StoryEditor
Perfumerie
11.03.2024 12:23

Sephora rozpoczyna całoroczny program warsztatów makijażowych. Ich celem jest wzmocnienie samooceny kobiet

Spotkania Classes for Confidence są bezpłatne i mają charakter warsztatowy / mat. prasowe
​Sephora zbiera zapisy na pierwsze z cyklu bezpłatnych warsztatów makijażowo-pielęgancyjnych. Oferta skierowana jest do kobiet w trudnych sytuacjach życiowych, które potrzebują wzmocnienia samooceny i pewności siebie. Spotkania Classes for Confidence odbywać będą się cyklicznie w 10 perfumeriach stacjonarnych Sephora w całej Polsce, a także w formule on-line.

Sephora od 2019 r. realizuje w Polsce spotkania warsztatowe, przygotowywane we współpracy z organizacjami non-profit, których zadaniem jest wsparcie różnorodnych społeczności, dodanie pewności siebie osobom w trudnych sytuacjach życiowych. Realizowane są m.in. z fundacją SPS, fundacją Zaczyn czy stowarzyszeniem KPH. W tym roku spotkania Classes for Confidence odbędą się w nowej formule – otwartej dla wszystkich osób. Swoją wiedzą i umiejętnościami będą się dzielić eksperci na co dzień pracujący w perfumeriach Sephora.

Małgorzata Dzięcielewska, dyrektorka marketingu Sephora w Polsce i Czechach mówi:

Naszą misją, którą wyrażamy w nowej kampanii instytucjonalnej Razem tworzymy piękno (We belong to something beautiful), jest inspirowanie całej naszej społeczności inkluzywną wizją piękna, w jego różnych odsłonach. Chcemy być przestrzenią do nieskrępowanego odkrywania i wyrażania siebie, miejscem wolnym od oceniania i stereotypów – miejscem, w którym każdy czuje się mile widziany i zaopiekowany.

Celem warsztatów jest wzmocnienie samoakceptacji i pewności siebie kobiet. Pierwsze z zaplanowanych spotkań odbędą się w dniach 12-15 marca w perfumeriach w Warszawie, Katowicach, Łodzi, Zielonej Górze, Rzeszowie, Wrocławiu, Gdańsku, Poznaniu i Krakowie. Natomiast 13 marca odbędzie się spotkanie z ekspertką Sephora w formule pokazu on-line – „Zabiegana mama: chwila tylko dla siebie – szybki makijaż w 15 minut.”

Spotkania, realizowane są bezpłatnie i mają charakter warsztatowy. Ich cel to przede wszystkim nauka podstaw makijażu i pielęgnacji. Każde spotkanie trwa 1,5 godziny. Szczegóły dotyczące terminów oraz dokładne lokalizacje wraz z linkiem do zapisu znajdują się na internetowej stronie Sephory.

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
22.10.2025 15:48
Lagardère i Aelia.pl: pięć lat duty free w internecie
Marzena Szulc

Pięć lat temu Lagardere Travel Retail zdecydowało o przeniesieniu sklepów duty free Aelia z lotnisk – do online. Dzięki temu miały stać się dostępne dla szerszego grona klientów. Teraz firma podsumowała efekty tego posunięcia i jego biznesowej opłacalności.

Internetowa odsłona sklepu, czyli Aelia.pl, została uruchomiona w 2020 roku. Od samego początku właściciel platformy, czyli Lagardère Travel Retail, skoncentrował się na  mocnym poszerzaniu asortymentu.

W ciągu tych pięciu lat Aelia.pl wprowadziła do sprzedaży w kanale online tysiące produktów, współpracując z 230 czołowymi markami. Wśród nich znaleźli się tacy giganci kosmetyczni, jak Tom Ford, Clarins, Prada, Hermes, La Mer. Ofertę rozszerzano o kategorie travel oraz lifestyle, w tym produkty premium.

