StoryEditor
Handel
05.11.2020 00:00

Grzegorz Rudno-Rudziński, Unity Group: Handel detaliczny może wyjść z kryzysu obronną ręką

Listopad i pierwsza połowa grudnia to zwyczajowo okres żniw dla branży handlowej. Tradycyjnie IV kwartał w samym kanale internetowym przynosi ok. 35 proc. obrotów firm z tego sektora. Obecne warunki, a więc zamrożenie przez rząd działalności galerii handlowych, z pewnością mocno ten proces komplikują, ale nie stawiają całej branży pod ścianą - tak zamknięcie galerii handlowych komentuje Grzegorz Rudno-Rudziński, Managing Partner Unity Group.

W jego opinii firmy handlowe nie czekały na ten moment z założonymi rękami. Przygotowując się na zwiększony ruch w kanale elektronicznym wielu przedsiębiorców intensywnie inwestowało w rozwój infrastruktury.

Dla niektórych oznaczało to postawienie pierwszych kroków w świecie wirtualnej sprzedaży, dla pozostałych – wdrażanie działań poprawiających efektywność procesów w celu uzyskania pełnej gotowości do obsługi zamówień od kilkudziesięciu do nawet kilkuset procent większych niż przed rokiem.

Razem z e-sklepami rozkwitają też firmy, które odpowiadają za poszczególne części realizacji zamówienia. Można zatem oczekiwać zwyżki formy magazynów i centrów logistycznych, ale też firm kurierskich, w tym takich firm jak InPost, które wyprzedzająco rozbudowywały swoje możliwości obsłużenia znacząco większej skali zamówień.

- To wszystko sprawia, że tak ważny dla kondycji gospodarki handel detaliczny, mimo daleko idących ograniczeń, może wyjść z kryzysu obronną ręką. Więcej - nawet wykorzystać szansę i coraz silniejsze trendy wynikające m.in. z kolejnych restrykcji wprowadzanych w związku z pandemią. Z pewnością zmieni się bowiem pole aktywności tego sektora: z dominującego tradycyjnego na w coraz większym stopniu cyfrowe - powiedział Grzegorz Rudno-Rudziński, Managing Partner Unity Group.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
13.09.2024 11:34
Marek Rozbiewski w zespole Primavera Parfum Group
Marek Rozbiewski, Business Development Director, Primavera Parfum Groupfot. Primavera Parfum

Marek Rozbiewski dołączył do Primavera Parfum Group. Objął stanowisko Business Development Directora. Będzie odpowiadał za nawiązywanie i utrzymywanie współpracy z klientami sieciowymi.

Marek Rozbiewski objął funkcję Business Development Directora w Primavera Parfum Group. Do jego głównych zadań będzie należało nawiązanie długoterminowej współpracy z klientami sieciowymi oraz utrzymywanie z nimi dobrych relacji biznesowych.  

 – Zamierzam zadbać o rozwój dystrybucji Primavera Parfum na krajowym rynku, zarówno marek dystrybucyjnych, jak również marek własnych. Osiągnięcie tego celu będzie wymagało ode mnie wspierania działu marketingu w budowaniu portfolio produktowego oferty firmy – mówi Marek Rozbiewski o swoich pozostałych celach.

Jędrzej Karasek, CEO w Primavera Parfum Group podkreśla, że zatrudnienie nowego dyrektora pozwoli grupie rozwinąć kluczowe obszary działalności biznesowej.

Wiążemy duże nadzieje z pracą nowego Business Development Directora. Chcemy korzystać z jego wieloletniego doświadczenia w procesie budowania nowych marek czy realizacji zadań strategicznych, uwzględniających między innymi planowanie budżetu – powiedział Karasek.

