StoryEditor
Perfumerie
24.05.2021 00:00

Moja mama mój cały świat! Drogerie na Dzień Matki oferują promocje, zestawy i konkursy

Zestawy prezentowe, promocje, konkursy, zabawy, inspiracje makijażowe i zapachowe - tak drogerie świętują dzień najbliższej osoby w życiu każdego z nas.

26 maja świętujemy dzień osoby, której zawdzięczamy przyjście na świat. Tę okazję tradycyjnie celebrują sieci drogeryjne i perfumeryjne. Oto, co przygotowały w tym roku dla naszych mam.

Maj miesiącem uśmiechu

Drogerie Koliber przypominają: "Zbliża się wyjątkowe święto każdej mamy!  A w tym dniu szczególnie pragniemy wywołać uśmiech na jej twarzy. Miły gest, uścisk i bliskość to są wartości bezcenne  Resztę znajdziecie w Drogeriach Koliber - nasze konsultantki doradzą najlepsze produkty dla każdej wyjątkowej mamy!" W dniach 24-29 maja sieć oferuje promocje rozmaitych kosmetyków.

Drogerie Natura proponują makijażowe inspiracje na wyjątkowy dzień - Dzień Mamy.  "Kosmetyczne hity nawet do -60% czekają na Ciebie w Twojej stacjonarnej drogerii Natura oraz drogerii online. Z którego kosmetyku najbardziej ucieszyłaby się Twoja mama?" - zastanawiają się Drogerie Natura.

Drogeria Jasmin  w Poznaniu przy Batorego przypomina o zabawie na Dzień Mamy. "Oczaruj swoją Mamę prezentem. To już 26 maja. Nie masz pomysłu na upominek? Weź udział w naszej zabawie i wygraj rewelacyjny zestaw kosmetyczny! By otrzymać prezent o wartości powyżej 100 zł wystarczy polubić i udostępnić post. Napisać najpiękniejsze życzenia dla swojej Mamy. Życzenia, które wybierzemy ,które nam się spodobają zostaną nagrodzone prezentem. Mamy 2 prezenty, drugi równie piękny jest niespodzianką. Kto otrzyma nagrody? Informacja 27.05 z rana. Odbiór prezentów mile widziany w naszej drogerii. Możesz też przyjść do nas - my chętnie pomożemy w doborze odpowiedniego upominku!"

Drogerie Polskie apelują do zapominalskich: "Nie zapomnij o prezencie na Dzień Matki! A czy mamy kochają markę Pierre Rene? Zdecydowanie tak!" Dlatego specjalnie z okazji ich święta w sieci drogerii dostępne są produkty tej marki w promocji - wszystkie podkłady i bazy -30 proc.

Moja mama mój cały świat

"Do Dnia Matki zostały już tylko dwa dni! Dlatego mamy dla Was kilka propozycji zestawów prezentowych od bestsellerowych marek. Z którego z nich najbardziej ucieszyłaby się Wasza mama?" Sieć perfumerii Sephora proponuje znalezienie idealnego prezentu na Dzień Matki spośród jej zestawów prezentowych.

"Moja mama, moja opoka, mój świat. Jeśli jest jakiś dzień, w którym możemy to udowodnić, to właśnie w Dzień Matki! Tak, podarujmy jej bukiet miłości...Odkryj różne pomysły na prezenty na Dzień Matki 2021, wypełnione zapachami i kolorami" - pisze na swojej stronie Sephora oferując z tej okazji "najpiękniejsze kompozycje kwiatowe zamknięte w kultowych perfumach, czarujące produkty do makijażu, pielęgnacji twarzy i ciała, a także wybrane prezenty od 79zł. Dzięki naszym bezpłatnym, spersonalizowanym usługom, możesz sprawić jej niezapomniany prezent. Teraz tylko od Ciebie zależy, jak rozpieścisz mamę 26 maja!" 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
20.08.2025 13:33
Super-Pharm pozostaje przy napojach i wchodzi do systemu kaucyjnego
Super-Pharm w Galerii Mokotów w WarszawieNATALIA PONIATOWSKA

Polski handel detaliczny przygotowuje się na dużą zmianę – 1 października 2025 roku wejdzie w życie system kaucyjny. Zgodnie z przepisami wszystkie sklepy o powierzchni powyżej 200 mkw. będą miały obowiązek odbierać opakowania objęte kaucją. Reakcje sieci handlowych są zróżnicowane. Rossmann zrezygnował całkowicie z kategorii napojów, natomiast Super-Pharm i DM zapowiadają, że pozostaną w tym segmencie i dostosują się do nowych wymogów.

