StoryEditor
Perfumerie
28.03.2022 00:00

Sephora rozwija się poprzez partnerstwa z silnymi graczami w detalu i w e-commerce [Drogeria Roku 2022 KANDYDAT]

Sieć perfumerii Sephora to kolejny brand, który przedstawiamy w ramach cyklu prezentującego najważniejsze drogeryjne i perfumeryjne sieci działające na polskim rynku. To spośród nich jurorzy – eksperci związani z branżą kosmetyczną – wybiorą tę, która otrzyma tytuł Drogerii Roku 2022.

Sephora jest obecna w Polsce od 1999 roku. Dziś jest jedną z najpopularniejszych perfumerii w kraju. Jej pierwsza polska placówka ruszyła w Bydgoszczy w Centrum Handlowym King Cross. Obecnie posiada ponad 90 perfumerii w około 100 największych polskich miastach w Polsce. Od 2014 roku oferuje klientom również zakupy online w swojej perfumerii internetowej.

Koncept został założony we Francji przez Dominique'a Mandonnaud w 1970 roku. Sephora to starannie dobrany, pełen nowości asortyment partnerskich marek – wśród nich zarówno klasyki, światowe premiery, jak i kolekcja marki własnej Sephora Collection.

Od momentu swojego debiutu ponad pięćdziesiąt lat temu, Sephora stała się globalnym graczem prestiżowego omni-retailu. Sieć perfumerii oferuje też wachlarz spersonalizowanych usług makijażowych i pielęgnacyjnych. Klienci mogą z nich skorzystać w specjalnych strefach tzw. Beauty Hubach, Skin Care Studio, Benefit Brow Barach, czyli profesjonalnych stanowiskach do wykonywania usług wspieranych przez zespół konsultantów i technologiczne innowacje.

Sephora jest częścią koncernu LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, wiodącej na świecie grupy dóbr luksusowych. Jest ważnym omichannelowym graczem z rynku beauty obecnym w 35 krajach świata i posiada ponad 2,5 tys. perfumerii.

Sephora wciąż otwiera kolejne lokalizacje i modernizuje swoje placówki na całym świecie.

Czytaj też: Ruszył flagowy sklep Sephora wraz z nową siedzibą
Czytaj też: Sephora w Jeddach Park Mall

Czytaj też: Pierwsza Sephora w Zielonej Górze już otwarta

Latem 2021 roku Sephora została partnerem Zalando w kategorii kosmetyków premium. Dołączając do programu partnerskiego Zalando stała się strategicznym partnerem w kategorii beauty w zakresie oferty kosmetyków premium we wszystkich krajach europejskich, w których partnerstwo obowiązuje. Firmy podjęły długofalowe zobowiązania w zakresie bardziej zrównoważonego asortymentu, zmniejszania wpływu na środowisko w działalności operacyjnej, a także tworzenia inkluzywnego doświadczenia dla konsumentów.  

Czytaj też: Sephora zostaje strategicznym partnerem Zalando w kategorii kosmetyków premium

W roku 2021, Sephora rozpoczęła współpracę z amerykańską z siecią Kohl’s otwierając pierwsze punkty typu shop-in-shop. Lokalizacje Sephora zastąpiły poprzedni wybór kosmetyków Kohl i znajdują się tuż przed centralnym punktem sklepu. W sprzedaży jest około 8,5 tys. produktów 125 prestiżowych marek kosmetycznych, w tym produktów do pielęgnacji skóry, włosów i perfum. Punkty Sephora w Kohl’s mają powierzchnię około 760 metrów i są dopracowane w każdym szczególe. W planach jest otwarcie co najmniej 850 do końca 2023 roku.

Czytaj też: Sephora otworzy kolejnych 400 perfumerii w sklepach Kohl's

Sieć inwestuje w obszar e-commerce. Sprzedaż Sephora za pośrednictwem kanałów cyfrowych rośnie dwucyfrowo rok do roku. Sephora.pl to obecnie perfumeria nr 1. w całej sieci w Polsce. Wprowadzono szereg rozwiązań w internetowym kanale sprzedaży, które mają ułatwić klientom wybór kosmetyków. Na sephora.pl można skorzystać m.in. z profesjonalnej usługi ExpertChat, dostępna jest także usługa Sephora+. 

