StoryEditor
Perfumerie
05.02.2020 00:00

Sephora otworzy 100 nowych sklepów w USA w tym roku

Sephora podwoi liczbę otwarć w 2020 r. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Sieć perfumerii ogłosiła, że ​​w tym roku planuje otwarcie 100 nowych sklepów w 75 miastach w Ameryce Północnej, co oznacza największą ekspansję w swojej historii - podaje cnn.com.

Sephora ujawniła ambitne plany otwarcia 100 nowych sklepów w USA w 2020 roku. Przyszłość odnoszącego sukcesy detalisty najwyraźniej jest poza centrum handlowym: teraz jego sklepy w USA będą powstawać przede wszystkim w pasażach handlowych w dzielnicach, co stanowi odejście marki od poprzedniej strategii otwierania perfumerii w dużych centrach handlowych i rozwijania głównie sprzedaży internetowej.

Luksusowa grupa LVMH, która jest właścicielem marki, przekazała w swoim najnowszym raporcie finansowym, że Sephora „odnotowuje silny wzrost i nadal zdobywa udział w rynku”. Obecnie jest to rzadkość w handlu detalicznym, gdy wielu konkurentów sieci zamyka sklepy. Jednak strategia marki uległa modyfikacji - przykładem  jest planowana setka nowych otwarć luksusowych perfumerii Sephora w Stanach Zjednoczonych.

Nowe, mniejsze, ale eleganckie Sephory

Nowe amerykańskie sklepy sieci będą w części nieco mniejsze niż ich odpowiedniki w centrach handlowych, z powierzchnią 4000 stóp kw. (ok.370 m kw.), ale będą miały elegancki design architektoniczny i wizualny. Produkty do pielęgnacji włosów i skóry pojawią się na froncie sklepu wraz z nowymi studiami kosmetycznymi. Większy nacisk zostanie położony na wydarzenia i warsztaty.

Wkrótce zostaną otwarte nowe sklepy na obszarach, w których Sephora nie była dotąd intensywnie obecna. Sieć uruchomi je w nowych lokalizacjach, m.in. w San Jose w Kalifornii, Charlotte w Północnej Karolinie i Nashville w stanie Tennessee. W sumie po zakończeniu ekspansji sieć będzie miała około 600 lokalizacji w Ameryce Północnej.

Tak duże zmiany to nie przypadek. Sephora musi stawić czoła w USA rosnącej konkurencji ze strony zarówno konkurentów e-commerce, takich jak Glossier i Amazon (AMZN) jak i rywali detalicznych. Na przykład sieć Ulta buduje także sklepy poza centrami handlowymi i cieszy inwestorów nowym partnerstwem, dzięki któremu będzie sprzedawać kosmetyki Kylie Jenner.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
22.10.2025 15:48
Lagardère i Aelia.pl: pięć lat duty free w internecie
Marzena Szulc

Pięć lat temu Lagardere Travel Retail zdecydowało o przeniesieniu sklepów duty free Aelia z lotnisk – do online. Dzięki temu miały stać się dostępne dla szerszego grona klientów. Teraz firma podsumowała efekty tego posunięcia i jego biznesowej opłacalności.

Internetowa odsłona sklepu, czyli Aelia.pl, została uruchomiona w 2020 roku. Od samego początku właściciel platformy, czyli Lagardère Travel Retail, skoncentrował się na  mocnym poszerzaniu asortymentu.

W ciągu tych pięciu lat Aelia.pl wprowadziła do sprzedaży w kanale online tysiące produktów, współpracując z 230 czołowymi markami. Wśród nich znaleźli się tacy giganci kosmetyczni, jak Tom Ford, Clarins, Prada, Hermes, La Mer. Ofertę rozszerzano o kategorie travel oraz lifestyle, w tym produkty premium.

