StoryEditor
Hurt i dystrybucja
30.11.2017 00:00

Delko prezentuje rekordowe wyniki i zamierza wypłacić „dobrą dywidendę dla akcjonariuszy”

Dariusz Kawecki, prezes Grupy Delko – dystrybutora chemii, kosmetyków i środków higieny – prezentuje bardzo dobre wyniki finansowe i prognozuje wypłatę „dobrej dywidendy dla akcjonariuszy”. Spółka prowadzi rozmowy w sprawie przejęcia kolejnej firmy. Prezes Kawecki namawia do inwestowania w akcje spółki i sam kupuje pakiet wart ponad 29 tys. zł.

– Po 3 kwartałach 2017 roku sprzedaż w ujęciu rok do roku urosła o 12,6 proc., zysk netto zwiększył się o 26,2 proc. W ciągu 9 miesięcy spółka osiągnęła rekordowy zysk netto w wysokości 11,98 mln zł, czyli w przeliczeniu na 1 akcję – 2,00 złote. Pozwala to z dużym optymizmem prognozować dobry wynik roczny i wypłatę za ten rok dobrej dywidendy dla akcjonariuszy. Przypominam też, że rozmawiamy o przejęciu kolejnej firmy w celu konsolidowania naszej branży – pisze Dariusz Kawecki w liście do akcjonariuszy.

W pierwszych 3 kwartałach bieżącego roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej wyniosły 482 mln zł i były wyższe o 12,6 proc. od przychodów analogicznego okresu roku ubiegłego. Grupa Delko wypracowała w tym okresie 16,4 mln zł zysku operacyjnego i 12 mln zł zysku netto, co oznacza dynamikę rok do roku odpowiednio na poziomie +27,4 proc. i +26,2 proc.

W samym III kwartale 2017 r. Grupa Kapitałowa osiągnęła przychody na poziomie 164,6 mln zł wobec 147,6 mln zł w analogicznym okresie roku 2016, co oznacza dynamikę rok do roku +11,5 proc. Zysk operacyjny w III kwartale bieżącego roku wyniósł 5,9 mln zł i był wyższy od ubiegłorocznego o 23,2 proc. Zysk netto natomiast wyniósł 4,3 mln zł, co oznacza wzrost o 18,2 proc. w stosunku do wartości zysku netto z III kwartału 2016 r. Przepływy pieniężne z działalności operacyjnej w III kwartale br. były dodatnie i wyniosły 5,3 mln zł w porównaniu do ich ujemnej wartości w III kwartale 2016 r. (-2,8 mln zł).

Grupa Kapitałowa nadal realizuje projekt franczyzowy pod szyldem Blue Stop – wg stanu na dzień przekazania niniejszego raportu w sieci Blue Stop funkcjonuje 369 sklepów, co oznacza przyrost o 27 placówek w stosunku do stanu na dzień publikacji raportu za I półrocze 2017 r.

Zdaniem prezesa Kaweckiego Kurs akcji Delko S.A. jest ciągle w stosunku do innych spółek z branży handlowej na GPW stosunkowo niski (P/E zaledwie 5). Cena akcji jest zbliżona do ich wartości księgowej, co zdaniem menedżera powinno zachęcać inwestorów do ich kupowania.

24 listopada Dariusz Kawecki zakupił pakiet 2696 akcji Delko w cenie 10,80 zł za sztukę. W dniu publikacji raportu kwartalnego menedżer dysponował pakietem 1 582 297 akcji, co stanowi 26,46 proc. udziału w kapitale podstawowym spółki.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
25.06.2025 11:12
Szwajcarsko-niemiecka wojna cenowa, w centrum – marka Nivea
Migros zarzuca Beiersdorfowi narzucanie zbyt wysokich cen kosmetyków Nivea Beiersdorf

Szwajcarski urząd ds. konkurencji (COMCO) poinformował o wszczęciu dochodzenia, wymierzonego w niemiecki koncern Beiersdorf. Chodzi o zarzuty Migrosa (największej w Szwajcarii firmy detalicznej, będącej właścicielem sieci supermarketów) wobec niemieckiego producenta o zbyt wysokie ceny kosmetyków marki Nivea na szwajcarskim rynku.

W swoim oświadczeniu urząd uznał, że Beiersdorf odmawia Migrosowi możliwości zakupu produktów marki Nivea na takich samych warunkach, na jakich są one dostępne w innych krajach – dowiedział się Reuters.

COMCO analizuje między innymi, czy Beiersdorf ma porównywalną siłę rynkową do Migros

image
Shutterstock

– Jeśli okaże się że tak jest, zajmie się zbadaniem, czy Beiersdorf nadużywa tej pozycji, pobierając od Migrosa wyższe ceny za te same produkty Nivea, niż porównywalni sprzedawcy detaliczni za granicą – poinformował urząd. 

