StoryEditor
Perfumerie
16.02.2024 09:00

Douglas rośnie w sprzedaży stacjonarnej i e-commerce. W planach ma otwarcie ponad 200 nowych sklepów i remonty ponad 400

Szczególnie dobrze sprzedającymi się produktami z oferty Douglasa są perfumy, których popularność jeszcze wzrasta z okazji różnych świąt, podczas których zwyczajowo wręcza się prezenty      / wiadmoscikosmetyczne.pl
Douglas poinformował, że w pierwszym kwartale roku finansowego 2023/24 znacząco zwiększył swoją sprzedaż. O ile w handlu stacjonarnym wzrost wyniósł blisko 7 proc., to w elektronicznym jest to już niemal 11 proc.

W pierwszym kwartale roku obrotowego 2023/24 Grupa Douglas odnotowała wzrost zarówno przychodów, jak i zysków, we wszystkich kanałach i regionach w porównaniu z rokiem poprzednim, jednocześnie poprawiając swoją rentowność. Sprzedaż netto (na podstawie nieaudytowanych danych) wzrosła o 8 proc. do około 1,56 mld euro w okresie od października do grudnia 2023 roku. W sprzedaży stacjonarnej ten wzrost 6,7 proc., a w handlu elektronicznym 10,7 proc.

Poprawiła się też rentowność sieci. Skorygowana EBITDA wzrosła o 12,6 proc. do 348,3 mln euro przy wyższej skorygowanej marży EBITDA wynoszącej 22,4 proc. (rok poprzedni: 21,5 proc.). Zysk netto wzrósł do 125,2 mln euro (+10,6 proc., rok poprzedni: 113,2 mln euro)

Sander van der Laan, dyrektor generalny Douglas Group skomentował:

Miesiące od października do grudnia to dla nas najważniejsza pora roku. Osiągnęliśmy bardzo udany pierwszy kwartał z dobrymi wynikami w obu kanałach – i rozwijamy się rentownie i organicznie. To wyraźnie pokazuje, że nasza strategia działa i zachęca do dalszych inicjatyw.

Silna dynamika w e-commerce

Szczególnie mocno rozwinęła się sprzedaż Douglasa w e-commerce (10,7 proc.), co oznacza, że kanał ten rośnie szósty kwartał z rzędu. Do tego wyniku przyczyniła się kategoria perfum, która odnotował silny wzrost sprzedaży (netto) o 26 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Szczególnie dużym zainteresowaniem cieszyła się podczas Dnia Singla, Black Friday i przed Bożym Narodzeniem. 

Jednak to Black Fiday był rekordowy. Podczas tego dnia sklepy internetowe Douglasa w całej Europie, w godzinach szczytu przyjmowały ponad 20 tys. zamówień na godzinę.

Najlepiej sprzedającymi się w e-commerce produktami w pierwszym kwartale były kalendarze adwentowe, perfumy premium oraz zestawy upominkowe z produktami zapachowymi lub pielęgnacyjnymi.

Rozbudowa sieci i modernizacja perfumerii

W ramach strategii „Let it Bloom – Douglas 2026” detalista uruchomił program rozwoju i rozbudowy sieci perfumerii. Do końca roku obrotowego 2025/26 w całej Europie planowane jest otwarcie ponad 200 nowych sklepów (netto) i remonty ponad 400. Dzięki tej inicjatywie Douglas chce zaoferować swoim klientom jeszcze bardziej atrakcyjne doświadczenia zakupowe.

W pierwszym kwartale bieżącego roku obrotowego Douglas otworzyła 17 nowych oddziałów (netto).

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
16.04.2025 14:39
Fałszywe promocje w mediach społecznościowych: oszuści podszywają się pod markę Douglas
Shutterstock

W ostatnich tygodniach użytkownicy mediów społecznościowych coraz częściej natrafiają na reklamy obiecujące darmowe luksusowe kosmetyki marki Douglas. Ogłoszenia sugerują możliwość ich przetestowania w ramach rzekomej współpracy z renomowaną siecią perfumerii. Jak ostrzega CyberRescue, za tą „okazją” nie stoi jednak żadna legalna promocja – to przemyślana próba wyłudzenia danych osobowych oraz informacji finansowych.

