StoryEditor
Hurt i dystrybucja
28.07.2020 00:00

Makro: nowoczesny magazyn pod Warszawą otwarty

Makro uruchomiło nowoczesny magazyn centralny w Adamowie pod Warszawą. Hale Makro zaopatrywane są z niego w artykuły przemysłowe oraz spożywcze. W budynku zastosowano szereg rozwiązań ograniczających negatywny wpływ na środowisko.

Od 15 czerwca br. hale Makro zaopatrywane są w artykuły przemysłowe oraz spożywcze niewymagające temperatury kontrolowanej z nowego, nowoczesnego magazynu centralnego. Operacje logistyczne w tym obiekcie prowadzi firma Raben Logistic Polska, która od lat zapewnia Makro wysoki poziom obsługi logistycznej. Nowy obiekt wyróżnia zaawansowany poziom rozwiązań technicznych i dbałość o środowisko.

Magazyn znajduje się na terenie Panattoni A2 Warsaw Park w Adamowie pod Warszawą. Składa się z dwóch części: magazynu składowego o pojemności 7.500 palet dla towarów importowanych przez Makro z Europy i Azji oraz części przepływowej o przepustowości 3.500 palet na dobę dla towarów pochodzących od dostawców krajowych. Płynny przepływ towaru umożliwiają 43 rampy. Magazyn przystosowany jest również do wykonywania szeregu usług dodatkowych.

Procesy magazynowe wspierane są przez szereg innowacyjnych rozwiązań, takich jak automatyczny system sortujący, roboty transportowe, automaty foliujące czy technologia Put 2 Light. Transport palet wewnątrz magazynu zapewniają wózki widłowe wykorzystujące technologię Li-Ion, której wielką zaletą jest krótki czas ładowania baterii i dużo niższe zużycie energii elektrycznej. Zastosowane rozwiązania znacząco podnoszą niezawodność procesów i bezpieczeństwo pracowników.

Projekt przeniesienia operacji do nowego magazynu był przygotowywany przez kilkanaście miesięcy. Jego wdrożenie zaś przebiegło perfekcyjnie. Ta skomplikowana zmiana została przeprowadzona bez najmniejszego wpływu na poziom realizacji dostaw do naszych hal i poziom dostępności produktów dla klientów. Taki efekt był możliwy wyłącznie dzięki długiej i dobrej współpracy zespołów Makro i Raben oraz bardzo starannemu przygotowaniu projektu – mówi Jerzy Cichostępski, dyrektor ds. łańcucha dostaw i operacji FSD.

Zgodnie z polityką zrównoważonego rozwoju realizowaną przez Makro, na wybór tej lokalizacji bardzo duży wpływ miał fakt zastosowania w budynku szeregu rozwiązań ograniczających negatywny wpływ na środowisko naturalne, takich jak np. zastosowanie płyt absorbujących energię cieplną na elewacji czy oświetlenie LED. 

Uruchomienie nowych operacji jest kolejnym krokiem w rozwoju logistyki w Makro, mającego na celu zapewnienie jak najwyższej niezawodności zaopatrzenia i dostępności produktów dla klientów z branży gastronomicznej i niezależnego handlu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
04.08.2025 08:50
Gulf Orchid, czyli nowa marka perfum arabskich w Polsce. Czy zdyskontuje sukces Lattafy?
Sweet Heaven to jeden z najpopularniejszych zapachów marki, wywodzącej się ze Zjednoczonych Emiratów ArabskichGulf Orchid mat.pras.

Perfumy dubajskiej marki Gulf Orchid pojawiły się niedawno na polskim rynku dzięki dystrybutorowi: The Rich Supplements. Zapachy są dostępne w sieciach Hebe oraz Super-Pharm. Orientalne kompozycje tworzone są na bazie naturalnych składników i olejków zapachowych – pod gusta europejskich klientów.

Arabskie perfumy od wielu miesięcy coraz częściej trafiają na listy zakupowe Polaków, którzy szukają zapachów o dużej  trwałości, w atrakcyjnych cenach. Niekwestionowaną królową w tej kategorii jest arabska Lattafa. Czy Gulf Orchid – nowa (powstała w 2021 roku), debiutująca od niedawna na polskim rynku marka – okaże się jej godną konkurentką?

