StoryEditor
Handel
09.06.2020 00:00

Najnowszy numer Wiadomości Kosmetycznych już dostępny do pobrania!

Majowe wydanie Wiadomości Kosmetycznych to przede wszystkim temat pielęgnacji i higieny skóry. Poświęcamy mu cały raport o kategorii. Barbara Goździkowska z Drogerii Natura w rozmowie z nami mówi o perspektywach odbudowy strat na rynku kosmetycznym spowodowanych przez COVID-19. Piszemy również o tym w jaki sposób drogerie korzystają na franczyzie. 

Efekt szminki jednak działa – wskazują na to dane Nielsena, według których sprzedaż kosmetyków   w drugiej połowie maja wyraźnie ruszyła. Zbiegło się to z poluzowaniem pandemicznych obostrzeń – na wolnym powietrzu nie trzeba już chodzić w maskach ochronnych. Sprzedaż kosmetyków do makijażu twarzy wzrosła aż o 169 proc. rok do roku, do makijażu oczu o 160 proc., a do ust – o 95 proc. Konsumenci chętnie kupują także produkty z innych kategorii kosmetycznych. Już czas by zadbać o ciało, które latem jest bardziej odsłonione. Dlatego pielęgnacji skóry poświęciliśmy kolejną część Akademii Wiadomości Kosmetycznych.

 
 
 
 
 

Wzrosty sprzedaży dobre wiadomości po bardzo trudnym kwietniu. To właśnie wtedy handel zaliczył największe tąpnięcie. Wszyscy liczą się z tym, że jeszcze długo potrwa zanim do stanu sprzedaży sprzed pandemii wrócą galerie handlowe, a tym samym trudno będzie ich najemcom dojść do normalnego poziomu sprzedaży. Strat wynikających z blisko dwumiesięcznego lockdown nie zrekompensuje rosnąca sprzedaż online. Jednak, zdaniem Barbary Goździkowskiej, prezes sieci drogerii Natura, w ciągu kilku najbliższych miesięcy rynek kosmetyczny zacznie się odbudowywać. Będą go kształtować troska o zdrowie i higienę, ale także robienie sobie drobnych przyjemności, by poczuć się lepiej, odreagować.

Sieci drogeryjne weryfikują swoje plany inwestycyjne, ale z nich nie rezygnują. Również sieci franczyzowe, które otwierają kolejne drogerie pod swoimi szyldami. Jak twierdzi Teresa Jonas, prezes sieci Drogerie Polskie, paradoksalnie chętnych do przystąpienia do takich projektów jest jeszcze więcej wśród przedsiębiorców działających dotychczas w innych branżach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
11.09.2025 15:16
Sephora wprowadza ekspresową dostawę kosmetyków z Uber Eats
Sephora wprowadzając nową usługę chce mocniej zaangażować klientów i związać ich ze swoją marką.wiadomoscikosmetyczne.pl

Sephora, należąca do koncernu LVMH, uruchomiła w Stanach Zjednoczonych nową usługę dostawy kosmetyków na żądanie we współpracy z Uber Eats. To pierwsza prestiżowa sieć beauty dostępna w amerykańskiej wersji aplikacji do zamawiania jedzenia. Usługa obejmuje setki lokalizacji Sephory w Ameryce Północnej i pozwala klientom zamawiać produkty z kategorii makijażu, pielęgnacji skóry, zapachów, pielęgnacji włosów i wellness. Czas dostawy może wynosić zaledwie 25 minut.

Nowa opcja jest dostępna zarówno dla klientów w USA, jak i w Kanadzie. Dodatkowo uczestnicy programu lojalnościowego Beauty Insider mogą powiązać swoje konta z Uber Eats, aby zbierać punkty przy każdym zamówieniu. To oznacza, że nawet szybkie zakupy – od uzupełniania podstawowych produktów po prezenty kupowane w ostatniej chwili – mogą przynosić dodatkowe korzyści.

Sephora i Uber Eats podkreślają, że współpraca odpowiada na zmieniające się potrzeby konsumentów, którzy oczekują łatwego i natychmiastowego dostępu do ulubionych marek. Aby zachęcić do skorzystania z nowej usługi, Uber Eats oferuje 10 USD zniżki przy pierwszym zamówieniu o wartości co najmniej 50 dolarów. Promocja obowiązuje do 30 października 2025 r.

Sephora nie jest jedyną siecią beauty, która testuje współpracę z platformami dostaw jedzenia w celu rozszerzenia swojej obecności rynkowej. Partnerstwo z Uber Eats wpisuje się w rosnący trend integracji handlu detalicznego z szybkimi usługami dostaw, które mają nie tylko zwiększać wygodę zakupów, lecz także budować lojalność klientów w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
10.09.2025 10:44
Bath & Body Works zatrudni 30 tys. pracowników sezonowych na czas świątecznego szczytu
Bath & Body Works w galerii Westfield Arkadia w Warszawie. wiadomoscikosmetyczne.pl

Bath & Body Works ogłosiło plany zatrudnienia ponad 30 tys. pracowników sezonowych w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Portoryko, aby sprostać spodziewanemu wzrostowi popytu w okresie świątecznym. Rekrutacja obejmie zarówno sklepy detaliczne, jak i centra dystrybucyjne, które odpowiadają za sprawną obsługę zamówień w tym kluczowym dla handlu czasie.

Firma planuje przyjąć częściowo etatowych pracowników do obsługi prawie 1,9 tys. sklepów w Ameryce Północnej. Dodatkowo w pięciu centrach dystrybucyjnych zlokalizowanych w Ohio powstanie ponad 2 tys. pełnoetatowych stanowisk, które wzmocnią zaplecze logistyczne i zapewnią sprawną realizację dostaw.

Zarząd podkreśla, że tak szeroko zakrojona rekrutacja ma na celu zagwarantowanie wysokiego poziomu obsługi w okresie największego obciążenia sprzedażowego w roku. Dzięki zwiększeniu zatrudnienia sieć chce nie tylko usprawnić proces zakupowy, ale także utrzymać standardy obsługi klienta, z których marka jest znana.

Prezes Bath & Body Works, Daniel Heaf, zaznaczył, że sezon świąteczny jest czasem, w którym „marka, produkty i zespoły pokazują pełnię swoich możliwości”. Jak dodał, sukces w tym okresie zależy od tysięcy pracowników, którzy swoją pracą w sklepach i centrach dystrybucyjnych tworzą doświadczenie zakupowe na najwyższym poziomie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
14. wrzesień 2025 21:46