StoryEditor
Perfumerie
10.02.2023 00:00

Douglas przekazuje 100 tys. euro na pomoc Turcji i Syrii

Grupa Douglas poinformowała, że przekaże 100 tys. euro na pomoc ofiarom katastrofy w Turcji i Syrii. Liczba ofiar trzęsienia ziemi przekroczyła już 20 tys. 

Kolejne firmy z branży beauty włączają się w pomoc ofiarom trzęsienia ziemi w Turcji i Syrii. Grupa Douglas przekazuje UNICEF-owi 100 tys. euro.

Chcemy przyczynić się do zmniejszenia skutków katastrofy i pomóc poszkodowanym w regionie – napisał Douglas w komunikacie.

Pieniądze zostaną przeznaczone między innymi na zakup pilnie potrzebnych towarów - w tym żywności, odzieży, artykułów higienicznych, leków i artykułów codziennego użytku, które są potrzebne natychmiast na miejscu.

Z pomocą humanitarną ofiarom katastrofy ruszyły już także dm-drogerie markt.

Czytaj: Sieć DM przekazała 250 tys. euro dla osób dotkniętych trzęsieniem ziemi w Turcji i Syrii 

Według najnowszych doniesień liczba ofiar trzęsienia ziemi w Turcji i Syrii przekroczyła już 20 tys. Ponad 17 tys. ludzi zginęło w Turcji. 

Trzęsienie ziemi w Turcji, do którego doszło 6 lutego 2023 r. dotknęło obszar o powierzchni około 110 tys. km kwadratowych i miało epicentrum w prowincji Kahramanmaras, na północy zachód od Gaziantep. Trzęsienie miało magnitudę 7,8. Sejsmolodzy zarejestrowali także co najmniej 200 wstrząsów wtórnych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
24.09.2025 13:03
Notino zadowolone z rosnących wyników. Polska – kluczowym rynkiem dla sieci
Stacjonarna perfumeria Notinofot. LUKAS NEMECEK

Notino działa obecnie na 27 rynkach europejskich, obsługując ponad 30 mln klientów. W roku fiskalnym 2024 (maj 2024 – kwiecień 2025) firma osiągnęła obroty w wysokości 1,579 mld euro, co oznacza dwucyfrowy wzrost (blisko 20 proc.) w porównaniu z rokiem poprzednim. Tempo wzrostu Notino było ponad dwukrotnie wyższe, niż średnia dla europejskiego rynku e-commerce, które wyniosło ok. 8 proc.

Polska największym rynkiem dla Notino

Polska pozostaje dla firmy z siedzibą w czeskim Brnie największym rynkiem, generując blisko 16 proc. całkowitych obrotów. Kolejne rynki to:

  • Czechy (12 proc.)
  • Włochy (9 proc.).

Największy wzrost rok do roku firma odnotowała w Finlandii i Irlandii, gdzie sprzedaż wzrosła odpowiednio o 56 proc. i 39 proc. 

Pierwsze dziewięć miesięcy roku fiskalnego było bardzo udane, ale okres świąteczny przyniósł większe wyzwania. Po tym czasie skupiliśmy się na stabilizacji i zrozumieliśmy, że ważniejsze od szybkiej ekspansji jest skoncentrowanie się na kluczowych obszarach. Wciąż rozwijamy się znacznie szybciej niż rynek i wiemy, że chcemy inwestować w jakość oraz długoterminowy, zrównoważony rozwój – mówi Zbyněk Kocián, CEO Notino.

Notino wskazuje, że jednym z kluczowych czynników sukcesu sieci jest nowoczesna infrastruktura logistyczna, która obejmuje cztery centra dystrybucyjne zlokalizowane w Czechach, Rumunii, Włoszech i Polsce. Zapewnia to zapewnić szybkie i niezawodne dostawy na terenie całej Europy.

Automatyzacja naszych centrów dystrybucyjnych to jedno z największych wyzwań, przed którymi stoimy w obszarze logistyki. Jest to bardzo złożony proces, zwłaszcza biorąc pod uwagę ogromną liczbę przesyłek, które obsługujemy każdego dnia – wyjaśnia Tomáš Hofer, dyrektor ds. logistyki w Notino. W związku z tym firma rozwija własne zespoły ekspertów, jednocześnie współpracując z wiodącymi partnerami w branży.

W minionym roku fiskalnym Notino dostarczyło klientom łącznie 114,771,511 produktów. Rekordowym dniem pod względem liczby wysłanych zamówień był Black Friday, podczas którego firma zrealizowała ich prawie 300 tys. 

