StoryEditor
Perfumerie
07.09.2022 00:00

Dwie nowe perfumerie Sephora w Białymstoku

W minionym tygodniu w Białymstoku ruszyły aż dwie perfumerie sieci Sephora i to jednego dnia. Istniejąca już perfumeria w Galerii Białej, powitała klientów w nowej, świeżej odsłonie. W Galerii Alfa Sephora zadebiutowała w formie tymczasowego pop-up store.

Dwie perfumerie sieci Sephora w Białymstoku, w Galerii Białej i w Galerii Alfa pozwalają klientom tej należącej do Grupy LVMH sieci przeżyć nowe doświadczenia zakupowe. Po trudnym czasie pandemii wiele sieci kosmetycznych postanowiło zainwestować w swoją sieć sprzedaży. Nowoczesne sklepy muszą zapewniać klientom nowe doznania, pozwolić na poznanie produktów oraz dać możliwość nawiązania więzi z marką.

Nowy pop-up store to koncept zminiaturyzowanej perfumerii Sephora, która oferuje wybrane, kultowe marki kosmetyczne i część marek dostępnych na wyłączność w sieci Sephora. Ten format sprawdził się już w wielu miastach w Polsce i stanowi uzupełnienie istniejących w klasycznej formie salonów. Pojawia się on także jako przedpremiera docelowych otwarć. W pop-up store Sephora w Galerii Alfa do końca stycznia możecie kupić ulubione produkty lub zamówić je wygodnie do domu.

W perfumerii Sephora dostępne są liczne marki na wyłączność, a wśród nich kultowe marki makijażowe, takie jak Fenty Beauty by Rihanna, Too Faced, Tarte, Huda Beauty, Hourglass, Givenchy, pielęgnacyjne: Fresh, Ole Henricksen, Dr Jart, Origins czy Drunk Elephant oraz zapachowe jak Ferragamo.

W Sephora na klientów czeka również bogata i stale rozwijana sekcja „good for” zawierająca marki odpowiedzialne wobec środowiska. Czyli wegańskie oraz takie, które zawierają min. 90 proc. składników naturalnego pochodzenia. Wśród nich zarówno marki makijażowe, pielęgnacyjne, jak i zapachy.

Sephora wchodzi również w nowe projekty i weszła w projekt z Zalando. Udostępni na platformie asortyment kilku tysięcy atrakcyjnych produktów ponad 300 ekskluzywnych marek, poszerzając ofertę kosmetyczną dla milionów użytkowników Zalando.

Sieć perfumerii Sephora należy do Grupy LVMH. Sieć bardzo dobrze radzi sobie w pierwszej połowie roku i odnotowuje silne odbicie po całkowitym otwarciu sprzedaży stacjonarnej i napędza wzrost sprzedaży kosmetyków. Sukces Sephory został wyszczególniony w raporcie Grupy jako jeden z kluczowych czynników, które przyczyniły się do dobrych wyników całej firmy.

Przeczytaj również: LVMH odnotowuje wzrost w pierwszej połowie roku. Bardzo dobre wyniki Sephory

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
22.10.2025 15:48
Lagardère i Aelia.pl: pięć lat duty free w internecie
Marzena Szulc

Pięć lat temu Lagardere Travel Retail zdecydowało o przeniesieniu sklepów duty free Aelia z lotnisk – do online. Dzięki temu miały stać się dostępne dla szerszego grona klientów. Teraz firma podsumowała efekty tego posunięcia i jego biznesowej opłacalności.

Internetowa odsłona sklepu, czyli Aelia.pl, została uruchomiona w 2020 roku. Od samego początku właściciel platformy, czyli Lagardère Travel Retail, skoncentrował się na  mocnym poszerzaniu asortymentu.

W ciągu tych pięciu lat Aelia.pl wprowadziła do sprzedaży w kanale online tysiące produktów, współpracując z 230 czołowymi markami. Wśród nich znaleźli się tacy giganci kosmetyczni, jak Tom Ford, Clarins, Prada, Hermes, La Mer. Ofertę rozszerzano o kategorie travel oraz lifestyle, w tym produkty premium.

