StoryEditor
Perfumerie
11.03.2020 00:00

Pierwszy w Nysie salon sieci Douglas zostanie otwarty w galerii Dekada

W Nysie pojawi się pierwsza w mieście perfumeria sieci Douglas. Nowoczesny salon z ofertą selektywnych produktów kosmetycznych i pielęgnacyjnych zostanie otwarty w październiku br. i zajmie w projekcie galerii handlowej Dekada blisko 220 mkw. GLA.

Perfumeria Douglas wraz ze sklepem Rossmann zapewni klientom Dekady dostęp do szerokiej oferty artykułów beauty z każdej półki cenowej.

- Cieszymy się, że w Nysie powstał obiekt, w który świetnie wpisuje się perfumeria Douglas. W naszym salonie klienci znajdą nie tylko luksusowe kosmetyki, ale też wiele nowoczesnych marek w dostępnych cenach dla osób zainteresowanych trendami światowymi. Klientów z pewnością ucieszy dostęp do naszych usług makijażowych i pielęgnacyjnych na najwyższym poziomie – mówi Magdalena Przybysz, Expansion & Investment Director Poland, CEE.

Doskonała lokalizacja w ścisłym centrum miasta z ofertą ok. 80 sklepów i 10 lokali gastronomiczno-usługowych rozmieszczonych na 19 tys. mkw. GLA, nowoczesna bryła wpisana w architekturę otoczenia, dwa place stanowiące wspólną przestrzeń dla mieszkańców miasta, to plan na najnowocześniejszy obiekt handlowy w 50-tysięcznej Nysie. Na dwóch poziomach galerii znajdą się m.in. sklepy takich marek jak Rossmann, Yes, Briju, Swiss, Reserved, Sinsay, Cropp, Diverse, House, Vistula, Wólczanka, Martes Sport, 50 style, Empik, RTV Euro AGD, Pepco i KiK oraz mutlipleks kinowy, który wzmocni ofertę rekreacyjną obiektu.

 - Czujemy satysfakcję, że kolejna rozpoznawalna marka, posiadająca ugruntowaną pozycję na rynku, zdecydowała się na uruchomienie swojego salonu w galerii Dekada w Nysie. Fakt, że oferta zakupowa obiektu w niczym nie będzie ustępować ofercie galerii handlowych zlokalizowanych w większych miastach, stanowi widoczny dowód potencjału tego rodzaju lokalizacji, wyraźnie dostrzegany przez najemców na rynku – mówi Paweł Bartosik, Leasing Manager, BOIG.

Galeria handlowa Dekada Nysa już w październiku tego roku dołączy do portfolio 11 działających centrów convenience Dekada. Najnowszy projekt spółki powstał w pracowni architektonicznej JSK Architekci – autorów takich obiektów jak Stadion Narodowy w Warszawie czy Galeria Solaris w Opolu. Generalnym wykonawcą obiektu jest firma Adamietz ze Strzelc Opolskich. Za komercjalizację Dekady Nysa odpowiada BOG Property Consulting.

Pod szyldem Dekady znajduje się 11 obiektów, które pod wspólną nazwą działają w Brodnicy, Ciechanowie, Grójcu, Krakowie, Malborku, Myślenicach, Nowym Targu, Olsztynie, Sieradzu, Skierniewicach i Żyrardowie. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
22.10.2025 15:48
Lagardère i Aelia.pl: pięć lat duty free w internecie
Marzena Szulc

Pięć lat temu Lagardere Travel Retail zdecydowało o przeniesieniu sklepów duty free Aelia z lotnisk – do online. Dzięki temu miały stać się dostępne dla szerszego grona klientów. Teraz firma podsumowała efekty tego posunięcia i jego biznesowej opłacalności.

Internetowa odsłona sklepu, czyli Aelia.pl, została uruchomiona w 2020 roku. Od samego początku właściciel platformy, czyli Lagardère Travel Retail, skoncentrował się na  mocnym poszerzaniu asortymentu.

W ciągu tych pięciu lat Aelia.pl wprowadziła do sprzedaży w kanale online tysiące produktów, współpracując z 230 czołowymi markami. Wśród nich znaleźli się tacy giganci kosmetyczni, jak Tom Ford, Clarins, Prada, Hermes, La Mer. Ofertę rozszerzano o kategorie travel oraz lifestyle, w tym produkty premium.