Super-Pharm podkreśla, że do zmian przygotowuje się od miesięcy. W firmie działa specjalna grupa projektowa, która regularnie spotyka się w celu wypracowania rozwiązań operacyjnych i systemowych. – Podchodzimy do nadchodzących zmian w sposób analityczny i przemyślany. Przygotowujemy się od kilku miesięcy – powiedziała dla wiadomoscihandlowe.pl Patrycja Zabierowska, Chief Marketing Officer sieci. Firma wskazuje, że choć łączenie apteki, drogerii i perfumerii czyni adaptację trudniejszą, priorytetem jest utrzymanie wysokich standardów zakupowych.

Z danych przedstawionych przez sieć wynika, że od 1 października 50 proc. placówek Super-Pharm będzie objętych systemem kaucyjnym. Oznacza to, że klienci w połowie sklepów będą mogli oddawać opakowania szklane, plastikowe i metalowe objęte przepisami. Sieć podkreśla, że traktuje uczestnictwo w systemie nie tylko jako obowiązek prawny, lecz także jako element strategii odpowiedzialności społecznej.

image

Drogerie kontra system kaucyjny: dm drogerie markt podnosi rękawicę. "Nie ograniczymy asortymentu"

Podobnie jak DM, Super-Pharm zdecydował się na ręczny model zbiórki. Argumentem za tym rozwiązaniem jest przede wszystkim ograniczona przestrzeń w lokalizacjach – większość drogerii mieści się w centrach miast i galeriach handlowych, co uniemożliwia instalację butelkomatów. Ważnym czynnikiem była również dbałość o higienę. Dedykowane stanowiska i procedury mają zapewnić szybki, sprawny i higieniczny przebieg zwrotu opakowań, co – jak podkreśla sieć – jest szczególnie istotne w formacie łączącym drogerię i aptekę.

Choć napoje nie stanowią trzonu sprzedaży Super-Pharm, sieć nie planuje wycofywania ich ze swojej oferty. Jak zaznacza Zabierowska, produkty te pełnią funkcję uzupełniającą i skierowane są do klientów robiących zakupy przy okazji. Skoro firma zdecydowała się na wdrożenie systemu kaucyjnego, naturalnym krokiem jest utrzymanie oferty napojów objętych tym systemem.

image

Marzena Gradecka, Drogerie Jasmin: System kaucyjny to jeden z elementów ograniczania wolności gospodarowania, bojkotujmy go

Super-Pharm przyznaje jednak, że wdrożenie oznacza dodatkowe koszty – od adaptacji powierzchni, przez logistykę zwrotów, po utrzymanie higieny. Sieć analizuje każdy etap procesu, aby system był samofinansujący, choć – jak podkreśla – pozostaje tu wiele niewiadomych. Jednocześnie firma zakłada, że wpływ na ruch klientów będzie neutralny, a ewentualnym efektem ubocznym może być dodatkowa sprzedaż przy okazji wizyt związanych ze zwrotem opakowań.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
19.08.2025 14:46
Douglas z mniejszym od oczekiwań spadkiem zysku operacyjnego
Douglas ogłosił swoje najnowsze wyniki.Douglas

Douglas, niemiecka sieć sprzedaży kosmetyków premium, poinformowała o mniejszym od prognozowanego spadku zysku operacyjnego w trzecim kwartale roku fiskalnego. Skorygowana EBITDA obniżyła się o 2,9 proc. do poziomu 158,2 milionów euro, podczas gdy analitycy ankietowani przez Vara oczekiwali wyniku rzędu 143,8 milionów euro. Publikacja wyników przełożyła się na blisko 9-procentowy wzrost kursu akcji spółki.

Na spadek rentowności wpłynęło głównie nasilone środowisko promocyjne, które wymusiło obniżki cen w celu przyciągnięcia klientów ograniczających wydatki w warunkach niepewności gospodarczej. Prezes Sander van der Laan podkreślił, że zjawisko to jest powszechne w segmencie kosmetyków premium, a dalsze nasilenie działań promocyjnych w drugiej połowie 2025 roku może stanowić zagrożenie dla marż.

Douglas starał się ograniczyć presję kosztową poprzez redukcję wydatków na marketing i logistykę oraz twarde negocjacje z producentami kosmetyków w sprawie podwyżek cen. Firma wskazała jednak, że przenoszenie wzrostu cen na klientów nie zawsze jest możliwe, gdy konsumenci aktywnie poszukują najkorzystniejszych ofert.

Przychody netto spółki wzrosły o 3,2 proc. do 1 mld euro, co wynikało m.in. z dobrej sprzedaży w Europie Środkowej i Wschodniej oraz z korzystnego układu kalendarza – święta wielkanocne przypadły na analizowany kwartał. Douglas, który w poprzednich miesiącach zmagał się ze słabszym popytem konsumenckim, potwierdził roczną prognozę obniżoną w marcu br.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. sierpień 2025 20:40