StoryEditor
Perfumerie
19.08.2025 10:52

Flaconi chce zawalczyć o polskich klientów, intensyfikuje działania marketingowe w naszym kraju

Oferta sklepu internetowego Flaconi obejmuje około tysiąca marek międzynarodowych oraz 50 tys. produktów / Flaconi mat.pras.

Flaconi, sklep internetowy z perfumami i kosmetykami z siedzibą w Berlinie, rozwija swoją działalność na kluczowych rynkach międzynarodowych, do których zalicza również Polskę. Teraz sklep startuje ze swoją pierwszą kampanią marketingową, budującą świadomość marki w naszym kraju.

Jak podkreśla niemiecka firma, start tej kampanii otwiera nowy rozdział w działalności Flaconi na jednym ze swoich najbardziej obiecujących i silnych rynków międzynarodowych – za jaki uważana Teraz przyszedł czas na kolejny krok: jeszcze większą rozpoznawalność marki w kraju, zwiększenie dynamiki obecności na rynku oraz – co istotne – ukierunkowane dotarcie do nowych grup docelowych. 

Kampania została opracowana i zrealizowana przez zespół kreatywny Flaconi pod kierownictwem Jany Reinecke, Head of Creative, w berlińskiej siedzibie firmy. Unikalne motywy podkreślają nie tylko indywidualność klientów Flaconi, lecz także inspirującją różnorodność asortymentu marki. 

Dynamiczna oprawa wizualna i inspirowane trendami efekty budują nowoczesny język obrazu, który pozwala doświadczyć więzi między ludźmi, ich rytuałami beauty i marką flaconi. Ponadto kampania ma na celu pokazanie, jak płynnie Flaconi – poprzez aplikację, jak i sklep internetowy – wpisuje się w codzienne życie i je wzbogaca – przekonuje Reinecke.

Kampania będzie realizowana w telewizji, na YouTube, w serwisach Meta oraz we współpracy z influencerami – z myślą o dotarciu do miłośników i miłośniczek beauty w ich codziennym życiu, inspirowaniu ich oraz zachęcaniu do wyboru Flaconi jako wiodącego sklepu internetowego. Oprócz Polski kampania zostanie również przeprowadzona w Holandii za pośrednictwem ogólnokrajowych kanałów o szerokim zasięgu.

Strategiczne budowanie marki i maksymalna rozpoznawalność

Rozwój miksu mediowego oraz strategiczne przejście z wyłącznych integracji telewizyjnych na kanały o szerokim zasięgu znacząco zwiększyły rozpoznawalność marki flaconi w kraju i za

granicą.

Wraz z premierą naszej pierwszej kampanii budującej świadomość marki w Polsce kontynuujemy proces umiędzynarodowienia marki flaconi. Stawiamy przy tym na lokalnie dopasowany miks mediowy, oparty na spójnym globalnie i kreatywnie podejściu – wyjaśnia Anna-Louisa-Nündel, Head of Brand & Media Management, Flaconi.

Bastian Siebers, CEO Flaconi, podkreśla, że bardzo cieszy go rozpoczęcie pierwszej kampanii Flaconi, budującej świadomość marki, właśnie w Polsce.

Polska to rynek, który oferuje nam ogromny potencjał. Nasz cel jest jasny: chcemy ugruntować pozycję Flaconi jako wiodącego gracza na europejskim rynku beauty e-commerce

– deklaruje Bastian Siebers.

Ekspansja w Europie: ekspertyza w sektorze beauty w połączeniu z najwyższymi standardami e-commerce

Jako wiodący sklep internetowy z perfumami i kosmetykami w Niemczech, Flaconi aktywnie kształtuje przyszłość branży beauty. Odbywa się to poprzez konsekwentną realizację strategii „Beauty in Your Pocket” („Piękno w zasięgu Twojej ręki”), opartej na czterech kluczowych filarach: internacjonalizacji, retencji i zaangażowaniu klientów oraz mediach detalicznych. 

