StoryEditor
Hurt i dystrybucja
30.11.2017 00:00

Delko prezentuje rekordowe wyniki i zamierza wypłacić „dobrą dywidendę dla akcjonariuszy”

Dariusz Kawecki, prezes Grupy Delko – dystrybutora chemii, kosmetyków i środków higieny – prezentuje bardzo dobre wyniki finansowe i prognozuje wypłatę „dobrej dywidendy dla akcjonariuszy”. Spółka prowadzi rozmowy w sprawie przejęcia kolejnej firmy. Prezes Kawecki namawia do inwestowania w akcje spółki i sam kupuje pakiet wart ponad 29 tys. zł.

– Po 3 kwartałach 2017 roku sprzedaż w ujęciu rok do roku urosła o 12,6 proc., zysk netto zwiększył się o 26,2 proc. W ciągu 9 miesięcy spółka osiągnęła rekordowy zysk netto w wysokości 11,98 mln zł, czyli w przeliczeniu na 1 akcję – 2,00 złote. Pozwala to z dużym optymizmem prognozować dobry wynik roczny i wypłatę za ten rok dobrej dywidendy dla akcjonariuszy. Przypominam też, że rozmawiamy o przejęciu kolejnej firmy w celu konsolidowania naszej branży – pisze Dariusz Kawecki w liście do akcjonariuszy.

W pierwszych 3 kwartałach bieżącego roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej wyniosły 482 mln zł i były wyższe o 12,6 proc. od przychodów analogicznego okresu roku ubiegłego. Grupa Delko wypracowała w tym okresie 16,4 mln zł zysku operacyjnego i 12 mln zł zysku netto, co oznacza dynamikę rok do roku odpowiednio na poziomie +27,4 proc. i +26,2 proc.

W samym III kwartale 2017 r. Grupa Kapitałowa osiągnęła przychody na poziomie 164,6 mln zł wobec 147,6 mln zł w analogicznym okresie roku 2016, co oznacza dynamikę rok do roku +11,5 proc. Zysk operacyjny w III kwartale bieżącego roku wyniósł 5,9 mln zł i był wyższy od ubiegłorocznego o 23,2 proc. Zysk netto natomiast wyniósł 4,3 mln zł, co oznacza wzrost o 18,2 proc. w stosunku do wartości zysku netto z III kwartału 2016 r. Przepływy pieniężne z działalności operacyjnej w III kwartale br. były dodatnie i wyniosły 5,3 mln zł w porównaniu do ich ujemnej wartości w III kwartale 2016 r. (-2,8 mln zł).

Grupa Kapitałowa nadal realizuje projekt franczyzowy pod szyldem Blue Stop – wg stanu na dzień przekazania niniejszego raportu w sieci Blue Stop funkcjonuje 369 sklepów, co oznacza przyrost o 27 placówek w stosunku do stanu na dzień publikacji raportu za I półrocze 2017 r.

Zdaniem prezesa Kaweckiego Kurs akcji Delko S.A. jest ciągle w stosunku do innych spółek z branży handlowej na GPW stosunkowo niski (P/E zaledwie 5). Cena akcji jest zbliżona do ich wartości księgowej, co zdaniem menedżera powinno zachęcać inwestorów do ich kupowania.

24 listopada Dariusz Kawecki zakupił pakiet 2696 akcji Delko w cenie 10,80 zł za sztukę. W dniu publikacji raportu kwartalnego menedżer dysponował pakietem 1 582 297 akcji, co stanowi 26,46 proc. udziału w kapitale podstawowym spółki.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
17.10.2024 16:05
GXO i Henkel rozszerzają współpracę o logistykę dla produktów kosmetycznych
GXO Logistics i Henkel rozszerzyły swoją współpracę we Francjifot. Claudia ROUX

