StoryEditor
Hurt i dystrybucja
09.11.2021 00:00

PGD Polska: 30 lat historii i 700 mln zł obrotu rocznie

PGD Polska działa na polskim rynku już od 30 lat. Firma powstała w 1991 roku, wtedy jako lokalna hurtownia Gradi. Dziś jest wiodącym dystrybutorem z sześcioma centrami logistycznymi, operatorem drogerii Jasmin i podejmuje wyzwania związane z obsługą nowoczesnych kanałów sprzedaży internetowej.

Dokładnie 30 lat temu we Wrocławiu, Krzysztof Gradecki wraz z żoną Marzeną założyli hurtownię kosmetyków. Firma początkowo funkcjonowała tylko w skali lokalnej, ale szybko zaczęła rozszerzać zasięg działania. 
W 1993 roku powstała pierwsza hurtownia Cash&Carry oraz oddziały zamiejscowe. Dwa lata później działalność rozpoczął pierwszy sklep EKO, dając początek ogólnopolskiej sieci marketów spożywczych, która po piętnastu latach dynamicznego rozwoju, jako EKO Holding zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych. 

Dynamiczny rozwój firmy nastąpił w połowie 2008 roku, w wyniku powstania Polskiej Grupy Drogeryjnej, będącej efektem konsolidacji kilkunastu znaczących firm hurtowych ze wszystkich części Polski. W 2010 roku powstała franczyzowa sieć Drogerie Jasmin, która jest następcą założonej w 1999 roku regionalnej spółki Drogerie Aster. 
Wśród pierwszych dostawców znalazły się: Pollena Lechia (dzisiaj Nivea), Kolastyna czy Wizamet (dzisiaj Gillete). W następnych latach do grupy zaufanych Partnerów biznesowych dołączały kolejne firmy – L’Oreal, Unilever, Henkel, Soraya, Bielenda, PharmaCF i inni. 

Dziś PGD Polska jest dystrybutorem większości marek koncernowych oraz dużych i mniejszych firm. Stanowi platformę dystrybucyjną dla ponad 200 dostawców. Działa w oparciu o 6 centrów logistycznych, we: Wrocławiu, Warszawie, Lublinie, Krakowie, Poznaniu, oraz Niedomicach, dający zatrudnienie ponad tysiącosobowej rzeszy pracowników i współpracowników. 

PGD Polska dysponuje kapitałem własnym w wysokości 65 mln złotych oraz obrotami kształtującymi się na poziomie niemal 700 mln za miniony rok. Pomimo skali działalności, firma utrzymuje swój rodzinny charakter. 

– Wynajmując sześćdziesięciometrowe pomieszczenie po stoczniowej stołówce nie mieliśmy pojęcia jak to się potoczy – mówi Krzysztof Gradecki, współwłaściciel PGD.

– Mieliśmy jednak mnóstwo wiary i niesamowitą energię oraz szczęście do pierwszych współpracowników, którzy notabene są z nami do dziś. Wiary i energii nadal nam nie brakuje. Dlatego nie kończymy trzydziestki, tylko zaczynamy kolejną – dodaje Marzena Gradecka, współwłaścicielka.

PGD Polska jest przede wszystkim dystrybutorem chemii gospodarczej i kosmetyków. Rozwija swoją ofertę liczącą obecnie 30 tys. produktów. Jest również znaczącym operatorem „private labels”. Zespół sprzedażowy firmy liczy 170 osób.

Targi handlowe PGD Polska

Centralny Magazyn Kosmetyczny (CMK) będąc wydzieloną częścią wrocławskiego centrum logistycznego, gwarantuje szybkość realizacji zamówień i dostęp do najnowszych produktów w jednym miejscu. Poprzez zespół doradców kosmetycznych dociera do 1,5 tys. drogerii, a każdego miesiąca otrzymuje zamówienia od 4 tys. podmiotów o profilu drogeryjnym. 

Najnowszy projekt PGD ma związek z wyzwaniami obsługi nowoczesnych kanałów sprzedaży internetowej. Projekt e-commerce prowadzony jest zarówno na platformie konsumenckiej (drogeria internetowa), jak i w kanale B2B (hurtownia online chemii i kosmetyków).

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
04.08.2025 08:50
Gulf Orchid, czyli nowa marka perfum arabskich w Polsce. Czy zdyskontuje sukces Lattafy?
Sweet Heaven to jeden z najpopularniejszych zapachów marki, wywodzącej się ze Zjednoczonych Emiratów ArabskichGulf Orchid mat.pras.

Perfumy dubajskiej marki Gulf Orchid pojawiły się niedawno na polskim rynku dzięki dystrybutorowi: The Rich Supplements. Zapachy są dostępne w sieciach Hebe oraz Super-Pharm. Orientalne kompozycje tworzone są na bazie naturalnych składników i olejków zapachowych – pod gusta europejskich klientów.

