StoryEditor
E-commerce
24.03.2022 00:00

Zmiany na ważnym stanowisku w sieci Douglas

Vanessa Stützle, odpowiedzialna za obszar cyfrowy w sieci Douglas zdecydowała się zmienić ścieżkę swojej kariery i objąć stanowisko dyrektora zarządzającego w firmie spoza branży kosmetycznej. Jej odejście nastąpi pod koniec lata. Do tego czasu będzie nadal wykonywać swoje obowiązki. Ciekawe kogo firma zatrudni na jej miejsce?

Vanessa Stützle ustąpi ze stanowiska CDO (chief digital oficer) Grupy Douglas, aby późnym latem objąć nową rolę dyrektora generalnego Grupy LUQOM. W opublikowanym oświadczeniu firma żegna się ze swoją dyrektor i dziękuję za jej wkład w rozwój sieci Douglas.

W ciągu ostatnich czterech lat pracy z nami była znaczącym motorem cyfrowej transformacji w Douglas. Teraz robi ważny krok w karierze! Vanessa będzie nadal kształtować rozwój Douglas aż do swojego odejścia. Chcielibyśmy jej już podziękować za tę znakomitą i udaną współpracę – czytamy.

Czas otworzyć nowy rozdział: we wrześniu zostanę dyrektorem generalnym LuQOM Group, wiodącej platformy oświetleniowej w Europie – pisze Vanessa Stützle na swoim profilu Linkedin

Stützle dodaje, że trudno jest jej opuścić sieć i dziękuje swojej przełożonej Tinie Müller, którą ocenia jako świetny wzór do naśladowania dla kobiecego przywództwa.

E-commerce Douglas to bardzo ważny i wciąż rosnący obszar. W minionym roku kalendarzowym firma jeszcze bardziej wzmocniła swoją silną pozycję na rynku e-commerce. Udział w Niemczech wzrósł o 1 punkt procentowy, a we Francji o 1,6 punktu procentowego. Udział sprzedaży wyniósł 33,5 proc. W całej Grupie średnia wartość koszyka zakupowego wzrosła do 67,50 EUR. Sieć podkreśla, że będzie nadal rozwijać ofertę online, a tym samym umacniać swoją wiodącą rolę na rynku.

Ostatnim ważnym projektem Vanessy Stützle było wdrożenie przejętej holenderskiej apteki internetowej disapo.de. Douglas połączy Disapo z własną platformą cyfrową, oferując w ten sposób milionom swoich klientów dostęp do apteki internetowej. Uruchomienie połączonych platform planowane jest na pierwszą połowę roku.

Przeczytaj również: Douglas wchodzi na rynek aptek internetowych

Ostatnio również sieć Sephora podjęła ważne decyzje personalne w obszarze digital i zatrudniła globalnego dyrektora ds. cyfrowych. Został nim Marc Abergel. Jest to zupełnie nowo utworzone stanowisko. Ten krok należącej do LVMH sieci świadczy o wielkim znaczeniu kanału cyfrowego dla rozwoju i przyszłości branży kosmetycznej.

Przeczytaj o tym tutaj: Sephora mianowała globalnego dyrektora ds. cyfrowych

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
06.11.2025 15:15
Allegro i L‘Oréal Polska otwierają sklepy marek w modelu DTC
Wybrane marki z portfolio L‘Oréal Polska rozbudują swoje oficjalne sklepy na AllegroAllegro mat.pras.

Allegro i L‘Oréal Polska rozszerzają współpracę, wprowadzając oficjalne sklepy marek w modelu Direct-to-Consumer (DTC). Decyzja ta stanowi kolejny krok w realizacji strategii, mającej na celu budowanie bezpośrednich relacji z konsumentami i oferowanie spersonalizowanych doświadczeń zakupowych.

W ramach tej nowej inicjatywy, wybrane marki z portfolio L‘Oréal Polska rozbudują swoje oficjalne sklepy na platformie Allegro. Umożliwi to pełniejszą kontrolę nad doświadczeniem klienta – od prezentacji produktu po obsługę posprzedażową, a także pozwoli na bezpośrednie pozyskiwanie cennych danych rynkowych.