Rola e-commerce nadal rośnie – potwierdza Paweł Opałko, szef działu Digital w Lagardère Travel Retail Polska. – Konsekwentnie wprowadzamy w naszym sklepie nowości: od personalizowanych rekomendacji produktowych opartych na sztucznej inteligencji, po rozwiązania łączące doświadczenie lotniskowe z innowacjami cyfrowymi. Naszym celem pozostaje niezmiennie utrzymywanie bliskiego kontaktu z klientem. Nie tylko podczas podróży, ale wszędzie i o każdej porze – dodaje Opałko.

Lagardère Travel Retail podkreśla, że kluczowym aspektem w przypadku sklepu Aelia.pl jest dbałość o wysoką jakość obsługi: intuicyjność zakupów, szybka i bezpieczna dostawa towaru do klientów.

Lagardère Travel Retail pozostaje liderem kanału travel duty w Polsce, a marką numer jeden, stworzoną do potrzeb portów lotniczych jest Aelia Duty Free. W Polsce firma zarządza siecią blisko tysiąca punktów sprzedaży, działających pod 40 markami – poza Aelią są to sieci 1Minute Smacznego!, Inmedio, Relay.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
15.10.2025 22:22
LVMH wraca na ścieżkę wzrostu dzięki wynikom Sephory i działowi beauty
Sieć Sephora utrzymała swoją dominującą pozycję, wpływając na poprawę globalnych wyników LVMH Marzena Szulc

LVMH, francuski gigant skupiający w swoim portfolio szereg luksusowych marek, powrócił w trzecim kwartale 2025 na ścieżkę wzrostu. Przyczyniły się do tego wyniki marek kosmetycznych oraz utrzymująca się dynamika Sephory. Po wielu miesiącach globalnego spowolnienia na rynku dóbr luksusowych, grupa LVMH odnotowała 1-procentowy organiczny wzrost przychodów. Zdaniem ekspertów może to stanowić pierwsze symptomy ożywienia.

LVMH odnotował przychody w wysokości 58,1 mld euro w ciągu pierwszych trzech kwartałów bieżącego roku, co oznacza ogólny spadek o 2 proc. Koncern uzasadniał to presją inflacyjna, zmiennymi kursami walut i spadkiem popytu na dobra luksusowe w Chinach i USA. Jednak wszystkie działy odnotowały poprawę w trzecim kwartale, co LVMH odczytuje jako „powrót do dynamiki wzrostu”.

Sytuacja w Europie i USA utrzymuje się na stabilnym poziomie, natomiast na rynkach azjatyckich odnotowano „zauważalną poprawę” w porównaniu z rokiem 2024. Jedynie w Japonii odnotowano spadek w ujęciu rok do roku.

Dział perfum i kosmetyków LVMH odnotował w 3 kwartale wzrost o 2 proc., do czego w dużym stopniu przyczyniły się globalne wzrosty sprzedaży marek Guerlain i Dior Beauty

Sieć Sephora utrzymała swoją dominującą globalnie pozycję, osiągając 3-procentowy wzrost sprzedaży kosmetyków selektywnych w ciągu 9 miesięcy 2025 roku (rosnąc w trzecim kwartale do 7 proc.). Firma odnotowała duży wzrost, zdobywając udziały rynkowe w kluczowych regionach i wzmacniając omnichannel. Najważniejsze premiery tego roku (takie jak marka Rhode Hailey Bieber) spotkały się z rekordowym popytem. Sephora kontynuowała rozszerzanie portfolio swoich marek oraz liczbę fizycznych sklepów.

Dla porównania, w tym samym czasie największy dział grupy LVMH (fashion i akcesoria skórzane) odnotował spadek przychodów o 6 proc.  

Pomimo słabego początku roku, LVMH podkreśla, że pozostaje pewne swojej długoterminowej strategii wzrostu.

W niepewnym otoczeniu gospodarczym i geopolitycznym Grupa pozostaje pewna siebie i będzie kontynuować strategię skoncentrowaną na ciągłym zwiększaniu atrakcyjności swoich marek – poinformowało LVMH w oświadczeniu. Najnowsze dane wskazują, że LVMH (jak i cały sektor dóbr luksusowych) może osiągnąć stabilizację po miesiącach spadków.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. listopad 2025 16:33