W minionym roku finansowym Flaconi odnotowało wzrost o ponad 30 proc. i zwiększyło swoje obroty do 514 mln euro. Ten pozytywny trend utrzymał się w pierwszej połowie 2025 roku: obroty wzrosły o 28 proc., a EBITDA poprawiła się o ponad 100 proc. 

Ponadto firma z powodzeniem kontynuowała ekspansję, wchodząc w drugim i trzecim kwartale bieżącego roku na pięć nowych rynków: szwedzki, duński, fiński, czeski i włoski. Tym samym firma jest już obecna w 12 krajach europejskich.

Wszystkie zamówienia składane na Flaconi są sprawnie realizowane w nowoczesnym centrum logistycznym w Halle an der Saale w Niemczech. Dzięki elastycznym i skalowalnym procesom magazynowym, Flaconi zapewnia swoim klientom szybkie i bezproblemowe wysyłki.

Z ponad 4,5 mln aktywnych klientów Flaconi jest jednym z wiodących sklepów internetowych z perfumami i kosmetykami w Niemczech. Bogata oferta sklepu internetowego obejmuje około tysiąca marek międzynarodowych oraz 50 tys. produktów. 

W kategoriach takich jak perfumy, produkty do pielęgnacji skóry, makijażu i włosów, kosmetyki naturalne i do domowego SPA, a także akcesoria i narzędzia beauty, Flaconi oferuje pełen przekrój segmentowanych produktów, zapewniając szeroki wybór dopasowany do indywidualnych, codziennych rytuałów pielęgnacyjnych. 

Firma Flaconi, założona w 2011 roku jako jedna z pierwszych perfumerii internetowych, z powodzeniem kontynuuje dziś swoją historię jako jeden z największych i kompleksowych graczy w branży beauty e-commerce w Niemczech. Flaconi zatrudnia ok. 700 pracowników z 60 różnych krajów – zarówno w swojej siedzibie w berlińskim Charlottenburgu, jak i w centrum logistycznym w Halle an der Saale.

Dzięki Flaconi Concept Store, który mieści się w zabytkowym Tuteur Haus w Berlinie, marka jest obecna również w sprzedaży stacjonarnej, oferując wyselekcjonowany asortyment marek niszowych i premium oraz zintegrowany salon fryzjerski. Sklep internetowy został wyróżniony licznymi nagrodami, a oprócz Niemiec działa także w Austrii, Francji, Polsce, Szwajcarii, Włoszech, Belgii, Holandii, Danii, Finlandii, Szwecji i Czechach.

Zobacz też: Unisex w perfumach: marketingowy koncept czy kulturowa rzeczywistość? Zachód vs. MENA

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
22.10.2025 15:48
Lagardère i Aelia.pl: pięć lat duty free w internecie
Marzena Szulc

Pięć lat temu Lagardere Travel Retail zdecydowało o przeniesieniu sklepów duty free Aelia z lotnisk – do online. Dzięki temu miały stać się dostępne dla szerszego grona klientów. Teraz firma podsumowała efekty tego posunięcia i jego biznesowej opłacalności.

Internetowa odsłona sklepu, czyli Aelia.pl, została uruchomiona w 2020 roku. Od samego początku właściciel platformy, czyli Lagardère Travel Retail, skoncentrował się na  mocnym poszerzaniu asortymentu.

W ciągu tych pięciu lat Aelia.pl wprowadziła do sprzedaży w kanale online tysiące produktów, współpracując z 230 czołowymi markami. Wśród nich znaleźli się tacy giganci kosmetyczni, jak Tom Ford, Clarins, Prada, Hermes, La Mer. Ofertę rozszerzano o kategorie travel oraz lifestyle, w tym produkty premium.

Rola e-commerce nadal rośnie – potwierdza Paweł Opałko, szef działu Digital w Lagardère Travel Retail Polska. – Konsekwentnie wprowadzamy w naszym sklepie nowości: od personalizowanych rekomendacji produktowych opartych na sztucznej inteligencji, po rozwiązania łączące doświadczenie lotniskowe z innowacjami cyfrowymi. Naszym celem pozostaje niezmiennie utrzymywanie bliskiego kontaktu z klientem. Nie tylko podczas podróży, ale wszędzie i o każdej porze – dodaje Opałko.

