StoryEditor
Perfumerie
24.09.2025 13:03

Notino zadowolone z rosnących wyników. Polska – kluczowym rynkiem dla sieci

Stacjonarna perfumeria Notino / fot. LUKAS NEMECEK

Notino działa obecnie na 27 rynkach europejskich, obsługując ponad 30 mln klientów. W roku fiskalnym 2024 (maj 2024 – kwiecień 2025) firma osiągnęła obroty w wysokości 1,579 mld euro, co oznacza dwucyfrowy wzrost (blisko 20 proc.) w porównaniu z rokiem poprzednim. Tempo wzrostu Notino było ponad dwukrotnie wyższe, niż średnia dla europejskiego rynku e-commerce, które wyniosło ok. 8 proc.

Polska największym rynkiem dla Notino

Polska pozostaje dla firmy z siedzibą w czeskim Brnie największym rynkiem, generując blisko 16 proc. całkowitych obrotów. Kolejne rynki to:

  • Czechy (12 proc.)
  • Włochy (9 proc.).

Największy wzrost rok do roku firma odnotowała w Finlandii i Irlandii, gdzie sprzedaż wzrosła odpowiednio o 56 proc. i 39 proc. 

Pierwsze dziewięć miesięcy roku fiskalnego było bardzo udane, ale okres świąteczny przyniósł większe wyzwania. Po tym czasie skupiliśmy się na stabilizacji i zrozumieliśmy, że ważniejsze od szybkiej ekspansji jest skoncentrowanie się na kluczowych obszarach. Wciąż rozwijamy się znacznie szybciej niż rynek i wiemy, że chcemy inwestować w jakość oraz długoterminowy, zrównoważony rozwój – mówi Zbyněk Kocián, CEO Notino.

Notino wskazuje, że jednym z kluczowych czynników sukcesu sieci jest nowoczesna infrastruktura logistyczna, która obejmuje cztery centra dystrybucyjne zlokalizowane w Czechach, Rumunii, Włoszech i Polsce. Zapewnia to zapewnić szybkie i niezawodne dostawy na terenie całej Europy.

Automatyzacja naszych centrów dystrybucyjnych to jedno z największych wyzwań, przed którymi stoimy w obszarze logistyki. Jest to bardzo złożony proces, zwłaszcza biorąc pod uwagę ogromną liczbę przesyłek, które obsługujemy każdego dnia – wyjaśnia Tomáš Hofer, dyrektor ds. logistyki w Notino. W związku z tym firma rozwija własne zespoły ekspertów, jednocześnie współpracując z wiodącymi partnerami w branży.

W minionym roku fiskalnym Notino dostarczyło klientom łącznie 114,771,511 produktów. Rekordowym dniem pod względem liczby wysłanych zamówień był Black Friday, podczas którego firma zrealizowała ich prawie 300 tys. 

Najpopularniejszą kategorią w minionym roku były perfumy, które stanowiły niemal połowę wszystkich zakupów. Dużą popularnością cieszyły się również produkty do pielęgnacji skóry (14 proc. udziału w sprzedaży), a kosmetyki do włosów odnotowały imponujący wzrost o prawie 20 proc. rok do roku.

image

Justyna Derdzikowska, Notino: To dla nas przełomowy rok, jeśli chodzi o sprzedaż detaliczną

Omnichannel – podstawą strategii

Notino stawia mocno na omnichannel, łącząc mocną obecność w internecie z rozwijającą się siecią sklepów stacjonarnych. W ubiegłym roku firma otworzyła nowe sklepy w Czechach i Polsce, a w lipcu tego roku – pierwszy sklep w Zagrzebiu (Chorwacja). Obecnie Notino posiada 27 sklepów w ośmiu krajach europejskich.

Nauczyliśmy się, jak być rentownymi w sprzedaży stacjonarnej. Naszym celem jest zapewnienie najwyższych standardów zakupowych i dlatego modernizujemy naszą sieć – otwieramy nowe lokalizacje, przenosimy istniejące sklepy lub całkowicie je remontujemy – wyjaśnia Bartosz Kliś, dyrektor handlowy w Notino. 

Zmiany w strukturze zarządzania

Ostatnie zmiany w Notino objęły również najwyższe szczeble zarządzania, gdzie utworzono trzy główne obszary działalności. 

Pierwszym z nich kieruje Lukáš Havlásek, odpowiedzialny za sprzedaż online, doświadczenia klientów i innowacje. Drugim zarządza Bartosz Kliś, dyrektor handlowy, który odpowiada za wyniki sprzedażowe, politykę cenową i współpracę z dostawcami. Trzecim obszarem kieruje Hana Ducháčková, doświadczona menedżerka, która odpowiada za strategię, planowanie, zasoby ludzkie oraz rozwój IT.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
08.09.2025 10:54
Czas na zmianę! Katarzyna Mauduit żegna się z Douglasem po 5 latach
Katarzyna Mauduit (z prawej) oraz Anna Dec podczas Douglas Skincare Weeks 2025M.Szulc

Przez ostatnie 5 lat Katarzyna Mauduit pełniła funkcję dyrektor marketingu na Polskę i region CEE w sieci Douglas. Zajmowała się m.in. wspieraniem marki własnej Douglas, a także wielu selektywnych marek partnerów. Teraz poinformowała o zmianie swojej zawodowej ścieżki. Jak motywuje ten krok?

