StoryEditor
E-commerce
24.03.2022 00:00

Zmiany na ważnym stanowisku w sieci Douglas

Vanessa Stützle, odpowiedzialna za obszar cyfrowy w sieci Douglas zdecydowała się zmienić ścieżkę swojej kariery i objąć stanowisko dyrektora zarządzającego w firmie spoza branży kosmetycznej. Jej odejście nastąpi pod koniec lata. Do tego czasu będzie nadal wykonywać swoje obowiązki. Ciekawe kogo firma zatrudni na jej miejsce?

Vanessa Stützle ustąpi ze stanowiska CDO (chief digital oficer) Grupy Douglas, aby późnym latem objąć nową rolę dyrektora generalnego Grupy LUQOM. W opublikowanym oświadczeniu firma żegna się ze swoją dyrektor i dziękuję za jej wkład w rozwój sieci Douglas.

W ciągu ostatnich czterech lat pracy z nami była znaczącym motorem cyfrowej transformacji w Douglas. Teraz robi ważny krok w karierze! Vanessa będzie nadal kształtować rozwój Douglas aż do swojego odejścia. Chcielibyśmy jej już podziękować za tę znakomitą i udaną współpracę – czytamy.

Czas otworzyć nowy rozdział: we wrześniu zostanę dyrektorem generalnym LuQOM Group, wiodącej platformy oświetleniowej w Europie – pisze Vanessa Stützle na swoim profilu Linkedin

Stützle dodaje, że trudno jest jej opuścić sieć i dziękuje swojej przełożonej Tinie Müller, którą ocenia jako świetny wzór do naśladowania dla kobiecego przywództwa.

E-commerce Douglas to bardzo ważny i wciąż rosnący obszar. W minionym roku kalendarzowym firma jeszcze bardziej wzmocniła swoją silną pozycję na rynku e-commerce. Udział w Niemczech wzrósł o 1 punkt procentowy, a we Francji o 1,6 punktu procentowego. Udział sprzedaży wyniósł 33,5 proc. W całej Grupie średnia wartość koszyka zakupowego wzrosła do 67,50 EUR. Sieć podkreśla, że będzie nadal rozwijać ofertę online, a tym samym umacniać swoją wiodącą rolę na rynku.

Ostatnim ważnym projektem Vanessy Stützle było wdrożenie przejętej holenderskiej apteki internetowej disapo.de. Douglas połączy Disapo z własną platformą cyfrową, oferując w ten sposób milionom swoich klientów dostęp do apteki internetowej. Uruchomienie połączonych platform planowane jest na pierwszą połowę roku.

Przeczytaj również: Douglas wchodzi na rynek aptek internetowych

Ostatnio również sieć Sephora podjęła ważne decyzje personalne w obszarze digital i zatrudniła globalnego dyrektora ds. cyfrowych. Został nim Marc Abergel. Jest to zupełnie nowo utworzone stanowisko. Ten krok należącej do LVMH sieci świadczy o wielkim znaczeniu kanału cyfrowego dla rozwoju i przyszłości branży kosmetycznej.

Przeczytaj o tym tutaj: Sephora mianowała globalnego dyrektora ds. cyfrowych

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
22.10.2025 15:48
Lagardère i Aelia.pl: pięć lat duty free w internecie
Marzena Szulc

Pięć lat temu Lagardere Travel Retail zdecydowało o przeniesieniu sklepów duty free Aelia z lotnisk – do online. Dzięki temu miały stać się dostępne dla szerszego grona klientów. Teraz firma podsumowała efekty tego posunięcia i jego biznesowej opłacalności.

Internetowa odsłona sklepu, czyli Aelia.pl, została uruchomiona w 2020 roku. Od samego początku właściciel platformy, czyli Lagardère Travel Retail, skoncentrował się na  mocnym poszerzaniu asortymentu.