GXO Logistics i Henkel rozszerzyły swoją współpracę we Francji. Do tej pory GXO zarządzało magazynowaniem, dystrybucją, zwrotami sezonowymi i usługami dla marek koncernuw segmentach prania i pielęgnacji domowej, a teraz rozszerza swoje usługi o logistykę dla kultowych marek kosmetycznych Henkla

Firma GXO Logistics, największy na świecie operator logistyki kontraktowej ogłosił dzisiaj przedłużenie i rozszerzenie współpracy we Francji z koncernem Henkel. GXO zarządza magazynowaniem, dystrybucją, zwrotami sezonowymi i usługami o wartości dodanej dla szeregu marek Henkel w segmentach prania i pielęgnacji domowej, a teraz rozszerza swoje usługi o logistykę dla kultowych marek kosmetycznych koncernu.

GXO zarządza logistyką dla firmy Henkel w magazynie o powierzchni 60 tys. mkw. w okolicy Orleanu w środkowej Francji. Wraz z rozszerzeniem współpracy o logistykę dla produktów kosmetycznych, GXO będzie wdrażać kolejne nowoczesne technologie zapewniające stałą konkurencyjność na miejscu, takie jak rozwiązanie zapewniające widoczność zapasów oraz pick to light wspierające transformację procesów kompletacji i zwiększające wydajność.

GXO świadczy również usługi wartości dodanej w zakresie co-packingu i kontroli jakości transportu dla klientów Henkel we Francji i za granicą. Marki Henkel obsługiwane w tym magazynie to: Super Croix, Xtra, Le Chat, Persil, Mir, Maison Verte, Decolor Stop, K2r, Catch, Fa, Taft, Palette i Schwarzkopf.

Czytaj także: GXO wprowadza humanoidalne roboty do swoich magazynów

Stephane Pujol, szef operacji łańcucha dostaw, Henkel marki konsumenckie we Francji, powiedział: „Od początku naszej współpracy GXO jest naszym zaufanym partnerem. Wspólnie wdrażamy najnowsze technologie, aby jeszcze bardziej usprawnić nasz łańcuch dostaw, oferując naszym klientom najlepsze usługi”.

Henkel i GXO mają wspólne cele zrównoważonego rozwoju i redukcji emisji CO2 w całej swojej działalności. Dlatego GXO zainstalowało na terenie magazynu oświetlenie LED, z systemem wykrywania zmierzchu i ruchu, a nawet posiada stado owiec, aby utrzymać okoliczne tereny zielone w sposób zrównoważony. Aby pójść o krok dalej, Henkel i GXO planują zainstalować panele słoneczne, które mogą pokryć do 50 proc. energii elektrycznej zużywanej przez operacje.

Według Supply Chain Magazine, GXO zajmuje obecnie 2. miejsce wśród najlepszych dostawców usług logistycznych we Francji, zarządzając w 70 centrach logistyką dla klientów z różnych sektorów, w tym e-commerce, handlu detalicznego, FMCG i technologii. We Francji GXO zatrudnia blisko 10 tys. pracowników, a w samym 2023 roku przyjęło ok. tysiąc nowych osób.  

GXO Logistics, Inc. jest największym na świecie operatorem logistyki kontraktowej. Siedziba GXO znajduje się w Greenwich, Conn, USA. GXO zatrudnia ok. 130 tys. pracowników w ponad 970 centrach logistycznych o łącznej powierzchni 20 mln mkw. W regionie Europy Środkowej  (Niemcy, Polska, Czechy i Rumunia) GXO działa od ponad 20 lat, obsługując klientów z branży e-commerce, mody, FMCG i DIY. Specjalizuje się w zaawansowanych rozwiązaniach i usługach logistycznych, takich jak: magazynowanie, przygotowanie zamówień, e-fulfilment, co-packing, zarządzanie zwrotami, zarządzanie naprawami oraz logistyka w kontrolowanej temperaturze, zarówno w obiektach dedykowanych, jak i współdzielonych. W regionie Europy Środkowej.GXO zatrudnia obecnie około 4 tys. pracowników w ponad 30 lokalizacjach o łącznej powierzchni 800 tys. mkw. 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
15.10.2024 16:05
Logistyka pomaga branży kosmetycznej działać w sposób bardziej zrównoważony
Logistyka pomaga branży kosmetycznej działać w sposób bardziej zrównoważonyMateriał Partnera

