co stanowi wzrost o ponad 3,5-krotność w porównaniu do poprzednich lat. Coolshop jest częścią Cool Group, grupy zrzeszającej 18 firm z różnych branż, w tym handlu detalicznego, mody, technologii, innowacji biznesowych oraz turystyki. W ramach swojej działalności firma wspiera również inicjatywy charytatywne przez fundację CoolUnite, która pomaga dzieciom dotkniętym chorobami, m.in. poprzez organizację pobytów w ośrodkach wypoczynkowych oraz wsparcie hospicjów.

Czytaj także: Coolshop: sprzedaż online czwartą najszybciej rozwijającą się branżą

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
10. październik 2024 17:05