StoryEditor
Perfumerie
30.05.2019 00:00

Douglas otworzył perfumerię w Galerii Mokotów w nowym koncepcie

W maju Douglas otworzył w Galerii Mokotów jedną z największych perfumerii. Na powierzchni prawie 900 mkw., w nowym designie oraz w nowej lokalizacji powstał kolejny House of Beauty. Aranżację przestrzeni uzupełniają multimedialne rozwiązania oraz strefy specjalne i kąciki usług beauty.  

Nowy koncept perfumerii w Galerii Mokotów został zaprojektowany ze szczególnym naciskiem na kategorię skin care. Stąd szereg nowych marek medycznych, naturalnych, a w samym wnętrzu dominująca biel. – Edukacja klientów w temacie pielęgnacji skóry to zdecydowanie kierunek, który chcemy realizować długofalowo – powiedziała Agnieszka Mosurek-Zava, prezes Douglas Polska.

Uzupełnieniem oferty są także marki makijażowe i zapachy. Na klientów czekają też specjalnie stworzone strefy: strefa Douglas Trendy, strefa pielęgnacyjna, gabinet SPA, strefa skin lab (gdzie odbywają się bezpłatne badanie skóry i udzielane są konsultacji w sferze pielęgnacji skóry), strefa marek medycznych i naturalnych, niszowych zapachów, strefa makijażowa oraz chillout zone.

Multimedialne rozwiązania widoczne są już z poziomu wejścia – ekrany led zastąpiły tradycyjne witryny, a wielkoformatowe wyświetlacze prezentują najnowsze trendy beauty.

Oferta nowej perfumerii to w sumie ponad 300 marek, w tym nowe marki medyczne: Dr Russo, Dr Brandt, Norel Dr Wilsz, Dr Hauschka, Biotulin; marki organiczne i naturalne: Kora Organics, Mario Badescu, Mokosh, marki makijażowe: By Terry, Tom Ford, E.L.F, Neo MakeUp oraz niszowe zapachy Guerlain Maison, YSL Le Vestiaire, Le Couvent Des Minimes, Kilian, wkrótce także Chopard. Premierowo w Galerii Mokotów klienci będą mogli zakupić także innowacyjne produkty firmy Dyson.

Obok bogatej oferty kosmetycznej na klientów czekają również usługi beauty – zabiegi kosmetyczne na twarz i ciało (w salonie SPA), bezpłatne konsultacje pielęgnacyjne wraz z badaniem skóry, makijaż na każdą okazję czy dobór indywidualnego zapachu.

Douglas jest jedną z wiodących firm w sektorze beauty w Europie. Swoją pozycję zawdzięcza ponad 2400 perfumeriom w zlokalizowanym w 21 krajach europejskich oraz sale wzbogacanemu portfolio, które obecnie obejmuje 38 tys. produktów. W Polsce Douglas ma 138 perfumerii w największych galeriach handlowych oraz przy prestiżowych ulicach handlowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
16.05.2025 09:50
Douglas podał globalne wyniki: słabsza sprzedaż, poprawa wyniku netto, ożywienie w perspektywie
Region Europy Środkowo-Wschodniej odnotowywał dynamiczny wzrost, wynoszący 7,6 proc.mat.pras.

Grupa Douglas, wiodący europejski sprzedawca omnichannel w segmencie kosmetyków i perfum premium, odnotował nieznaczny spadek sprzedaży o 2 proc. do 939 mln euro w drugim kwartale roku obrotowego 2024/25.

Z kolei wynik netto Douglasa uległ znacznej poprawie – wzrost wyniósł 54 proc., kształtując się na poziomie -19 mln euro (wobec -41,3 mln euro w roku poprzednim). Zdaniem spółki jest to efektem zauważalnej poprawy wyniku finansowego, co wynikiem wpływów z IPO i udanego refinansowania w 2024 roku.

Europa Środkowo-Wschodnia ze wzrostem

Region Europy Środkowo-Wschodniej w omawianym okresie nadal odnotowywał dynamiczny wzrost, wynoszący 7,6 proc. Podczas gdy w Europie Południowej odnotowano niewielki wzrost o 0,4 proc., słabsze nastroje konsumentów można było zauważyć w regionie Niemiec, Austrii, Szwajcarii i Holandii (spadek o 3,7 proc.) oraz we Francji (spadek o 2,5 proc.).

W pierwszej połowie roku obrotowego 2024/25, która trwała od października 2024 roku do marca 2025 roku, Grupa Douglas osiągnęła sprzedaż w wysokości ok. 2,59 mld euro, co oznacza wzrost o 2,8 proc. Zysk netto wzrósł w tym okresie znacząco o 71,7 procent do 144,0 mln euro. Sprzedaż internetowa Grupy Douglas stanowiła około jednej trzeciej sprzedaży w tym okresie.

