StoryEditor
Hurt i dystrybucja
26.03.2021 00:00

Neuca w 2020 roku uzyskała najwyższe wyniki w swojej historii

Grupa Neuca w 2020 roku umocniła pozycję lidera, osiągając w IV kwartale 32,1 proc. udziałów w rynku hurtu aptecznego, czyli o 2,2 pkt proc. więcej niż przed rokiem. W segmencie aptek niezależnych udziały w okresie październik-grudzień 2020 roku wyniosły 36,8 proc. vs 33,2 proc. rok wcześniej.

Neuca w 2020 roku, w czasie wyzwań, przed jakimi stanął rynek zdrowia w związku z pandemią COVID-19 zapewniała wsparcie, ciągłość dostaw oraz bezpieczeństwo swoich klientów – podała spółka w komunikacie.

Grupa podjęła liczne działania (m.in. interwencyjne zakupy maseczek) i przygotowała narzędzia wspierające finansowo i pozafinansowo klientów oraz pacjentów (wyposażenie aptek i szpitali w środki ochrony osobistej, a także zaoferowała program osłon antykryzysowych).

Dostarczyła leki do blisko 13 tys. aptek i punktów aptecznych, 2,5 tys. szpitali i ZOZ-ów oraz 1,4 tys. innych podmiotów rynku okołozdrowotnego.

Potwierdzeniem najwyższej sprawności logistycznej jest powierzenie Grupie Neuca przez Rządową Agencję Rezerw Strategicznych dystrybucji szczepionek przeciwko COVID-19. Do końca 2020 r. Neuca była jedyną firmą, która prowadziła ten proces a obecnie pozostaje liderem jego realizacji – czytamy w komunikacie.

Grupa Neuca w 2020 roku umocniła pozycję lidera, osiągając w IV kwartale 32,1 proc. udziałów w rynku hurtu aptecznego, czyli o 2,2 pkt proc. więcej niż przed rokiem (źródło: IQVIA, dane Sell-In). W segmencie aptek niezależnych udziały w okresie październik-grudzień 2020 roku wyniosły 36,8 proc. vs 33,2% rok wcześniej (obliczenia własne spółki na bazie miesięcznych danych IQVIA Pharmascope oraz bazy IQVIA OneKey).

Z danych spółki wynika, że rośnie zainteresowanie programami partnerskimi Neuki ze strony aptek. W najbardziej zaawansowanych programach Partner+, Partner oraz IPRA na koniec grudnia ubiegłego roku uczestniczyły 2842 apteki, czyli o 24,9 proc. więcej niż przed rokiem (to niemal 33 proc. aptek niezależnych działających w Polsce).

– Konsekwentna realizacja strategii rozwoju przyczyniła się do wypracowania w 2020 roku przychodów ze sprzedaży oraz zysków na najwyższych w historii Grupy poziomach – podała spółka.

Skumulowane przychody po 12 miesiącach minionego roku ukształtowały się na poziomie niemal 9,3 mld zł (+11,9 proc. r/r). EBITDA w 2020 roku z wyłączeniem zdarzeń jednorazowych wyniosła 279,1 mln zł (+30,8 proc. r/r), a zysk netto bez zdarzeń jednorazowych: 154,3 mln zł, co oznacza poziom wyższy o 28,7 proc. w porównaniu z rezultatami 2019 roku.

Czytaj też: Lokalne hurtownie farmaceutyczne umacniają swoją pozycję

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
04.08.2025 08:50
Gulf Orchid, czyli nowa marka perfum arabskich w Polsce. Czy zdyskontuje sukces Lattafy?
Sweet Heaven to jeden z najpopularniejszych zapachów marki, wywodzącej się ze Zjednoczonych Emiratów ArabskichGulf Orchid mat.pras.

Perfumy dubajskiej marki Gulf Orchid pojawiły się niedawno na polskim rynku dzięki dystrybutorowi: The Rich Supplements. Zapachy są dostępne w sieciach Hebe oraz Super-Pharm. Orientalne kompozycje tworzone są na bazie naturalnych składników i olejków zapachowych – pod gusta europejskich klientów.

Arabskie perfumy od wielu miesięcy coraz częściej trafiają na listy zakupowe Polaków, którzy szukają zapachów o dużej  trwałości, w atrakcyjnych cenach. Niekwestionowaną królową w tej kategorii jest arabska Lattafa. Czy Gulf Orchid – nowa (powstała w 2021 roku), debiutująca od niedawna na polskim rynku marka – okaże się jej godną konkurentką?