Rola e-commerce nadal rośnie – potwierdza Paweł Opałko, szef działu Digital w Lagardère Travel Retail Polska. – Konsekwentnie wprowadzamy w naszym sklepie nowości: od personalizowanych rekomendacji produktowych opartych na sztucznej inteligencji, po rozwiązania łączące doświadczenie lotniskowe z innowacjami cyfrowymi. Naszym celem pozostaje niezmiennie utrzymywanie bliskiego kontaktu z klientem. Nie tylko podczas podróży, ale wszędzie i o każdej porze – dodaje Opałko.

Lagardère Travel Retail podkreśla, że kluczowym aspektem w przypadku sklepu Aelia.pl jest dbałość o wysoką jakość obsługi: intuicyjność zakupów, szybka i bezpieczna dostawa towaru do klientów.

Lagardère Travel Retail pozostaje liderem kanału travel duty w Polsce, a marką numer jeden, stworzoną do potrzeb portów lotniczych jest Aelia Duty Free. W Polsce firma zarządza siecią blisko tysiąca punktów sprzedaży, działających pod 40 markami – poza Aelią są to sieci 1Minute Smacznego!, Inmedio, Relay.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
15.10.2025 22:22
LVMH wraca na ścieżkę wzrostu dzięki wynikom Sephory i działowi beauty
Sieć Sephora utrzymała swoją dominującą pozycję, wpływając na poprawę globalnych wyników LVMH Marzena Szulc

LVMH, francuski gigant skupiający w swoim portfolio szereg luksusowych marek, powrócił w trzecim kwartale 2025 na ścieżkę wzrostu. Przyczyniły się do tego wyniki marek kosmetycznych oraz utrzymująca się dynamika Sephory. Po wielu miesiącach globalnego spowolnienia na rynku dóbr luksusowych, grupa LVMH odnotowała 1-procentowy organiczny wzrost przychodów. Zdaniem ekspertów może to stanowić pierwsze symptomy ożywienia.

LVMH odnotował przychody w wysokości 58,1 mld euro w ciągu pierwszych trzech kwartałów bieżącego roku, co oznacza ogólny spadek o 2 proc. Koncern uzasadniał to presją inflacyjna, zmiennymi kursami walut i spadkiem popytu na dobra luksusowe w Chinach i USA. Jednak wszystkie działy odnotowały poprawę w trzecim kwartale, co LVMH odczytuje jako „powrót do dynamiki wzrostu”.

Sytuacja w Europie i USA utrzymuje się na stabilnym poziomie, natomiast na rynkach azjatyckich odnotowano „zauważalną poprawę” w porównaniu z rokiem 2024. Jedynie w Japonii odnotowano spadek w ujęciu rok do roku.

Dział perfum i kosmetyków LVMH odnotował w 3 kwartale wzrost o 2 proc., do czego w dużym stopniu przyczyniły się globalne wzrosty sprzedaży marek Guerlain i Dior Beauty

Sieć Sephora utrzymała swoją dominującą globalnie pozycję, osiągając 3-procentowy wzrost sprzedaży kosmetyków selektywnych w ciągu 9 miesięcy 2025 roku (rosnąc w trzecim kwartale do 7 proc.). Firma odnotowała duży wzrost, zdobywając udziały rynkowe w kluczowych regionach i wzmacniając omnichannel. Najważniejsze premiery tego roku (takie jak marka Rhode Hailey Bieber) spotkały się z rekordowym popytem. Sephora kontynuowała rozszerzanie portfolio swoich marek oraz liczbę fizycznych sklepów.

Dla porównania, w tym samym czasie największy dział grupy LVMH (fashion i akcesoria skórzane) odnotował spadek przychodów o 6 proc.  

Pomimo słabego początku roku, LVMH podkreśla, że pozostaje pewne swojej długoterminowej strategii wzrostu.

W niepewnym otoczeniu gospodarczym i geopolitycznym Grupa pozostaje pewna siebie i będzie kontynuować strategię skoncentrowaną na ciągłym zwiększaniu atrakcyjności swoich marek – poinformowało LVMH w oświadczeniu. Najnowsze dane wskazują, że LVMH (jak i cały sektor dóbr luksusowych) może osiągnąć stabilizację po miesiącach spadków.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. listopad 2025 13:56