Na początku tego roku Sephora Polska ogłosiła, że chce zwiększyć liczbę zaangażowanych użytkowników swojej aplikacji. W tym celu nawiązała współprace z agencją Up&More. Zadaniem postawionym przed agencją jest zwiększenie liczby zaangażowanych użytkowników aplikacji. Istotnym elementem wspierającym efektywność prowadzonych działań, jest natomiast współpraca z wybranymi influencerami, promującymi aplikację.

W lutym Sephora mianowała globalnego dyrektora ds. cyfrowych. Jest to zupełnie nowo utworzone stanowisko. Ten krok świadczy o wielkim znaczeniu kanału cyfrowego dla rozwoju i przyszłości tej globalnej sieci.

Czytaj też: Sephora mianowała globalnego dyrektora ds. cyfrowych

Sephora określiła swoje stanowisko wobec wojny w Ukrainie i ogłosiła w niedzielę 6 marca, że zamyka swoje perfumerie w Rosji. Wcześniej o czasowym wycofaniu się z rynku rosyjskiego poinformowała grupa LVMH, do której należy blisko 70 luksusowych marek, w tym sieć perfumerii Sephora. W sprawie agresji na Ukrainę głos zabrał też sam dyrektor generalny Sephora Martin Brok, który podkreślił chęć pomocy i wparcia dla obywateli Ukrainy.
 


 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
26.04.2024 10:54
Douglas otwiera 150. perfumerię w Polsce
Nowa perfumeria Douglas w Lesznie oferuje klientom szereg udogodnień.Douglas
Douglas poszerza swoją obecność na terenie Europy, otwierając dziś swój 150. sklep perfumeryjny w Polsce. Znajdująca się w Galerii Starówka w Lesznie nowa perfumeria zaprezentuje najnowszy design oraz ofertę produktów marki, oferując przy tym szereg usług integrujących świat offline i online. Otwarcie tego sklepu stanowi element strategii ekspansji firmy w Europie Środkowo-Wschodniej i obejmuje rozwój w dużych aglomeracjach, jak i mniejszych miastach.

Sieć perfumerii Douglas otworzyła dziś 150. sklep w Polsce.

- To wielkie osiągnięcie. Dzięki temu krokowi Douglas kontynuuje swoją strategię ekspansji w kraju, w którym beauty premium wyraźnie rośnie. Koncentrujemy się na wzroście zarówno w dużych aglomeracjach, jak i w mniejszych miastach. Odkąd Douglas wszedł na polski rynek ponad 23 lata temu, firma stale wzmacnia swoją obecność, zarówno otwierając nowe sklepy, jak i modernizując istniejące. W bieżącym roku obrotowym Douglas otworzył już 6 nowych sklepów w Polsce i odnowił 5 istniejących. Ponadto na naszej stronie internetowej oferujemy szeroką gamę dodatkowych marek - napisał w mediach społecznościowych Sander van der Laan, CEO Douglasa i pogratulował Agnieszce Mosukrek-Zava, prezes Douglasa w Polsce oraz całemu teamowi. 

Nowo otwarta perfumeria Douglas w Galerii Starówka w Lesznie, zajmująca powierzchnię 196 kw., stanowi drugi taki sklep w tym mieście. Klienci mogą wybierać spośród szerokiej gamy produktów i usług kosmetycznych. W ofercie znajduje się ponad 80 marek, w tym takie luksusowe marki światowej sławy jak Estée Lauder, Yves Saint Laurent, czy Sensai, a także Dr. Susanne von Schmiedeberg i Sol de Janeiro. W perfumerii Douglas w Lesznie dostępne są również bezpłatne, spersonalizowane konsultacje, które pomagają w doborze odpowiednich kosmetyków do pielęgnacji skóry, makijażu i perfum. Dodatkowo, klienci mogą skorzystać z bezpłatnej analizy stanu skóry twarzy oraz z 15-minutowego makijażu bez opłat.      