Zapachy Gulf Orchid (firma ma ich w swojej ofercie blisko sto, ale do polski trafiło kilkanaśnie najnowszych) obfitują w akordy kwiatowe, owocowe, przyprawowe i gourmand – zgodne z popularnymi trendami. Są one wyraziste, zmysłowe i trwałe – co ważne, nie tylko pięknie pachną, ale dzięki charakterystycznym dla arabskich perfum flakonom wyróżniają się na toaletce.

Zobacz też: Lattafa goni Diora: arabskie perfumy podbijają serca Polaków

Jest to marka, która idealnie wpisuje się w aktualne trendy konsumenckie – zapachy są wyraziste, trwałe i przystępne cenowo. Strategicznie wprowadzamy ją do wybranych sieci sprzedaży: Hebe i Super-Pharm, z selektywnym asortymentem na wyłączność. Dzięki 20-letniemu doświadczeniu zespołu oraz rosnącemu zainteresowaniu segmentem perfum arabskich, widzimy duży potencjał jej sukcesu w Polsce – mówi Łukasz Fabisiak, CEO The Rich Supplements – wyłącznego dystrybutora marki Gulf Orchid w Polsce.

W wielu perfumach marki spotkać można tak popularne ostatnio nuty gourmand: słodkiej waty cukrowej, soczystej wiśni, liczi, kremowej pistacji, wanilii.

Zobacz też: Perfumy gourmand na lekko: kiedy słodycz spotyka świeżość

The Rich Supplements to zespół z 20-letnim doświadczeniem w sprzedaży i marketingu. Specjalizuje się w innowacyjnych markach z kategorii beauty & wellness, wprowadzając na  rynek wysokiej jakości produkty – głównie suplement diety. Dopiero niedawno firma zdecydowała się rozszerzenie oferty i dystrybucję perfum z Dubaju.

Jako spółka dystrybucyjna uważnie obserwujemy zmieniające się trendy w kategorii beauty. Konsumenci coraz częściej poszukują marek, które łączą jakość, wyjątkowość i przystępną cenę – również w obszarze zapachów. Perfumy arabskie, które zyskują ogromną popularność na całym świecie, idealnie wpisują się w ten kierunek. Marka Gulf Orchid to nasza odpowiedź na te potrzeby: unikatowa, trwała i zapadająca w pamięć  – potwierdza Grzegorz Drobiszewski, szef marketingu The Rich Supplements, zapytany przez redakcję Wiadomości Kosmetycznych o wprowadzenie perfum do oferty firmy. – Będziemy dalej poszerzać portfolio o produkty perfumeryjne i kosmetyczne, które odpowiadają na potrzeby i oczekiwania Polaków – dodaje Grzegorz Drobiszewski. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
25.06.2025 11:12
Szwajcarsko-niemiecka wojna cenowa, w centrum – marka Nivea
Migros zarzuca Beiersdorfowi narzucanie zbyt wysokich cen kosmetyków Nivea Beiersdorf

Szwajcarski urząd ds. konkurencji (COMCO) poinformował o wszczęciu dochodzenia, wymierzonego w niemiecki koncern Beiersdorf. Chodzi o zarzuty Migrosa (największej w Szwajcarii firmy detalicznej, będącej właścicielem sieci supermarketów) wobec niemieckiego producenta o zbyt wysokie ceny kosmetyków marki Nivea na szwajcarskim rynku.

W swoim oświadczeniu urząd uznał, że Beiersdorf odmawia Migrosowi możliwości zakupu produktów marki Nivea na takich samych warunkach, na jakich są one dostępne w innych krajach – dowiedział się Reuters.

COMCO analizuje między innymi, czy Beiersdorf ma porównywalną siłę rynkową do Migros

image
Shutterstock

– Jeśli okaże się że tak jest, zajmie się zbadaniem, czy Beiersdorf nadużywa tej pozycji, pobierając od Migrosa wyższe ceny za te same produkty Nivea, niż porównywalni sprzedawcy detaliczni za granicą – poinformował urząd. 

Beiersdorf oświadczył, że zarzuty te są dla koncernu niezrozumiałe i że będzie współpracować z COMCO, aby pomóc w wyjaśnieniu problemu. “Zgodność z przepisami, a w szczególności z prawem antymonopolowym, ma dla Beiersdorf najwyższy priorytet – podała niemiecka firma w swoim oświadczeniu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. sierpień 2025 16:15