Niepewni konsumenci kupują mniej

Douglas przypisuje słabszy rozwój rosnącej słabości rynku i niepewności wśród klientów. Zdaniem dyrektora generalnego Sandera van der Laan, rosnąca niepewność gospodarcza i polityczna na świecie ma od początku roku coraz większy wpływ na sektor kosmetyków premium i prowadzi do spadku liczby klientów w sklepach stacjonarnych i sklepach internetowych.

Zdecydowanie zareagowaliśmy na osłabienie częstotliwości wizyt klientów i popytu na kosmetyki klasy premium, wprowadzając szereg środków stabilizacyjnych i dokonując przeglądu naszych kosztów i działań inwestycyjnych – wyjaśnił dyrektor.

Szef sieci Douglasa przewiduje ożywienie na rynku  

W całym roku obrotowym 2024/25 Douglas spodziewa się sprzedaży na poziomie około 4,5 mld euro i zysku netto w wysokości około 175 mln euro. Spółka planuje przedstawić nową prognozę średnioterminową w grudniu, jako część sprawozdania rocznego.

Niezależnie od sytuacji rynkowej jesteśmy w pełni przekonani o sile naszego wielokanałowego modelu biznesowego, naszej unikalnej oferty, naszej marki oraz naszego oddanego zespołu – podkreśla Sander van der Laan, przewidując, że rynek kosmetyków premium odbije się w średnim terminie, jak tylko poprawi się globalna sytuacja gospodarcza.

Czytaj też: Szef Douglasa nawołuje do otwarcia perfumerii stacjonarnych w niedziele

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
07.05.2025 09:21
Brytyjska sieć perfumerii zamraża ceny blisko 200 bestsellerów do 2026 roku
Sieć The Perfume Shop rozszerzyła ofertę Perfume Price Promise do 174 najlepiej sprzedających się perfumarchiwum

Sieć Perfume Shop kontynuuje swoją obietnicę utrzymywania cen perfum na niezmienionym poziomie już trzeci rok z rzędu. Do 2026 roku “zamrożone” pozostają ceny 174 najlepiej sprzedających się markowych zapachów (do tej puli dodano 28 nowych perfum).

Perfume Price Promise to długofalowy projekt, mający na celu utrzymanie dostępności perfum dla klientów bez uszczerbku jakości kupowanych produktów do 2026 roku. Dodatkowo klienci mogą spodziewać się akcji promocyjnych, sięgających nawet 75-procentowych zniżek na kultowe, popularne zapachy aż 38 marek, w tym Police, Guess, Yves Saint Laurent i Calvin Klein.

Jesteśmy niezmiernie dumni, że kontynuujemy naszą obietnicę utrzymywania cen perfum już trzeci rok z rzędu, pomagając miłośnikom perfum cieszyć się ich ulubionymi zapachami w najlepszej cenie. Chcemy, by perfumy stały się jeszcze lepiej dostępne – wyjaśnia Andrea Rickard, dyrektor handlowa w The Perfume Shop. Jak wskazuje, w bieżącym roku sieć rozszerzyła ofertę Perfume Price Promise do 174 najlepiej sprzedających się perfum, wśród których znalazły się ponadczasowe klasyki i zapachy marek premium. Do puli dodano 28 nowych pozycji, co daje klientom jeszcze lepszy wybór. 

Zobacz też: Sieć The Perfume Shop podała dane o skoku sprzedaży perfum na Dzień Matki

Oferta Perfume Price Promise obejmuje szeroki wybór perfum, od klasycznych marek mainstreamowych po ekskluzywne marki własne, takie jak The Perfume Edit. Spośród 174 perfum z oferty 127 to zapachy damskie, a 47 – męskie. Ceny zaczynają się 10 funtów, a ponad połowa (60 proc.) produktów z oferty jest dostępne za 30 funtów lub mniej.

Chcąc zwiększyć bazę lojalnych klientów, sieć rozwinęła ofertę VIP Rewards Club, gdzie zapisało się już ok. 6 mln klientów. Członkostwo daje dodatkowe 10 proc. zniżki na produkty z linii Price Promise. Członkowie otrzymują ponadto spersonalizowane oferty, wcześniejszy dostęp do wyprzedaży, upominki urodzinowe, bezpłatne próbki i zaproszenia na ekskluzywne wydarzenia. 

Czytaj też: Perfumy gourmand na lekko: kiedy słodycz spotyka świeżość

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
17. maj 2025 04:59