Schemat działania oszustów opiera się na wzbudzeniu zaufania poprzez stworzenie profesjonalnie wyglądających stron internetowych. Po kliknięciu w reklamę użytkownik zostaje przeniesiony na fałszywy portal, który imituje wygląd oficjalnej witryny. Tam pojawia się informacja o rzekomym zwycięstwie w losowaniu i prośba o uzupełnienie danych: imienia, nazwiska, adresu, numeru telefonu oraz danych karty płatniczej. W zamian oferowana jest przesyłka z ekskluzywnymi kosmetykami – za symboliczną opłatą za wysyłkę.

image
CyberRescue

Choć koszt ten może wynosić zaledwie kilka złotych, jego konsekwencje mogą być poważne. CyberRescue ostrzega, że wprowadzenie danych na takiej stronie często skutkuje uruchomieniem kosztownej subskrypcji, o której użytkownik nie został poinformowany. W niektórych przypadkach comiesięczne obciążenia mogą sięgać nawet kilkuset złotych. Co więcej, raz przekazane dane mogą zostać odsprzedane innym cyberprzestępcom i wykorzystane w kolejnych atakach phishingowych.

image
CyberRescue

Z raportów firm zajmujących się cyberbezpieczeństwem wynika, że tylko w pierwszym kwartale 2025 roku liczba tego typu incydentów wzrosła o ponad 40 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Fałszywe konkursy i promocje należą obecnie do najczęstszych metod wyłudzania danych w Polsce. Osoby, które padły ofiarą takich oszustw, często otrzymują później kolejne podejrzane wiadomości – zarówno SMS-owe, jak i mailowe – z nowymi „ofertami”.

Eksperci przypominają, by w internecie kierować się zasadą ograniczonego zaufania. Jeżeli oferta wydaje się zbyt dobra, by była prawdziwa – najczęściej właśnie taka jest. Przed podaniem jakichkolwiek danych, zwłaszcza finansowych, warto dokładnie sprawdzić adres strony internetowej i upewnić się, czy rzeczywiście mamy do czynienia z oficjalną kampanią danej marki.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
07.04.2025 11:15
Sieć The Perfume Shop podała dane o skoku sprzedaży perfum na Dzień Matki
Dzień Matki to jedna z najbardziej wyjątkowych okazji w roku, jeśli chodzi o prezent - podkreślają managerowie The Perfume ShopThePerfumeShop

Brytyjski The Perfume Shop z okazji Dnia Matki (w Wielkiej Brytanii to święto obchodzone było 30 marca) sprzedał o 14 proc. więcej perfum, niż rok temu.

Jak podała sieć, 14-procentowy wzrost oznacza sprzedaż 280,9 tys. butelek w okresie od 9 do 30 marca 2025. Przy tym największy (56 proc.) wzrost sprzedaży przyniósł dzień, poprzedzający bezpośrednio Dzień Matki.

The Perfume Shop poinformował również, że przychody firmy były napędzane przez 30-procentowy (w stosunku do roku ubiegłego) wzrost sprzedaży klasycznych perfum, o 3 proc. wzrosła sprzedaż perfumeryjnych nowości. Jeśli chodzi o zestawy prezentowe, sprzedano ich o 2 proc. więcej, niż przed ubiegłorocznym Dniem Matki.

Klienci chętnie korzystali z promocji w tym okresie, a największy ruch w swoim sklepie internetowym The Perfume Shop odnotował 25 marca, kiedy to odnotowano 69-procentowy wzrost zakupów perfum w porównaniu z rokiem 2024.

Co ciekawe, 35 proc. wszystkich zamówień w ostatnim tygodniu marca pochodziło od klientów korzystających z usługi dostawy następnego dnia (next day delivery). Zamawiający często decydowali się na usługi personalizacji prezentów (ozdobne opakowania, grawerunki).

Dzień Matki to jedna z najbardziej wyjątkowych okazji w roku, jeśli chodzi o prezenty. Cieszymy się, że tak wiele klientów wybrało perfumy, aby uczcić swoje matki.Perfumy to osobisty i trwały prezent, a tegoroczna sprzedaż naprawdę to odzwierciedla, pokazując znaczne wzrosty zarówno klasycznych, jak i najnowszych zapachów. Także nasze usługi personalizacji cieszyły się większą popularnością, niż kiedykolwiek wcześniej, pokazując, ile uwagi poświęca się wyborowi idealnych perfum – skomentowała dyrektor ds. obsługi klienta w The Perfume Shop, Karen Harris. – Niezależnie od tego, czy jest to grawerowany flakon, czy ozdobnie zapakowany zestaw upominkowy, jesteśmy zachwyceni, że pomogliśmy tak wielu klientom uczynić Dzień Matki wyjątkowym dniem w tym roku.

Wolumen sprzedaży The Perfume Shop wzrósł o 16 proc. w porównaniu z wynikami z poprzedniego roku, przy czym od 3 do 10 marca sprzedano 140 tys. flakoników perfum. W lutym, z okazji Walentynek, sieć sprzedała 240 tys. sztuk perfum.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 11:46