StoryEditor
Hurt i dystrybucja
15.12.2022 00:00

Pharmalink zakończył budowę magazynu farmaceutycznego

Pharmalink, spółka z grupy Pelion (właściciela aptek DOZ i drogerii Natura), zakończyła ostatni etap budowy magazyny farmaceutycznego w Łodzi. Inwestycja jest największym tego typu obiektem w Polsce i jednym z największych w Europie Centralnej. Wykorzystywany jest przez kilka hurtowni farmaceutycznych i firm farmaceutycznych dystrybuujących leki do tysięcy aptek i kilkuset szpitali.

Budowa magazyny Pharmalink rozpoczęła się w 2014 r. Po ośmiu latach na działce o powierzchni 8,8 ha stanęły hale o powierzchni 43 tys. mkw, mieszczące 25 tys. miejsc paletowych. Jak zapewnia inwestor, obiekt spełnia wszystkie rygorystyczne wymogi Prawa farmaceutycznego oraz Dobrej Praktyki Dystrybucyjnej, co zapewnia najwyższe standardy w zakresie bezpieczeństwa produktów leczniczych.

– Inwestycja, która rozpoczęła się jeszcze przed nadzwyczajnymi wydarzeniami ostatnich lat, tj. przed pandemią i przed wojną w Ukrainie, stanowi krytycznie ważne ogniwo w łańcuchu dostaw leków na terenie całego kraju. Zapewnia setki nowych miejsc pracy, a także przyczynia się do rozwoju gospodarczego Łodzi i regionu – mówił Jacek Szwajcowski, prezes Pelion.

Dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych, dużą część procesów związanych z kompletowaniem zamówień udało się całkowicie zautomatyzować, znacząco usprawniając i przyspieszając drogę leku od komory przyjęć do ekspedycji.

– Dzięki nowej powierzchni magazynowej, wyposażonej w regały wysokiego składowania, regały półkowe oraz nowoczesną infrastrukturę, Pharmalink zapewni jeszcze wyższy standard świadczonych usług dystrybucyjnych oraz zagwarantuje sobie możliwości rozwoju na kilka lat do przodu – podkreślała Renata Biel, prezes Pharmalink.

Magazyn powstał w Łodzi przy ul. Kinga C. Gillette. Od początku inwestycji projekt był finansowany przez Bank Millennium i Millennium Leasing. Inwestycja został oddana do użytku w październiku 2022 roku. Oficjalne otwarcie z udziałem obecności władz Łodzi, przedstawicieli instytucji państwowych, reprezentantów łódzkich uczelni wyższych, a także przedstawicieli instytucji finansujących inwestycję odbyło się 14 grudnia.

– Inwestycja wzmacnia odporność naszego regionu w wymiarze zdrowotnym, ale również ekonomicznym. Oznacza nowe miejsca pracy, a co za tym idzie stabilną przyszłość setek rodzin. Oznacza także podatki dla naszego miasta, dzięki którym finansowane będą mogły być ambitne programy realizowane dla łodzian. Jako prezydent Łodzi jestem szczęśliwa, że pomimo nieustannie rosnącej skali działania, to właśnie w Łodzi Pelion lokuje swoje najważniejsze inwestycje – mówiła Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi.

Inwestycja jest największym tego typu obiektem w Polsce i jednym z największych w Europie Centralnej. Wykorzystywany jest przez kilka hurtowni farmaceutycznych i firm farmaceutycznych dystrybuujących leki do tysięcy aptek i kilkuset szpitali.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
08.05.2024 16:36
Clarins optymalizuje łańcuchy dostaw i podpisuje strategiczną umowę z FM Logistic
Clarins wraz z FM Logistic pracują nad optymalizacją i zarządzaniem łańcuchem dostaw kosmetycznej marki w Europie FM Logistic
Clarins – globalna grupa kosmetyczna oraz FM Logistic będą współpracować nad wdrożeniem elastycznej sieci dystrybucji produktów marki w dziesięciu krajach europejskich. Po dwóch latach pilotażowego projektu firmy podpisały umowę o strategicznym partnerstwie.

FM Logistic nawiązało współpracę z Clarins, globalną rodzinną grupą kosmetyczną. Jej celem jest wdrożenie sprawnie działającej i elastycznej sieci dystrybucji w dziesięciu krajach europejskich. Sieć będzie obsługiwana z trzech strategicznych lokalizacji logistycznych Clarins we Francji, Hiszpanii i Włoszech.

image
Clarins to luksusowa marka kosmetyczna
fot. Shutterstock
Spersonalizowane rozwiązanie z zakresu „Control Tower”, czyli pełnej integracji danych i zarządzania łańcuchem dostaw, zostało zaprojektowane w celu sprostania wyzwaniom związanym z rozwojem Grupy Clarins w Europie. Zapewnia ono widoczność przepływów w czasie rzeczywistym, planowanie zamówień, zarządzanie ryzykiem, zoptymalizowany wpływ na CSR i transport. Ponadto system ten optymalizuje kompleksowy przepływ logistyczny, aby znacznie zmniejszyć ślad węglowy. Monitorowanie danych w czasie rzeczywistym umożliwia identyfikację obszarów wymagających poprawy i alertów dotyczących łańcucha dostaw.

Po przeprowadzeniu dwuletniego projektu pilotażowego FM Logistic i Clarins podpisały umowę o strategicznym partnerstwie. Ma ono na celu wsparcie europejskiej sieci dystrybucji, która obejmuje dziesięć krajów, a wysyłki odbywają się z trzech kluczowych lokalizacji we Francji (magazyn Clarins w Amiens), Włoszech (magazyn FM Logistic w Vellezzo Bellini) i Hiszpanii (magazyn FM Logistic w Illescas).

