StoryEditor
Perfumerie
27.05.2022 00:00

Douglas z silnym wzrostem sprzedaży i zysków w drugim kwartale 2022

Sieć perfumerii Douglas zaraportowała wzrost sprzedaży w drugim kwartale (od stycznia do marca 2022 r.) o około 39 proc. Sprzedaż osiągnęła poziom 719 milionów euro. Sprzedaż online wciąż jest wysoko, ale widoczne jest ożywienie sprzedaży w sklepach stacjonarnych, która wzrosła ponad dwukrotnie w porównaniu z tym samym kwartałem poprzedniego roku.

Firma Douglas odnotowała znaczące wzrosty zarówno w porównaniu z poprzednim rokiem, jak i w porównaniu do kwartału „przed Covidem” 2019 i powiększyła swoje udziały na rynku niemieckim. Odbicie widać szczególne w perfumeriach stacjonarnych, gdzie ożywienie nastąpiło po tym, jak złagodzono ograniczenia związane z pandemią. Sklepy stacjonarne Douglas dwukrotnie zwiększyć sprzedaż w porównaniu z rokiem poprzednim.

Zgodnie z oczekiwaniami część biznesu internetowego przeniosła się z powrotem do perfumerii stacjonarnych, ale ogólnie utrzymała się na bardzo wysokim poziomie.

Teraz, gdy zakończyły się blokady, widzimy, jak wskaźniki sprzedaży między działalnością internetową i sklepową zaczynają się ponownie wyrównywać. W drugim kwartale mieliśmy dwukrotnie większą sprzedaż e-commerce niż przed okresem pandemii. Cieszy fakt, że udało nam się utrzymać ten wysoki poziom. To pokazuje, że nasza strategia dotycząca internetowej platformy kosmetycznej okazuje się właściwym modelem biznesowym – powiedziała Tina Müller, dyrektor generalna Grupy Douglas.

Przychody Grupy są o 12,0 proc. wyższe od poziomu sprzed wybuchu pandemii COVID-19, a skonsolidowany wynik operacyjny (skorygowana EBITDA) wzrósł o 26,5 mln EUR do 25 mln EUR w drugim kwartale, po ujemnym wyniku w roku poprzednim.

W całym pierwszym półroczu 2021/22, czyli w miesiącach od października 2021 do marca 2022 włącznie, Douglas zwiększył sprzedaż o 16,9 proc. do ok. 2 mld EUR, a wynik operacyjny (skorygowana EBITDA) wzrósł o 27,3 proc. 216 mln euro.

Ten rozwój pokazuje, że jesteśmy na dobrej drodze. Niestety nie jest jeszcze możliwe wykonanie wiarygodnej prognozy relacji między handlem stacjonarnym a e-commerce w dłuższej perspektywie – dodała Tina Müller.

W lutym Douglas wszedł na rynek opieki zdrowotnej, przejmując holenderską aptekę internetową Disapo. Od końca kwietnia klienci Douglas mogą kupować dermokosmetyki i produkty bez recepty za pośrednictwem programu partnerskiego w sklepie internetowym. W ciągu roku planowane jest rozszerzenie oferty na kolejne kraje europejskie.

Więcej o tym tutaj: Douglas wchodzi na rynek aptek internetowych

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
16.04.2025 14:39
Fałszywe promocje w mediach społecznościowych: oszuści podszywają się pod markę Douglas
Shutterstock

W ostatnich tygodniach użytkownicy mediów społecznościowych coraz częściej natrafiają na reklamy obiecujące darmowe luksusowe kosmetyki marki Douglas. Ogłoszenia sugerują możliwość ich przetestowania w ramach rzekomej współpracy z renomowaną siecią perfumerii. Jak ostrzega CyberRescue, za tą „okazją” nie stoi jednak żadna legalna promocja – to przemyślana próba wyłudzenia danych osobowych oraz informacji finansowych.

