StoryEditor
Perfumerie
16.02.2024 09:00

Douglas rośnie w sprzedaży stacjonarnej i e-commerce. W planach ma otwarcie ponad 200 nowych sklepów i remonty ponad 400

Szczególnie dobrze sprzedającymi się produktami z oferty Douglasa są perfumy, których popularność jeszcze wzrasta z okazji różnych świąt, podczas których zwyczajowo wręcza się prezenty      / wiadmoscikosmetyczne.pl
Douglas poinformował, że w pierwszym kwartale roku finansowego 2023/24 znacząco zwiększył swoją sprzedaż. O ile w handlu stacjonarnym wzrost wyniósł blisko 7 proc., to w elektronicznym jest to już niemal 11 proc.

W pierwszym kwartale roku obrotowego 2023/24 Grupa Douglas odnotowała wzrost zarówno przychodów, jak i zysków, we wszystkich kanałach i regionach w porównaniu z rokiem poprzednim, jednocześnie poprawiając swoją rentowność. Sprzedaż netto (na podstawie nieaudytowanych danych) wzrosła o 8 proc. do około 1,56 mld euro w okresie od października do grudnia 2023 roku. W sprzedaży stacjonarnej ten wzrost 6,7 proc., a w handlu elektronicznym 10,7 proc.

Poprawiła się też rentowność sieci. Skorygowana EBITDA wzrosła o 12,6 proc. do 348,3 mln euro przy wyższej skorygowanej marży EBITDA wynoszącej 22,4 proc. (rok poprzedni: 21,5 proc.). Zysk netto wzrósł do 125,2 mln euro (+10,6 proc., rok poprzedni: 113,2 mln euro)

Sander van der Laan, dyrektor generalny Douglas Group skomentował:

Miesiące od października do grudnia to dla nas najważniejsza pora roku. Osiągnęliśmy bardzo udany pierwszy kwartał z dobrymi wynikami w obu kanałach – i rozwijamy się rentownie i organicznie. To wyraźnie pokazuje, że nasza strategia działa i zachęca do dalszych inicjatyw.

Silna dynamika w e-commerce

Szczególnie mocno rozwinęła się sprzedaż Douglasa w e-commerce (10,7 proc.), co oznacza, że kanał ten rośnie szósty kwartał z rzędu. Do tego wyniku przyczyniła się kategoria perfum, która odnotował silny wzrost sprzedaży (netto) o 26 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Szczególnie dużym zainteresowaniem cieszyła się podczas Dnia Singla, Black Friday i przed Bożym Narodzeniem. 

Jednak to Black Fiday był rekordowy. Podczas tego dnia sklepy internetowe Douglasa w całej Europie, w godzinach szczytu przyjmowały ponad 20 tys. zamówień na godzinę.

Najlepiej sprzedającymi się w e-commerce produktami w pierwszym kwartale były kalendarze adwentowe, perfumy premium oraz zestawy upominkowe z produktami zapachowymi lub pielęgnacyjnymi.

Rozbudowa sieci i modernizacja perfumerii

W ramach strategii „Let it Bloom – Douglas 2026” detalista uruchomił program rozwoju i rozbudowy sieci perfumerii. Do końca roku obrotowego 2025/26 w całej Europie planowane jest otwarcie ponad 200 nowych sklepów (netto) i remonty ponad 400. Dzięki tej inicjatywie Douglas chce zaoferować swoim klientom jeszcze bardziej atrakcyjne doświadczenia zakupowe.

W pierwszym kwartale bieżącego roku obrotowego Douglas otworzyła 17 nowych oddziałów (netto).

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
26.07.2024 14:48
Douglas Beauty Store – nowy koncept sieci w kolejnych perfumeriach
Douglas sukcesywnie modernizuje swoje perfumerie w PolsceDouglas

Sieć Douglas sukcesywnie modernizuje swoje perfumerie dostosowując je do najbardziej aktualnego i nowoczesnego konceptu Douglas Beauty Store.

Douglas Beauty Store to nowy koncept perfumerii Douglas. Jak podkreślają przedstawiciele sieci, jest on daleki od tradycyjnego modelu perfumerii – przede wszystkim łączy dwa światy, online i offline. Do tego modelu sieć dostosowuje swoje najważniejsze sklepy w Polsce.

Po perfumerii w centrum handlowym Avenida w Poznaniu modernizację przeszły salony w galerii Omni Molo w Szczecinie oraz w galerii Madison w Gdańsku, otwierane są 26 i 27 lipca br.

image
Perfumeria Douglas w centrum handlowym Madison w Gdańsku
fot. Douglas

Perfumeria w galerii Madison Gdańsk o powierzchni 260 mkw. oraz w galerii Omni Molo Szczecin o powierzchni 255 mkw. zostały zaaranżowane według najwyższych standardów i aktualnych wymogów. Rewitalizacji poddano zarówno oświetlenie, jak i elementy wyposażenia. Na salach sprzedaży zostały zamontowane nowe meble oraz podwieszane sufity. W salonach wprowadzono elementy identyfikacji wizualnej, a także ekrany digital i multimedialne witryny, które wpływają na funkcjonalność i estetykę wnętrz.

