StoryEditor
Perfumerie
16.02.2024 09:00

Douglas rośnie w sprzedaży stacjonarnej i e-commerce. W planach ma otwarcie ponad 200 nowych sklepów i remonty ponad 400

Szczególnie dobrze sprzedającymi się produktami z oferty Douglasa są perfumy, których popularność jeszcze wzrasta z okazji różnych świąt, podczas których zwyczajowo wręcza się prezenty      / wiadmoscikosmetyczne.pl
Douglas poinformował, że w pierwszym kwartale roku finansowego 2023/24 znacząco zwiększył swoją sprzedaż. O ile w handlu stacjonarnym wzrost wyniósł blisko 7 proc., to w elektronicznym jest to już niemal 11 proc.

W pierwszym kwartale roku obrotowego 2023/24 Grupa Douglas odnotowała wzrost zarówno przychodów, jak i zysków, we wszystkich kanałach i regionach w porównaniu z rokiem poprzednim, jednocześnie poprawiając swoją rentowność. Sprzedaż netto (na podstawie nieaudytowanych danych) wzrosła o 8 proc. do około 1,56 mld euro w okresie od października do grudnia 2023 roku. W sprzedaży stacjonarnej ten wzrost 6,7 proc., a w handlu elektronicznym 10,7 proc.

Poprawiła się też rentowność sieci. Skorygowana EBITDA wzrosła o 12,6 proc. do 348,3 mln euro przy wyższej skorygowanej marży EBITDA wynoszącej 22,4 proc. (rok poprzedni: 21,5 proc.). Zysk netto wzrósł do 125,2 mln euro (+10,6 proc., rok poprzedni: 113,2 mln euro)

Sander van der Laan, dyrektor generalny Douglas Group skomentował:

Miesiące od października do grudnia to dla nas najważniejsza pora roku. Osiągnęliśmy bardzo udany pierwszy kwartał z dobrymi wynikami w obu kanałach – i rozwijamy się rentownie i organicznie. To wyraźnie pokazuje, że nasza strategia działa i zachęca do dalszych inicjatyw.

Silna dynamika w e-commerce

Szczególnie mocno rozwinęła się sprzedaż Douglasa w e-commerce (10,7 proc.), co oznacza, że kanał ten rośnie szósty kwartał z rzędu. Do tego wyniku przyczyniła się kategoria perfum, która odnotował silny wzrost sprzedaży (netto) o 26 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Szczególnie dużym zainteresowaniem cieszyła się podczas Dnia Singla, Black Friday i przed Bożym Narodzeniem. 

Jednak to Black Fiday był rekordowy. Podczas tego dnia sklepy internetowe Douglasa w całej Europie, w godzinach szczytu przyjmowały ponad 20 tys. zamówień na godzinę.

Najlepiej sprzedającymi się w e-commerce produktami w pierwszym kwartale były kalendarze adwentowe, perfumy premium oraz zestawy upominkowe z produktami zapachowymi lub pielęgnacyjnymi.

Rozbudowa sieci i modernizacja perfumerii

W ramach strategii „Let it Bloom – Douglas 2026” detalista uruchomił program rozwoju i rozbudowy sieci perfumerii. Do końca roku obrotowego 2025/26 w całej Europie planowane jest otwarcie ponad 200 nowych sklepów (netto) i remonty ponad 400. Dzięki tej inicjatywie Douglas chce zaoferować swoim klientom jeszcze bardziej atrakcyjne doświadczenia zakupowe.

W pierwszym kwartale bieżącego roku obrotowego Douglas otworzyła 17 nowych oddziałów (netto).

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
16.04.2024 11:51
Grupa Douglas przyspiesza trend wzrostowy w II kwartale i zmniejsza dług o 1 mln euro
Sieć perfumerii odnotowała zadowalające dla siebie wyniki.wiadmoscikosmetyczne.pl
Grupa Douglas zanotowała 11,5 proc. wzrost sprzedaży netto w drugim kwartale roku finansowego 2023/24, od stycznia do marca, według wstępnych danych. Wzrost ten był napędzany przez oba kanały sprzedaży: w sklepach stacjonarnych o 12 proc., a w handlu elektronicznym o 10,7 proc. Wzrost odnotowano we wszystkich segmentach, również w pierwszej połowie roku obrotowego.