Platforma Allegro jest kluczowym filarem polskiego e-commerce i naturalnym miejscem, w którym chcemy prowadzić naszą strategię DTC. Otwarcie dedykowanych e-sklepów na Allegro to inwestycja w bezpośrednią relację z naszymi polskimi konsumentami. Dzięki modelowi DTC możemy zapewnić autentyczność, najszerszą oraz ekskluzywną ofertę dla naszych shopperów. To kolejny dowód na to, jak L’Oréal chcemy wraz z partnerami dokonywać transformacji doświadczeń zakupowych – komentuje Adam Nitecki, General Manager E-commerce L‘Oréal Polska i Kraje Bałtyckie.

image

Dagmara Gołek, Allegro: Co trzeci zakup kosmetyków na Allegro jest spontaniczny [FBK 2025]

Jak potwierdza nasze najnowsze badanie – Customer Journey 2025, kupujący najczęściej rozpoczynają ścieżkę zakupową na platformach handlowych – wskazuje je blisko co drugi badany, w tym 36 proc. wybiera Allegro. Obecność w tym kanale zakupowym jest więc kluczowa w strategiach rozwoju sprzedaży online. Obecność oficjalnych sklepów marek L‘Oréal na Allegro w modelu DTC skutecznie łączy dwa światy: bezpośredniej, jakościowej komunikacji marki z kupującym z zasięgiem i narzędziami marketplace’ów. To znakomity przykład współpracy kluczowych graczy rynkowych, dzięki którym polski konsument zyskuje najwyższą jakość oferty i najlepsze doświadczenia zakupowe – wyjaśnia Adam Adamiak, Director, Group Category Management Health & Beauty, Supermarket.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
06.11.2025 10:40
Zalando podsumowało III kwartał: wzrosły zyski i ilość klientów
T. Schneider/Shutterstock

Opublikowane dziś wyniki Zalando za trzeci kwartał 2025 r. pokazują silny wzrost platformy, mającej obecnie ponad 61 mln klientów. W trzecim kwartale Zalando osiągnęło silny wzrost i podwyższyło rentowność, do czego przyczyniło się połączenie sił z platformą About You, jak również skuteczna realizacja strategii mających na celu zwiększenie zysków w obszarach B2C i B2B.

Strategiczne połączenie z pochodzącą z Hamburga firmą About You zostało sfinalizowane w lipcu. Dzięki temu Zalando jest w stanie obsłużyć większą liczbę klientów, mając przy nowe możliwości współpracy dla partnerów w całej Europie.

W trzecim kwartale Zalando utrzymało trend wzrostu rentowności zwiększając GMV o 21,6 proc. do 4,2 mld euro, a przychody o 26,5 proc. do 3 mld euro. Wyniki te były w dużej mierze efektem włączenia About You i bardzo dobrych wyników Zalando i About You.

image

Raport Zalando: Kluczowe trendy w dziedzinie urody, inspirujące w 2025 roku. Które kosmetyki są na topie?

W segmencie B2B Zalando odnotowało znaczące sukcesy we współpracy z dużymi partnerami handlowymi, włączając w to rozszerzenie współpracy z brytyjskim Marks & Spencer. Prognoza na cały rok 2025 potwierdzona została w oparciu o dobre wyniki, osiągnięte od początku roku. 

Dobre wyniki trzeciego kwartału pokazują, że połączenie sił z About You przyspieszyło realizację naszej strategii budowy ekosystemu, otwierając nowe możliwości rozwoju w całej Europie. To ważny krok w budowaniu jeszcze bardziej spójnego i inspirującego doświadczenia zarówno dla naszych klientów jak i partnerów. Widzimy dynamicznie rosnącą liczbę klientów, także w Polsce, którzy coraz częściej odkrywają naszą szeroką ofertę i wybierają spośród wielu propozycji – od mody, przez sport, po beauty. To właśnie ta różnorodność i lojalność klientów napędzają nasz wzrost i wzmacniają pozycję Zalando jako jednej z wiodących destynacji dla mody i lifestyle w Europie – komentuje Daniel Rogiński, General Manager CEE Zalando. – Stawiamy klientów w centrum wszystkich decyzji, budując doświadczenie, które inspiruje i pomaga im wyrażać siebie. W Polsce przykładem takiego podejścia jest nasza współpraca z programem Top Model Polska, którego jesteśmy wyłącznym partnerem modowym. Dzięki temu stylizacje z programu są dostępne dla każdego – wprost na naszej platformie – dodaje Daniel Rogiński.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. listopad 2025 05:54