StoryEditor
E-commerce
02.12.2020 00:00

Zalando przyciągnął ponad milion nowych klientów podczas Cyber Week 2020

Europejska platforma internetowa Zalando zdobyła ponad milion nowych klientów podczas swojego szóstego Cyber Week, pobijając tym samym zeszłoroczny rekord. Zwiększyła Gross Merchandise Volume (GMV) o około 35 proc. w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.

Jak podają przedstawiciele platformy, ponad milion nowych klientów dołączyło do Zalando podczas Cyber Week. W godzinach szczytu na platformie składano około 7500 zamówień na minutę. 

- Naszym celem numer jeden na tegoroczny Cyber Week było zagwarantowanie bezpieczeństwa i zadbanie o zdrowie naszych pracowników, przy jednoczesnym zapewnieniu jak najlepszej oferty dla klientów, zarówno pod względem asortymentu, jak i pozytywnych doświadczeń zakupowych - komentuje David Schneider, współzałożyciel Zalando.

Ponad 2300 sklepów stacjonarnych uczestniczyło w Cyber Week za pośrednictwem programu Connected Retail.

- Cyber Week 2020 był kolejnym kamieniem milowym w naszej strategii i pokazał znaczny wzrost udziału programu partnerskiego. Ponieważ stacjonarny handel detaliczny został szczególnie dotknięty restrykcjami w szczycie sezonu, chcieliśmy jak najbardziej pomóc nowym i obecnym partnerom prowadzącym sklepy stacjonarne za pośrednictwem naszego programu Connected Retail. Z niecierpliwością czekamy na dalsze rozszerzenie projektu w 2021 roku - dodaje David Schneider

Udział GMV generowanego w ramach programu partnerskiego, w tym również Connected Retail, wynosił średnio 30 proc., co stanowi znaczny wzrost w porównaniu z 20 proc. w 2019 roku. Ponad 2300 sklepów stacjonarnych wzięło udział w Cyber Week Zalando za pośrednictwem Connected Retail, natomiast tylko w listopadzie 250 nowych sklepów dołączyło do programu. W Niemczech udział Connected Retail wynosił średnio około 11 proc. GMV.


 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
08.07.2025 14:34
Boots i Deliveroo ruszają z ekspresową dostawą letnich kosmetycznych niezbędników
Kurierzy Deliveroo dowiozą między innymi krem z filtrem.Boots

Wspólna inicjatywa to odpowiedź na badania, według których co drugi Brytyjczyk zapomina zabrać letnie akcesoria na jednodniowe wypady. Aby ułatwić przygotowania, Boots we współpracy z ekspertką Chelseą Dickenson stworzył trzy gotowe zestawy: „Festival”, „Beach” i „Adventure”. Każdy kosztuje 20 funtów, zawiera 5–7 produktów i umożliwia oszczędność ponad 10 funtów w porównaniu z ceną pojedynczych artykułów.

Pierwszy tego lata projekt Boots i Deliveroo obejmie ponad 75 brytyjskich plaż, szlaków turystycznych i festiwali, gdzie zakupy dotrą nawet w 20 minut. Klienci mogą wybierać spośród ponad 750 artykułów – od kremów z filtrem, przez środki przeciw ukąszeniom, po leki przeciwbólowe. Firma zastrzega jednak, że rowerzyści Deliveroo dostarczą paczki tylko do najbliższej przejezdnej drogi; nie wjadą bezpośrednio na piasek, górskie ścieżki ani na teren festiwalu.

Dodatkowo na stronie Boots pojawiły się trzy listy kontrolne (packing listers), które przypominają o najczęściej pomijanych pozycjach podczas pakowania. Ma to ograniczyć liczbę awaryjnych zakupów i ułatwić planowanie zarówno krótkich wypadów, jak i dłuższych podróży wakacyjnych.

Partnerstwo wpisuje się w szerszą strategię Deliveroo poprawiania doświadczeń klientów. W czerwcu platforma rozpoczęła w Dublinie testy dronowych dostaw we współpracy z operatorem Manna – pierwszy lot odbył się w dzielnicy Blanchardstown. choć test prowadzony jest w Irlandii, wnioski z niego mogą przyspieszyć wprowadzanie innowacyjnych form logistyki również na brytyjskim rynku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
04.07.2025 10:25
Alibaba przeznaczy 50 mld juanów na kupony chcąc utrzymać pozycję lidera e-commerce
Chiński gigant nakłada presję na globalną konkurencję.Shutterstock

Chiński gigant technologiczny Alibaba ogłosił, że w ciągu najbliższego roku rozdysponuje kupony i vouchery o łącznej wartości 50 miliardów juanów, czyli około 6,98 miliarda dolarów amerykańskich. Program zachęt ma na celu pobudzenie aktywności konsumenckiej i handlowej na platformach e-commerce i dostawczych grupy, takich jak Tmall i Taobao.

Decyzja zapadła w odpowiedzi na rosnącą konkurencję na rynku krajowym – szczególnie w sektorach dostaw jedzenia i handlu internetowego. W ostatnim czasie JD.com znacznie poszerzyło swoją obecność, a mniejsze platformy również coraz śmielej sięgają po klientów. Działania Alibaby mają zatrzymać użytkowników i sprzedawców w obrębie własnych ekosystemów sprzedażowych.

Dla branży kosmetycznej i produktów do pielęgnacji ciała program ten oznacza większą presję cenową. Liczne marki działające na Tmallu i Taobao będą musiały konkurować nie tylko jakością, lecz także agresywnymi promocjami, by przyciągnąć klientów w okresach zwiększonego ruchu wynikającego z kampanii zniżkowych. Zwiększy się też znaczenie strategii marketingowych dopasowanych do kampanii kuponowych.

Równolegle Alibaba rozwija swoją infrastrukturę chmurową w Azji Południowo-Wschodniej. W tym tygodniu otwarto trzeci ośrodek danych w Malezji, a w październiku ruszy kolejny na Filipinach. W Singapurze firma uruchomiła centrum rozwoju sztucznej inteligencji, które ma wspierać biznesy w wykorzystywaniu aplikacji chmurowych i narzędzi uczenia maszynowego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. lipiec 2025 00:16