StoryEditor
Hurt i dystrybucja
23.03.2020 00:00

Krzysztof Gradecki, PGD Polska: wszystkie nasze magazyny pracują normalnie

PGD Polska, największy ogólnopolski dystrybutor chemii gospodarczej i kosmetyków, zapewnia, że wszystkie jego magazyny pracują normalnie. Zwiększyliśmy środki ochrony i bezpieczeństwa naszych pracowników, przeorganizowaliśmy sposób pracy, wprowadziliśmy nowe procedury mające na celu zapewnienie ciągłości i bezpieczeństwa dostaw w okresie zachorowań na koronawirusa. Robimy wszystko, co możemy, aby współpracujący z nami producenci, dostawcy i klienci w jak najmniejszym stopniu odczuli skutki obecnej sytuacji w swych działalnościach – zapewnia Krzysztof Gradecki, właściciel Polskiej Grupy Drogeryjnej.

Nasze dotychczasowe zabezpieczenia spotykają się ze zrozumieniem wśród partnerów biznesowych, którzy elastycznie dostosowują się do nowych procedur, związanych szczególnie z bezpieczeństwem dostaw produktów do magazynu i wysyłką towarów do klientów. Dzięki temu prace przebiegają sprawnie, a przede wszystkim bezpiecznie dla każdego. Pracownikom, dostawcom, kierowcom udostępniamy żele antybakteryjne i zachęcamy do systematycznego ich stosowania, hale magazynowe są poddawane systematyczne dezynfekcji, a pracownicy, którzy swoje obowiązki mogą wykonywać poza biurami i magazynami firmy, pracują zdalnie – zapewnia Krzysztof Gradecki, właściciel Polskiej Grupy Drogeryjnej.

PGD informuję, że wszystkie działy handlowe pracują normalnie, rozmowy handlowe i negocjacje odbywają się na bieżąco, a ich celem jest zapewnienie pełni asortymentu i  nowości produktowych. Także przedstawiciele handlowi i kupcy cały czas telefonicznie i mailowo  zbierają i koordynują realizację zamówień. – Pomimo pracy zdalnej, w większości wykonywanej przez telefon lub e-mail, nasi przedstawiciele mają w tym okresie więcej obowiązków, gdyż pełnią rolę pośrednika pomiędzy producentami a sklepami – mówi Krzysztof Gradecki. Całość tych prac ma na celu jak najpełniejsze zabezpieczenie dostaw.

Część dostaw, szczególnie dotyczących środków ochrony osobistej, takich jak żele i środki antybakteryjne, ma nieznaczne opóźnienia – przyznaje Krzysztof Gradecki. –  Wynikają one z jednej strony z przyczyn związanych z opóźnieniem dostaw lub brakiem niezbędnych do produkcji komponentów, ograniczeniem liczby pracowników produkcyjnych, z drugiej strony na opóźnienia w dostawach mogą mieć wpływ zmieniające się procesy logistyczne, które elastycznie dopasowują się do aktualnych warunków – wyjaśnia Krzysztof Gradecki.

Do swojej komunikacji z partnerami i klientami PDG Polska wykorzystuje wszystkie dostępne kanały. Informacje o bieżącej ofercie i dostawach przesyłane są mailowo, telefonicznie, a także za pomocą SMS. Firma zachęca do korzystania z platformy e-commerce skierowanej do kanału B2B. Sprzedaż on-line funkcjonuje w PGD od lat, umożliwiając złożenie zamówień internetowo przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę, bez wychodzenia z domu. Dodatkowo eHurtownia zawiera bazę zdjęć produktów, bieżący dostęp do wprowadzanych nowości czy historię zamówień.  