Goodbye lovebrand, hello lovebrand(s). It’s time for new!” – zaczęła swój wpis na LinkedIn Katarzyna Mauduit.

Jak podkreśliła, w Douglasie współpracowała ze "wspaniałym, zorientowanym na biznes zespołem marketingowym”, działając “ramię w ramię z wieloma innymi zespołami – lokalnie, w Europie Środkowo-Wschodniej oraz globalnie”. Podziękowała za współpracę działom marketingu Douglasa, e-commerce, asortymentu i zakupów, controllingu, a także szefom Douglasów z innych krajów. 

Zbudowane relacje, zmiany, które udało mi się wprowadzić, inspiracja oraz metody pracy, które po sobie zostawiam – są moim największym powodem do dumy” – napisała Katarzyna Mauduit.

Jak podkreśliła, w swojej Douglasowej podróży ceni najbardziej pięć momentów. Pierwszy z nich to przekształcenie Douglasa w “napędzaną cyfrowo, płynnie funkcjonującą w social mediach” platformę sprzedaży kosmetyków. Drugi to zarządzanie innowacjami, z naciskiem na inspirowanie – a nie kopiowanie rozwiązań.

image

Katarzyna Mauduit, Douglas: Potencjał zakupowy pokolenia Alfa jest obiecujący [FBK 2024]

Trzecią ważną rzeczą jest rozszerzenie ekosystemu retail mediów dla marek dostawców w całym lejku marketingowym, co umożliwiło konsolidację marki Douglas jako wyraźnego lidera branży pod względem zarówno portfolio, jak i przychodów. Czwarta istotna rzecz to uwolnienie potencjału marki własnej Douglas Collection, na co złożyło się m.in. stworzenie zespołu marketingowego, kampanii, eventów – co przyniosło w efekcie rekordowe wyniki z roku na rok. 

Jako piąty ważny powód do dumy Katarzyna Mauduit uznaje swój team (“najlepszy w swojej klasie!”), któremu podziękowała za towarzyszenie we wspólnej drodze zmian i przekształceń. Podziękowała również zarządowi i managerom Douglasa za zaufanie oraz sprawienie, że “niemożliwe stało się możliwe”.

Jak podkreśliła, pożegnanie z Douglasem nie było dla niej łatwe, bo “nie rozstaje się z marką, którą się kocha”. 

Pozostawiam markę w dobrych rękach, gotową do rozkwitu” – podsumowała, zapowiadając podjęcie nowych wyzwań w branży beauty. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
28.08.2025 07:54
Notino poszerza ofertę marek luksusowych i wprowadza La Prairie
Wprowadzenie marki La Prairie do oferty Notino oznacza, że będzie ona dostępna dla klientów na 27 rynkach, na których działa detalistaLa Prairie mat.pras.

Notino dba o to, by wciąż zaskakiwać swoich klientów. W sierpniu oferta sklepu została poszerzona o markę luksusowych kosmetyków z najwyższej półki – La Prairie Switzerland. Jak podkreśla Bartosz Kliś, Chief Commercial Officer i członek zarządu Notino, krok ten stanowi otwarcie nowego rozdziału dla firmy.

“Witamy na pokładzie, La Prairie Switzerland” – obwieścił Bartosz Kliś we wpisie na LinkedIn. Jak podkreślił, La Prairie należy do grona najbardziej kultowych marek w branży kosmetyków luksusowych.

Od dziesięcioleci La Prairie wyznacza standardy w dziedzinie luksusowych kosmetyków dzięki unikalnemu połączeniu kawioru, złota i platyny z przełomową wiedzą na temat komórek” – dodaje manager Notino.  

Szwajcarska marka jest cenionym od lat globalnym pionierem terapii przeciwstarzeniowej, opartej na opatentowanej, wyjątkowej formule Cellular Complex.

image

Justyna Derdzikowska, Notino: To dla nas przełomowy rok, jeśli chodzi o sprzedaż detaliczną

Jak dodaje Bartosz Kliś, wprowadzenie kosmetyków La Prairie do oferty sklepów Notino stanowi część jasnej wizji. “Chcemy, aby wyjątkowe marki stały się bardziej dostępne. Jednocześnie też chcemy, aby doświadczenie klienta było równie ekskluzywne, jak same produkty” – wyjaśnia Bartosz Kliś.

Wprowadzenie marki La Prairie do oferty Notino oznacza, że będzie ona dostępna dla klientów na 27 rynkach, na których działa detalista. “Jest to kamień milowy, z którego jesteśmy dumni, a także sygnał, w jakim kierunku zmierzamy” – podsumowuje członek zarządu Notino.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. październik 2025 23:19