– To partnerstwo stanowi ważny kamień milowy w naszych wysiłkach na rzecz optymalizacji operacji logistycznych z naszych 3 centrów w Europie, dzięki konkretnemu i innowacyjnemu rozwiązaniu, które umożliwia precyzyjne śledzenie naszego łańcucha dystrybucji w czasie zbliżonym do rzeczywistego. Wpisuje się to w nasze zobowiązania dotyczące coraz bardziej wydajnej obsługi klienta, zapewniając szybkie, niezawodne i sprawne dostawy, przy jednoczesnym zmniejszeniu wpływu na środowisko poprzez lokalizację centrów bliżej naszych klientów i wykorzystanie „czystszego” transportu – stwierdził Denis Martin, specjalista ds. transformacji wsparcia biznesowego w Clarins.

FM Logistic Central Europe jest częścią międzynarodowej firmy logistycznej FM Logistic i zajmuje się obsługą rynków w Europie Środkowej. Oddziały firmy w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech umożliwiają obsługę klientów w regionie.

Firma dysponuje łącznie ponad 1 mln mkw. powierzchni magazynowej, a także flotą ok. 2 500 pojazdów. Posiada 17 platform logistycznych, 30 magazynów przeładunkowych i zatrudnia ponad 5 tys. pracowników.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
23.04.2024 10:27
Aura Distribution ogłasza plany rozwoju, zagranicznej ekspansji oraz powiększa licenyjne portfolio!
AURA DISTRIBUTION zmienia nazwę, powiększa profil działalności, otwiera się na europejskie rynki i popisuje nowy kontrakt licencyjny!AURA DISTRIBUTION
Aura Distribution dotychczas zajmująca się głównie dystrybucją trendujących na rynku światowym kosmetyków i akcesoriów ogłasza swoje plany rozwoju na rok 2024!

Firma, która wprowadziła i z powodzeniem rozwinęła na rodzimym rynku marki takie jak Cettua, Quret, Jumiso czy licencyjne produkty kosmetyczne Pusheen podjęła plany rozwoju Działu Produkcji oraz podpisała kontrakt z kilkoma kultowymi licencjami.

 

Jak zapowiada CEO AURY - Aldona Wołoszyn, rok 2024 przyniósł w jej firmie wiele zmian, a te opisane poniżej to dopiero początek.

NOWA NAZWA, ROZWÓJ FIRMY!

image
AURA DISTRIBUTION
Po wielu latach opierania biznesu na modelu dystrybucyjnym, firma podjęła działania mające na celu wzrost jej rynkowego potencjału. W ślad za tym postanowiła rozbudować Dział Produkcyjny oraz skupić się na rozwoju marek własnych. Z tego powodu zmianie uległa nazwa firmy i w najbliższym czasie będzie funkcjonowała pod nową - AURA S.P. Z.O.O. Zmiana ta jest podyktowana ułatwieniem w komunikacji i zapamiętaniu w świadomości klientów firmy i jej działaności.

Nie oznacza to jednak rezygnacji z dystrybucji kosmetyków i akcesoriów światowych marek, których renomę AURA wiele lat budowała na polskim rynku. To ramię biznesu będzie nadal prężnie się rozwijać i wzrastać, a wiele wskazuję, że będzie to wzrost jeszcze bardziej dynamiczny niż dotychczas.

EKSPANSJA NA RYNKI EUROPEJSKIE!

To właśnie ogromne doświadczenie dystrybutorskie skłoniło CEO firmy do otwarcia się na rynki eksportowe. Po ogromnym sukcesie importowanych przez nią kosmetyków w Polsce, postawiła sobie za cel zaprezentowania i sprzedaży własnych kosmetyków i akcesoriów w całej Europie. Jednym z pierwszych kroków podjętych w tej sprawie był udział w corocznych, największych targach kosmetycznych COSMOPROF BOLOGNA 2024. Po raz pierwszy firma AURA zaprezentowała się na nich w roli wystawcy, a na swoim kolorowym i przyciągającym wzrok stoisku premierę miały kosmetyki oraz akcesoria pod własnym logo.

Przedstawione propozycje cieszyły się ogromnym zainteresowaniem - docenione zostały za jakość, designe, pomysłowość i dostosowanie do aktualnych potrzeb klientów na świecie. Uczestnictwo w targach przyniosło dużą ilość kontaktów biznesowych, które w najbliższym czasie zaprocentują pierwszą w historii firmy ekspansją na rynki zagraniczne.

Na wspominanych wyżej targach premierę miały także nowe licencję, które pod koniec 2023 roku  dołączyły do już bogatego portfolio firmy AURA! Do dotychczasowych produktów z kultowym kotem Pusheen oraz z bohaterami  bajek czy filmów takich jak Harry Potter, Wonder Women, Batman, Spider Man, Tom and Jerry, Looney Tones czy FRIENDS dołączają licencje spod znaku globalnego partnera - firmy MATTEL!  Dzięki tej współpracy ofertę firmy AURA wzbogacą kosmetyki i akcesoria sygnowane licencjami Barbie, Hot Wheels i powracających po wielu latach Monster High! Tym samym AURA staje się firmą z jednym z największych portfolio licencyjnym (w kategorii kosmetyków i akcesoriów kosmetycznych) w Polsce, ale i w Europie

W najbliższym czasie, między innymi na łamach portalu Wiadomości Kosmetyczne prezentowane będą odmienione produkty z portfolio firmy AURA.

Serdecznie zapraszamy do śledzenia firmowych kanałów social media @aurashop.pl (instagram, Facebook)

Kontakt handlowy:

POLSKA: Iwona Kulka, Dyrektor ds. sieci: [email protected], tel. 729-212-625

EKSPORT: Anna Ryszka, Export Department: [email protected] tel: 604-867-467

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
17. maj 2024 21:07