StoryEditor
Hurt i dystrybucja
19.03.2020 00:00

​​​​​​​Ręce do wsparcia aptek pilnie potrzebne - PGE szuka tymczasowych pracowników

Pandemia koronawirusa przeorganizowała rynek ochrony zdrowia na całym świecie. Podmioty, które wspierają społeczeństwo w walce z zagrożeniem, działają teraz na pełnych obrotach. W związku z tym Polska Grupa Farmaceutyczna zaprasza do współpracy osoby, które pomogą zadbać o płynne i terminowe dostarczenie leków do aptek.

W związku z licznymi ograniczeniami, których doświadczamy w czasie pandemii koronawirusa, wielu przedsiębiorców zostało zmuszonych do zawieszenia lub ograniczenia swojej działalności. Dlatego też wiele osób, szczególnie zatrudnionych w oparciu o umowy zlecenie lub o dzieło, zostało bez środków do życia. W tym trudnym czasie Polska Grupa Farmaceutyczna, jedna z największych hurtowni farmaceutycznych w Polsce, poszukuje pracowników. Istnieje bowiem ryzyko, że panujący kryzys może doprowadzić do braku leków w szpitalach i aptekach.

Odpowiadamy za 20 proc. dostaw do aptek. Każdego dnia w  13 magazynach zlokalizowanych w różnych częściach Polski przygotowujemy 14 tysięcy dostaw składających się z około 25 tysięcy różnych rodzajów leków. Teraz znajdujemy się w szczególnym czasie, kiedy utrzymanie ciągłości dostaw lekarstw generuje potrzebę zatrudniania dodatkowych pracowników - tłumaczy Tomisław Bensari, prezes Polskiej Grupy Farmaceutycznej.

Do pracy mogą zgłaszać się wszyscy. Do głównych zadań nowo zatrudnionych osób będzie należało wsparcie w kompletacji zamówień i transport leków do aptek i szpitali. Co ważne, chociaż siedziba firmy mieści się w Łodzi, wsparcie skierowane jest do osób w całej Polsce - magazyny Polskiej Grupy Farmaceutycznej są zlokalizowane w 13 województwach.

Praca jest bezpieczna. Firma, która na co dzień dba o swoich pracowników, teraz wprowadziła niezwykle rygorystyczne zasady bezpieczeństwa pracy, co daje komfort realizowania swoich obowiązków wszystkim pracownikom.

Przedstawiciele PGF  zgłosili się także do włodarzy poszczególnych miast i urzędów pracy, które obecnie mierzą się z rosnącym bezrobociem wśród osób, które chwilę temu miały zatrudnienie i środki do życia. Współpraca przy zaopatrywaniu pacjentów może być idealnym rozwiązaniem na ten trudny czas.

Dla usprawnienia procesu rekrutacji firma uruchomiła specjalną stronę internetową www.potrzebujemyciebie.pl. Za jej pośrednictwem mogą się zgłaszać wszystkie osoby poszukujące pracy tymczasowej chcące pomóc w dostarczeniu leków tym, którzy ich bardzo potrzebują.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
25.06.2025 11:12
Szwajcarsko-niemiecka wojna cenowa, w centrum – marka Nivea
Migros zarzuca Beiersdorfowi narzucanie zbyt wysokich cen kosmetyków Nivea Beiersdorf

Szwajcarski urząd ds. konkurencji (COMCO) poinformował o wszczęciu dochodzenia, wymierzonego w niemiecki koncern Beiersdorf. Chodzi o zarzuty Migrosa (największej w Szwajcarii firmy detalicznej, będącej właścicielem sieci supermarketów) wobec niemieckiego producenta o zbyt wysokie ceny kosmetyków marki Nivea na szwajcarskim rynku.

W swoim oświadczeniu urząd uznał, że Beiersdorf odmawia Migrosowi możliwości zakupu produktów marki Nivea na takich samych warunkach, na jakich są one dostępne w innych krajach – dowiedział się Reuters.

COMCO analizuje między innymi, czy Beiersdorf ma porównywalną siłę rynkową do Migros

image
Shutterstock

– Jeśli okaże się że tak jest, zajmie się zbadaniem, czy Beiersdorf nadużywa tej pozycji, pobierając od Migrosa wyższe ceny za te same produkty Nivea, niż porównywalni sprzedawcy detaliczni za granicą – poinformował urząd. 

Beiersdorf oświadczył, że zarzuty te są dla koncernu niezrozumiałe i że będzie współpracować z COMCO, aby pomóc w wyjaśnieniu problemu. “Zgodność z przepisami, a w szczególności z prawem antymonopolowym, ma dla Beiersdorf najwyższy priorytet – podała niemiecka firma w swoim oświadczeniu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
11.06.2025 07:51
Zmiany w Grupie Eurocash. Janusz Kulik przejmuje zarządzanie segmentem detalicznym
Wcześniej Janusz Kulik związany był z takimi spółkami, jak Carrefour Polska i Makro Cash&Carry Polskamat.pras.