Rola e-commerce nadal rośnie – potwierdza Paweł Opałko, szef działu Digital w Lagardère Travel Retail Polska. – Konsekwentnie wprowadzamy w naszym sklepie nowości: od personalizowanych rekomendacji produktowych opartych na sztucznej inteligencji, po rozwiązania łączące doświadczenie lotniskowe z innowacjami cyfrowymi. Naszym celem pozostaje niezmiennie utrzymywanie bliskiego kontaktu z klientem. Nie tylko podczas podróży, ale wszędzie i o każdej porze – dodaje Opałko.

Lagardère Travel Retail podkreśla, że kluczowym aspektem w przypadku sklepu Aelia.pl jest dbałość o wysoką jakość obsługi: intuicyjność zakupów, szybka i bezpieczna dostawa towaru do klientów.

Lagardère Travel Retail pozostaje liderem kanału travel duty w Polsce, a marką numer jeden, stworzoną do potrzeb portów lotniczych jest Aelia Duty Free. W Polsce firma zarządza siecią blisko tysiąca punktów sprzedaży, działających pod 40 markami – poza Aelią są to sieci 1Minute Smacznego!, Inmedio, Relay.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
15.10.2025 22:22
LVMH wraca na ścieżkę wzrostu dzięki wynikom Sephory i działowi beauty
Sieć Sephora utrzymała swoją dominującą pozycję, wpływając na poprawę globalnych wyników LVMH Marzena Szulc

LVMH, francuski gigant skupiający w swoim portfolio szereg luksusowych marek, powrócił w trzecim kwartale 2025 na ścieżkę wzrostu. Przyczyniły się do tego wyniki marek kosmetycznych oraz utrzymująca się dynamika Sephory. Po wielu miesiącach globalnego spowolnienia na rynku dóbr luksusowych, grupa LVMH odnotowała 1-procentowy organiczny wzrost przychodów. Zdaniem ekspertów może to stanowić pierwsze symptomy ożywienia.

LVMH odnotował przychody w wysokości 58,1 mld euro w ciągu pierwszych trzech kwartałów bieżącego roku, co oznacza ogólny spadek o 2 proc. Koncern uzasadniał to presją inflacyjna, zmiennymi kursami walut i spadkiem popytu na dobra luksusowe w Chinach i USA. Jednak wszystkie działy odnotowały poprawę w trzecim kwartale, co LVMH odczytuje jako „powrót do dynamiki wzrostu”.

Sytuacja w Europie i USA utrzymuje się na stabilnym poziomie, natomiast na rynkach azjatyckich odnotowano „zauważalną poprawę” w porównaniu z rokiem 2024. Jedynie w Japonii odnotowano spadek w ujęciu rok do roku.

Dział perfum i kosmetyków LVMH odnotował w 3 kwartale wzrost o 2 proc., do czego w dużym stopniu przyczyniły się globalne wzrosty sprzedaży marek Guerlain i Dior Beauty

Sieć Sephora utrzymała swoją dominującą globalnie pozycję, osiągając 3-procentowy wzrost sprzedaży kosmetyków selektywnych w ciągu 9 miesięcy 2025 roku (rosnąc w trzecim kwartale do 7 proc.). Firma odnotowała duży wzrost, zdobywając udziały rynkowe w kluczowych regionach i wzmacniając omnichannel. Najważniejsze premiery tego roku (takie jak marka Rhode Hailey Bieber) spotkały się z rekordowym popytem. Sephora kontynuowała rozszerzanie portfolio swoich marek oraz liczbę fizycznych sklepów.

Dla porównania, w tym samym czasie największy dział grupy LVMH (fashion i akcesoria skórzane) odnotował spadek przychodów o 6 proc.  

Pomimo słabego początku roku, LVMH podkreśla, że pozostaje pewne swojej długoterminowej strategii wzrostu.

W niepewnym otoczeniu gospodarczym i geopolitycznym Grupa pozostaje pewna siebie i będzie kontynuować strategię skoncentrowaną na ciągłym zwiększaniu atrakcyjności swoich marek – poinformowało LVMH w oświadczeniu. Najnowsze dane wskazują, że LVMH (jak i cały sektor dóbr luksusowych) może osiągnąć stabilizację po miesiącach spadków.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. listopad 2025 01:46