StoryEditor
Hurt i dystrybucja
15.12.2022 00:00

Pharmalink zakończył budowę magazynu farmaceutycznego

Pharmalink, spółka z grupy Pelion (właściciela aptek DOZ i drogerii Natura), zakończyła ostatni etap budowy magazyny farmaceutycznego w Łodzi. Inwestycja jest największym tego typu obiektem w Polsce i jednym z największych w Europie Centralnej. Wykorzystywany jest przez kilka hurtowni farmaceutycznych i firm farmaceutycznych dystrybuujących leki do tysięcy aptek i kilkuset szpitali.

Budowa magazyny Pharmalink rozpoczęła się w 2014 r. Po ośmiu latach na działce o powierzchni 8,8 ha stanęły hale o powierzchni 43 tys. mkw, mieszczące 25 tys. miejsc paletowych. Jak zapewnia inwestor, obiekt spełnia wszystkie rygorystyczne wymogi Prawa farmaceutycznego oraz Dobrej Praktyki Dystrybucyjnej, co zapewnia najwyższe standardy w zakresie bezpieczeństwa produktów leczniczych.

– Inwestycja, która rozpoczęła się jeszcze przed nadzwyczajnymi wydarzeniami ostatnich lat, tj. przed pandemią i przed wojną w Ukrainie, stanowi krytycznie ważne ogniwo w łańcuchu dostaw leków na terenie całego kraju. Zapewnia setki nowych miejsc pracy, a także przyczynia się do rozwoju gospodarczego Łodzi i regionu – mówił Jacek Szwajcowski, prezes Pelion.

Dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych, dużą część procesów związanych z kompletowaniem zamówień udało się całkowicie zautomatyzować, znacząco usprawniając i przyspieszając drogę leku od komory przyjęć do ekspedycji.

– Dzięki nowej powierzchni magazynowej, wyposażonej w regały wysokiego składowania, regały półkowe oraz nowoczesną infrastrukturę, Pharmalink zapewni jeszcze wyższy standard świadczonych usług dystrybucyjnych oraz zagwarantuje sobie możliwości rozwoju na kilka lat do przodu – podkreślała Renata Biel, prezes Pharmalink.

Magazyn powstał w Łodzi przy ul. Kinga C. Gillette. Od początku inwestycji projekt był finansowany przez Bank Millennium i Millennium Leasing. Inwestycja został oddana do użytku w październiku 2022 roku. Oficjalne otwarcie z udziałem obecności władz Łodzi, przedstawicieli instytucji państwowych, reprezentantów łódzkich uczelni wyższych, a także przedstawicieli instytucji finansujących inwestycję odbyło się 14 grudnia.

– Inwestycja wzmacnia odporność naszego regionu w wymiarze zdrowotnym, ale również ekonomicznym. Oznacza nowe miejsca pracy, a co za tym idzie stabilną przyszłość setek rodzin. Oznacza także podatki dla naszego miasta, dzięki którym finansowane będą mogły być ambitne programy realizowane dla łodzian. Jako prezydent Łodzi jestem szczęśliwa, że pomimo nieustannie rosnącej skali działania, to właśnie w Łodzi Pelion lokuje swoje najważniejsze inwestycje – mówiła Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi.

Inwestycja jest największym tego typu obiektem w Polsce i jednym z największych w Europie Centralnej. Wykorzystywany jest przez kilka hurtowni farmaceutycznych i firm farmaceutycznych dystrybuujących leki do tysięcy aptek i kilkuset szpitali.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
25.06.2025 11:12
Szwajcarsko-niemiecka wojna cenowa, w centrum – marka Nivea
Migros zarzuca Beiersdorfowi narzucanie zbyt wysokich cen kosmetyków Nivea Beiersdorf

Szwajcarski urząd ds. konkurencji (COMCO) poinformował o wszczęciu dochodzenia, wymierzonego w niemiecki koncern Beiersdorf. Chodzi o zarzuty Migrosa (największej w Szwajcarii firmy detalicznej, będącej właścicielem sieci supermarketów) wobec niemieckiego producenta o zbyt wysokie ceny kosmetyków marki Nivea na szwajcarskim rynku.

W swoim oświadczeniu urząd uznał, że Beiersdorf odmawia Migrosowi możliwości zakupu produktów marki Nivea na takich samych warunkach, na jakich są one dostępne w innych krajach – dowiedział się Reuters.

COMCO analizuje między innymi, czy Beiersdorf ma porównywalną siłę rynkową do Migros

image
Shutterstock

– Jeśli okaże się że tak jest, zajmie się zbadaniem, czy Beiersdorf nadużywa tej pozycji, pobierając od Migrosa wyższe ceny za te same produkty Nivea, niż porównywalni sprzedawcy detaliczni za granicą – poinformował urząd. 

Beiersdorf oświadczył, że zarzuty te są dla koncernu niezrozumiałe i że będzie współpracować z COMCO, aby pomóc w wyjaśnieniu problemu. “Zgodność z przepisami, a w szczególności z prawem antymonopolowym, ma dla Beiersdorf najwyższy priorytet – podała niemiecka firma w swoim oświadczeniu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
11.06.2025 07:51
Zmiany w Grupie Eurocash. Janusz Kulik przejmuje zarządzanie segmentem detalicznym
Wcześniej Janusz Kulik związany był z takimi spółkami, jak Carrefour Polska i Makro Cash&Carry Polskamat.pras.