Obecnie dobro, ochrona zdrowia i bezpieczeństwo pracowników i partnerów spółki mają najwyższy priorytet.  Jesteśmy przekonani, że wspólnie, z odpowiedzialnością dla działań biznesowych i szacunkiem do ludzi jesteśmy w stanie przetrwać ten trudny dla całego kraju okres – podsumowuje Krzysztof Gradecki.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
08.05.2024 16:36
Clarins optymalizuje łańcuchy dostaw i podpisuje strategiczną umowę z FM Logistic
Clarins wraz z FM Logistic pracują nad optymalizacją i zarządzaniem łańcuchem dostaw kosmetycznej marki w Europie FM Logistic
Clarins – globalna grupa kosmetyczna oraz FM Logistic będą współpracować nad wdrożeniem elastycznej sieci dystrybucji produktów marki w dziesięciu krajach europejskich. Po dwóch latach pilotażowego projektu firmy podpisały umowę o strategicznym partnerstwie.

FM Logistic nawiązało współpracę z Clarins, globalną rodzinną grupą kosmetyczną. Jej celem jest wdrożenie sprawnie działającej i elastycznej sieci dystrybucji w dziesięciu krajach europejskich. Sieć będzie obsługiwana z trzech strategicznych lokalizacji logistycznych Clarins we Francji, Hiszpanii i Włoszech.

image
Clarins to luksusowa marka kosmetyczna
fot. Shutterstock
Spersonalizowane rozwiązanie z zakresu „Control Tower”, czyli pełnej integracji danych i zarządzania łańcuchem dostaw, zostało zaprojektowane w celu sprostania wyzwaniom związanym z rozwojem Grupy Clarins w Europie. Zapewnia ono widoczność przepływów w czasie rzeczywistym, planowanie zamówień, zarządzanie ryzykiem, zoptymalizowany wpływ na CSR i transport. Ponadto system ten optymalizuje kompleksowy przepływ logistyczny, aby znacznie zmniejszyć ślad węglowy. Monitorowanie danych w czasie rzeczywistym umożliwia identyfikację obszarów wymagających poprawy i alertów dotyczących łańcucha dostaw.

Po przeprowadzeniu dwuletniego projektu pilotażowego FM Logistic i Clarins podpisały umowę o strategicznym partnerstwie. Ma ono na celu wsparcie europejskiej sieci dystrybucji, która obejmuje dziesięć krajów, a wysyłki odbywają się z trzech kluczowych lokalizacji we Francji (magazyn Clarins w Amiens), Włoszech (magazyn FM Logistic w Vellezzo Bellini) i Hiszpanii (magazyn FM Logistic w Illescas).

– To partnerstwo stanowi ważny kamień milowy w naszych wysiłkach na rzecz optymalizacji operacji logistycznych z naszych 3 centrów w Europie, dzięki konkretnemu i innowacyjnemu rozwiązaniu, które umożliwia precyzyjne śledzenie naszego łańcucha dystrybucji w czasie zbliżonym do rzeczywistego. Wpisuje się to w nasze zobowiązania dotyczące coraz bardziej wydajnej obsługi klienta, zapewniając szybkie, niezawodne i sprawne dostawy, przy jednoczesnym zmniejszeniu wpływu na środowisko poprzez lokalizację centrów bliżej naszych klientów i wykorzystanie „czystszego” transportu – stwierdził Denis Martin, specjalista ds. transformacji wsparcia biznesowego w Clarins.

FM Logistic Central Europe jest częścią międzynarodowej firmy logistycznej FM Logistic i zajmuje się obsługą rynków w Europie Środkowej. Oddziały firmy w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech umożliwiają obsługę klientów w regionie.

Firma dysponuje łącznie ponad 1 mln mkw. powierzchni magazynowej, a także flotą ok. 2 500 pojazdów. Posiada 17 platform logistycznych, 30 magazynów przeładunkowych i zatrudnia ponad 5 tys. pracowników.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
23.04.2024 10:27
Aura Distribution ogłasza plany rozwoju, zagranicznej ekspansji oraz powiększa licenyjne portfolio!
AURA DISTRIBUTION zmienia nazwę, powiększa profil działalności, otwiera się na europejskie rynki i popisuje nowy kontrakt licencyjny!AURA DISTRIBUTION
Aura Distribution dotychczas zajmująca się głównie dystrybucją trendujących na rynku światowym kosmetyków i akcesoriów ogłasza swoje plany rozwoju na rok 2024!

