StoryEditor
Handel
13.05.2021 00:00

PRCH: Klienci chętnie wracają do zakupów w centrach handlowych

Pierwszy tydzień maja był najlepszy spośród dotychczasowych wyników otwarcia notowanych zaraz po zakończeniu lockdownów. Średnia odwiedzalność obiektów handlowych w tygodniu 3-8 maja br. osiągnęła wartość 97 proc. w porównaniu do 2019 roku, czyli była zaledwie o 3% niższa niż przed pandemią.

Jest to najlepszy wynik spośród wszystkich pierwszych tygodni handlu po kolejnych lockdownach. Pełne otwarcie centrów handlowych po lockdownie spotkało się z dużym zainteresowaniem klientów. We wtorek 4 maja br., każde centrum handlowe w Polsce odwiedziło średnio prawie 14 tys. osób, czyli o 74 proc. więcej niż po majówce 2020 roku. Galerie działają w pełnym reżimie sanitarnym.

Centra handlowe po majówce: mocne otwarcie

Pierwszy tydzień otwarcia obiektów handlowych po majówce przyniósł długo wyczekiwany przez branżę wzrost liczby klientów w galeriach handlowych, najwyższy spośród dotychczasowych wyników notowanych zaraz po zakończeniu lockdownów.

Według danych Polskiej Rady Centrów Handlowych w tygodniu 3-9 maja 2021 r. średnia odwiedzalność galerii (bez niedzieli) wyniosła 142 proc. wartości notowanych w 2020 roku, kiedy centra handlowe otworzyły się po pierwszym lockdownie oraz była niższa o zaledwie 3 proc. od wyniku z analogicznego okresu w 2019 r. (przed pandemią) i osiągnęła poziom 97 proc. 

Skąd tak dobre wyniki odwiedzalności? To efekt m.in. rosnącego poczucia bezpieczeństwa, coraz większej liczby osób zaszczepionych, otwierania szkół, powrotu do pracy stacjonarnej, zmiany pogody, odraczanych w czasie zamknięcia sklepów zakupów oraz wysokiego poziomu optymizmu konsumentów.

W pierwszym dniu handlu po otwarciu, 4 maja br., każde centrum handlowe w Polsce odwiedziło średnio prawie 14 tys. osób, czyli o 74 proc. więcej niż po majówce w 2020 roku.

Analiza odwiedzalności pod kątem wielkości obiektów handlowych nie wykazała znaczących różnic w wynikach małych, średnich, dużych i bardzo dużych obiektów. W ujęciu regionalnym dane są już jednak bardziej zróżnicowane. Najwięcej klientów w porównaniu z analogicznym okresem przed pandemią zarejestrowano w regionie centralnym, a najmniej w południowej części kraju.

Wysoka konwersja i rosnące obroty

Krzysztof Poznański, dyrektor zarządzający PRCH  nie ukrywa, że cieszy go powrót klientów do centrów handlowych. - To najlepszy dowód na to, że Polacy nie rezygnują z zakupów stacjonarnych, a wręcz wstrzymali się z realizacją części potrzeb zakupowych do czasu otwarcia galerii. Liczymy na utrzymanie się wskaźników odwiedzalności, co pozwoli najemcom odrabiać straty poniesione podczas lockdownów - mówi.

- Pierwszą zapowiedź optymistycznego trendu mieliśmy w lutym br., kiedy obroty w centrach handlowych osiągnęły poziom wyższy niż przed pandemią. Biorąc pod uwagę zmianę przyzwyczajeń zakupowych, jaką obserwujemy od kilku miesięcy, a więc bardziej celowe wizyty w pojedynkę, patrzymy na dane z optymizmem i liczymy na wysoką konwersję – dodaje.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
17.06.2024 12:21
Allegro wprowadza nowe narzędzie reklamowe dla sprzedających - Ads4Brands
Automat paczkowy AllegroAllegro
Allegro wprowadza nową funkcjonalność w ramach swojej platformy - Ads4Brands, oferując narzędzia reklamowe dotychczas dostępne dla agencji, a teraz również dla producentów i właścicieli marek. Nowa usługa umożliwia efektywne zarządzanie kampaniami reklamowymi bezpośrednio przez firmy, co ma na celu ułatwienie promocji produktów i optymalizację kosztów.

Allegro ogłosiło uruchomienie Ads4Brands, nowego narzędzia reklamowego dedykowanego producentom i właścicielom marek, które pozwala na bezpośrednią promocję produktów na platformie e-commerce. To rozwiązanie oferuje zintegrowane zarządzanie kampaniami i budżetami reklamowymi w jednym miejscu.