Janusz Kulik, menedżer z międzynarodowym doświadczeniem w zarządzaniu sieciami handlowymi, z dniem 13 czerwca przejmie zarządzanie segmentem detalicznym w Grupie Eurocash, w tym kluczową siecią franczyzową Delikatesy Centrum. Zastąpi Dariusza Stolarczyka, który 10 czerwca 2025, ze skutkiem na 30 czerwca 2025, złożył rezygnację z pełnienia funkcji członka zarządu Eurocash S.A. oraz spółek zależnych.

Janusz Kulik to ceniony lider z prawie 30-letnim doświadczeniem w strategicznej transformacji i dynamicznym rozwoju firm handlowych na rynkach europejskich. Przez blisko dwie dekady był związany z Grupą Rewe, trzecim największym detalistą w Europie, w której Zarządzie zasiadał w latach 2009-2021. Był kluczową postacią w opracowywaniu i wdrażaniu nowej strategii dla regionu CEE, innowacyjnych koncepcji sklepów oraz realizacji projektów fuzji i przejęć. Odegrał również istotną rolę w tworzeniu nowej struktury organizacyjnej oraz w opracowaniu i implementacji strategii cyfryzacji, obejmującej zarówno procesy sklepowe, jak i rozwój e-commerce. 

Wcześniej Janusz Kulik związany był z takimi spółkami, jak Carrefour Polska i Makro Cash&Carry Polska. W ostatnich latach doradzał wiodącym funduszom inwestycyjnym oraz pełnił funkcje doradcze i coachingowe dla zarządów spółek w Niemczech, Austrii i Polsce.

Od ponad dwóch lat Janusz Kulik wspierał Grupę Eurocash jako doradca zarządu, koncentrując się na obszarze detalicznym i sieci Delikatesy Centrum. Przejmując teraz bezpośrednie zarządzanie tym segmentem, będzie odpowiadał za jego dalszy rozwój i transformację.

Międzynarodowe doświadczenie Janusza Kulika w budowaniu silnych sieci detalicznych, takich jak Rewe czy Billa, które odnoszą sukcesy na wielu rynkach Europy, to ogromna wartość dla naszej organizacji. Jestem przekonany, że w tej części Europy trudno o lepszego eksperta od segmentu supermarketów – zna rynek, rozumie specyfikę franczyzy i potrafi przekuwać strategię w konkretne wyniki. Cieszę się, że dołącza do naszego zespołu i wierzę, że pod jego kierunkiem Delikatesy Centrum staną się najlepszą siecią supermarketów proximity w Polsce. Cały zarząd Grupy Eurocash wierzy w ten model i jego przyszłość – podkreśla Paweł Surówka, prezes zarządu Grupy Eurocash.

Dariusz Stolarczyk był związany z Grupą Eurocash od 2018 roku, początkowo jako prezes zarządu Eurocash Serwis, z sukcesem kierował rozwojem spółki, zapewniając jej stabilny wzrost i bardzo dobre wyniki finansowe. Od lutego 2022 roku pełnił funkcję członka zarządu Eurocash S.A. oraz spółek zależnych odpowiadając za cały segment detaliczny, w tym sieć Delikatesy Centrum. Wcześniej związany był m.in. z Eton Park Fund, Asseco Poland, Globe Trade Centre, NFI EMPIK Media & Fashion czy Accenture.

Bardzo dziękuję Dariuszowi Stolarczykowi za jego wkład i oddanie Grupie Eurocash w ostatnich latach. Wspólnie z całym Zarządem życzymy mu wszystkiego dobrego i wielu sukcesów w realizacji kolejnych zawodowych wyzwań – dodaje Paweł Surówka.

Grupa Eurocash jest największym polskim hurtowym dystrybutorem produktów FMCG, właścicielem lidera rynku e-grocery Frisco.pl, partnerem logistycznym i technologicznym sklepów lokalnych. Zarządza rozbudowaną strukturą sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich, takich jak ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Gama, Duży Ben, Lewiatan czy Drogerie Koliber. Z ponad 15,5 tys. placówek Grupa Eurocash, zgodnie z analizą Deloitte, jest największym franczyzodawcą w Polsce, co czyni kluczowym partnerem rozwoju dla tysięcy lokalnych przedsiębiorców. Z liczbą ponad 19 tys. zatrudnianych pracowników i 90 tys. klientów, Eurocash od lat zajmuje miejsce w czołówce największych polskich firm, kompleksowo kształtując rynek polskiego handlu i wyznaczając kierunki rozwoju branży. 

Zobacz też:

Świętowaliśmy 25-lecie Drogerii Koliber!

Klaudia Rudewicz, Ambra, Eurocash: Nie mamy w magazynach wszystkiego, co pojawia się na rynku, bo nie o to w tym biznesie chodzi

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. lipiec 2025 03:28