Firma, która wprowadziła i z powodzeniem rozwinęła na rodzimym rynku marki takie jak Cettua, Quret, Jumiso czy licencyjne produkty kosmetyczne Pusheen podjęła plany rozwoju Działu Produkcji oraz podpisała kontrakt z kilkoma kultowymi licencjami.

 

Jak zapowiada CEO AURY - Aldona Wołoszyn, rok 2024 przyniósł w jej firmie wiele zmian, a te opisane poniżej to dopiero początek.

NOWA NAZWA, ROZWÓJ FIRMY!

image
AURA DISTRIBUTION
Po wielu latach opierania biznesu na modelu dystrybucyjnym, firma podjęła działania mające na celu wzrost jej rynkowego potencjału. W ślad za tym postanowiła rozbudować Dział Produkcyjny oraz skupić się na rozwoju marek własnych. Z tego powodu zmianie uległa nazwa firmy i w najbliższym czasie będzie funkcjonowała pod nową - AURA S.P. Z.O.O. Zmiana ta jest podyktowana ułatwieniem w komunikacji i zapamiętaniu w świadomości klientów firmy i jej działaności.

Nie oznacza to jednak rezygnacji z dystrybucji kosmetyków i akcesoriów światowych marek, których renomę AURA wiele lat budowała na polskim rynku. To ramię biznesu będzie nadal prężnie się rozwijać i wzrastać, a wiele wskazuję, że będzie to wzrost jeszcze bardziej dynamiczny niż dotychczas.

EKSPANSJA NA RYNKI EUROPEJSKIE!

To właśnie ogromne doświadczenie dystrybutorskie skłoniło CEO firmy do otwarcia się na rynki eksportowe. Po ogromnym sukcesie importowanych przez nią kosmetyków w Polsce, postawiła sobie za cel zaprezentowania i sprzedaży własnych kosmetyków i akcesoriów w całej Europie. Jednym z pierwszych kroków podjętych w tej sprawie był udział w corocznych, największych targach kosmetycznych COSMOPROF BOLOGNA 2024. Po raz pierwszy firma AURA zaprezentowała się na nich w roli wystawcy, a na swoim kolorowym i przyciągającym wzrok stoisku premierę miały kosmetyki oraz akcesoria pod własnym logo.

Przedstawione propozycje cieszyły się ogromnym zainteresowaniem - docenione zostały za jakość, designe, pomysłowość i dostosowanie do aktualnych potrzeb klientów na świecie. Uczestnictwo w targach przyniosło dużą ilość kontaktów biznesowych, które w najbliższym czasie zaprocentują pierwszą w historii firmy ekspansją na rynki zagraniczne.

Na wspominanych wyżej targach premierę miały także nowe licencję, które pod koniec 2023 roku  dołączyły do już bogatego portfolio firmy AURA! Do dotychczasowych produktów z kultowym kotem Pusheen oraz z bohaterami  bajek czy filmów takich jak Harry Potter, Wonder Women, Batman, Spider Man, Tom and Jerry, Looney Tones czy FRIENDS dołączają licencje spod znaku globalnego partnera - firmy MATTEL!  Dzięki tej współpracy ofertę firmy AURA wzbogacą kosmetyki i akcesoria sygnowane licencjami Barbie, Hot Wheels i powracających po wielu latach Monster High! Tym samym AURA staje się firmą z jednym z największych portfolio licencyjnym (w kategorii kosmetyków i akcesoriów kosmetycznych) w Polsce, ale i w Europie

W najbliższym czasie, między innymi na łamach portalu Wiadomości Kosmetyczne prezentowane będą odmienione produkty z portfolio firmy AURA.

Serdecznie zapraszamy do śledzenia firmowych kanałów social media @aurashop.pl (instagram, Facebook)

Kontakt handlowy:

POLSKA: Iwona Kulka, Dyrektor ds. sieci: [email protected], tel. 729-212-625

EKSPORT: Anna Ryszka, Export Department: [email protected] tel: 604-867-467

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
10. maj 2024 05:18