Dynamiczny rozwój polskiej branży kosmetycznej wpływa, na wzrost znaczenia jej roli na rynku europejskim. Według raportu Kosmetyczna Polska. Raport o stanie branży kosmetycznej(1) nasz kraj jest 5 największym eksporterem kosmetyków w Unii Europejskiej. Kierunek w jakim podąża branża stawia przed producentami i podwykonawcami nowe wyzwania. Rozwijający się kanał e-commerce, a także regulacje wprowadzone w ramach europejskiego planu neutralności klimatycznej "Zielony Ład" sprawiają, że kluczowe staje się znalezienie rozwiązań, które z jednej strony nie obciążą nadmiernie budżetów firm, a z drugiej – zoptymalizują procesy operacyjne. W tej kwestii wsparciem mogą służyć firmy logistyczne, które specjalizując się w zakresie usług dodanych (Value Added Services) oraz obsługą outsourcingowanych procesów, mogą pomóc także w kwestii zrównoważonych rozwiązań w zakresie transportu i pakowania.

Wprowadzenie nowych regulacji i standardów ekologicznych stawia przed producentami w różnych branżach nowe wyzwania, ale także otwiera szereg możliwości. Dotychczasowe regulacje sektorów koncentrowały się na zapewnieniu bezpieczeństwa konsumentów, w tym produkcji towarów czy wprowadzania ich do obrotu. Zbliżające się jednak dyrektywy mają dotyczyć wpływu prowadzonej działalności na środowisko, w tym ochrony i adaptacji do zmian klimatu czy zapewnienie bioróżnorodności. Jedną z gałęzi, która bez wątpienia odczuje nadchodzące zmiany jest branża kosmetyczna. Producenci muszą nie tylko dostosować swoje procesy produkcyjne do bardziej ekologicznych norm, ale także przeprojektować opakowania i łańcuchy dostaw, aby spełnić narzucone wymogi. W związku z tym już teraz badają różne możliwości, podejmując m.in. rozmowy z operatorami logistycznymi, których usługi odpowiadają obecnym i przyszłym wymogom „Zielonego Ładu”.

- Firmy logistyczne mają szerokie doświadczenie w wielu rodzajach operacji. Producentom mogą doradzać także w takich kwestiach, jak dobór odpowiedniego opakowania, jego wielkość, materiał oraz wypełniacze. To istotne zwłaszcza dla obszaru e-commerce, gdzie sprzedaż wysyłkowa jest codziennością. Jeśli chodzi o kwestie związane z opakowaniami jednostkowymi to odpowiedzialność spoczywa przede wszystkim na producencie, jednak w temacie opakowań zbiorczych, firma logistyczna może zaproponować wiele zrównoważonych rozwiązań. Dzięki temu wnosi dodatkową wartość w całym łańcuch dostaw – mówi Katarzyna Gorzyńska, Senior Business Development Director, odpowiedzialna za branżę beauty w FM Logistic Central Europe.

Firmy logistyczne jako wsparcie dla branży kosmetycznej

W związku z rozporządzeniem dotyczącym opakowań i odpadów opakowaniowych (PPWR), opakowania produktów kosmetycznych będą musiały spełniać znacznie bardziej zrównoważone standardy. Wymogi te obejmują m.in. obowiązek pełnej recyklowalności opakowań do 2030 roku, wykorzystanie tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu pokonsumenckiego (PCR), minimalizację objętości opakowań oraz odpowiednie oznakowanie materiałów opakowaniowych. Wpływ na działalność przedsiębiorstw będą miały również takie regulacje, jak ta dotycząca granicznego podatku węglowego (CBAM) czy normy emisyjności dla pojazdów, w tym transportowych.