Schemat działania oszustów opiera się na wzbudzeniu zaufania poprzez stworzenie profesjonalnie wyglądających stron internetowych. Po kliknięciu w reklamę użytkownik zostaje przeniesiony na fałszywy portal, który imituje wygląd oficjalnej witryny. Tam pojawia się informacja o rzekomym zwycięstwie w losowaniu i prośba o uzupełnienie danych: imienia, nazwiska, adresu, numeru telefonu oraz danych karty płatniczej. W zamian oferowana jest przesyłka z ekskluzywnymi kosmetykami – za symboliczną opłatą za wysyłkę.

image
CyberRescue

Choć koszt ten może wynosić zaledwie kilka złotych, jego konsekwencje mogą być poważne. CyberRescue ostrzega, że wprowadzenie danych na takiej stronie często skutkuje uruchomieniem kosztownej subskrypcji, o której użytkownik nie został poinformowany. W niektórych przypadkach comiesięczne obciążenia mogą sięgać nawet kilkuset złotych. Co więcej, raz przekazane dane mogą zostać odsprzedane innym cyberprzestępcom i wykorzystane w kolejnych atakach phishingowych.

image
CyberRescue

Z raportów firm zajmujących się cyberbezpieczeństwem wynika, że tylko w pierwszym kwartale 2025 roku liczba tego typu incydentów wzrosła o ponad 40 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Fałszywe konkursy i promocje należą obecnie do najczęstszych metod wyłudzania danych w Polsce. Osoby, które padły ofiarą takich oszustw, często otrzymują później kolejne podejrzane wiadomości – zarówno SMS-owe, jak i mailowe – z nowymi „ofertami”.

Eksperci przypominają, by w internecie kierować się zasadą ograniczonego zaufania. Jeżeli oferta wydaje się zbyt dobra, by była prawdziwa – najczęściej właśnie taka jest. Przed podaniem jakichkolwiek danych, zwłaszcza finansowych, warto dokładnie sprawdzić adres strony internetowej i upewnić się, czy rzeczywiście mamy do czynienia z oficjalną kampanią danej marki.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
07.04.2025 11:15
Sieć The Perfume Shop podała dane o skoku sprzedaży perfum na Dzień Matki
Dzień Matki to jedna z najbardziej wyjątkowych okazji w roku, jeśli chodzi o prezent - podkreślają managerowie The Perfume ShopThePerfumeShop

Brytyjski The Perfume Shop z okazji Dnia Matki (w Wielkiej Brytanii to święto obchodzone było 30 marca) sprzedał o 14 proc. więcej perfum, niż rok temu.

Jak podała sieć, 14-procentowy wzrost oznacza sprzedaż 280,9 tys. butelek w okresie od 9 do 30 marca 2025. Przy tym największy (56 proc.) wzrost sprzedaży przyniósł dzień, poprzedzający bezpośrednio Dzień Matki.

The Perfume Shop poinformował również, że przychody firmy były napędzane przez 30-procentowy (w stosunku do roku ubiegłego) wzrost sprzedaży klasycznych perfum, o 3 proc. wzrosła sprzedaż perfumeryjnych nowości. Jeśli chodzi o zestawy prezentowe, sprzedano ich o 2 proc. więcej, niż przed ubiegłorocznym Dniem Matki.

Klienci chętnie korzystali z promocji w tym okresie, a największy ruch w swoim sklepie internetowym The Perfume Shop odnotował 25 marca, kiedy to odnotowano 69-procentowy wzrost zakupów perfum w porównaniu z rokiem 2024.

Co ciekawe, 35 proc. wszystkich zamówień w ostatnim tygodniu marca pochodziło od klientów korzystających z usługi dostawy następnego dnia (next day delivery). Zamawiający często decydowali się na usługi personalizacji prezentów (ozdobne opakowania, grawerunki).

Dzień Matki to jedna z najbardziej wyjątkowych okazji w roku, jeśli chodzi o prezenty. Cieszymy się, że tak wiele klientów wybrało perfumy, aby uczcić swoje matki.Perfumy to osobisty i trwały prezent, a tegoroczna sprzedaż naprawdę to odzwierciedla, pokazując znaczne wzrosty zarówno klasycznych, jak i najnowszych zapachów. Także nasze usługi personalizacji cieszyły się większą popularnością, niż kiedykolwiek wcześniej, pokazując, ile uwagi poświęca się wyborowi idealnych perfum – skomentowała dyrektor ds. obsługi klienta w The Perfume Shop, Karen Harris. – Niezależnie od tego, czy jest to grawerowany flakon, czy ozdobnie zapakowany zestaw upominkowy, jesteśmy zachwyceni, że pomogliśmy tak wielu klientom uczynić Dzień Matki wyjątkowym dniem w tym roku.

Wolumen sprzedaży The Perfume Shop wzrósł o 16 proc. w porównaniu z wynikami z poprzedniego roku, przy czym od 3 do 10 marca sprzedano 140 tys. flakoników perfum. W lutym, z okazji Walentynek, sieć sprzedała 240 tys. sztuk perfum.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 15:20