StoryEditor
Perfumerie
11.08.2022 00:00

Douglas chce kształtować rynek urody i zdrowia przyszłości. Innowacji szuka poprzez konkurs dla startupów

Douglas po raz czwarty rozpoczyna konkurs dla startupów, dzięki któremu te zwycięskie mają szansę zaistnieć ze swoimi produktami i usługami w perfumeriach. Sieć jak co roku szuka ciekawych propozycji produktowych, ale teraz stawia też na innowacje, rozwiązania cyfrowe oraz pomysły z zakresu zrównoważonego rozwoju.

Sieć Douglas rozpoczyna czwartą edycję konkursu Start-up Challenge. Do 19 września założyciele małych firm i startupy mogą się zgłaszać, przesyłając opis swojego pomysłu, prezentację lub film poprzez stronę akcji.

To co odróżnia tę edycję od poprzednich to trzy nowe kategorie. Beauty & Health Product Innovation dotyczy nowych i innowacyjnych produktów i aplikacji pielęgnacyjnych i zdrowotnych, które w znaczący sposób mogą uzupełnić ofertę Douglasa w obszarach pielęgnacji skóry, makijażu, perfum, pielęgnacja włosów i suplementów diety czy zdrowia.

Do kategorii Beauty & Health Digital Solution powinni się zgłaszać twórcy aplikacji i innych inteligentnych rozwiązań cyfrowych opartych na rozszerzonej rzeczywistości lub sztucznej inteligencji, które poprawiają jakość obsługi klienta.

Czwartą kategorią jest Sustainability Innovation, czyli innowacje z zakresu zrównoważonego rozwoju.  

– Konkurs Beauty Futures dla startupów jest już integralną częścią naszej działalności. Chcemy promować innowacje i nowe pomysły, a tym samym kształtować rynek urody i zdrowia przyszłości. Osobiście ważne jest dla mnie również promowanie zaangażowanych kobiet-przedsiębiorców –  powiedziała Tina Müller, CEO Grupy Douglas.

Jury konkursu składa się z ekspertów zewnętrznych oraz przedstawicieli kierownictwa Douglasa. Ich prace mają zakończyć się w listopadzie, a zwycięskie pomysły mają szansę znaleźć się w ofercie perfumerii należących do sieci. Ogłoszenie wyników odbędzie się 8 listopada w siedzibie sieci Douglas w Düsseldorfie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
03.07.2025 11:03
Douglas w trybie festiwalowym – tym razem w Trójmieście
Douglas mat.pras.

Festiwalowy bus Douglas Beauty Express kontynuuje swoją trasę muzyczną po Polsce – tym razem przez cztery dni gościć będzie w Trójmieście, gdzie 2 lipca rozpoczyna się największy festiwal muzyczny w kraju. Wcześniej koncertowy bus towarzyszył wydarzeniu muzycznemu Orange Warsaw Festival oraz koncertowi Billie Eilish w Krakowie.

Kolejny przystanek festiwalowego busa Douglasa to Trójmiasto. Przez cztery najbliższe dni – od 2 do 5 lipca – przy galerii handlowej Forum Gdańsk zaparkuje beauty bus w barwach Douglas, a na festiwalowiczów czekać będzie szereg atrakcji i aktywacji konsumenckich.

Douglas, wspólnie z beauty artists, przygotował trzy intrygujące looki festiwalowe, które odtworzyć będzie można w Douglas Beauty Express na trzech stacjach makijażowych. Każdy z nich doskonale wpisuje się w tegoroczne trendy wizażowe. 

Zobacz też: Lato 2025: oto cztery dominujące trendy w makijażu, dominujące w social mediach

Douglas podczas koncertów festiwalowych zapowiada: zabawę z kolorem różowym (total róż na powiekach, kościach policzkowych i ustach), brązem mokka oraz czymś naprawdę “koncertowym” – czyli Cosmic Blue, gdzie powieki i rzęsy pokrywa błękit odmieniany przez wszystkie odcienie. Co ważne, każdy makijaż można wykonać w wersji podstawowej tylko trzema kosmetykami Douglas Collection.

Wśród innych atrakcji, dostępnych dla każdego odwiedzającego Douglas Beauty Express, warto wymienić m.in. możliwość przeprowadzenia analizy stanu skóry i personalizacji pielęgnacji, letnie nowości zapachowe, YSL Beauty Light Club, gdzie do odkrycia będą sekrety festiwalowego looku Darii Zawiałow, a także możliwość odtworzenia go z ekspertami marki.

A jak wygląda trasa Douglas Beauty Express na resztę wakacji?

Event gościć będzie jeszcze w Jastarni podczas Salt Wave (01-02 sierpnia) oraz podczas BitterSweet Festival w Poznaniu (14-16 sierpnia).

Zobacz teżDouglas Beauty Express – event w Krakowie pod hasłem Billie Eilish

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
24.06.2025 16:36
Selfridges wprowadza nową usługę: dobór perfum za pomocą sztucznej inteligencji
Selfridges to jedna z najbardziej popularnych brytyjskich sieci domów towarowych.Andrew Meredith

W londyńskim domu towarowym Selfridges na Oxford Street zadebiutowało właśnie jedno z najbardziej innowacyjnych doświadczeń zakupowych w branży beauty – narzędzie do odkrywania zapachów oparte na sztucznej inteligencji. Technologia o nazwie Kaorium nie tylko pomaga dobrać perfumy, ale przede wszystkim przekłada emocje użytkownika na konkretne zapachy. Po udanym pop-upie w dniach 5–11 czerwca, instalacja stała się stałym elementem stoiska marki Thameen London.

Kaorium zostało opracowane przez japońskiego innowatora Toshiharę Kurisu w 2019 roku. System wykorzystuje sztuczną inteligencję, która łączy zapach z językiem, analizując obszerne dane pochodzące z blogów, artykułów prasowych i opinii ekspertów od perfum. Klienci Selfridges mogą korzystać z narzędzia, wybierając słowa, które najlepiej oddają ich aktualny nastrój lub emocje. Na tej podstawie system sugeruje zapachy dopasowane do ich indywidualnych preferencji zmysłowych.

Nowa technologia eliminuje wpływ opakowań, marketingu czy marki, umożliwiając użytkownikom bardziej intuicyjny kontakt z zapachem. „Jesteśmy zachwyceni sukcesem debiutu Kaorium w Wielkiej Brytanii. Współpraca z marką Thameen London i Selfridges pokazała, jak skutecznie można połączyć technologię, narrację i zapach w jedno doświadczenie” – powiedział Ben Janousek, dyrektor generalny Kaorium.

Wprowadzenie Kaorium do Selfridges to element szerszej strategii Thameen London, brytyjskiej marki niszowych perfum, mającej na celu wzmocnienie doświadczeń zakupowych w sklepach stacjonarnych. Jak podkreśla Joanne Hart, dyrektorka sprzedaży Thameen London: „Stale poszukujemy nowych sposobów, by pogłębić relację między zapachem a klientem. Technologia Kaorium to piękne i intuicyjne narzędzie, które łączy sztukę perfumiarstwa z emocjonalnym odkrywaniem siebie.”

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
14. lipiec 2025 23:18