Najpopularniejszą kategorią w minionym roku były perfumy, które stanowiły niemal połowę wszystkich zakupów. Dużą popularnością cieszyły się również produkty do pielęgnacji skóry (14 proc. udziału w sprzedaży), a kosmetyki do włosów odnotowały imponujący wzrost o prawie 20 proc. rok do roku.

image

Justyna Derdzikowska, Notino: To dla nas przełomowy rok, jeśli chodzi o sprzedaż detaliczną

Omnichannel – podstawą strategii

Notino stawia mocno na omnichannel, łącząc mocną obecność w internecie z rozwijającą się siecią sklepów stacjonarnych. W ubiegłym roku firma otworzyła nowe sklepy w Czechach i Polsce, a w lipcu tego roku – pierwszy sklep w Zagrzebiu (Chorwacja). Obecnie Notino posiada 27 sklepów w ośmiu krajach europejskich.

Nauczyliśmy się, jak być rentownymi w sprzedaży stacjonarnej. Naszym celem jest zapewnienie najwyższych standardów zakupowych i dlatego modernizujemy naszą sieć – otwieramy nowe lokalizacje, przenosimy istniejące sklepy lub całkowicie je remontujemy – wyjaśnia Bartosz Kliś, dyrektor handlowy w Notino. 

Zmiany w strukturze zarządzania

Ostatnie zmiany w Notino objęły również najwyższe szczeble zarządzania, gdzie utworzono trzy główne obszary działalności. 

Pierwszym z nich kieruje Lukáš Havlásek, odpowiedzialny za sprzedaż online, doświadczenia klientów i innowacje. Drugim zarządza Bartosz Kliś, dyrektor handlowy, który odpowiada za wyniki sprzedażowe, politykę cenową i współpracę z dostawcami. Trzecim obszarem kieruje Hana Ducháčková, doświadczona menedżerka, która odpowiada za strategię, planowanie, zasoby ludzkie oraz rozwój IT.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
08.09.2025 10:54
Czas na zmianę! Katarzyna Mauduit żegna się z Douglasem po 5 latach
Katarzyna Mauduit (z prawej) oraz Anna Dec podczas Douglas Skincare Weeks 2025M.Szulc

Przez ostatnie 5 lat Katarzyna Mauduit pełniła funkcję dyrektor marketingu na Polskę i region CEE w sieci Douglas. Zajmowała się m.in. wspieraniem marki własnej Douglas, a także wielu selektywnych marek partnerów. Teraz poinformowała o zmianie swojej zawodowej ścieżki. Jak motywuje ten krok?

Goodbye lovebrand, hello lovebrand(s). It’s time for new!” – zaczęła swój wpis na LinkedIn Katarzyna Mauduit.

Jak podkreśliła, w Douglasie współpracowała ze "wspaniałym, zorientowanym na biznes zespołem marketingowym”, działając “ramię w ramię z wieloma innymi zespołami – lokalnie, w Europie Środkowo-Wschodniej oraz globalnie”. Podziękowała za współpracę działom marketingu Douglasa, e-commerce, asortymentu i zakupów, controllingu, a także szefom Douglasów z innych krajów. 

Zbudowane relacje, zmiany, które udało mi się wprowadzić, inspiracja oraz metody pracy, które po sobie zostawiam – są moim największym powodem do dumy” – napisała Katarzyna Mauduit.

Jak podkreśliła, w swojej Douglasowej podróży ceni najbardziej pięć momentów. Pierwszy z nich to przekształcenie Douglasa w “napędzaną cyfrowo, płynnie funkcjonującą w social mediach” platformę sprzedaży kosmetyków. Drugi to zarządzanie innowacjami, z naciskiem na inspirowanie – a nie kopiowanie rozwiązań.

image

Katarzyna Mauduit, Douglas: Potencjał zakupowy pokolenia Alfa jest obiecujący [FBK 2024]

Trzecią ważną rzeczą jest rozszerzenie ekosystemu retail mediów dla marek dostawców w całym lejku marketingowym, co umożliwiło konsolidację marki Douglas jako wyraźnego lidera branży pod względem zarówno portfolio, jak i przychodów. Czwarta istotna rzecz to uwolnienie potencjału marki własnej Douglas Collection, na co złożyło się m.in. stworzenie zespołu marketingowego, kampanii, eventów – co przyniosło w efekcie rekordowe wyniki z roku na rok. 

Jako piąty ważny powód do dumy Katarzyna Mauduit uznaje swój team (“najlepszy w swojej klasie!”), któremu podziękowała za towarzyszenie we wspólnej drodze zmian i przekształceń. Podziękowała również zarządowi i managerom Douglasa za zaufanie oraz sprawienie, że “niemożliwe stało się możliwe”.

Jak podkreśliła, pożegnanie z Douglasem nie było dla niej łatwe, bo “nie rozstaje się z marką, którą się kocha”. 

Pozostawiam markę w dobrych rękach, gotową do rozkwitu” – podsumowała, zapowiadając podjęcie nowych wyzwań w branży beauty. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. październik 2025 07:50