Rola e-commerce nadal rośnie – potwierdza Paweł Opałko, szef działu Digital w Lagardère Travel Retail Polska. – Konsekwentnie wprowadzamy w naszym sklepie nowości: od personalizowanych rekomendacji produktowych opartych na sztucznej inteligencji, po rozwiązania łączące doświadczenie lotniskowe z innowacjami cyfrowymi. Naszym celem pozostaje niezmiennie utrzymywanie bliskiego kontaktu z klientem. Nie tylko podczas podróży, ale wszędzie i o każdej porze – dodaje Opałko.

Lagardère Travel Retail podkreśla, że kluczowym aspektem w przypadku sklepu Aelia.pl jest dbałość o wysoką jakość obsługi: intuicyjność zakupów, szybka i bezpieczna dostawa towaru do klientów.

Lagardère Travel Retail pozostaje liderem kanału travel duty w Polsce, a marką numer jeden, stworzoną do potrzeb portów lotniczych jest Aelia Duty Free. W Polsce firma zarządza siecią blisko tysiąca punktów sprzedaży, działających pod 40 markami – poza Aelią są to sieci 1Minute Smacznego!, Inmedio, Relay.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
15.10.2025 22:22
LVMH wraca na ścieżkę wzrostu dzięki wynikom Sephory i działowi beauty
Sieć Sephora utrzymała swoją dominującą pozycję, wpływając na poprawę globalnych wyników LVMH Marzena Szulc

LVMH, francuski gigant skupiający w swoim portfolio szereg luksusowych marek, powrócił w trzecim kwartale 2025 na ścieżkę wzrostu. Przyczyniły się do tego wyniki marek kosmetycznych oraz utrzymująca się dynamika Sephory. Po wielu miesiącach globalnego spowolnienia na rynku dóbr luksusowych, grupa LVMH odnotowała 1-procentowy organiczny wzrost przychodów. Zdaniem ekspertów może to stanowić pierwsze symptomy ożywienia.

LVMH odnotował przychody w wysokości 58,1 mld euro w ciągu pierwszych trzech kwartałów bieżącego roku, co oznacza ogólny spadek o 2 proc. Koncern uzasadniał to presją inflacyjna, zmiennymi kursami walut i spadkiem popytu na dobra luksusowe w Chinach i USA. Jednak wszystkie działy odnotowały poprawę w trzecim kwartale, co LVMH odczytuje jako „powrót do dynamiki wzrostu”.

Sytuacja w Europie i USA utrzymuje się na stabilnym poziomie, natomiast na rynkach azjatyckich odnotowano „zauważalną poprawę” w porównaniu z rokiem 2024. Jedynie w Japonii odnotowano spadek w ujęciu rok do roku.

Dział perfum i kosmetyków LVMH odnotował w 3 kwartale wzrost o 2 proc., do czego w dużym stopniu przyczyniły się globalne wzrosty sprzedaży marek Guerlain i Dior Beauty

Sieć Sephora utrzymała swoją dominującą globalnie pozycję, osiągając 3-procentowy wzrost sprzedaży kosmetyków selektywnych w ciągu 9 miesięcy 2025 roku (rosnąc w trzecim kwartale do 7 proc.). Firma odnotowała duży wzrost, zdobywając udziały rynkowe w kluczowych regionach i wzmacniając omnichannel. Najważniejsze premiery tego roku (takie jak marka Rhode Hailey Bieber) spotkały się z rekordowym popytem. Sephora kontynuowała rozszerzanie portfolio swoich marek oraz liczbę fizycznych sklepów.

Dla porównania, w tym samym czasie największy dział grupy LVMH (fashion i akcesoria skórzane) odnotował spadek przychodów o 6 proc.  

Pomimo słabego początku roku, LVMH podkreśla, że pozostaje pewne swojej długoterminowej strategii wzrostu.

W niepewnym otoczeniu gospodarczym i geopolitycznym Grupa pozostaje pewna siebie i będzie kontynuować strategię skoncentrowaną na ciągłym zwiększaniu atrakcyjności swoich marek – poinformowało LVMH w oświadczeniu. Najnowsze dane wskazują, że LVMH (jak i cały sektor dóbr luksusowych) może osiągnąć stabilizację po miesiącach spadków.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. listopad 2025 14:43