Marek Rozbiewski posiada 24-letnie doświadczenie menedżerskie w branży FMCG. Był związany z firmami Coca-Cola, Reckitt Benckiser, Eurus. Jego kompetencje obejmują m.in.: rozwój strategii handlowej i marketingowej, zarządzanie zespołami sprzedaży i marketingu, negocjacje handlowe i budowanie relacji z kluczowymi klientami, analizę rynku oraz adaptację do zmieniających się trendów, jak również wdrażanie innowacyjnych produktów na rynek.

Primavera Parfum jest jednym z największych dystrybutorów i sprzedawców e-commerce produktów z kategorii kosmetycznych w Polsce. Działając na wielu płaszczyznach, jako dystrybutor, importer, detalista i dostawca rozwiązań dropshipping, określa swoją działalność jako hub-e-commerce.

Do zasobów Grupy należą m.in. internetowe sklepy Tagomago.pl i Perfumeria.pl. W ostatnim czasie Primavera Parfum  koncentruje się na rozwoju tzw. rynku nowoczesnego, który obejmuje między innymi segment klientów sieciowych. 

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
11.09.2024 17:04
Drogerie dm wchodzą do Wałbrzycha
Pierwsza drogeria dm w Wałbrzychu zostanie otwarta przy Galerii Victoriafot. dm

Sieć dm Drogerie Markt 14 września otworzy swój pierwszy sklep w Wałbrzychu. Będzie to 34 drogeria sieci w Polsce.

Sieć dm Drogerie Markt w tym roku planuje mieć w Polsce 50 swoich drogerii. Po debiucie na Mazowszu, w centrum handlowym San Park Piaseczno, pierwsza drogeria dm zostanie otwarta w Wałbrzychu. Drogeria w wałbrzyskiej Galerii Victoria będzie 34. Sklepem dm w Polsce.  

Czytaj także: Pierwsza drogeria dm na Mazowszu już otwarta zobacz filmową wycieczkę po sklepie w San Park Piaseczno!

–To będzie pierwsza drogeria dm w regionie wałbrzyskim, wiemy, że klienci, stali bywalcy Galerii Victoria czekają na nas z niecierpliwością – mówi Marek Mączka, kierownik regionalny dm w Polsce.

Powierzchnia sprzedażowa sklepu w Wałbrzychu, przy ul. 1 Maja 64 wynosi 417 mkw. Sklep dm otwarty będzie od poniedziałku do soboty w godzinach od 09:00 do 21:00.  

W pierwszy dzień działania drogerii klienci skorzystają z 15 proc. rabatu na zakupy i otrzymają w prezencie żel pod prysznic Balea – najpopularniejszej marki własnej dm.

Sieć dm jest obecna w Polsce od kwietnia 2023 r. 

Drogerie Markt to największa sieć drogeryjna w Europie. Prowadzi ponad 4 tys. punktów sprzedaży, w których zatrudnionych jest ponad 79 tys. osób  W roku obrotowym 2022/2023 Drogerie Markt osiągnęły sprzedaż w wysokości 15,9 mld euro wygenerowaną łącznie we wszystkich 14 krajach europejskich. W samych Niemczech (około 51 tys. pracowników) sprzedaż sięgnęła 11,4 mld euro.  Dm są największym konkurentem sieci Rossmann, w Niemczech zajmują pozycję lidera.  

W Polsce sieć Drogerie Markt zadebiutowała w kwietniu 2022 r. drogerią w parku handlowym Galaktyka we Wrocławiu i ze sklepem online. 2023 r. polski oddział zakończył z liczbą 21 sklepów i 270 pracownikami. Sieć otworzyła 12 nowych drogerii.

Jeszcze we wrześniu br. dm otworzą pierwszą drogerię w Warszawie w CH Łopuszańska 22. Sieć poszukuje cały czas lokalizacji pod nowe sklepy. Najchętniej w parkach i centrach handlowych, zarówno w centrach miast, jak i na osiedlach. Optymalna powierzchnia placówek powinna wynosić około 600 mkw. 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
13. wrzesień 2024 14:00