StoryEditor
Hurt i dystrybucja
10.03.2020 00:00

Rossmann otwiera regionalny hub dystrybucyjny w Jankach pod Warszawą

Rossmann wynajął 3600 mkw. nowoczesnej powierzchni magazynowo-biurowej w parku dystrybucyjnym Panattoni Park Warsaw South Janki, gdzie otworzy hub dystrybucyjny w modelu cross-dock. Będzie on obsługiwał rynek Warszawy i okolic.

Rossmann wynajął 3600 mkw. nowoczesnej powierzchni magazynowo-biurowej w parku dystrybucyjnym Panattoni Park Warsaw South Janki, gdzie otworzy hub dystrybucyjny w modelu cross-dock. Będzie on obsługiwał rynek Warszawy i okolic.

Rossmann ma główne centrum dystrybucyjne w Łodzi oraz dwa regionalne centra dystrybucji – w Grudziądzu i Pyskowicach. Hub dystrybucyjny Rossmann w Panattoni Park Warsaw South Janki będzie działał w modelu cross-dock i obsługiwał rynek Warszawy i okolic. Rossmann zajmie 3 480 mkw. powierzchni magazynowej oraz 120 mkw. powierzchni biurowej w centrum dystrybucyjnym w Jankach.

Hub dystrybucyjny dla aglomeracji warszawskiej wpisuje się w naszą strategię sprawnej obsługi logistycznej sieci sklepów, którą co roku dynamicznie powiększamy. Warszawa to dla nas kluczowy rynek. Zależało nam na obiekcie, który pozwoli na realizację dostaw w krótkich oknach czasowych za pomocą aut dostawczych. Po analizie dostępnych na rynku propozycji zdecydowaliśmy się na magazyn Panattoni w Jankach, ze względu na lokalizację i bardzo dobrze dopasowany do naszych potrzeb layout modułu – mówi Dominik Pająk z firmy Rossmann.

Panattoni Park Warsaw South w Jankach pod Warszawą

– Klient poszukiwał miejsca na magazyn typu cross-dock, który zapewniłby sprawny przepływ jednostek wysyłkowych w magazynie i umożliwił obsługę jednocześnie dużej liczby samochodów dostawczych. Moduł w Panattoni Park Warsaw South Janki  wyposażony w 14 doków i 2 bramy z poziomu zero oraz dodatkowo płytka, jak na standard obiektów logistycznych, powierzchnia pozwala na szybki obrót towarów i rozdysponowanie go do mniejszych samochodów w bardzo krótkim czasie – dodaje Danuta Dzierżak z firmy Axi Immo, która doradzała Rossmannowi w transakcji.

Panattoni Park Warsaw South Janki to park magazynowy o łącznej powierzchni ponad 70 500 mkw. składający się z 2 nowoczesnych budynków magazynowych.

Lokalizacja centrum dystrybucyjnego jest jednym z jego głównych atutów. Położenie przy węźle „Janki” na drodze ekspresowej S8 łączącej drogę ekspresową S2 z drogą krajową nr 7 stwarza optymalne warunki dla dystrybucji na terenie aglomeracji warszawskiej jednocześnie gwarantując szybkie połączenie drogowe z regionem Polski Centralnej –  dodaje Olga Wałkiewicz z Panattoni Europe.

Rossmann jest największą siecią drogeryjną działającą na polskim rynku. Prowadzi ok. 1400 sklepów oraz e-drogerię. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
25.06.2025 11:12
Szwajcarsko-niemiecka wojna cenowa, w centrum – marka Nivea
Migros zarzuca Beiersdorfowi narzucanie zbyt wysokich cen kosmetyków Nivea Beiersdorf

Szwajcarski urząd ds. konkurencji (COMCO) poinformował o wszczęciu dochodzenia, wymierzonego w niemiecki koncern Beiersdorf. Chodzi o zarzuty Migrosa (największej w Szwajcarii firmy detalicznej, będącej właścicielem sieci supermarketów) wobec niemieckiego producenta o zbyt wysokie ceny kosmetyków marki Nivea na szwajcarskim rynku.

W swoim oświadczeniu urząd uznał, że Beiersdorf odmawia Migrosowi możliwości zakupu produktów marki Nivea na takich samych warunkach, na jakich są one dostępne w innych krajach – dowiedział się Reuters.

COMCO analizuje między innymi, czy Beiersdorf ma porównywalną siłę rynkową do Migros

image
Shutterstock

– Jeśli okaże się że tak jest, zajmie się zbadaniem, czy Beiersdorf nadużywa tej pozycji, pobierając od Migrosa wyższe ceny za te same produkty Nivea, niż porównywalni sprzedawcy detaliczni za granicą – poinformował urząd. 

Beiersdorf oświadczył, że zarzuty te są dla koncernu niezrozumiałe i że będzie współpracować z COMCO, aby pomóc w wyjaśnieniu problemu. “Zgodność z przepisami, a w szczególności z prawem antymonopolowym, ma dla Beiersdorf najwyższy priorytet – podała niemiecka firma w swoim oświadczeniu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
11.06.2025 07:51
Zmiany w Grupie Eurocash. Janusz Kulik przejmuje zarządzanie segmentem detalicznym
Wcześniej Janusz Kulik związany był z takimi spółkami, jak Carrefour Polska i Makro Cash&Carry Polskamat.pras.