Ads4Brands zapewnia markom narzędzia do efektywnego zarządzania kampaniami promocyjnymi ofert, co zwiększa kontrolę nad widocznością produktów na Allegro. Możliwość centralnego zarządzania reklamami pozwala na lepszą optymalizację działań marketingowych i zwiększenie ich skuteczności.

Widzimy, że coraz więcej producentów widzi potencjał wspierania sprzedaży marki bezpośrednio w kanałach marketplace. Nasza usługa wychodzi naprzeciw oczekiwaniom naszych partnerów. Zapewniamy im nie tylko dostęp do narzędzia, ale przede wszystkim wsparcie naszych ekspertów oraz wartościowe dane analityczne. Kilkaset dostępnych w ramach Allegro profili behawioralnych i demograficznych pozwala naszym partnerom efektywnie zarządzać kampaniami i optymalizacją budżetów.

powiedział w materiale prasowym Marcin Bruś, Group Advertising Director w Allegro.

Nowe funkcje platformy Ads4Brands umożliwiają również wsparcie dla autoryzowanych sprzedawców, oferując im pełen wgląd w statystyki kampanii oraz dostęp do zaawansowanych analiz. To sprawia, że narzędzie to jest cenne dla marek, które pragną zwiększyć swoją widoczność i sprzedaż na Allegro. Kilkaset marek już regularnie wykorzystuje narzędzia reklamowe Allegro. Narzędzie Ads4Brands zostało przetestowane przez pierwszych partnerów, którzy potwierdzili, że nowe rozwiązanie przynosi oczekiwane korzyści.

Czytaj także: Allegro kontynuuje międzynarodowy rozwój i przyspiesza tempo wzrostu rentowności

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
17.06.2024 08:41
Paweł Matecki i Marcin Jaskólski w zespole Notino
Marcin Jaskólski, Division Director (z lewej), Paweł Matecki, Assortment Director, Notinofot. z LinkedIn
Polscy menedżerowie dołączyli do zespołu Notino. Paweł Matecki objął stanowisko dyrektora asortymentu, Marcin Jaskólski – dyrektora oddziału.

Zespół Notino powiększył się o dwóch doświadczonych menedżerów. To Paweł Matecki Assortment Director oraz Marcin Jaskólski – Division Director.

Paweł Matecki wcześniej związany był m.in. z koncernami Reckitt Benckiser, gdzie ostatnio pracował na stanowisku dyrektora trade marketingo oraz z L’Oreal, gdzie w pionie Consumer Product Division zajmował stanowisko sales channel manager food i odpowiadał za 18 klientów detalicznych.

Marcin Jaskólski wcześniej przez ponad 5 lat był związany z L’Oreal, gdzie zajmował stanowisko: Head of eCommerce & Omnichannel Sales - Poland & Baltics HUB. Active Cosmetics Division. Jest także współwłaścicielem i dyrektorem rozwoju binzesu w start-upie Beztroska oferującym  ręcznie robione  na zamówienie produkty dla dzieci.

Obaj dołączyli do Notino w maju br. do zespołu Bartosza Klisia (Chief Commercial Officer), któremu podziękowali za zaufanie na swoich zawodowych profilach w mediach społecznościowych.

– Jestem pod wrażeniem, jak konsekwentnie realizowana jest strategia (Notino) na kolejne 5 lat i jak bardzo proces ten opiera się na danych. Uświadomiło mi to, że dołączyłam do firmy tuż przed momentem wprowadzenia zupełnie nowego standardu Consumer Experience w branży Beauty i nie mogłabym być bardziej szczęśliwy, że ​​mogę być tego częścią – napisał Marcin Jaskólski.

– Dziękuję Bartoszowi Klisiowi za zaufanie i wiarę we mnie – jako dyrektor ds. asortymentu dołożę wszelkich starań, aby jeszcze przyspieszyć szybki rozwój, jaki osiągacie na 27 rynkach. Nie mogę się doczekać współpracy z wieloma nowymi kolegami i wniesienia mojego małego wkładu w sukcesy największego internetowego sklepu internetowego specjalizującego się w kosmetykach w Europie – napisał Paweł Matecki witając się z zespołem.

Notino jest jednym z największych sklepów internetowych z asortymentem kosmetycznym i perfumeryjnym. Firma powstała w Czechach w 2004 roku. Obecnie działa na 27 europejskich rynkach, oferując swoje usługi w internecie (ponad 24 mln klientów w całej Europie) oraz w sklepach stacjonarnych. Jest autoryzowanym partnerem największych światowych marek kosmetycznych, takich jak Dior, Lancôme, Gucci, Yves Saint Laurent, Jean Paul Gaultier, Chloé czy Estée Lauder. Portfolio Notino to ponad 100 tys. produktów od ponad 2,5 tys. marek. W 2023 r. klienci kupili w Notino 55 mln produktów. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. czerwiec 2024 14:10