StoryEditor
Perfumerie
26.07.2024 14:48

Douglas Beauty Store – nowy koncept sieci w kolejnych perfumeriach

Douglas sukcesywnie modernizuje swoje perfumerie w Polsce / Douglas

Sieć Douglas sukcesywnie modernizuje swoje perfumerie dostosowując je do najbardziej aktualnego i nowoczesnego konceptu Douglas Beauty Store.

Douglas Beauty Store to nowy koncept perfumerii Douglas. Jak podkreślają przedstawiciele sieci, jest on daleki od tradycyjnego modelu perfumerii – przede wszystkim łączy dwa światy, online i offline. Do tego modelu sieć dostosowuje swoje najważniejsze sklepy w Polsce.

Po perfumerii w centrum handlowym Avenida w Poznaniu modernizację przeszły salony w galerii Omni Molo w Szczecinie oraz w galerii Madison w Gdańsku, otwierane są 26 i 27 lipca br.

image
Perfumeria Douglas w centrum handlowym Madison w Gdańsku
fot. Douglas

Perfumeria w galerii Madison Gdańsk o powierzchni 260 mkw. oraz w galerii Omni Molo Szczecin o powierzchni 255 mkw. zostały zaaranżowane według najwyższych standardów i aktualnych wymogów. Rewitalizacji poddano zarówno oświetlenie, jak i elementy wyposażenia. Na salach sprzedaży zostały zamontowane nowe meble oraz podwieszane sufity. W salonach wprowadzono elementy identyfikacji wizualnej, a także ekrany digital i multimedialne witryny, które wpływają na funkcjonalność i estetykę wnętrz.

–  Przy rewitalizacjach perfumerii stawiamy na duże i zauważalne zmiany, by móc przedstawić klientowi szereg możliwości, jakie oferujemy i maksymalnie ułatwić mu zakupy. Niezmiennie istotnym punktem strategii jest zapewnienie mu prawdziwie wyjątkowych doświadczeń zakupowych, zarówno poprzez rozwój naszej oferty usług, jak i szerokiego wachlarza marek oraz produktów. Unowocześnienia perfumerii w Gdańsku i Szczecinie wpisują się w tę strategię i przenoszą nawet najbardziej wymagających konsumentów do świata premium beauty – mówi Magdalena Przybysz, dyrektor ds. ekspansji CEE w Douglas Polska.

Generalna strategia rozwoju Douglasa opiera się na modelu omnichannel i w kierunku rozwiązań łączących kanały offline i online prowadzone są wszystkie działania sieci.

Do nich należą także różne formy dostaw produktów i możliwość składania zamówień z poziomu perfumerii  w sklepie online Douglasa. Zamówienia można odbierać w pefumerii i w domu. Najnowsza opcja to Click & Collect Express, czyli dostawa w ciągu 2 godzin.

W aplikacji Douglas klienci mogą robić zakupy, a także wirtualnie „przymierzać makijaż”, dzięki funkcji Beuaty Mirror.

image
Stanowisko makijażowe w perfumerii Douglas w galerii Omni Molo w Szczecinie
fot. Douglas

Douglas rozwija także przestrzeń usługową. Klienci sieci mogą skorzystać z zabiegów pielęgnacyjnych w 30 stałych gabinetach SPA w wybranych perfumeriach oraz w 13 mobilnych kabinach SPA w całej Polsce. Usługi można zamawiać poprzez aplikację booksy. Dodatkowo, w każdej perfumerii klienci mogą skorzystać z indywidualnych porad w doborze odpowiednich produktów w zakresie pielęgnacji, makijażu oraz zapachów, a także bezpłatnych, zaawansowanych konsultacji stanu skóry przy użyciu profesjonalnych urządzeń diagnostycznych lub bezpłatnego 5 min. makijażu.

W Polsce Douglas jest obecny od 23 lat. Rozwija cały czas sprzedaż online i prowadzi 150 perfumerii. W 2023 r. marka uruchomiła 17 nowych sklepów w Polsce i przeprowadziła remonty w 21 lokalizacjach. W swoich perfumeriach sieć prowadzi także blisko 40 salonów SPA. Rocznie Douglas dodaje do swojej oferty ponad 90 nowych marek.

Grupa Douglas rozwija swój model sprzedaży w oparciu o około 1850 perfumerii oraz sklepy online. W roku finansowym 2022/23 detalista osiągnął sprzedaż (netto) na poziomie 4,1 miliarda euro i zatrudniał około 18 tys. osób w całej Europie. Największymi rynkami firmy są Niemcy, Francja, Włochy, Holandia oraz Polska (na podstawie danych sprzedażowych z 2022 roku).

Czytaj także: Douglas podnosi prognozy sprzedaży, która rośnie we wszystkich kanałach

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
22.10.2025 15:48
Lagardère i Aelia.pl: pięć lat duty free w internecie
Marzena Szulc

Pięć lat temu Lagardere Travel Retail zdecydowało o przeniesieniu sklepów duty free Aelia z lotnisk – do online. Dzięki temu miały stać się dostępne dla szerszego grona klientów. Teraz firma podsumowała efekty tego posunięcia i jego biznesowej opłacalności.

