StoryEditor
Hurt i dystrybucja
14.05.2020 00:00

Delko z najlepszym w historii wynikiem finansowym

Wyniki finansowe Delko w 2019 roku są najlepsze w historii grupy, mimo wystąpienia sporych kosztów związanych z przejęciami nowych spółek. Sprzedaż netto wyniosła 751,3 mln zł, co oznacza wzrost o 18,6 proc. EBITDA wyniosła 30,3 mln zł (wzrost o 39 proc.), a marża EBITDA - 4,03 proc. Zysk netto ogółem to 13,3 mln. Zysk netto na 1 akcję to 2,32 zł.

W 2019 roku Delko zakupiło udziały w 3 spółkach prowadzących handel detaliczny: Megana z Krakowa, A&K z Mielca i Słoneczko z Zielonej Góry. Razem z innymi spółkami wchodzącymi w skład grupy i prowadzącymi sklepy: RHS z Wielunia, Blue Stop oraz Lavende – realizują one sprzedaż roczną netto na poziomie 358,3 mln zł, co stanowi ok 40,6  proc. przychodów grupy.

– Wyniki finansowe za rok 2019 są dobre. Jednakże ze względu na zmianę przepisów rachunkowych, polegających na modyfikacji sposobu ujmowania aktywów użytkowych na podstawie umów leasingowych i innych umów o podobnym charakterze, w tym umów najmu – prezentowany rachunek wyników uległ modyfikacji i porównanie wprost w układzie rocznym niektórych wartości, takich jak wielkość amortyzacji, zadłużenie, koszty finansowe nie jest zasadne. Należy też uwzględnić, że sprzedaż spółki A&K z Mielca w 2019 roku nie była konsolidowana w rachunku wyników do sprzedaży całej Grupy – informuje w liście do akcjonariuszy Dariusz Kawecki, prezes Delko.

Mimo tych zastrzeżeń, wyniki finansowe w 2019 roku są najlepsze w historii grupy i to pomimo wystąpienia sporych kosztów związanych z przejęciami nowych spółek. Sprzedaż netto wyniosła 751,3 mln zł, co oznacza wzrost o 18,6 proc. EBITDA wyniosła 30,3 mln zł (wzrost o 39 proc.), a marża EBITDA - 4,03 proc. Zysk netto ogółem to 13,3 mln. Zysk netto na 1 akcję to 2,32 zł. Zarząd będzie wnioskował o wypłatę dywidendy w kwocie zbliżonej do lat poprzednich.

W warunkach epidemii koronawirusa spółki Grupy Delko w chwili obecnej funkcjonują prawidłowo i bezpiecznie, prowadząc sprzedaż zarówno hurtową, jak i detaliczną. Dostarczamy środki dezynfekujące i środki czystości do wielu podmiotów gospodarczych oraz sieci detalicznych zaopatrujących zwykłych Polaków. W 2020 roku planujemy zakończyć transakcję zakupu spółek prowadzących działalność hurtową, tj. Waldi z Komornik k. Poznania oraz Delta z Zielonej Góry. Zwiększy to potencjał handlowy grupy i poprawi wskaźniki logistyczne w dystrybucji – zapowiada Dariusz Kawecki.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
03.07.2024 09:46
Forum Branży Kosmetycznej 2024: Beauty konsument przyszłości. Dołącz do tych, którzy o biznesie wiedzą więcej
Forum Branży Kosmetycznej 2024: Beauty konsument przyszłości. Dołącz do tych, którzy o biznesie wiedzą więcejwiadomoscikosmetyczne.pl
Pokolenie JA, generacja Alfa. Beauty konsumenci przyszłości – to hasło Forum Branży Kosmetycznej 2024. Biznesowa konferencja połączona z przestrzenią wystawienniczą i prezentacjami innowacji w zakresie produktów i technologii odbędzie się już 24 października w Warszawie. Dołącz do nas, by być na bieżąco z trendami beauty i robić biznes.

Rynek kosmetyczny jest wyjątkowo odporny na kryzysy, niezwykle innowacyjny i szybko odpowiada na konsumenckie trendy. Zarazem, jak każda branża, mierzy się z szeregiem wyzwań, w związku ze wzrostem kosztów działalności i ograniczaniem wydatków przez konsumentów, a także szybko zmieniającym się prawem w obrębie kosmetycznych regulacji.

Jeszcze większym wyzwaniem wydaje się być nadążenie za zmieniającym się światem – technologiami rozwijającymi się w niespotykanym dotąd tempie i młodymi konsumentami, których nie da się zamknąć w żadnych znajomych z dotychczasowych doświadczeń ramach.

Czytaj także: WiseEuropa i Kosmetyczni [RAPORT]: Polskie firmy kosmetyczne są ponadprzeciętnie rentowne i odporne na kryzysy

O tym jak może wyglądać przyszłość rynku kosmetycznego będziemy dyskutować podczas Forum Branży Kosmetycznej 2024, które odbędzie się już 24 października w Warszawie, w hotelu Arche Krakowska. Przewodnie hasło tegorocznej konferencji brzmi: „Pokolenie JA, generacja Alfa. Beauty konsumenci przyszłości” i zawiera w sobie motywy kluczowych debat, do których redakcja „Wiadomości Kosmetycznych” zaprosiła znakomitych ekspertów.

