StoryEditor
Perfumerie
10.02.2023 00:00

Douglas przekazuje 100 tys. euro na pomoc Turcji i Syrii

Grupa Douglas poinformowała, że przekaże 100 tys. euro na pomoc ofiarom katastrofy w Turcji i Syrii. Liczba ofiar trzęsienia ziemi przekroczyła już 20 tys. 

Kolejne firmy z branży beauty włączają się w pomoc ofiarom trzęsienia ziemi w Turcji i Syrii. Grupa Douglas przekazuje UNICEF-owi 100 tys. euro.

Chcemy przyczynić się do zmniejszenia skutków katastrofy i pomóc poszkodowanym w regionie – napisał Douglas w komunikacie.

Pieniądze zostaną przeznaczone między innymi na zakup pilnie potrzebnych towarów - w tym żywności, odzieży, artykułów higienicznych, leków i artykułów codziennego użytku, które są potrzebne natychmiast na miejscu.

Z pomocą humanitarną ofiarom katastrofy ruszyły już także dm-drogerie markt.

Czytaj: Sieć DM przekazała 250 tys. euro dla osób dotkniętych trzęsieniem ziemi w Turcji i Syrii 

Według najnowszych doniesień liczba ofiar trzęsienia ziemi w Turcji i Syrii przekroczyła już 20 tys. Ponad 17 tys. ludzi zginęło w Turcji. 

Trzęsienie ziemi w Turcji, do którego doszło 6 lutego 2023 r. dotknęło obszar o powierzchni około 110 tys. km kwadratowych i miało epicentrum w prowincji Kahramanmaras, na północy zachód od Gaziantep. Trzęsienie miało magnitudę 7,8. Sejsmolodzy zarejestrowali także co najmniej 200 wstrząsów wtórnych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
17.03.2025 11:46
Sephora: zmiany na szczycie, powodem słabe wyniki w Chinach
Sephora rozwija się dynamicznie w USA i Europie, jednak na wielu azjatyckich rynkach (głównie w Chinach) ma problemy, wynikające z silnej konkurencji Shutterstock

Należąca do koncernu LVMH Sephora zmienia sposób zarządzania nad swoim azjatyckim oddziałem. Przyczyną są rozczarowujące wyniki perfumerii na rynku chińskim i problemy z pozyskiwaniem klientów. Działalność operacyjną w Chinach będzie kontrolować osobiście Guillaume Motte – prezes i dyrektor generalny Sephory.

Alia Gogi, mianowana prezesem Sephora Asia w 2020 roku, zrezygnowała pod koniec 2024 roku z powodów rodzinnych, w związku z czym już wtedy Motte zaczął bezpośrednio nadzorować region Chin – dowiedział się portal fashionnetwork.com. Ten krok potwierdza wagę i znaczenie chińskiego rynku dla koncernu LVMH (Sephora jest drugą co do wielkości marką w portfelu francuskiego koncernu).

Na swoim stanowisku najprawdopodobniej nadal pozostanie Jenny Cheah, regionalna dyrektor zarządzająca na pozostałe rynki azjatyckie (Azję Południowo-Wschodnią, Indie i Oceanię).

Zmiany na poziomie zarządzania to przejaw starań LVMH, mających na celu ożywienia malejącej sprzedaży i udziałów w rynku w regionie, który jest postrzegany jako mający znaczny potencjał wzrostu. Podczas gdy Sephora globalnie radzi sobie dobrze (na 2025 rok prognozuje uzyskanie przychodów w wysokości 16 mld euro), to sprzedaż w Azji – a szczególnie w Chinach – powinna się zwiększyć, żeby Sephora mogła osiągnąć swój cel przychodów (20 mld euro w ciągu ok. 3 lat).

Sephora rozwija się dynamicznie w USA i Europie, jednak na wielu azjatyckich rynkach ma problemy, wynikające z silnej konkurencji oraz różnic kulturowych. W ciągu ostatnich dwóch lat Sephora zakończyła działalność na Tajwanie i w Korei Południowej, gdzie została pokonana przez lokalnego giganta kosmetycznego: CJ Olive Young Corp.

W Chinach natomiast Sephora poniosła milionowe straty, walcząc o pozyskanie klientów. W zeszłym roku zwolniła setki pracowników biurowych i sklepowych, co stało się zaledwie kilka miesięcy po mianowaniu Ding Xia, byłej dyrektor Nike Inc. Asia, na stanowisko szefowej chińskiego oddziału Sephory.

