StoryEditor
Hurt i dystrybucja
15.12.2022 00:00

Pharmalink zakończył budowę magazynu farmaceutycznego

Pharmalink, spółka z grupy Pelion (właściciela aptek DOZ i drogerii Natura), zakończyła ostatni etap budowy magazyny farmaceutycznego w Łodzi. Inwestycja jest największym tego typu obiektem w Polsce i jednym z największych w Europie Centralnej. Wykorzystywany jest przez kilka hurtowni farmaceutycznych i firm farmaceutycznych dystrybuujących leki do tysięcy aptek i kilkuset szpitali.

Budowa magazyny Pharmalink rozpoczęła się w 2014 r. Po ośmiu latach na działce o powierzchni 8,8 ha stanęły hale o powierzchni 43 tys. mkw, mieszczące 25 tys. miejsc paletowych. Jak zapewnia inwestor, obiekt spełnia wszystkie rygorystyczne wymogi Prawa farmaceutycznego oraz Dobrej Praktyki Dystrybucyjnej, co zapewnia najwyższe standardy w zakresie bezpieczeństwa produktów leczniczych.

– Inwestycja, która rozpoczęła się jeszcze przed nadzwyczajnymi wydarzeniami ostatnich lat, tj. przed pandemią i przed wojną w Ukrainie, stanowi krytycznie ważne ogniwo w łańcuchu dostaw leków na terenie całego kraju. Zapewnia setki nowych miejsc pracy, a także przyczynia się do rozwoju gospodarczego Łodzi i regionu – mówił Jacek Szwajcowski, prezes Pelion.

Dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych, dużą część procesów związanych z kompletowaniem zamówień udało się całkowicie zautomatyzować, znacząco usprawniając i przyspieszając drogę leku od komory przyjęć do ekspedycji.

– Dzięki nowej powierzchni magazynowej, wyposażonej w regały wysokiego składowania, regały półkowe oraz nowoczesną infrastrukturę, Pharmalink zapewni jeszcze wyższy standard świadczonych usług dystrybucyjnych oraz zagwarantuje sobie możliwości rozwoju na kilka lat do przodu – podkreślała Renata Biel, prezes Pharmalink.

Magazyn powstał w Łodzi przy ul. Kinga C. Gillette. Od początku inwestycji projekt był finansowany przez Bank Millennium i Millennium Leasing. Inwestycja został oddana do użytku w październiku 2022 roku. Oficjalne otwarcie z udziałem obecności władz Łodzi, przedstawicieli instytucji państwowych, reprezentantów łódzkich uczelni wyższych, a także przedstawicieli instytucji finansujących inwestycję odbyło się 14 grudnia.

– Inwestycja wzmacnia odporność naszego regionu w wymiarze zdrowotnym, ale również ekonomicznym. Oznacza nowe miejsca pracy, a co za tym idzie stabilną przyszłość setek rodzin. Oznacza także podatki dla naszego miasta, dzięki którym finansowane będą mogły być ambitne programy realizowane dla łodzian. Jako prezydent Łodzi jestem szczęśliwa, że pomimo nieustannie rosnącej skali działania, to właśnie w Łodzi Pelion lokuje swoje najważniejsze inwestycje – mówiła Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi.

Inwestycja jest największym tego typu obiektem w Polsce i jednym z największych w Europie Centralnej. Wykorzystywany jest przez kilka hurtowni farmaceutycznych i firm farmaceutycznych dystrybuujących leki do tysięcy aptek i kilkuset szpitali.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
04.08.2025 08:50
Gulf Orchid, czyli nowa marka perfum arabskich w Polsce. Czy zdyskontuje sukces Lattafy?
Sweet Heaven to jeden z najpopularniejszych zapachów marki, wywodzącej się ze Zjednoczonych Emiratów ArabskichGulf Orchid mat.pras.

Perfumy dubajskiej marki Gulf Orchid pojawiły się niedawno na polskim rynku dzięki dystrybutorowi: The Rich Supplements. Zapachy są dostępne w sieciach Hebe oraz Super-Pharm. Orientalne kompozycje tworzone są na bazie naturalnych składników i olejków zapachowych – pod gusta europejskich klientów.

Arabskie perfumy od wielu miesięcy coraz częściej trafiają na listy zakupowe Polaków, którzy szukają zapachów o dużej  trwałości, w atrakcyjnych cenach. Niekwestionowaną królową w tej kategorii jest arabska Lattafa. Czy Gulf Orchid – nowa (powstała w 2021 roku), debiutująca od niedawna na polskim rynku marka – okaże się jej godną konkurentką?