Forum Branży Kosmetycznej 2024 otworzy Andrew McDougall, Director Beauty & Personal Care Research, Mintel Group, który wprowadzi nas w trendy kształtujące rynek kosmetyczny. Mintel bada je od lat i zbiera w swoim raporcie Beauty and Personal Beauty Trends. Uczestnicy naszej konferencji będą jednym z pierwszych, którzy dowiedzą się, na co powinna przygotować się branża kosmetyczna w kolejnych latach. Czy da się z wielu mikro zjawisk wskazać te, które będą dominowały i faktyczne można je nazwać dominującymi trendami? Przekonamy się już w październiku.

Czytaj także: Samantha Dover, Mintel: AI to nadal niewyeksplorowana studnia potencjału dla branży beauty

Z pewnością przyszłość branży beauty będzie wiązała się z bardzo szybkim rozwojem nowych technologii. Narzędzia sztucznej inteligencji są wykorzystywane od lat, w produkcji, logistyce, w zbieraniu i analizie danych, w marketingu. Ale nigdy AI nie wkraczała w nasze życie w takim tempie i w takim zakresie jak obecnie. Giganci technologiczni dążą do tego, by dzięki wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości już nie tylko tworzyć treści, komunikować się, czy zbierać podstawowe dane. Chodzi o to, by nauczyć się czytać emocje, intencje konsumentów, analizować nieuświadomione reakcje. Korzystanie w tym celu np. z urządzeń z wbudowanymi sensorami może dać potężną przewagę konkurencyjną. Jednak tak jak wszystko, co wiąże się z głębokim wchodzeniem w osobistą przestrzeń konsumentów, wiąże się z ryzykiem. AI wróg, czy przyjaciel? O tym będą dyskutować m.in. Monika Kolaszyńska, prezes zarządu, Super-Pharm Poland; Joanna Orzechowska, East Europe Marketing Manager & Category Lead, Poland, Baltics & Ukraine, Unilever oraz Adam Nitecki, General Manager E-commerce, L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie. To będzie spojrzenie na technologię z perspektywy firm, które wykorzystują już AI w szerokim zakresie, ale mają pełną świadomość, że nie można pozostawić tych procesów poza kontrolą.

Czytaj także: Do czego Unilever, właściciel marki Dove, wykorzystuje sztuczną inteligencję?

Liderzy L’Oréal: W ciągu kilku lat AI stanie się tak powszechne jak powietrze, którym oddychamy

image
Oficjalna grafika Forum Branży Kosmetycznej 2024
wiadomoscikosmetyczne.pl

Pokolenie Alfa – dzieci urodzone po 2010 r., wychowane w środowisku technologii i cyfrowych treści. Czy dzięki temu bardziej otwarte na świat, czy może bardziej samotne? O określonych postawach czy stale poszukujące? Hedoniści czy minimaliści? Stawiający siebie w centrum, czy wrażliwi na innych? Dziś to nastolatkowie, jeszcze korzystający z zasobów rodziców, za chwilę sami staną się głównymi konsumentami. To oni są w centrum zainteresowania marek, które uczą się z nimi komunikować mając na uwadze, że szybko się nudzą, nie wybaczają fałszu i błyskawicznie są w stanie zweryfikować każdą informację. Jak mierzą się z tym firmy z obszaru beauty – o tym porozmawiamy m.in. z Katarzyną Mauduit, Marketing Director Poland & CEE, Douglas oraz z Anną Rucińską, Head of Burda Beauty Center & Communities (wizaz.pl)

Badawcza firma NielsenIQ sprowadzi nas do tego, co u podstaw i decyduje o słupkach sprzedaży. Siła marki czy siła ceny? Barbara Nesterowicz, Client Business Partner, NielsenIQ  z pewnością odniesie się do najnowszych danych, które pokazują, że choć Polacy są bardzo wrażliwi na ceny, to też inne czynniki – po trudnym okresie inflacyjnym – zaczynają mieć wpływ na to jakie produkty wkładają do swoich koszyków.

Czytaj także: NIQ: Marki własne spowalniają, brandy premium w górę. Wracamy do konsumenckiej normalności?

Nie zabraknie także tematów środowiskowych – sektor kosmetyczny jest poddany ogromnej presji zmian w obszarze surowców kosmetycznych, wprowadzania biodegradowalnych opakowań, dostosowania całej swojej działalności do wymogów gospodarki obiegu zamkniętego. Wielu twierdzi, że europejskie, wyśrubowane normy ekologiczne są nie do spełnienia, a chęć sprostania nim spowoduje, że część przedsiębiorstw przestanie istnieć, bo nie wytrzymają presji kosztowej, a te, które przetrwają i tak przegrają w konkurencji z firmami z Azji, których normy europejskie w zakresie ekologii nie obowiązują.

