StoryEditor
Perfumerie
19.08.2025 10:52

Flaconi chce zawalczyć o polskich klientów, intensyfikuje działania marketingowe w naszym kraju

Oferta sklepu internetowego Flaconi obejmuje około tysiąca marek międzynarodowych oraz 50 tys. produktów / Flaconi mat.pras.

Flaconi, sklep internetowy z perfumami i kosmetykami z siedzibą w Berlinie, rozwija swoją działalność na kluczowych rynkach międzynarodowych, do których zalicza również Polskę. Teraz sklep startuje ze swoją pierwszą kampanią marketingową, budującą świadomość marki w naszym kraju.

Jak podkreśla niemiecka firma, start tej kampanii otwiera nowy rozdział w działalności Flaconi na jednym ze swoich najbardziej obiecujących i silnych rynków międzynarodowych – za jaki uważana Teraz przyszedł czas na kolejny krok: jeszcze większą rozpoznawalność marki w kraju, zwiększenie dynamiki obecności na rynku oraz – co istotne – ukierunkowane dotarcie do nowych grup docelowych. 

Kampania została opracowana i zrealizowana przez zespół kreatywny Flaconi pod kierownictwem Jany Reinecke, Head of Creative, w berlińskiej siedzibie firmy. Unikalne motywy podkreślają nie tylko indywidualność klientów Flaconi, lecz także inspirującją różnorodność asortymentu marki. 

Dynamiczna oprawa wizualna i inspirowane trendami efekty budują nowoczesny język obrazu, który pozwala doświadczyć więzi między ludźmi, ich rytuałami beauty i marką flaconi. Ponadto kampania ma na celu pokazanie, jak płynnie Flaconi – poprzez aplikację, jak i sklep internetowy – wpisuje się w codzienne życie i je wzbogaca – przekonuje Reinecke.

Kampania będzie realizowana w telewizji, na YouTube, w serwisach Meta oraz we współpracy z influencerami – z myślą o dotarciu do miłośników i miłośniczek beauty w ich codziennym życiu, inspirowaniu ich oraz zachęcaniu do wyboru Flaconi jako wiodącego sklepu internetowego. Oprócz Polski kampania zostanie również przeprowadzona w Holandii za pośrednictwem ogólnokrajowych kanałów o szerokim zasięgu.

Strategiczne budowanie marki i maksymalna rozpoznawalność

Rozwój miksu mediowego oraz strategiczne przejście z wyłącznych integracji telewizyjnych na kanały o szerokim zasięgu znacząco zwiększyły rozpoznawalność marki flaconi w kraju i za

granicą.

Wraz z premierą naszej pierwszej kampanii budującej świadomość marki w Polsce kontynuujemy proces umiędzynarodowienia marki flaconi. Stawiamy przy tym na lokalnie dopasowany miks mediowy, oparty na spójnym globalnie i kreatywnie podejściu – wyjaśnia Anna-Louisa-Nündel, Head of Brand & Media Management, Flaconi.

Bastian Siebers, CEO Flaconi, podkreśla, że bardzo cieszy go rozpoczęcie pierwszej kampanii Flaconi, budującej świadomość marki, właśnie w Polsce.

Polska to rynek, który oferuje nam ogromny potencjał. Nasz cel jest jasny: chcemy ugruntować pozycję Flaconi jako wiodącego gracza na europejskim rynku beauty e-commerce

– deklaruje Bastian Siebers.

Ekspansja w Europie: ekspertyza w sektorze beauty w połączeniu z najwyższymi standardami e-commerce

Jako wiodący sklep internetowy z perfumami i kosmetykami w Niemczech, Flaconi aktywnie kształtuje przyszłość branży beauty. Odbywa się to poprzez konsekwentną realizację strategii „Beauty in Your Pocket” („Piękno w zasięgu Twojej ręki”), opartej na czterech kluczowych filarach: internacjonalizacji, retencji i zaangażowaniu klientów oraz mediach detalicznych. 

W minionym roku finansowym Flaconi odnotowało wzrost o ponad 30 proc. i zwiększyło swoje obroty do 514 mln euro. Ten pozytywny trend utrzymał się w pierwszej połowie 2025 roku: obroty wzrosły o 28 proc., a EBITDA poprawiła się o ponad 100 proc. 

Ponadto firma z powodzeniem kontynuowała ekspansję, wchodząc w drugim i trzecim kwartale bieżącego roku na pięć nowych rynków: szwedzki, duński, fiński, czeski i włoski. Tym samym firma jest już obecna w 12 krajach europejskich.

Wszystkie zamówienia składane na Flaconi są sprawnie realizowane w nowoczesnym centrum logistycznym w Halle an der Saale w Niemczech. Dzięki elastycznym i skalowalnym procesom magazynowym, Flaconi zapewnia swoim klientom szybkie i bezproblemowe wysyłki.

Z ponad 4,5 mln aktywnych klientów Flaconi jest jednym z wiodących sklepów internetowych z perfumami i kosmetykami w Niemczech. Bogata oferta sklepu internetowego obejmuje około tysiąca marek międzynarodowych oraz 50 tys. produktów. 