Lagardère Travel Retail podkreśla, że kluczowym aspektem w przypadku sklepu Aelia.pl jest dbałość o wysoką jakość obsługi: intuicyjność zakupów, szybka i bezpieczna dostawa towaru do klientów.

Lagardère Travel Retail pozostaje liderem kanału travel duty w Polsce, a marką numer jeden, stworzoną do potrzeb portów lotniczych jest Aelia Duty Free. W Polsce firma zarządza siecią blisko tysiąca punktów sprzedaży, działających pod 40 markami – poza Aelią są to sieci 1Minute Smacznego!, Inmedio, Relay.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
15.10.2025 22:22
LVMH wraca na ścieżkę wzrostu dzięki wynikom Sephory i działowi beauty
Sieć Sephora utrzymała swoją dominującą pozycję, wpływając na poprawę globalnych wyników LVMH Marzena Szulc

LVMH, francuski gigant skupiający w swoim portfolio szereg luksusowych marek, powrócił w trzecim kwartale 2025 na ścieżkę wzrostu. Przyczyniły się do tego wyniki marek kosmetycznych oraz utrzymująca się dynamika Sephory. Po wielu miesiącach globalnego spowolnienia na rynku dóbr luksusowych, grupa LVMH odnotowała 1-procentowy organiczny wzrost przychodów. Zdaniem ekspertów może to stanowić pierwsze symptomy ożywienia.

LVMH odnotował przychody w wysokości 58,1 mld euro w ciągu pierwszych trzech kwartałów bieżącego roku, co oznacza ogólny spadek o 2 proc. Koncern uzasadniał to presją inflacyjna, zmiennymi kursami walut i spadkiem popytu na dobra luksusowe w Chinach i USA. Jednak wszystkie działy odnotowały poprawę w trzecim kwartale, co LVMH odczytuje jako „powrót do dynamiki wzrostu”.

Sytuacja w Europie i USA utrzymuje się na stabilnym poziomie, natomiast na rynkach azjatyckich odnotowano „zauważalną poprawę” w porównaniu z rokiem 2024. Jedynie w Japonii odnotowano spadek w ujęciu rok do roku.

Dział perfum i kosmetyków LVMH odnotował w 3 kwartale wzrost o 2 proc., do czego w dużym stopniu przyczyniły się globalne wzrosty sprzedaży marek Guerlain i Dior Beauty

Sieć Sephora utrzymała swoją dominującą globalnie pozycję, osiągając 3-procentowy wzrost sprzedaży kosmetyków selektywnych w ciągu 9 miesięcy 2025 roku (rosnąc w trzecim kwartale do 7 proc.). Firma odnotowała duży wzrost, zdobywając udziały rynkowe w kluczowych regionach i wzmacniając omnichannel. Najważniejsze premiery tego roku (takie jak marka Rhode Hailey Bieber) spotkały się z rekordowym popytem. Sephora kontynuowała rozszerzanie portfolio swoich marek oraz liczbę fizycznych sklepów.

Dla porównania, w tym samym czasie największy dział grupy LVMH (fashion i akcesoria skórzane) odnotował spadek przychodów o 6 proc.  

Pomimo słabego początku roku, LVMH podkreśla, że pozostaje pewne swojej długoterminowej strategii wzrostu.

W niepewnym otoczeniu gospodarczym i geopolitycznym Grupa pozostaje pewna siebie i będzie kontynuować strategię skoncentrowaną na ciągłym zwiększaniu atrakcyjności swoich marek – poinformowało LVMH w oświadczeniu. Najnowsze dane wskazują, że LVMH (jak i cały sektor dóbr luksusowych) może osiągnąć stabilizację po miesiącach spadków.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. grudzień 2025 21:00