StoryEditor
Perfumerie
17.05.2024 17:05

Sephora otworzyła kolejną perfumerię w Wielkiej Brytanii

Beauty Hub - serce perfumerii Sephora, miejsce do konsultacji i zabiegów / Sephora, Trafford Centre
Sephora kontynuuje swój powrót do UK. Po dwóch nowych perfumeriach otworzyła megasklep w Manchesterze, w Trafford Centre.

Sephora powróciła do Wielkiej Brytanii po 18 latach w 2023 r. otwierając dwie perfumerie w Londynie w centrach handlowych Westfield.  

Kolejna inwestycja w UK tej detalicznej sieci należącej do luksusowej grupy LVMH nastąpiła w Manchesterze. 16 maja br. Sephora otworzyła swoje drzwi dla klientów w Trafford Centre.

Sarah Boyd, dyrektor zarządzająca Sephora UK, powiedziała: - Jesteśmy niezwykle podekscytowani możliwością wprowadzenia Sephora do Manchesteru, jednego z najbardziej tętniących życiem miast kosmetycznych w Wielkiej Brytanii. Rozszerzenie naszej obecności poza Londyn to coś, o co tak bardzo zabiegali konsumenci, a my uważnie ich słuchamy, podejmując decyzję, gdzie się udać dalej. Trafford Centre, znane ze swojej kultowej atmosfery i różnorodnej oferty handlowej, to idealna lokalizacja dla naszego trzeciego sklepu.

Czytaj także: Sephora wycofuje się z rynku południowokoreańskiego

W nowej perfumerii zadebiutowały także nowe marki, w tym Adwoa Beauty, Relevant, STRAAND, Salt & Stone i Naked Sundays. TATCHA, Glow Hub, Glow Recipe, Coco Cosmetics i Danessa Myricks dołączyły do kultowych marek oferowanych przez Sephorę, takich jak Fenty Beauty, MILK Makeup, Kosas, Drunk Elephant, Sol de Janeiro.

Sephora w w Trafford Centre ma 500 mkw., a jej ultranowoczesne wnętrze nawiązuje do charakterystycznego projektu londyńskiego sklepu, z miękkimi geometrycznymi kształtami, nastrojowym oświetleniem, teksturowanymi wykończeniami i zielenią.  

Jedną z atrakcji sklepu jest Beauty Hub, w którym klienci mogą spotkać się z profesjonalistami, aby skorzystać z konsultacji lub poddać się zabiegowi na skórę. W ofercie znajduje się również Brow Bar Benefit Cosmetics, który oferuje szereg usług, w tym laminację brwi, depilację woskiem i koloryzację.

Inne funkcje nowego sklepu obejmują Sephora Lip Bar, kącik Hot on Social składający się z 10 produktów, o których najczęściej mówi się w mediach społecznościowych, spersonalizowane prezenty i pakowanie prezentów oraz usługę grawerowania zapachów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
22.10.2025 15:48
Lagardère i Aelia.pl: pięć lat duty free w internecie
Marzena Szulc

Pięć lat temu Lagardere Travel Retail zdecydowało o przeniesieniu sklepów duty free Aelia z lotnisk – do online. Dzięki temu miały stać się dostępne dla szerszego grona klientów. Teraz firma podsumowała efekty tego posunięcia i jego biznesowej opłacalności.

Internetowa odsłona sklepu, czyli Aelia.pl, została uruchomiona w 2020 roku. Od samego początku właściciel platformy, czyli Lagardère Travel Retail, skoncentrował się na  mocnym poszerzaniu asortymentu.

W ciągu tych pięciu lat Aelia.pl wprowadziła do sprzedaży w kanale online tysiące produktów, współpracując z 230 czołowymi markami. Wśród nich znaleźli się tacy giganci kosmetyczni, jak Tom Ford, Clarins, Prada, Hermes, La Mer. Ofertę rozszerzano o kategorie travel oraz lifestyle, w tym produkty premium.

