StoryEditor
Perfumerie
22.08.2024 15:48

Sephora drastycznie redukuje zatrudnienie w Chinach

Sieć perfumerii ma kłopoty w Chinach. / Sephora

Francuski gigant kosmetyczny Sephora, należący do LVMH, ogłosił redukcję zatrudnienia w Chinach. Decyzja została podjęta w odpowiedzi na pogarszającą się sytuację rynkową, spowodowaną osłabieniem popytu na produkty luksusowe w drugim co do wielkości rynku na świecie.

Sephora, specjalizująca się w sprzedaży luksusowych perfum i kosmetyków, dotychczas zatrudniała w Chinach około 4 000 pracowników. Kraj ten od lat był jednym z najszybciej rozwijających się rynków kosmetycznych na świecie, jednak obecnie zmaga się z rosnącym bezrobociem oraz spadkiem aktywności na rynku nieruchomości. To właśnie te czynniki wpłynęły na osłabienie zaufania konsumentów, co przekłada się na spadek sprzedaży produktów kosmetycznych.

Według przedstawicieli Sephory, zwolnienia obejmą mniej niż 3 proc. pracowników, co odpowiada redukcji około 120 miejsc pracy. „W odpowiedzi na wyzwania rynkowe oraz w celu zapewnienia długoterminowego wzrostu w Chinach, przeprowadzamy optymalizację struktury organizacyjnej w naszym biurze głównym, aby dostosować się do potrzeb przyszłego rozwoju” – poinformowała firma w oficjalnym oświadczeniu.

Sephora posiada obecnie około 350 sklepów w ponad 100 miastach w Chinach, a swoje produkty sprzedaje również online. Choć w innych regionach, takich jak Europa i Ameryka Północna, marka odnotowuje dynamiczny wzrost, w Chinach sprzedaż nie spełnia oczekiwań. Głównym powodem tego zjawiska jest rosnąca popularność platform e-commerce, na których chińscy konsumenci częściej dokonują zakupów kosmetyków, ograniczając tym samym tradycyjne kanały sprzedaży, takie jak sklepy stacjonarne.

Czytaj także: Urodzinowy Sephora BeautyBus rusza w Polskę. Konsultacje, makijaże i prezenty

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
03.07.2025 11:03
Douglas w trybie festiwalowym – tym razem w Trójmieście
Douglas mat.pras.

Festiwalowy bus Douglas Beauty Express kontynuuje swoją trasę muzyczną po Polsce – tym razem przez cztery dni gościć będzie w Trójmieście, gdzie 2 lipca rozpoczyna się największy festiwal muzyczny w kraju. Wcześniej koncertowy bus towarzyszył wydarzeniu muzycznemu Orange Warsaw Festival oraz koncertowi Billie Eilish w Krakowie.

Kolejny przystanek festiwalowego busa Douglasa to Trójmiasto. Przez cztery najbliższe dni – od 2 do 5 lipca – przy galerii handlowej Forum Gdańsk zaparkuje beauty bus w barwach Douglas, a na festiwalowiczów czekać będzie szereg atrakcji i aktywacji konsumenckich.

Douglas, wspólnie z beauty artists, przygotował trzy intrygujące looki festiwalowe, które odtworzyć będzie można w Douglas Beauty Express na trzech stacjach makijażowych. Każdy z nich doskonale wpisuje się w tegoroczne trendy wizażowe. 

Zobacz też: Lato 2025: oto cztery dominujące trendy w makijażu, dominujące w social mediach

Douglas podczas koncertów festiwalowych zapowiada: zabawę z kolorem różowym (total róż na powiekach, kościach policzkowych i ustach), brązem mokka oraz czymś naprawdę “koncertowym” – czyli Cosmic Blue, gdzie powieki i rzęsy pokrywa błękit odmieniany przez wszystkie odcienie. Co ważne, każdy makijaż można wykonać w wersji podstawowej tylko trzema kosmetykami Douglas Collection.

Wśród innych atrakcji, dostępnych dla każdego odwiedzającego Douglas Beauty Express, warto wymienić m.in. możliwość przeprowadzenia analizy stanu skóry i personalizacji pielęgnacji, letnie nowości zapachowe, YSL Beauty Light Club, gdzie do odkrycia będą sekrety festiwalowego looku Darii Zawiałow, a także możliwość odtworzenia go z ekspertami marki.

A jak wygląda trasa Douglas Beauty Express na resztę wakacji?

Event gościć będzie jeszcze w Jastarni podczas Salt Wave (01-02 sierpnia) oraz podczas BitterSweet Festival w Poznaniu (14-16 sierpnia).

Zobacz teżDouglas Beauty Express – event w Krakowie pod hasłem Billie Eilish

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
24.06.2025 16:36
Selfridges wprowadza nową usługę: dobór perfum za pomocą sztucznej inteligencji
Selfridges to jedna z najbardziej popularnych brytyjskich sieci domów towarowych.Andrew Meredith

W londyńskim domu towarowym Selfridges na Oxford Street zadebiutowało właśnie jedno z najbardziej innowacyjnych doświadczeń zakupowych w branży beauty – narzędzie do odkrywania zapachów oparte na sztucznej inteligencji. Technologia o nazwie Kaorium nie tylko pomaga dobrać perfumy, ale przede wszystkim przekłada emocje użytkownika na konkretne zapachy. Po udanym pop-upie w dniach 5–11 czerwca, instalacja stała się stałym elementem stoiska marki Thameen London.

Kaorium zostało opracowane przez japońskiego innowatora Toshiharę Kurisu w 2019 roku. System wykorzystuje sztuczną inteligencję, która łączy zapach z językiem, analizując obszerne dane pochodzące z blogów, artykułów prasowych i opinii ekspertów od perfum. Klienci Selfridges mogą korzystać z narzędzia, wybierając słowa, które najlepiej oddają ich aktualny nastrój lub emocje. Na tej podstawie system sugeruje zapachy dopasowane do ich indywidualnych preferencji zmysłowych.

Nowa technologia eliminuje wpływ opakowań, marketingu czy marki, umożliwiając użytkownikom bardziej intuicyjny kontakt z zapachem. „Jesteśmy zachwyceni sukcesem debiutu Kaorium w Wielkiej Brytanii. Współpraca z marką Thameen London i Selfridges pokazała, jak skutecznie można połączyć technologię, narrację i zapach w jedno doświadczenie” – powiedział Ben Janousek, dyrektor generalny Kaorium.

Wprowadzenie Kaorium do Selfridges to element szerszej strategii Thameen London, brytyjskiej marki niszowych perfum, mającej na celu wzmocnienie doświadczeń zakupowych w sklepach stacjonarnych. Jak podkreśla Joanne Hart, dyrektorka sprzedaży Thameen London: „Stale poszukujemy nowych sposobów, by pogłębić relację między zapachem a klientem. Technologia Kaorium to piękne i intuicyjne narzędzie, które łączy sztukę perfumiarstwa z emocjonalnym odkrywaniem siebie.”

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. lipiec 2025 00:51