Janusz Kulik, menedżer z międzynarodowym doświadczeniem w zarządzaniu sieciami handlowymi, z dniem 13 czerwca przejmie zarządzanie segmentem detalicznym w Grupie Eurocash, w tym kluczową siecią franczyzową Delikatesy Centrum. Zastąpi Dariusza Stolarczyka, który 10 czerwca 2025, ze skutkiem na 30 czerwca 2025, złożył rezygnację z pełnienia funkcji członka zarządu Eurocash S.A. oraz spółek zależnych.

Janusz Kulik to ceniony lider z prawie 30-letnim doświadczeniem w strategicznej transformacji i dynamicznym rozwoju firm handlowych na rynkach europejskich. Przez blisko dwie dekady był związany z Grupą Rewe, trzecim największym detalistą w Europie, w której Zarządzie zasiadał w latach 2009-2021. Był kluczową postacią w opracowywaniu i wdrażaniu nowej strategii dla regionu CEE, innowacyjnych koncepcji sklepów oraz realizacji projektów fuzji i przejęć. Odegrał również istotną rolę w tworzeniu nowej struktury organizacyjnej oraz w opracowaniu i implementacji strategii cyfryzacji, obejmującej zarówno procesy sklepowe, jak i rozwój e-commerce. 

Wcześniej Janusz Kulik związany był z takimi spółkami, jak Carrefour Polska i Makro Cash&Carry Polska. W ostatnich latach doradzał wiodącym funduszom inwestycyjnym oraz pełnił funkcje doradcze i coachingowe dla zarządów spółek w Niemczech, Austrii i Polsce.

Od ponad dwóch lat Janusz Kulik wspierał Grupę Eurocash jako doradca zarządu, koncentrując się na obszarze detalicznym i sieci Delikatesy Centrum. Przejmując teraz bezpośrednie zarządzanie tym segmentem, będzie odpowiadał za jego dalszy rozwój i transformację.

Międzynarodowe doświadczenie Janusza Kulika w budowaniu silnych sieci detalicznych, takich jak Rewe czy Billa, które odnoszą sukcesy na wielu rynkach Europy, to ogromna wartość dla naszej organizacji. Jestem przekonany, że w tej części Europy trudno o lepszego eksperta od segmentu supermarketów – zna rynek, rozumie specyfikę franczyzy i potrafi przekuwać strategię w konkretne wyniki. Cieszę się, że dołącza do naszego zespołu i wierzę, że pod jego kierunkiem Delikatesy Centrum staną się najlepszą siecią supermarketów proximity w Polsce. Cały zarząd Grupy Eurocash wierzy w ten model i jego przyszłość – podkreśla Paweł Surówka, prezes zarządu Grupy Eurocash.

Dariusz Stolarczyk był związany z Grupą Eurocash od 2018 roku, początkowo jako prezes zarządu Eurocash Serwis, z sukcesem kierował rozwojem spółki, zapewniając jej stabilny wzrost i bardzo dobre wyniki finansowe. Od lutego 2022 roku pełnił funkcję członka zarządu Eurocash S.A. oraz spółek zależnych odpowiadając za cały segment detaliczny, w tym sieć Delikatesy Centrum. Wcześniej związany był m.in. z Eton Park Fund, Asseco Poland, Globe Trade Centre, NFI EMPIK Media & Fashion czy Accenture.

Bardzo dziękuję Dariuszowi Stolarczykowi za jego wkład i oddanie Grupie Eurocash w ostatnich latach. Wspólnie z całym Zarządem życzymy mu wszystkiego dobrego i wielu sukcesów w realizacji kolejnych zawodowych wyzwań – dodaje Paweł Surówka.

Grupa Eurocash jest największym polskim hurtowym dystrybutorem produktów FMCG, właścicielem lidera rynku e-grocery Frisco.pl, partnerem logistycznym i technologicznym sklepów lokalnych. Zarządza rozbudowaną strukturą sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich, takich jak ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Gama, Duży Ben, Lewiatan czy Drogerie Koliber. Z ponad 15,5 tys. placówek Grupa Eurocash, zgodnie z analizą Deloitte, jest największym franczyzodawcą w Polsce, co czyni kluczowym partnerem rozwoju dla tysięcy lokalnych przedsiębiorców. Z liczbą ponad 19 tys. zatrudnianych pracowników i 90 tys. klientów, Eurocash od lat zajmuje miejsce w czołówce największych polskich firm, kompleksowo kształtując rynek polskiego handlu i wyznaczając kierunki rozwoju branży. 

Zobacz też:

Świętowaliśmy 25-lecie Drogerii Koliber!

Klaudia Rudewicz, Ambra, Eurocash: Nie mamy w magazynach wszystkiego, co pojawia się na rynku, bo nie o to w tym biznesie chodzi

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
01. lipiec 2025 01:16