–  Przy rewitalizacjach perfumerii stawiamy na duże i zauważalne zmiany, by móc przedstawić klientowi szereg możliwości, jakie oferujemy i maksymalnie ułatwić mu zakupy. Niezmiennie istotnym punktem strategii jest zapewnienie mu prawdziwie wyjątkowych doświadczeń zakupowych, zarówno poprzez rozwój naszej oferty usług, jak i szerokiego wachlarza marek oraz produktów. Unowocześnienia perfumerii w Gdańsku i Szczecinie wpisują się w tę strategię i przenoszą nawet najbardziej wymagających konsumentów do świata premium beauty – mówi Magdalena Przybysz, dyrektor ds. ekspansji CEE w Douglas Polska.

Generalna strategia rozwoju Douglasa opiera się na modelu omnichannel i w kierunku rozwiązań łączących kanały offline i online prowadzone są wszystkie działania sieci.

Do nich należą także różne formy dostaw produktów i możliwość składania zamówień z poziomu perfumerii  w sklepie online Douglasa. Zamówienia można odbierać w pefumerii i w domu. Najnowsza opcja to Click & Collect Express, czyli dostawa w ciągu 2 godzin.

W aplikacji Douglas klienci mogą robić zakupy, a także wirtualnie „przymierzać makijaż”, dzięki funkcji Beuaty Mirror.

image
Stanowisko makijażowe w perfumerii Douglas w galerii Omni Molo w Szczecinie
fot. Douglas

Douglas rozwija także przestrzeń usługową. Klienci sieci mogą skorzystać z zabiegów pielęgnacyjnych w 30 stałych gabinetach SPA w wybranych perfumeriach oraz w 13 mobilnych kabinach SPA w całej Polsce. Usługi można zamawiać poprzez aplikację booksy. Dodatkowo, w każdej perfumerii klienci mogą skorzystać z indywidualnych porad w doborze odpowiednich produktów w zakresie pielęgnacji, makijażu oraz zapachów, a także bezpłatnych, zaawansowanych konsultacji stanu skóry przy użyciu profesjonalnych urządzeń diagnostycznych lub bezpłatnego 5 min. makijażu.

W Polsce Douglas jest obecny od 23 lat. Rozwija cały czas sprzedaż online i prowadzi 150 perfumerii. W 2023 r. marka uruchomiła 17 nowych sklepów w Polsce i przeprowadziła remonty w 21 lokalizacjach. W swoich perfumeriach sieć prowadzi także blisko 40 salonów SPA. Rocznie Douglas dodaje do swojej oferty ponad 90 nowych marek.

Grupa Douglas rozwija swój model sprzedaży w oparciu o około 1850 perfumerii oraz sklepy online. W roku finansowym 2022/23 detalista osiągnął sprzedaż (netto) na poziomie 4,1 miliarda euro i zatrudniał około 18 tys. osób w całej Europie. Największymi rynkami firmy są Niemcy, Francja, Włochy, Holandia oraz Polska (na podstawie danych sprzedażowych z 2022 roku).

Czytaj także: Douglas podnosi prognozy sprzedaży, która rośnie we wszystkich kanałach

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
22.07.2024 17:10
Douglas wprowadził ekspresowe dostawy w modelu click & collect
fot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Sieć perfumerii Douglas powiększa paletę dostaw produktów kupionych przez klientów w jej internetowym sklepie. Nowością są dostawy ekspresowe z odbiorem w perfumerii.

Douglas działa w modelu omnichannel i wprowadza rozwiązania, które ten model umacniają. Nowością w Polsce są dostawy click & collect express. Produkt kupiony online jest do odbioru w perfumerii w ciągu dwóch godzin. Usługa ta została wprowadzona w całej sieci perfumerii, na którą składa się już 150 placówek. Klienci w Polsce mogą kupować produkty z oferty Douglasa stacjonarnie i online. Mogą złożyć także zamówienie zakupów w e-sklepie u konsultantki w drogerii z dostawą do domu lub do perfumerii.

image
Douglas
Grupa Douglas rozwija swój model sprzedaży w oparciu o około 1850 perfumerii oraz sklepy online. W roku finansowym 2022/23 detalista osiągnął sprzedaż (netto) na poziomie 4,1 miliarda euro i zatrudniał około 18 tys. osób w całej Europie. Największymi rynkami firmy są Niemcy, Francja, Włochy, Holandia oraz Polska (na podstawie danych sprzedażowych z 2022 roku).

Niedawno zarząd firmy podniósł prognozy wzrostu sprzedaży na bieżący rok z 7 proc. do ok. 8,5 proc. Stało się tak po tym jak w kolejnym kwartale firma osiągnęła bardzo dobre wyniki sprzedaży, zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i w e-commerce.

Czytaj więcej: Douglas podnosi prognozy sprzedaży, która rośnie we wszystkich kanałach

W Polsce Douglas jest obecny od 23 lat. Rozwija cały czas sprzedaż online i prowadzi 150 perfumerii. W 2023 r. marka uruchomiła 17 nowych sklepów w Polsce i przeprowadziła remonty w 21 lokalizacjach. W swoich perfumeriach sieć prowadzi także blisko 40 salonów SPA. Rocznie Douglas dodaje do swojej oferty ponad 90 nowych marek.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. lipiec 2024 23:45