Zapachy Gulf Orchid (firma ma ich w swojej ofercie blisko sto, ale do polski trafiło kilkanaśnie najnowszych) obfitują w akordy kwiatowe, owocowe, przyprawowe i gourmand – zgodne z popularnymi trendami. Są one wyraziste, zmysłowe i trwałe – co ważne, nie tylko pięknie pachną, ale dzięki charakterystycznym dla arabskich perfum flakonom wyróżniają się na toaletce.

Zobacz też: Lattafa goni Diora: arabskie perfumy podbijają serca Polaków

Jest to marka, która idealnie wpisuje się w aktualne trendy konsumenckie – zapachy są wyraziste, trwałe i przystępne cenowo. Strategicznie wprowadzamy ją do wybranych sieci sprzedaży: Hebe i Super-Pharm, z selektywnym asortymentem na wyłączność. Dzięki 20-letniemu doświadczeniu zespołu oraz rosnącemu zainteresowaniu segmentem perfum arabskich, widzimy duży potencjał jej sukcesu w Polsce – mówi Łukasz Fabisiak, CEO The Rich Supplements – wyłącznego dystrybutora marki Gulf Orchid w Polsce.

W wielu perfumach marki spotkać można tak popularne ostatnio nuty gourmand: słodkiej waty cukrowej, soczystej wiśni, liczi, kremowej pistacji, wanilii.

Zobacz też: Perfumy gourmand na lekko: kiedy słodycz spotyka świeżość

The Rich Supplements to zespół z 20-letnim doświadczeniem w sprzedaży i marketingu. Specjalizuje się w innowacyjnych markach z kategorii beauty & wellness, wprowadzając na  rynek wysokiej jakości produkty – głównie suplement diety. Dopiero niedawno firma zdecydowała się rozszerzenie oferty i dystrybucję perfum z Dubaju.

Jako spółka dystrybucyjna uważnie obserwujemy zmieniające się trendy w kategorii beauty. Konsumenci coraz częściej poszukują marek, które łączą jakość, wyjątkowość i przystępną cenę – również w obszarze zapachów. Perfumy arabskie, które zyskują ogromną popularność na całym świecie, idealnie wpisują się w ten kierunek. Marka Gulf Orchid to nasza odpowiedź na te potrzeby: unikatowa, trwała i zapadająca w pamięć  – potwierdza Grzegorz Drobiszewski, szef marketingu The Rich Supplements, zapytany przez redakcję Wiadomości Kosmetycznych o wprowadzenie perfum do oferty firmy. – Będziemy dalej poszerzać portfolio o produkty perfumeryjne i kosmetyczne, które odpowiadają na potrzeby i oczekiwania Polaków – dodaje Grzegorz Drobiszewski. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
25.06.2025 11:12
Szwajcarsko-niemiecka wojna cenowa, w centrum – marka Nivea
Migros zarzuca Beiersdorfowi narzucanie zbyt wysokich cen kosmetyków Nivea Beiersdorf

Szwajcarski urząd ds. konkurencji (COMCO) poinformował o wszczęciu dochodzenia, wymierzonego w niemiecki koncern Beiersdorf. Chodzi o zarzuty Migrosa (największej w Szwajcarii firmy detalicznej, będącej właścicielem sieci supermarketów) wobec niemieckiego producenta o zbyt wysokie ceny kosmetyków marki Nivea na szwajcarskim rynku.

W swoim oświadczeniu urząd uznał, że Beiersdorf odmawia Migrosowi możliwości zakupu produktów marki Nivea na takich samych warunkach, na jakich są one dostępne w innych krajach – dowiedział się Reuters.

COMCO analizuje między innymi, czy Beiersdorf ma porównywalną siłę rynkową do Migros

image
Shutterstock

– Jeśli okaże się że tak jest, zajmie się zbadaniem, czy Beiersdorf nadużywa tej pozycji, pobierając od Migrosa wyższe ceny za te same produkty Nivea, niż porównywalni sprzedawcy detaliczni za granicą – poinformował urząd. 

Beiersdorf oświadczył, że zarzuty te są dla koncernu niezrozumiałe i że będzie współpracować z COMCO, aby pomóc w wyjaśnieniu problemu. “Zgodność z przepisami, a w szczególności z prawem antymonopolowym, ma dla Beiersdorf najwyższy priorytet – podała niemiecka firma w swoim oświadczeniu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. wrzesień 2025 11:40