Czytaj także: Cosmetics Europe zawiedzione zapisami w tekście rozporządzenia PPWR przyjętym przez Parlament Europejski. Polskie firmy: jest wiele pytań i niewiadomych

Forum Branży Kosmetycznej to nie tylko wykłady i dyskusje, ale przede wszystkim przestrzeń do bezpośrednich spotkań, wymiany informacji, doświadczeń i robienia biznesu. Nasi Partnerzy i Wystawcy zadbali, aby w przestrzeni wystawienniczej nie zabrakło innowacji, zarówno w obszarze produktów, jak i usług i technologii. Co roku w tej części tętni życie i przez cały dzień toczą się rozmowy. Na stoiskach wystawców można produkty wypróbować, otrzymać katalogi, próbki, umówić się na spotkania i negocjować już na miejscu. Uczestnikami Forum Branży Kosmetycznej są wyłącznie profesjonaliści – menedżerowie odpowiedzialni za różne obszary funkcjonowania firm z sektora produkcji, dystrybucji i handlu, poszukujący dla swoich przedsiębiorstw wiedzy, nowości asortymentowych, innowacji usprawniajacych funkcjonowanie firm. To wyjątkowa okazja, by spotkać się w tak biznesowym gronie.

image
Fotorelacja Forum Branży Kosmetycznej 2023
wiadomoscikosmetyczne.pl

Zwieńczeniem Forum Branży Kosmetycznej będzie rozdanie nagród w konsumenckim rankingu Drogeria Roku wyróżniającym miejsca, w których Polacy lubią kupować kosmetyki i cenią je za wyjątkową ofertę, interesujące promocje i najlepszą obsługę. Ogłoszenie zwycięzców w rankingu Drogeria Roku poprzedzi prezentacja drugiej edycji badania „Kanały dystrybucji kosmetyków w Polsce”, które dla Wiadomości Kosmetycznych realizuje firma badawcza Mobile Institute specjalizująca się w śledzeniu trendów konsumenckich i wielokanałowym monitoringu satysfakcji oraz dostarczającej narzędzia dialogu marek z konsumentami. Raport z badania zaprezentuje  Katarzyna Czuchaj-Łagód, współzałożycielka i dyrektorka zarządzająca Mobile Institute.

Czytaj także: Drogeria Roku 2023. Tak wybrali konsumenci

Kupujący kosmetyki skaczą między sklepami a internetem. Nie są wierni jednej sieci drogeryjnej [Badanie Mobile Institute]

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
02.07.2024 16:37
Magdalena Ostrowska z L’Oréal Warsaw Plant nagrodzona tytułem „Kobieta w Logistyce 2024”
Kobieta w Logistyce 2024 Od lewej: Magdalena Ostrowska, Beata Trochymiak, Sylwia Michael, która odebrała statuetkę w im. Emilii Górskiej-Mytykfot. Tomek Dyczewski

Wyróżnienie „Kobieta roku w Logistyce” przyznawane jest od 13 lat przez Forum Kobiet w Logistyce, które skupia społeczność menedżerek pracujących zarówno po stronie dostawcy, jak i odbiorcy usług logistycznych. Jak informuje Beata Trochymiak, pomysłodawczyni rankingu i organizatorka Forum Kobiet w Logistyce, nagroda ma promować różnorodność oraz zaangażowania kobiet w rozwój branży logistycznej i uhonorować ich sukcesy i działalność.  

Podczas 12. edycji Forum, które odbyło się w czerwcu br. w Warszawie pod hasłem „Improvisus – czyli witajcie w nieprzewidywalnym, niespotykanym i nagłym świecie”, w dniach 03-04 czerwca 2024 r. wręczone zostały statuetki tegorocznym laureatkom rankingu.

Trafiły one do dwóch menedżerek. Tytuł Kobieta w Logistyce 2024 otrzymały: Magdalena Ostrowska, Customer Service Manager w L’Oréal Warsaw Plant – Kobieta w Logistyce 2024 (w kategorii odbiorca usług logistycznych) oraz Emilia Górska-Mytyk, dyrektorka zarządzająca w Kuehne+Nagel – Kobieta w Logistyce 2024 (w kategorii dostawca usług logistycznych).

Magdalena Ostrowska z branżą logistyczną związana jest od ponad 20 lat. Od 2006 r. pracuje w podwarszawskiej fabryce L’Oréal, gdzie zarządza Działem Obsługi Klienta. Odpowiada za organizacje dostaw kosmetyków do 29 Centrali Dystrybucyjnych na świecie, analizę i optymalizacje kosztów transportu oraz współpracę z magazynami zewnętrznymi.  

Emilia Górska-Mytyk również od ponad 20 lat jest związana z branżą kosmetyczną. W 2016 r. dołączyła do Kuehne + Nagel jako Head of Business Development Management. Rok później awansowała na stanowisko dyrektorki sprzedaży i marketingu. Od lutego 2024 r. pełni funkcję dyrektorki zarządzającej i prezeski zarządu Kuehne + Nagel.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
15. lipiec 2024 00:36