Arabskie perfumy od wielu miesięcy coraz częściej trafiają na listy zakupowe Polaków, którzy szukają zapachów o dużej  trwałości, w atrakcyjnych cenach. Niekwestionowaną królową w tej kategorii jest arabska Lattafa. Czy Gulf Orchid – nowa (powstała w 2021 roku), debiutująca od niedawna na polskim rynku marka – okaże się jej godną konkurentką?

Zapachy Gulf Orchid (firma ma ich w swojej ofercie blisko sto, ale do polski trafiło kilkanaśnie najnowszych) obfitują w akordy kwiatowe, owocowe, przyprawowe i gourmand – zgodne z popularnymi trendami. Są one wyraziste, zmysłowe i trwałe – co ważne, nie tylko pięknie pachną, ale dzięki charakterystycznym dla arabskich perfum flakonom wyróżniają się na toaletce.

Zobacz też: Lattafa goni Diora: arabskie perfumy podbijają serca Polaków

Jest to marka, która idealnie wpisuje się w aktualne trendy konsumenckie – zapachy są wyraziste, trwałe i przystępne cenowo. Strategicznie wprowadzamy ją do wybranych sieci sprzedaży: Hebe i Super-Pharm, z selektywnym asortymentem na wyłączność. Dzięki 20-letniemu doświadczeniu zespołu oraz rosnącemu zainteresowaniu segmentem perfum arabskich, widzimy duży potencjał jej sukcesu w Polsce – mówi Łukasz Fabisiak, CEO The Rich Supplements – wyłącznego dystrybutora marki Gulf Orchid w Polsce.

W wielu perfumach marki spotkać można tak popularne ostatnio nuty gourmand: słodkiej waty cukrowej, soczystej wiśni, liczi, kremowej pistacji, wanilii.

Zobacz też: Perfumy gourmand na lekko: kiedy słodycz spotyka świeżość

The Rich Supplements to zespół z 20-letnim doświadczeniem w sprzedaży i marketingu. Specjalizuje się w innowacyjnych markach z kategorii beauty & wellness, wprowadzając na  rynek wysokiej jakości produkty – głównie suplement diety. Dopiero niedawno firma zdecydowała się rozszerzenie oferty i dystrybucję perfum z Dubaju.

Jako spółka dystrybucyjna uważnie obserwujemy zmieniające się trendy w kategorii beauty. Konsumenci coraz częściej poszukują marek, które łączą jakość, wyjątkowość i przystępną cenę – również w obszarze zapachów. Perfumy arabskie, które zyskują ogromną popularność na całym świecie, idealnie wpisują się w ten kierunek. Marka Gulf Orchid to nasza odpowiedź na te potrzeby: unikatowa, trwała i zapadająca w pamięć  – potwierdza Grzegorz Drobiszewski, szef marketingu The Rich Supplements, zapytany przez redakcję Wiadomości Kosmetycznych o wprowadzenie perfum do oferty firmy. – Będziemy dalej poszerzać portfolio o produkty perfumeryjne i kosmetyczne, które odpowiadają na potrzeby i oczekiwania Polaków – dodaje Grzegorz Drobiszewski. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
25.06.2025 11:12
Szwajcarsko-niemiecka wojna cenowa, w centrum – marka Nivea
Migros zarzuca Beiersdorfowi narzucanie zbyt wysokich cen kosmetyków Nivea Beiersdorf

Szwajcarski urząd ds. konkurencji (COMCO) poinformował o wszczęciu dochodzenia, wymierzonego w niemiecki koncern Beiersdorf. Chodzi o zarzuty Migrosa (największej w Szwajcarii firmy detalicznej, będącej właścicielem sieci supermarketów) wobec niemieckiego producenta o zbyt wysokie ceny kosmetyków marki Nivea na szwajcarskim rynku.

W swoim oświadczeniu urząd uznał, że Beiersdorf odmawia Migrosowi możliwości zakupu produktów marki Nivea na takich samych warunkach, na jakich są one dostępne w innych krajach – dowiedział się Reuters.

COMCO analizuje między innymi, czy Beiersdorf ma porównywalną siłę rynkową do Migros

image
Shutterstock

– Jeśli okaże się że tak jest, zajmie się zbadaniem, czy Beiersdorf nadużywa tej pozycji, pobierając od Migrosa wyższe ceny za te same produkty Nivea, niż porównywalni sprzedawcy detaliczni za granicą – poinformował urząd. 

Beiersdorf oświadczył, że zarzuty te są dla koncernu niezrozumiałe i że będzie współpracować z COMCO, aby pomóc w wyjaśnieniu problemu. “Zgodność z przepisami, a w szczególności z prawem antymonopolowym, ma dla Beiersdorf najwyższy priorytet – podała niemiecka firma w swoim oświadczeniu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. sierpień 2025 14:50