Zapachy Gulf Orchid (firma ma ich w swojej ofercie blisko sto, ale do polski trafiło kilkanaśnie najnowszych) obfitują w akordy kwiatowe, owocowe, przyprawowe i gourmand – zgodne z popularnymi trendami. Są one wyraziste, zmysłowe i trwałe – co ważne, nie tylko pięknie pachną, ale dzięki charakterystycznym dla arabskich perfum flakonom wyróżniają się na toaletce.

Zobacz też: Lattafa goni Diora: arabskie perfumy podbijają serca Polaków

Jest to marka, która idealnie wpisuje się w aktualne trendy konsumenckie – zapachy są wyraziste, trwałe i przystępne cenowo. Strategicznie wprowadzamy ją do wybranych sieci sprzedaży: Hebe i Super-Pharm, z selektywnym asortymentem na wyłączność. Dzięki 20-letniemu doświadczeniu zespołu oraz rosnącemu zainteresowaniu segmentem perfum arabskich, widzimy duży potencjał jej sukcesu w Polsce – mówi Łukasz Fabisiak, CEO The Rich Supplements – wyłącznego dystrybutora marki Gulf Orchid w Polsce.

W wielu perfumach marki spotkać można tak popularne ostatnio nuty gourmand: słodkiej waty cukrowej, soczystej wiśni, liczi, kremowej pistacji, wanilii.

Zobacz też: Perfumy gourmand na lekko: kiedy słodycz spotyka świeżość

The Rich Supplements to zespół z 20-letnim doświadczeniem w sprzedaży i marketingu. Specjalizuje się w innowacyjnych markach z kategorii beauty & wellness, wprowadzając na  rynek wysokiej jakości produkty – głównie suplement diety. Dopiero niedawno firma zdecydowała się rozszerzenie oferty i dystrybucję perfum z Dubaju.

Jako spółka dystrybucyjna uważnie obserwujemy zmieniające się trendy w kategorii beauty. Konsumenci coraz częściej poszukują marek, które łączą jakość, wyjątkowość i przystępną cenę – również w obszarze zapachów. Perfumy arabskie, które zyskują ogromną popularność na całym świecie, idealnie wpisują się w ten kierunek. Marka Gulf Orchid to nasza odpowiedź na te potrzeby: unikatowa, trwała i zapadająca w pamięć  – potwierdza Grzegorz Drobiszewski, szef marketingu The Rich Supplements, zapytany przez redakcję Wiadomości Kosmetycznych o wprowadzenie perfum do oferty firmy. – Będziemy dalej poszerzać portfolio o produkty perfumeryjne i kosmetyczne, które odpowiadają na potrzeby i oczekiwania Polaków – dodaje Grzegorz Drobiszewski. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
25.06.2025 11:12
Szwajcarsko-niemiecka wojna cenowa, w centrum – marka Nivea
Migros zarzuca Beiersdorfowi narzucanie zbyt wysokich cen kosmetyków Nivea Beiersdorf

Szwajcarski urząd ds. konkurencji (COMCO) poinformował o wszczęciu dochodzenia, wymierzonego w niemiecki koncern Beiersdorf. Chodzi o zarzuty Migrosa (największej w Szwajcarii firmy detalicznej, będącej właścicielem sieci supermarketów) wobec niemieckiego producenta o zbyt wysokie ceny kosmetyków marki Nivea na szwajcarskim rynku.

W swoim oświadczeniu urząd uznał, że Beiersdorf odmawia Migrosowi możliwości zakupu produktów marki Nivea na takich samych warunkach, na jakich są one dostępne w innych krajach – dowiedział się Reuters.

COMCO analizuje między innymi, czy Beiersdorf ma porównywalną siłę rynkową do Migros

image
Shutterstock

– Jeśli okaże się że tak jest, zajmie się zbadaniem, czy Beiersdorf nadużywa tej pozycji, pobierając od Migrosa wyższe ceny za te same produkty Nivea, niż porównywalni sprzedawcy detaliczni za granicą – poinformował urząd. 

Beiersdorf oświadczył, że zarzuty te są dla koncernu niezrozumiałe i że będzie współpracować z COMCO, aby pomóc w wyjaśnieniu problemu. “Zgodność z przepisami, a w szczególności z prawem antymonopolowym, ma dla Beiersdorf najwyższy priorytet – podała niemiecka firma w swoim oświadczeniu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
17. sierpień 2025 18:06