Beiersdorf oświadczył, że zarzuty te są dla koncernu niezrozumiałe i że będzie współpracować z COMCO, aby pomóc w wyjaśnieniu problemu. “Zgodność z przepisami, a w szczególności z prawem antymonopolowym, ma dla Beiersdorf najwyższy priorytet – podała niemiecka firma w swoim oświadczeniu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
11.06.2025 07:51
Zmiany w Grupie Eurocash. Janusz Kulik przejmuje zarządzanie segmentem detalicznym
Wcześniej Janusz Kulik związany był z takimi spółkami, jak Carrefour Polska i Makro Cash&Carry Polskamat.pras.

Janusz Kulik, menedżer z międzynarodowym doświadczeniem w zarządzaniu sieciami handlowymi, z dniem 13 czerwca przejmie zarządzanie segmentem detalicznym w Grupie Eurocash, w tym kluczową siecią franczyzową Delikatesy Centrum. Zastąpi Dariusza Stolarczyka, który 10 czerwca 2025, ze skutkiem na 30 czerwca 2025, złożył rezygnację z pełnienia funkcji członka zarządu Eurocash S.A. oraz spółek zależnych.

Janusz Kulik to ceniony lider z prawie 30-letnim doświadczeniem w strategicznej transformacji i dynamicznym rozwoju firm handlowych na rynkach europejskich. Przez blisko dwie dekady był związany z Grupą Rewe, trzecim największym detalistą w Europie, w której Zarządzie zasiadał w latach 2009-2021. Był kluczową postacią w opracowywaniu i wdrażaniu nowej strategii dla regionu CEE, innowacyjnych koncepcji sklepów oraz realizacji projektów fuzji i przejęć. Odegrał również istotną rolę w tworzeniu nowej struktury organizacyjnej oraz w opracowaniu i implementacji strategii cyfryzacji, obejmującej zarówno procesy sklepowe, jak i rozwój e-commerce. 

Wcześniej Janusz Kulik związany był z takimi spółkami, jak Carrefour Polska i Makro Cash&Carry Polska. W ostatnich latach doradzał wiodącym funduszom inwestycyjnym oraz pełnił funkcje doradcze i coachingowe dla zarządów spółek w Niemczech, Austrii i Polsce.

Od ponad dwóch lat Janusz Kulik wspierał Grupę Eurocash jako doradca zarządu, koncentrując się na obszarze detalicznym i sieci Delikatesy Centrum. Przejmując teraz bezpośrednie zarządzanie tym segmentem, będzie odpowiadał za jego dalszy rozwój i transformację.

Międzynarodowe doświadczenie Janusza Kulika w budowaniu silnych sieci detalicznych, takich jak Rewe czy Billa, które odnoszą sukcesy na wielu rynkach Europy, to ogromna wartość dla naszej organizacji. Jestem przekonany, że w tej części Europy trudno o lepszego eksperta od segmentu supermarketów – zna rynek, rozumie specyfikę franczyzy i potrafi przekuwać strategię w konkretne wyniki. Cieszę się, że dołącza do naszego zespołu i wierzę, że pod jego kierunkiem Delikatesy Centrum staną się najlepszą siecią supermarketów proximity w Polsce. Cały zarząd Grupy Eurocash wierzy w ten model i jego przyszłość – podkreśla Paweł Surówka, prezes zarządu Grupy Eurocash.

Dariusz Stolarczyk był związany z Grupą Eurocash od 2018 roku, początkowo jako prezes zarządu Eurocash Serwis, z sukcesem kierował rozwojem spółki, zapewniając jej stabilny wzrost i bardzo dobre wyniki finansowe. Od lutego 2022 roku pełnił funkcję członka zarządu Eurocash S.A. oraz spółek zależnych odpowiadając za cały segment detaliczny, w tym sieć Delikatesy Centrum. Wcześniej związany był m.in. z Eton Park Fund, Asseco Poland, Globe Trade Centre, NFI EMPIK Media & Fashion czy Accenture.

Bardzo dziękuję Dariuszowi Stolarczykowi za jego wkład i oddanie Grupie Eurocash w ostatnich latach. Wspólnie z całym Zarządem życzymy mu wszystkiego dobrego i wielu sukcesów w realizacji kolejnych zawodowych wyzwań – dodaje Paweł Surówka.

Grupa Eurocash jest największym polskim hurtowym dystrybutorem produktów FMCG, właścicielem lidera rynku e-grocery Frisco.pl, partnerem logistycznym i technologicznym sklepów lokalnych. Zarządza rozbudowaną strukturą sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich, takich jak ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Gama, Duży Ben, Lewiatan czy Drogerie Koliber. Z ponad 15,5 tys. placówek Grupa Eurocash, zgodnie z analizą Deloitte, jest największym franczyzodawcą w Polsce, co czyni kluczowym partnerem rozwoju dla tysięcy lokalnych przedsiębiorców. Z liczbą ponad 19 tys. zatrudnianych pracowników i 90 tys. klientów, Eurocash od lat zajmuje miejsce w czołówce największych polskich firm, kompleksowo kształtując rynek polskiego handlu i wyznaczając kierunki rozwoju branży. 

Zobacz też:

Świętowaliśmy 25-lecie Drogerii Koliber!

Klaudia Rudewicz, Ambra, Eurocash: Nie mamy w magazynach wszystkiego, co pojawia się na rynku, bo nie o to w tym biznesie chodzi

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. lipiec 2025 10:00