Janusz Kulik, menedżer z międzynarodowym doświadczeniem w zarządzaniu sieciami handlowymi, z dniem 13 czerwca przejmie zarządzanie segmentem detalicznym w Grupie Eurocash, w tym kluczową siecią franczyzową Delikatesy Centrum. Zastąpi Dariusza Stolarczyka, który 10 czerwca 2025, ze skutkiem na 30 czerwca 2025, złożył rezygnację z pełnienia funkcji członka zarządu Eurocash S.A. oraz spółek zależnych.

Janusz Kulik to ceniony lider z prawie 30-letnim doświadczeniem w strategicznej transformacji i dynamicznym rozwoju firm handlowych na rynkach europejskich. Przez blisko dwie dekady był związany z Grupą Rewe, trzecim największym detalistą w Europie, w której Zarządzie zasiadał w latach 2009-2021. Był kluczową postacią w opracowywaniu i wdrażaniu nowej strategii dla regionu CEE, innowacyjnych koncepcji sklepów oraz realizacji projektów fuzji i przejęć. Odegrał również istotną rolę w tworzeniu nowej struktury organizacyjnej oraz w opracowaniu i implementacji strategii cyfryzacji, obejmującej zarówno procesy sklepowe, jak i rozwój e-commerce. 

Wcześniej Janusz Kulik związany był z takimi spółkami, jak Carrefour Polska i Makro Cash&Carry Polska. W ostatnich latach doradzał wiodącym funduszom inwestycyjnym oraz pełnił funkcje doradcze i coachingowe dla zarządów spółek w Niemczech, Austrii i Polsce.

Od ponad dwóch lat Janusz Kulik wspierał Grupę Eurocash jako doradca zarządu, koncentrując się na obszarze detalicznym i sieci Delikatesy Centrum. Przejmując teraz bezpośrednie zarządzanie tym segmentem, będzie odpowiadał za jego dalszy rozwój i transformację.

Międzynarodowe doświadczenie Janusza Kulika w budowaniu silnych sieci detalicznych, takich jak Rewe czy Billa, które odnoszą sukcesy na wielu rynkach Europy, to ogromna wartość dla naszej organizacji. Jestem przekonany, że w tej części Europy trudno o lepszego eksperta od segmentu supermarketów – zna rynek, rozumie specyfikę franczyzy i potrafi przekuwać strategię w konkretne wyniki. Cieszę się, że dołącza do naszego zespołu i wierzę, że pod jego kierunkiem Delikatesy Centrum staną się najlepszą siecią supermarketów proximity w Polsce. Cały zarząd Grupy Eurocash wierzy w ten model i jego przyszłość – podkreśla Paweł Surówka, prezes zarządu Grupy Eurocash.

Dariusz Stolarczyk był związany z Grupą Eurocash od 2018 roku, początkowo jako prezes zarządu Eurocash Serwis, z sukcesem kierował rozwojem spółki, zapewniając jej stabilny wzrost i bardzo dobre wyniki finansowe. Od lutego 2022 roku pełnił funkcję członka zarządu Eurocash S.A. oraz spółek zależnych odpowiadając za cały segment detaliczny, w tym sieć Delikatesy Centrum. Wcześniej związany był m.in. z Eton Park Fund, Asseco Poland, Globe Trade Centre, NFI EMPIK Media & Fashion czy Accenture.

Bardzo dziękuję Dariuszowi Stolarczykowi za jego wkład i oddanie Grupie Eurocash w ostatnich latach. Wspólnie z całym Zarządem życzymy mu wszystkiego dobrego i wielu sukcesów w realizacji kolejnych zawodowych wyzwań – dodaje Paweł Surówka.

Grupa Eurocash jest największym polskim hurtowym dystrybutorem produktów FMCG, właścicielem lidera rynku e-grocery Frisco.pl, partnerem logistycznym i technologicznym sklepów lokalnych. Zarządza rozbudowaną strukturą sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich, takich jak ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Gama, Duży Ben, Lewiatan czy Drogerie Koliber. Z ponad 15,5 tys. placówek Grupa Eurocash, zgodnie z analizą Deloitte, jest największym franczyzodawcą w Polsce, co czyni kluczowym partnerem rozwoju dla tysięcy lokalnych przedsiębiorców. Z liczbą ponad 19 tys. zatrudnianych pracowników i 90 tys. klientów, Eurocash od lat zajmuje miejsce w czołówce największych polskich firm, kompleksowo kształtując rynek polskiego handlu i wyznaczając kierunki rozwoju branży. 

Zobacz też:

Świętowaliśmy 25-lecie Drogerii Koliber!

Klaudia Rudewicz, Ambra, Eurocash: Nie mamy w magazynach wszystkiego, co pojawia się na rynku, bo nie o to w tym biznesie chodzi

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
01. lipiec 2025 01:15