StoryEditor
Handel
10.04.2020 00:00

Koronawirus w supermarkecie może mieć zasięg osiem metrów

Naukowcy z uniwersytetu Aalto w Finlandii twierdzą, że chmura wirusów po pojedynczym kaszlnięciu bez maseczki i zasłonięcia twarzy dłonią może przemieścić się na odległość nawet 8 metrów - podaje portal.abczdrowie.pl.

Naukowcy i studenci z uniwersytetu Aalto stworzyli animację komputerową, która pokazuje, jak długo wirusy (w tym koronawirus SARS-CoV-2) utrzymują się w powietrzu. Model zakłada rozprzestrzenianie się chmury wirusów w supermarkecie. Okazuje się, że nawet jeśli chory robi zakupy w alejce obok, ale odkaszlnie, chmura wirusów bez przeszkód rozprzestrzeni się aż na 8 metrów - podaje portal.abczdrowie.pl.

Zdaniem prof. Ville Vuorinen z Aalto University w Finlandii, koronawirusem można zarazić się w sklepie, a wstępne wyniki wskazują, że cząsteczki aerozolu przenoszące koronawirusa mogą pozostawać w powietrzu dłużej niż pierwotnie sądzono. Wirus nie opada bowiem na podłogę od razu, a porusza się w powietrzu częściowo osiadając na napotkanych przeszkodach.

Prof. Ville Vuorinen dowodzi, że ktoś zarażony może odkaszlnąć i odejść, a wirusy zostają w tym miejscu jeszcze około 6 minut. Fińscy naukowcy twierdzą, że jest to kolejny dowód na to, że noszenie maseczek w przypadku koronawirusa jest niezbędne. Głównym argumentem jest fakt, że część z nas choruje bezobjawowo, ale również czas inkubacji SARS-CoV-2 jest długi, bo wynosi według WHO od 2 do 14 dni (niektórzy naukowcy zwracają jednak uwagę, że może to być więcej niż 20 dni).

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
13.06.2025 14:07
Marka amerykańskiej celebrytki podsumowała rok sukcesów na rynku w Indiach
W Indiach największym zainteresowaniem cieszą się perfumy Cosmic oraz olejki do ust Kylie Skin Lip OilsIG Kylie Cosmetics

Kylie Cosmetics, marka kosmetyczna firmowana przez Kylie Jenner, chce rozszerzyć swoją ofertę produktów dostępnych w Indiach po pierwszym roku działalności na tym rynku. Marka spotkała się tam z bardzo dużym zainteresowaniem konsumentów i zapowiada wprowadzenie nowych kategorii kosmetyków.

Wprowadzona przez House of Beauty marka kosmetyków Kylie Jenner szybko zyskała popularność w Indiach – szczególnie dzięki zestawom Lip Kits. Teraz planuje wprowadzenie 50-60 nowych SKU ze swojej oferty, głównie kosmetyki do pielęgnacji skóry, perfumy, błyszczyki i pomadki. 

Kosmetyki Kylie Cosmetics są obecne w 29 perfumeriach sieci Sephora, które rozszerzają swoją obecność na główne obszary metropolitalne (m.in. Delhi czy Bombaj). Największym zainteresowaniem cieszą się perfumy Cosmic oraz olejki do ust Kylie Skin Lip Oils.

Rok 2024 był przełomowy dla Kylie Cosmetics w Indiach. Planujemy dodatkowo rozszerzyć naszą obecność w e-commerce, aby zwiększyć zasięg i widoczność w 2025 roku roku – komentuje Vikram Vijay Kant, dyrektor ds. biznesowych w House of Beauty.

Indie to coś więcej, niż tylko rosnący rynek. Nasze kolejne kroki obejmują ekspansję na dodatkowe kanały, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu konsumentów – zapowiada Rizwan Mulla, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Coty India

Marka Kylie Cosmetics wystartowała z pierwszą serią zestawów błyszczyków do ust w 2015.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
13.06.2025 10:31
Kiko Milano powitało lato energetyczną kolekcją kosmetyków i pokazem makijażu
Marta Gąska i pokaz makijażu kosmetykami Kiko MilanoMarzena Szulc /WK

W tym tygodniu miała miejsce premiera nowej kolekcji kosmetyków i perfum włoskiej marki kosmetycznej Kiko Milano – Juicy Fizz. Wyłącznym dystrybutorem marki jest Grupa Primavera Parfum. Goście – dziennikarki beauty i influencerki – mogły przetestować nowe produkty oraz wziąć udział w pokazie makijażu.

Słoneczna pogoda i unikalny plenerowy klimat warszawskiej restauracji Zachodni Brzeg były idealnym tłem na soczystej, świetlistej kolekcji Juicy Fizz.

Atrakcją tego spotkania był pokaz makijażowy w wykonaniu  Marty Gąski – wybitnej makeupistki, współpracującej z marką. Marta Gąska, wykorzystując kosmetyki z najnowszej kolekcji Kiko Milano, prezentowała proces tworzenia świetlistego looku, pełnego świeżych i energetyzujących barw i odcieni. 

W letniej kolekcji znalazła się gama produktów do makijażu twarzy, oczu czy ust, a także produkty do opalania z filtrami UVA i UVB. Dodatkowo kolekcję wzbogaciła limitowana woda perfumowana, w której królują nuty kwiatowo-cytrusowe: Navigli Fizz Eau de Parfum. Perfumy zostały stworzone i wyprodukowane we Włoszech, zawierają m.in. ekstrakty cytrusowe oraz ekologiczny alkohol roślinny. 

Letnia linia Juicy Fizz trafi do drogerii sieci Hebe. 

Po raz kolejny włoska marka wychodzi naprzeciw oczekiwaniom swoich użytkowniczek. Linia podkreśli naturalną promienność każdej kobiety i doda soczystego charakteru każdemu letniemu momentowi. Jest harmonijnym połączeniem eksplozji koloru, słońca i prawdziwie włoskiej atmosfery – podkreśla Maina Sarna, marketing manager w Primavera Parfum Group, w komentarzu na LinkedIn.

Marka KIKO Milano została założona w 1997 roku przez włoskiego przedsiębiorcę, Antoniego Percassiego. Produkty Kiko Milano są dostępne m.in. w sklepach internetowych Perfumeria.pl i Tagomago.pl – należących do Primavery.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. czerwiec 2025 09:15