W ciągu tych pięciu lat Aelia.pl wprowadziła do sprzedaży w kanale online tysiące produktów, współpracując z 230 czołowymi markami. Wśród nich znaleźli się tacy giganci kosmetyczni, jak Tom Ford, Clarins, Prada, Hermes, La Mer. Ofertę rozszerzano o kategorie travel oraz lifestyle, w tym produkty premium.

Rola e-commerce nadal rośnie – potwierdza Paweł Opałko, szef działu Digital w Lagardère Travel Retail Polska. – Konsekwentnie wprowadzamy w naszym sklepie nowości: od personalizowanych rekomendacji produktowych opartych na sztucznej inteligencji, po rozwiązania łączące doświadczenie lotniskowe z innowacjami cyfrowymi. Naszym celem pozostaje niezmiennie utrzymywanie bliskiego kontaktu z klientem. Nie tylko podczas podróży, ale wszędzie i o każdej porze – dodaje Opałko.

Lagardère Travel Retail podkreśla, że kluczowym aspektem w przypadku sklepu Aelia.pl jest dbałość o wysoką jakość obsługi: intuicyjność zakupów, szybka i bezpieczna dostawa towaru do klientów.

Lagardère Travel Retail pozostaje liderem kanału travel duty w Polsce, a marką numer jeden, stworzoną do potrzeb portów lotniczych jest Aelia Duty Free. W Polsce firma zarządza siecią blisko tysiąca punktów sprzedaży, działających pod 40 markami – poza Aelią są to sieci 1Minute Smacznego!, Inmedio, Relay.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
20.10.2025 14:34
Zalando powołuje nowego wiceprezesa, Thomasa Schwulera
Siedziba Zalando w Berlinie w Niemczech.Shutterstock

Zalando, niemiecki gigant e-commerce z siedzibą w Berlinie, ogłosił powołanie Thomasa Schwulera na stanowisko wiceprezesa ds. beauty. Menedżer z niemal 20-letnim doświadczeniem w L’Oréal ma przyspieszyć rozwój tej strategicznej dla firmy kategorii, która w ostatnich latach odnotowuje dynamiczne wzrosty sprzedaży.

W 2024 roku segment beauty Zalando zanotował dwucyfrowy wzrost przychodów, a spółka zapowiada dalsze umacnianie pozycji w tej części rynku. Asortyment obejmujący pielęgnację, makijaż i zapachy został właśnie udostępniony także klientom w Hiszpanii i Portugalii, co zwiększy zasięg platformy do 26 rynków europejskich. Zalando podkreśla, że kategoria beauty ma kluczowe znaczenie dla całego ekosystemu – aż 70 proc. klientów kupujących kosmetyki dodaje do koszyka również produkty modowe.

Nowy dyrektor zamierza przekształcić Zalando w „najbardziej inspirujące miejsce dla miłośników urody w Europie”. Jak podkreśla Schwulera, „Zalando ma unikalną pozycję na rynku beauty – nasza sieć logistyczna oferuje niezrównaną wygodę dla 52 milionów klientów w 26 krajach”. W centrum jego strategii znajdą się bliższe relacje z markami partnerskimi, selekcja ofert, personalizacja oparta na technologii oraz rozwój nowych formatów treści.

Schwulera objął funkcję we wrześniu 2025 roku i raportuje bezpośrednio do zarządu Zalando. Przez 18 lat związany był z francuskim koncernem L’Oréal, gdzie pełnił różne funkcje w Niemczech, Francji i Szwajcarii. Jego doświadczenie obejmuje zarówno rozwój marek masowych, jak i segmentu premium, co ma pomóc Zalando w dalszym skalowaniu kategorii kosmetycznej.

Powołanie Thomasa Schwulera to kolejny sygnał, że Zalando konsekwentnie poszerza swój model biznesowy poza modę, dążąc do umocnienia pozycji w szybko rosnącym sektorze beauty. W 2025 roku platforma planuje zwiększać inwestycje w technologię personalizacji, tworzenie treści zakupowych i integrację marek partnerskich, by umocnić się jako jeden z czołowych europejskich graczy w handlu kosmetykami online.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. październik 2025 22:53