Rola e-commerce nadal rośnie – potwierdza Paweł Opałko, szef działu Digital w Lagardère Travel Retail Polska. – Konsekwentnie wprowadzamy w naszym sklepie nowości: od personalizowanych rekomendacji produktowych opartych na sztucznej inteligencji, po rozwiązania łączące doświadczenie lotniskowe z innowacjami cyfrowymi. Naszym celem pozostaje niezmiennie utrzymywanie bliskiego kontaktu z klientem. Nie tylko podczas podróży, ale wszędzie i o każdej porze – dodaje Opałko.

Lagardère Travel Retail podkreśla, że kluczowym aspektem w przypadku sklepu Aelia.pl jest dbałość o wysoką jakość obsługi: intuicyjność zakupów, szybka i bezpieczna dostawa towaru do klientów.

Lagardère Travel Retail pozostaje liderem kanału travel duty w Polsce, a marką numer jeden, stworzoną do potrzeb portów lotniczych jest Aelia Duty Free. W Polsce firma zarządza siecią blisko tysiąca punktów sprzedaży, działających pod 40 markami – poza Aelią są to sieci 1Minute Smacznego!, Inmedio, Relay.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
15.10.2025 22:22
LVMH wraca na ścieżkę wzrostu dzięki wynikom Sephory i działowi beauty
Sieć Sephora utrzymała swoją dominującą pozycję, wpływając na poprawę globalnych wyników LVMH Marzena Szulc

LVMH, francuski gigant skupiający w swoim portfolio szereg luksusowych marek, powrócił w trzecim kwartale 2025 na ścieżkę wzrostu. Przyczyniły się do tego wyniki marek kosmetycznych oraz utrzymująca się dynamika Sephory. Po wielu miesiącach globalnego spowolnienia na rynku dóbr luksusowych, grupa LVMH odnotowała 1-procentowy organiczny wzrost przychodów. Zdaniem ekspertów może to stanowić pierwsze symptomy ożywienia.

LVMH odnotował przychody w wysokości 58,1 mld euro w ciągu pierwszych trzech kwartałów bieżącego roku, co oznacza ogólny spadek o 2 proc. Koncern uzasadniał to presją inflacyjna, zmiennymi kursami walut i spadkiem popytu na dobra luksusowe w Chinach i USA. Jednak wszystkie działy odnotowały poprawę w trzecim kwartale, co LVMH odczytuje jako „powrót do dynamiki wzrostu”.

Sytuacja w Europie i USA utrzymuje się na stabilnym poziomie, natomiast na rynkach azjatyckich odnotowano „zauważalną poprawę” w porównaniu z rokiem 2024. Jedynie w Japonii odnotowano spadek w ujęciu rok do roku.

Dział perfum i kosmetyków LVMH odnotował w 3 kwartale wzrost o 2 proc., do czego w dużym stopniu przyczyniły się globalne wzrosty sprzedaży marek Guerlain i Dior Beauty

Sieć Sephora utrzymała swoją dominującą globalnie pozycję, osiągając 3-procentowy wzrost sprzedaży kosmetyków selektywnych w ciągu 9 miesięcy 2025 roku (rosnąc w trzecim kwartale do 7 proc.). Firma odnotowała duży wzrost, zdobywając udziały rynkowe w kluczowych regionach i wzmacniając omnichannel. Najważniejsze premiery tego roku (takie jak marka Rhode Hailey Bieber) spotkały się z rekordowym popytem. Sephora kontynuowała rozszerzanie portfolio swoich marek oraz liczbę fizycznych sklepów.

Dla porównania, w tym samym czasie największy dział grupy LVMH (fashion i akcesoria skórzane) odnotował spadek przychodów o 6 proc.  

Pomimo słabego początku roku, LVMH podkreśla, że pozostaje pewne swojej długoterminowej strategii wzrostu.

W niepewnym otoczeniu gospodarczym i geopolitycznym Grupa pozostaje pewna siebie i będzie kontynuować strategię skoncentrowaną na ciągłym zwiększaniu atrakcyjności swoich marek – poinformowało LVMH w oświadczeniu. Najnowsze dane wskazują, że LVMH (jak i cały sektor dóbr luksusowych) może osiągnąć stabilizację po miesiącach spadków.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. październik 2025 17:20