W ramach strategii "Let it Bloom" Douglas ciągle rozszerza swoją ofertę, oferując teraz ponad 1600 marek. Zgodnie z podejściem omnichannel, marka wprowadziła nowoczesne rozwiązania usprawniające zakupy zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online. Na przykład, nowo otwarty sklep w Lesznie umożliwia integrację zakupów offline i online poprzez usługę click & collect, pomoc doradców kosmetycznych w zakupach online oraz możliwość rezerwacji usług i uczestnictwa w live eventach sprzedażowych przez stronę internetową.

Od kiedy Douglas wkroczył na polski rynek ponad 23 lata temu, firma  umacnia swoje miejsce na rynku, nie tylko poprzez otwieranie kolejnych perfumerii i modernizację już istniejących punktów, ale również przez rozwijanie swojej platformy e-commerce z szerokim spektrum usług omnichannel. W zeszłym roku marka uruchomiła aż 17 nowych lokalizacji w Polsce i przeprowadziła remonty w 21 sklepach. Douglas poszerza także swoją gamę produktów, dodając rocznie ponad 90 nowych marek, w tym takie jak Dolce & Gabbana, Molton Brown, Babor czy Miller Harris.

Czytaj także: Douglas wszedł na Booksy

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
16.04.2024 11:51
Grupa Douglas przyspiesza trend wzrostowy w II kwartale i zmniejsza dług o 1 mln euro
Sieć perfumerii odnotowała zadowalające dla siebie wyniki.wiadmoscikosmetyczne.pl
Grupa Douglas zanotowała 11,5 proc. wzrost sprzedaży netto w drugim kwartale roku finansowego 2023/24, od stycznia do marca, według wstępnych danych. Wzrost ten był napędzany przez oba kanały sprzedaży: w sklepach stacjonarnych o 12 proc., a w handlu elektronicznym o 10,7 proc. Wzrost odnotowano we wszystkich segmentach, również w pierwszej połowie roku obrotowego.

Douglas Group przyspieszyła swoją ścieżkę wzrostu w niedawno zakończonym drugim kwartale roku finansowego 2023/24: od stycznia do marca sprzedaż grupy (netto) wzrosła o 11,5 proc. na podstawie wstępnych i niezbadanych danych. Wzrost napędzany był przez oba kanały; Podczas gdy sprzedaż w sklepach wzrosła o 12 proc., sprzedaż w handlu elektronicznym wzrosła o 10,7 proc. Wszystkie segmenty przyczyniły się do ogólnego wzrostu i nadal rosły w stosunku do roku poprzedniego także w pierwszej połowie roku obrotowego.

Jednocześnie grupa jeszcze bardziej utorowała drogę na przyszłość dzięki kompleksowemu refinansowaniu i kolejnemu krokowi w kierunku delewarowania. Po wejściu na giełdę we Frankfurcie grupa pozyskała nowe finansowanie w łącznej wysokości 1,6 miliarda euro na znacznie lepszych warunkach i znacznie obniżyła wskaźnik dźwigni z poprzedniego poziomu 4,0x do ok. 2,7x (obliczony na podstawie skorygowanej EBITDA (LTM) i płynności na dzień 31.12.2023). Oznacza to, że oczekuje się, że roczne płatności odsetkowe grupy zostaną obniżone nawet o 100 mln euro.

Po bardzo dobrym rozpoczęciu roku finansowego w okresie świątecznym, zaliczyliśmy kolejny doskonały kwartał. Wyniki stanowią imponującą demonstrację atrakcyjności naszej oferty, naszej wyjątkowej lojalności klientów i odporności naszego modelu omnichannel. Oznacza to również jedenaście kolejnych kwartałów całkowitego wzrostu sprzedaży – wyraźny znak, że jesteśmy na dobrej drodze.

powiedział Sander van der Laan, dyrektor generalny Grupy Douglas.

Czytaj także: Douglas wszedł na Booksy

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
28. kwiecień 2024 12:26