Zgodnie z danymi raportu o stanie branży kosmetycznej przygotowanego przez Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego, eksport kosmetyków w Polsce w 2023 roku wyniósł 5,7 mld euro, co przekłada się na wzrost inwestycji branży w różne dziedziny usprawniające jej funkcjonowanie. W ciągu ostatnich 10 lat wyniosły one 3,6 mld zł, z czego 4,2 proc. dotyczyło transportu. Nowe regulacje sprawią, że producenci będą zmuszeni do inwestycji kolejnych środków w zmiany logistyczne, by dostosować swoje linie produkcyjne, a także łańcuchy dostaw. Ważną rolę odegrają w tym także firmy z branży TSL. Przede wszystkim w obszarze transportu, magazynowania, ale i pakowania.

- Oprócz doboru optymalnych opakowań, ważne jest również ograniczenie negatywnego wpływu na środowisko podczas transportu. By to zrobić, należy odpowiednio zaplanować łańcuch dostaw. Jednym z rozwiązań może być lokowanie magazynów blisko dużych miast. Pozwala to skrócić czas dostaw, a także drogi, jaką muszą pokonać ciężarówki. FM Logistic wdrożył już takie rozwiązania na terenie Europy. Dzięki optymalnemu rozmieszczeniu magazynów, możliwa jest szybka dostawa towaru do miejsc docelowych. Krótszy dystans do pokonania oznacza natomiast mniejszą emisyjność transportu – tłumaczy Katarzyna Gorzyńska.

Sposoby na zrównoważone opakowanie

Współczesny rynek oferuje szereg rozwiązań, dzięki którym dostawa produktów może stać się bardziej zrównoważona. Kartonowe opakowania docinane na wymiar są już standardem. Plastik można wyeliminować nawet w takich elementach jak folia stretch czy folia bąbelkowa, które mają swoje papierowe zamienniki. Kluczowe staje się maksymalne wykorzystanie materiałów do pakowania, np. wypełniaczy papierowych, a także stawianie na opakowania wykonane z surowców z recyklingu i poddające się recyklingowi lub nadające się do ponownego użycia. Nawet, jeśli nie wszędzie możliwe jest całkowite odejście od plastiku, wiele zrównoważonych rozwiązań daje się zaadoptować.

- Specyfiką branży kosmetycznej jest to, że dużą rolę w kontakcie z klientem odgrywa estetyka, także w zakresie pakowania. Użycie papierowych ścinków czy perforowanego kartonu jako wypełniacza może więc tutaj nie być najlepszym rozwiązaniem. Ze względu na lepszą ochronę przed wilgocią, konieczne staje się czasem zastosowanie plastikowej folii. Jednak i tu wiele się zmienia, a coraz częściej zauważane jest wykorzystanie tworzyw biodegradowalnych. Obserwujemy także trend, w którym całkowicie eliminowane jest opakowanie jednostkowe. Opracowany przez nas raport „Unpacking the question of packaging-free” wskazuje, że zwłaszcza w przypadku sypkich produktów spożywczych, upowszechnia się zakup do własnego opakowania. Widać to jednak także w branży kosmetycznej i produktów typu refill n sprzedawanych w opakowaniach do ponownego napełnienia – dodaje Katarzyna Gorzyńska z FM Logistic.

Zrównoważony rozwój nie dotyczy tylko największych

Rynek kosmetyczny wyróżnia to, że w większości stanowią go małe przedsiębiorstwa. W Polsce jest zarejestrowanych 1310 firm z sektora produkcji kosmetyków, z czego 94 proc. stanowią mikroprzedsiębiorstwa. Oznacza to, że nowe regulacje w zakresie zrównoważonego rozwoju będą dotyczyły nie tylko największych. Każda firma branży kosmetycznej musi opracować swoją własną strategię w tym zakresie. W obszarze transportu i pakowania nieocenionym wsparciem mogą być jednak działający na rynku operatorzy logistyczni.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. październik 2024 00:42