Internetowa odsłona sklepu, czyli Aelia.pl, została uruchomiona w 2020 roku. Od samego początku właściciel platformy, czyli Lagardère Travel Retail, skoncentrował się na  mocnym poszerzaniu asortymentu.

W ciągu tych pięciu lat Aelia.pl wprowadziła do sprzedaży w kanale online tysiące produktów, współpracując z 230 czołowymi markami. Wśród nich znaleźli się tacy giganci kosmetyczni, jak Tom Ford, Clarins, Prada, Hermes, La Mer. Ofertę rozszerzano o kategorie travel oraz lifestyle, w tym produkty premium.

Rola e-commerce nadal rośnie – potwierdza Paweł Opałko, szef działu Digital w Lagardère Travel Retail Polska. – Konsekwentnie wprowadzamy w naszym sklepie nowości: od personalizowanych rekomendacji produktowych opartych na sztucznej inteligencji, po rozwiązania łączące doświadczenie lotniskowe z innowacjami cyfrowymi. Naszym celem pozostaje niezmiennie utrzymywanie bliskiego kontaktu z klientem. Nie tylko podczas podróży, ale wszędzie i o każdej porze – dodaje Opałko.

Lagardère Travel Retail podkreśla, że kluczowym aspektem w przypadku sklepu Aelia.pl jest dbałość o wysoką jakość obsługi: intuicyjność zakupów, szybka i bezpieczna dostawa towaru do klientów.

Lagardère Travel Retail pozostaje liderem kanału travel duty w Polsce, a marką numer jeden, stworzoną do potrzeb portów lotniczych jest Aelia Duty Free. W Polsce firma zarządza siecią blisko tysiąca punktów sprzedaży, działających pod 40 markami – poza Aelią są to sieci 1Minute Smacznego!, Inmedio, Relay.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
15.10.2025 22:22
LVMH wraca na ścieżkę wzrostu dzięki wynikom Sephory i działowi beauty
Sieć Sephora utrzymała swoją dominującą pozycję, wpływając na poprawę globalnych wyników LVMH Marzena Szulc

LVMH, francuski gigant skupiający w swoim portfolio szereg luksusowych marek, powrócił w trzecim kwartale 2025 na ścieżkę wzrostu. Przyczyniły się do tego wyniki marek kosmetycznych oraz utrzymująca się dynamika Sephory. Po wielu miesiącach globalnego spowolnienia na rynku dóbr luksusowych, grupa LVMH odnotowała 1-procentowy organiczny wzrost przychodów. Zdaniem ekspertów może to stanowić pierwsze symptomy ożywienia.

LVMH odnotował przychody w wysokości 58,1 mld euro w ciągu pierwszych trzech kwartałów bieżącego roku, co oznacza ogólny spadek o 2 proc. Koncern uzasadniał to presją inflacyjna, zmiennymi kursami walut i spadkiem popytu na dobra luksusowe w Chinach i USA. Jednak wszystkie działy odnotowały poprawę w trzecim kwartale, co LVMH odczytuje jako „powrót do dynamiki wzrostu”.

Sytuacja w Europie i USA utrzymuje się na stabilnym poziomie, natomiast na rynkach azjatyckich odnotowano „zauważalną poprawę” w porównaniu z rokiem 2024. Jedynie w Japonii odnotowano spadek w ujęciu rok do roku.

Dział perfum i kosmetyków LVMH odnotował w 3 kwartale wzrost o 2 proc., do czego w dużym stopniu przyczyniły się globalne wzrosty sprzedaży marek Guerlain i Dior Beauty

Sieć Sephora utrzymała swoją dominującą globalnie pozycję, osiągając 3-procentowy wzrost sprzedaży kosmetyków selektywnych w ciągu 9 miesięcy 2025 roku (rosnąc w trzecim kwartale do 7 proc.). Firma odnotowała duży wzrost, zdobywając udziały rynkowe w kluczowych regionach i wzmacniając omnichannel. Najważniejsze premiery tego roku (takie jak marka Rhode Hailey Bieber) spotkały się z rekordowym popytem. Sephora kontynuowała rozszerzanie portfolio swoich marek oraz liczbę fizycznych sklepów.

Dla porównania, w tym samym czasie największy dział grupy LVMH (fashion i akcesoria skórzane) odnotował spadek przychodów o 6 proc.  

Pomimo słabego początku roku, LVMH podkreśla, że pozostaje pewne swojej długoterminowej strategii wzrostu.

W niepewnym otoczeniu gospodarczym i geopolitycznym Grupa pozostaje pewna siebie i będzie kontynuować strategię skoncentrowaną na ciągłym zwiększaniu atrakcyjności swoich marek – poinformowało LVMH w oświadczeniu. Najnowsze dane wskazują, że LVMH (jak i cały sektor dóbr luksusowych) może osiągnąć stabilizację po miesiącach spadków.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
01. listopad 2025 09:15