Sieć perfumeryjna otworzyła w Chinach od początku swojej działalności na tym rynku (2005 rok) około 300 sklepów, jednak zmagała się ze zwiększeniem swoich udziałów rynkowych. Szczególnie trudna sytuacja zaczęła się w czasie pandemii i po jej zakończeniu,kiedy to spowolnienie gospodarcze zmusiło konsumentów do zakupu tańszych produktów kosmetycznych. Ponadto na popularności zyskują coraz bardziej rodzime, chińskie marki kosmetyczne, ponieważ są bardziej dostosowane do lokalnych preferencji i oferują dostawy tego samego dnia.

Ding Xia, która obecnie podlega bezpośrednio Motte, kieruje zespołem, który skupia się na aktualizacji oferty produktowej Sephory w Chinach, w tym na niszowych produktach i markach, które są trudno dostępne u konkurencyjnych sprzedawców. Sephora prawdopodobnie będzie też wprowadzać na półki swoich perfumerii w Chinach produkty większej ilości lokalnych marek.

Czytaj też: The Ordinary debiutuje na chińskim rynku we współpracy z Sephorą

Rozwój Sephory jest jednym z priorytetów Bernarda Arnault, założyciela LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, który w styczniu potwierdził, że to właśnie sieć perfumerii była jednym z głównych sił napędowych wzrostu koncernu w 2024 roku.

Czytaj też: Bożena Wróblewska, Krajowa Izba Gospodarcza: Polskie firmy kosmetyczne coraz bardziej interesują się rynkami azjatyckimi

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
13.03.2025 10:03
Perfumowy escape room otwiera się w Londynie
Escape room będzie otwarty dla wszystkich w piątek i sobotę (21-22 marca), a cena biletów wyniesie symboliczne 5 funtówtheindustry.beauty, mat.prasowe

The Perfume Shop, czyli największa detaliczna sieć perfumeryjna w Wielkiej Brytanii, organizuje pierwszy w tym kraju escape room, poświęcony tematycznie perfumom. Pop-up store będzie działał pod koniec marca, zyski przeznaczone zostaną na organizację charytatywną.

Escape room zostanie uruchomiony w Londynie już pod koniec marca z okazji Narodowego Tygodnia Perfum. Gospodarzem wydarzenia będzie sieć The Perfume Shop

Nowy pop-up pod nazwą  „Unlock the power of Scent” został zaprojektowany tak, aby zabrać gości w podróż po świecie perfum. Uczestnicy będą musieli rozwiązywać inspirowane zapachami  łamigłówki, eksplorując cztery pokoje tematyczne, poświęcone markom perfum. Pojawią się tu m.in. takie marki, jak Gucci, Marc Jacobs, Boss i brytyjskie Burberry. W ramach zabawy uczestnicy będą mieli również okazję zbierać “ekskluzywne drobiazgi”.

Escape room będzie otwarty dla wszystkich w piątek i sobotę (21-22 marca), a cena biletów wyniesie symboliczne 5 funtów. Cały dochód ze sprzedaży wejściówek zostanie przekazany na rzecz wybranej przez The Perfume Shop organizacji charytatywnej – Alzheimer’s Research UK.

Jesteśmy podekscytowani, że możemy zapewnić miłośnikom perfum tak wyjątkowe doświadczenie. Naszym celem jest celebrowanie magii zapachu przy jednoczesnym wspieraniu niesamowitej sprawy, bliskiej naszym sercom – mówi Karen Harris, dyrektor ds. obsługi klienta w The Perfume Shop, cytowana przez portal theindustry.beauty.

Zdaniem portalu, pomysł na pop-up store w takiej odsłonie ma związek z faktem, że klienci wciąż poszukują nowych, angażujących i rozrywkowych form sprzedaży detalicznej, są też coraz bardziej otwarci na doświadczenia zakupowe, wykraczające poza proste, standardowe transakcje sklepowe. Koncepcja ta jest szczególnie popularna i nośna w branży kosmetycznej, stąd coraz więcej marek organizuje aktywności, mające na celu przyciągnięcie konsumentów przy jednoczesnym zwiększaniu ich świadomości i zaangażowania. Działania takie przekładają się bowiem na sprzedaż.

Czytaj też: 

Nowy Jork: jak marki kosmetyczne wpisują kampanie komunikacyjne w lokalne konteksty

Marki kosmetyczne celebrytów, które przyciągały uwagę w 2024 roku

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. marzec 2025 01:09