Douglas Group przyspieszyła swoją ścieżkę wzrostu w niedawno zakończonym drugim kwartale roku finansowego 2023/24: od stycznia do marca sprzedaż grupy (netto) wzrosła o 11,5 proc. na podstawie wstępnych i niezbadanych danych. Wzrost napędzany był przez oba kanały; Podczas gdy sprzedaż w sklepach wzrosła o 12 proc., sprzedaż w handlu elektronicznym wzrosła o 10,7 proc. Wszystkie segmenty przyczyniły się do ogólnego wzrostu i nadal rosły w stosunku do roku poprzedniego także w pierwszej połowie roku obrotowego.

Jednocześnie grupa jeszcze bardziej utorowała drogę na przyszłość dzięki kompleksowemu refinansowaniu i kolejnemu krokowi w kierunku delewarowania. Po wejściu na giełdę we Frankfurcie grupa pozyskała nowe finansowanie w łącznej wysokości 1,6 miliarda euro na znacznie lepszych warunkach i znacznie obniżyła wskaźnik dźwigni z poprzedniego poziomu 4,0x do ok. 2,7x (obliczony na podstawie skorygowanej EBITDA (LTM) i płynności na dzień 31.12.2023). Oznacza to, że oczekuje się, że roczne płatności odsetkowe grupy zostaną obniżone nawet o 100 mln euro.

Po bardzo dobrym rozpoczęciu roku finansowego w okresie świątecznym, zaliczyliśmy kolejny doskonały kwartał. Wyniki stanowią imponującą demonstrację atrakcyjności naszej oferty, naszej wyjątkowej lojalności klientów i odporności naszego modelu omnichannel. Oznacza to również jedenaście kolejnych kwartałów całkowitego wzrostu sprzedaży – wyraźny znak, że jesteśmy na dobrej drodze.

powiedział Sander van der Laan, dyrektor generalny Grupy Douglas.

Czytaj także: Douglas wszedł na Booksy

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
12.04.2024 10:14
Douglas wszedł na Booksy
wiadomoscikosmetyczne.pl
Douglas umieścił swoje perfumerie na platformie rezerwacyjnej Booksy. Klienci mogą umawiać się zdalnie na zabiegi i konsultacje w 148 perfumeriach sieci.

Douglas dołączył do największej platformy rezerwacyjnej Booksy, przez którą można umawiać się na wizyty i usługi w salonach kosmetycznych, fryzjerskich, gabinetach spa czy masażu, ale także np. do fizjoterapeuty czy stomatologa i wielu innych. Platforma skupia punkty usługowe i umożliwia rezerwację online w kalendarzach udostępnionych przez firmy. Można zarządzać wizytami, planować je, a w razie potrzeby przełożyć. Aplikacja udostępnia listę usługodawców, oferowane przez nich usługi oraz opinie klientów.

Teraz do Booksy dołączył także Douglas Polska ze swoimi 148 perfumeriami. Sieć oferuje bowiem także zabiegi kosmetyczne w przestrzeniach spa oraz konsultacje z ekspertami. Obecnie można umówić się przez Booksy właśnie na bezpłatne 15-minutowe konsultacje: pielęgnacyjne, makijażowe i zapachowe. To bardzo istotne ułatwienie dla klientów, a także promocja tego typu działań sieci. Da możliwość dotarcia do osób, które dotąd być może nie zaopatrywały się w Douglasie. Bezpłatna konsultacja będzie zachętą do poznania oferty sieci, przedstawienia jej oferty produktowej i zabiegowej.

image
Douglas w centrum handlowym Arkadia w Warszawie, strefa SPA
fot. Marcin Kmiecinski

Douglas idzie w kierunku oferty usługowej. W kilkudziesięciu perfumeriach w Polsce już działają gabinety zabiegowe. W kolejnych powstaną mobilne kabiny, gdzie dostępne będą zabiegi pielęgnacyjne na twarz i ciało. Sieć perfumerii współpracuje w tym zakresie ze swoimi partnerami - luksusowymi markami kosmetycznymi. 

Czytaj więcej: Douglas organizuje kolejne edycje Douglas Skincare Weeks i otworzy więcej gabinetów kosmetycznych w perfumeriach 

Douglasa to omnichannelowy (sklepy stacjonarne i sprzedaż online) sprzedawca kosmetyków. Największymi rynkami firmy są Niemcy, Francja, Włochy, Holandia oraz Polska (na podstawie danych sprzedażowych z 2022 roku). W roku finansowym 2023 Douglas osiągnął sprzedaż netto w wysokości 4,1 miliarda euro. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. kwiecień 2024 20:57