W kategoriach takich jak perfumy, produkty do pielęgnacji skóry, makijażu i włosów, kosmetyki naturalne i do domowego SPA, a także akcesoria i narzędzia beauty, Flaconi oferuje pełen przekrój segmentowanych produktów, zapewniając szeroki wybór dopasowany do indywidualnych, codziennych rytuałów pielęgnacyjnych. 

Firma Flaconi, założona w 2011 roku jako jedna z pierwszych perfumerii internetowych, z powodzeniem kontynuuje dziś swoją historię jako jeden z największych i kompleksowych graczy w branży beauty e-commerce w Niemczech. Flaconi zatrudnia ok. 700 pracowników z 60 różnych krajów – zarówno w swojej siedzibie w berlińskim Charlottenburgu, jak i w centrum logistycznym w Halle an der Saale.

Dzięki Flaconi Concept Store, który mieści się w zabytkowym Tuteur Haus w Berlinie, marka jest obecna również w sprzedaży stacjonarnej, oferując wyselekcjonowany asortyment marek niszowych i premium oraz zintegrowany salon fryzjerski. Sklep internetowy został wyróżniony licznymi nagrodami, a oprócz Niemiec działa także w Austrii, Francji, Polsce, Szwajcarii, Włoszech, Belgii, Holandii, Danii, Finlandii, Szwecji i Czechach.

Zobacz też: Unisex w perfumach: marketingowy koncept czy kulturowa rzeczywistość? Zachód vs. MENA

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
07.10.2025 07:38
Douglas startuje z międzynarodową kampanią “Welcome to Beautiful”
Douglas mat.pras,

Douglas, marka numer jeden w Europie w segmencie omnichannel i premium beauty, wystartowała z nową, międzynarodową platformą komunikacyjną “Welcome to Beautiful”. Kampania wyznacza nadrzędną narrację i kierunek spójnej komunikacji we wszystkich krajach i kanałach, jeszcze mocniej umacniając pozycję i rozpoznawalność Douglas.

Douglas zaprasza do świata piękna

“Welcome to Beautiful” to zaproszenie do odkrywania piękna w pełnym wymiarze – od codziennych rytuałów po wyjątkowe doświadczenia. W kampanii Douglas występują bohaterowie o różnych osobowościach i stylach, których łączy jedno – pasja do piękna rozumianego jako forma autentycznej ekspresji. 

Materiały kampanijne podkreślają pewność siebie, różnorodność i indywidualność każdego z nich, pokazując, że piękno ma nieskończenie wiele odsłon. Charakterystyczny dla marki odcień miętowy spaja całą narrację, nadając materiałom świeżość, nowoczesność i wzmacniając spójność komunikacji.

Jedna platforma – wiele działań

Nowa platforma komunikacyjna “Welcome to Beautiful” będzie pełnić funkcję nadrzędnej opowieści i kreatywnego kierunku, który nada ton przyszłym działaniom marketingowym. 

W Polsce, po październikowym starcie, pierwszymi kampaniami realizowanymi w jej ramach będą Singles’ Day, „Black Friday” oraz kampania świąteczna. Każda z nich zachowa charakterystyczne elementy dopasowane do okazji – jak np. miętowe opakowania prezentowe w okresie Bożego Narodzenia – a jednocześnie pozostanie częścią spójnego systemu wizualnego, co podkreśla elastyczność i pokazuje uniwersalny charakter nowej platformy.

image

Koncept Douglas Beauty Store – otwarty w Tomaszowie Mazowieckim

Kampania w Polsce

Kampania promująca nową platformę komunikacji Douglas - “Welcome to Beautiful”, pojawi się w Polsce w najważniejszych kanałach mediowych: w social mediach, na YouTube, w digitalu oraz w formie spotów telewizyjnych. Dzięki temu konsumenci zetkną się ze spójnym, angażującym i wielowymiarowym przekazem, zarówno online, jak i offline. 

Za strategię mediową i zakup powierzchni reklamowej odpowiada agencja Wavemaker, a za działania w social mediach - Saatchi & Saatchi.

Grupa Douglas, z markami handlowymi Douglas, Nocibé, Parfumdreams i Niche Beauty, jest wiodącą omnichannelową destynacją premium beauty w Europie. Grupa Douglas inspiruje swoich klientów do wyrażania własnej wizji piękna, oferując unikalny asortyment zarówno online, jak i w około 1,9 tys. sklepach. 

Grupa Douglas oferuje szeroką ofertę marek selektywnych i ekskluzywnych, a także własnych marek korporacyjnych. Asortyment obejmuje perfumy, kosmetyki kolorowe, pielęgnację skóry, pielęgnację włosów, akcesoria oraz usługi beauty. 

Centralnym elementem strategii Grupy Douglas "Let it Bloom" jest wzmocnienie jej skutecznej pozycji omnichannelowej oraz nieustanne rozwijanie doskonałego doświadczenia klienta. W roku finansowym 2023/24 Grupa Douglas osiągnęła przychody w wysokości 4,45 mld euro i zatrudniała około 19,2 tys. osób w całej Europie. Została uznana przez Forbes za „World’s Top Company for Women 2025” w kategorii detalicznych i hurtowych firm.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
24.09.2025 13:03
Notino zadowolone z rosnących wyników. Polska – kluczowym rynkiem dla sieci
Stacjonarna perfumeria Notinofot. LUKAS NEMECEK

Notino działa obecnie na 27 rynkach europejskich, obsługując ponad 30 mln klientów. W roku fiskalnym 2024 (maj 2024 – kwiecień 2025) firma osiągnęła obroty w wysokości 1,579 mld euro, co oznacza dwucyfrowy wzrost (blisko 20 proc.) w porównaniu z rokiem poprzednim. Tempo wzrostu Notino było ponad dwukrotnie wyższe, niż średnia dla europejskiego rynku e-commerce, które wyniosło ok. 8 proc.

Polska największym rynkiem dla Notino

Polska pozostaje dla firmy z siedzibą w czeskim Brnie największym rynkiem, generując blisko 16 proc. całkowitych obrotów. Kolejne rynki to:

  • Czechy (12 proc.)
  • Włochy (9 proc.).

Największy wzrost rok do roku firma odnotowała w Finlandii i Irlandii, gdzie sprzedaż wzrosła odpowiednio o 56 proc. i 39 proc. 

Pierwsze dziewięć miesięcy roku fiskalnego było bardzo udane, ale okres świąteczny przyniósł większe wyzwania. Po tym czasie skupiliśmy się na stabilizacji i zrozumieliśmy, że ważniejsze od szybkiej ekspansji jest skoncentrowanie się na kluczowych obszarach. Wciąż rozwijamy się znacznie szybciej niż rynek i wiemy, że chcemy inwestować w jakość oraz długoterminowy, zrównoważony rozwój – mówi Zbyněk Kocián, CEO Notino.

Notino wskazuje, że jednym z kluczowych czynników sukcesu sieci jest nowoczesna infrastruktura logistyczna, która obejmuje cztery centra dystrybucyjne zlokalizowane w Czechach, Rumunii, Włoszech i Polsce. Zapewnia to zapewnić szybkie i niezawodne dostawy na terenie całej Europy.

Automatyzacja naszych centrów dystrybucyjnych to jedno z największych wyzwań, przed którymi stoimy w obszarze logistyki. Jest to bardzo złożony proces, zwłaszcza biorąc pod uwagę ogromną liczbę przesyłek, które obsługujemy każdego dnia – wyjaśnia Tomáš Hofer, dyrektor ds. logistyki w Notino. W związku z tym firma rozwija własne zespoły ekspertów, jednocześnie współpracując z wiodącymi partnerami w branży.

W minionym roku fiskalnym Notino dostarczyło klientom łącznie 114,771,511 produktów. Rekordowym dniem pod względem liczby wysłanych zamówień był Black Friday, podczas którego firma zrealizowała ich prawie 300 tys. 

Najpopularniejszą kategorią w minionym roku były perfumy, które stanowiły niemal połowę wszystkich zakupów. Dużą popularnością cieszyły się również produkty do pielęgnacji skóry (14 proc. udziału w sprzedaży), a kosmetyki do włosów odnotowały imponujący wzrost o prawie 20 proc. rok do roku.

image

Justyna Derdzikowska, Notino: To dla nas przełomowy rok, jeśli chodzi o sprzedaż detaliczną

Omnichannel – podstawą strategii

Notino stawia mocno na omnichannel, łącząc mocną obecność w internecie z rozwijającą się siecią sklepów stacjonarnych. W ubiegłym roku firma otworzyła nowe sklepy w Czechach i Polsce, a w lipcu tego roku – pierwszy sklep w Zagrzebiu (Chorwacja). Obecnie Notino posiada 27 sklepów w ośmiu krajach europejskich.

Nauczyliśmy się, jak być rentownymi w sprzedaży stacjonarnej. Naszym celem jest zapewnienie najwyższych standardów zakupowych i dlatego modernizujemy naszą sieć – otwieramy nowe lokalizacje, przenosimy istniejące sklepy lub całkowicie je remontujemy – wyjaśnia Bartosz Kliś, dyrektor handlowy w Notino. 

Zmiany w strukturze zarządzania

Ostatnie zmiany w Notino objęły również najwyższe szczeble zarządzania, gdzie utworzono trzy główne obszary działalności. 

Pierwszym z nich kieruje Lukáš Havlásek, odpowiedzialny za sprzedaż online, doświadczenia klientów i innowacje. Drugim zarządza Bartosz Kliś, dyrektor handlowy, który odpowiada za wyniki sprzedażowe, politykę cenową i współpracę z dostawcami. Trzecim obszarem kieruje Hana Ducháčková, doświadczona menedżerka, która odpowiada za strategię, planowanie, zasoby ludzkie oraz rozwój IT.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
13. październik 2025 21:47